zaterdag 28 februari 2009

Tuin op de schop deel 2




We zijn weer een stap verder. De buxus heb ik afgelopen week allemaal netjes in een rechthoek geplaatst. Dat is een heel werk om ze weer netjes in dezelfde stand terug te plaatsen, maar ik ben zelf heel tevreden.
In het midden heb ik mijn gietijzeren pot geplaatst. Er moet natuurlijk nog wat in.
De leilinden en de beukenhaag zijn geplaatst.
En vandaag is de stoep en pad weer gelegd.
De annabellen en pluimhortensia [heb ze meteen gesnoeid dus ze vallen niet op] staan mooi om en om verdeeld in het buxuxvak.
Achter de leilinden is dus eigenlijk gemeentestrook.
Volgende week hoop ik dat het klaar is.
Maar voor nu ga ik lekker languit op de bank, want ik voel mijn rug behoorlijk.

7 opmerkingen:

  1. Het wordt toch al echt wat Lia, wij moeten onze leilindes ook plaatsen binnen een paar weken ,het is al een keer mislukt toen zijn ze dood gegaan dus nu poging twee.........pfffffff.
    Voorzichtig aan met je rug he ,het eindresultaat zal vast heel mooi zijn ,daar ben ik zeker van vooral als ik naar de binnenkant van je huis reken ,daar is het ook zo mooi !
    fijn weekend verder ,groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, ik kom net van picasa uit jouw album en ik rol zo gelijk maar je blog in :-)
    het word mooi Lia, wij hebben ook de beukenhaag zo en dan de leilinde erachter
    leuk om te mogen volgen hoe jullie het aanpakken
    succes maar weer !
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie hebben weer heel wat werk verzet in de tuin, maar wel met resultaat, staat mooi zo de buxus en de tuinvaas in het midden staat prachtig, echt een eye-catcher.
    Het eindresultaat wordt vast en zeker prachtig. wij willen onze voortuin ook nog eens veranderen en er leilindes planten, een leuk idee om het stap voor stap vast te leggen.
    Rust maar lekker uit en geniet van de zondag, hier schijnt heerlijk de zon.
    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou jij mag op de bank rusten hoor.....wat een werk heb je al verzet.
    Maar super zo en zo kun je er makkelijk met een rolstoel door....super.
    Wij hebben ook zo'n pot. Bij ons zit er van dat bonte hedera in en een stenen eend die op zijn nest ligt te broeden.......
    Dat bonte groeit nl. niet zo snel,,,,dat scheelt weer snoeien.
    Rustige zondag dus voor jou gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een werk hè, maar al het harde werken wordt vast beloont, ben benieuwd hoe alles er weer uitziet als het in bloei staat.
    Vandaag zijn wij ook in de tuin bezig maar dan met de hoge druk reiniger (tja, moet af en toe ook eens gebeuren).
    Fijne zondag nog, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Lia,prachtig hoor vooral die buxus haag om de pot heen,erg mooi.gelukkig komt t voorjaar nu snel dichtbij is t fijner om in de tuin te zijn.Succes ermee,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. bij deze foto's komen bij mij de herinneringen weer te boven van onze grote tuinklus. maar ook ik vond het heerlijk om te doen om alles helemaal te veranderen. succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia