zondag 22 maart 2009

Blikkenverzameling


Dit zijn een paar exemplaren van mijn blikkenverzameling [onze moet ik zeggen, Jan is er eigenlijk mee begonnen].
De blikken van de Betuwe Huishoudjam, omdat we daar alletwee uit de buurt komen. En wie kent de Haagsche Hopjes niet.
En die blikken hebben iets, moeilijk uit te leggen. De kleur en de afbeeldingen van sommigen zijn gewoon zo mooi. En dan blijf je doorgaan met verzamelen. Heb in ieder blik nog een blik zitten.
Want dan kom je een mooiere tegen of sommige ben je op uitgekeken.
Toen wij hiermee begonnen, waren ze nog een beetje betaalbaar. Als ik nu op een beurs zie wat ze vragen dan heb ik een aardig kapitaal staan.



Cacaoblikken vind ik ook geweldig mooi. Heb er ook een aantal van. Maar dit zijn de mooiste die ik heb. We hadden toen nog wel wat andere gewild maar die waren toen al onbetaalbaar. Dus nu helemaal. Dit blikje hieronder is een klein monsterblikje. Het is niet groter dan een klosje garen. Dat kregen ze om te proberen. Ze zijn heel zeldzaam.
Maar het leuke van dit blikje is dat ik het gekocht heb in een, ja je leest het goed een antiekwinkeltje. Voor € 4,00 heb ik het gekocht, en omdat ik wist dat het meer waard was heb ik het op m.p geplaatst. Ze wilden het allemaal meteen komen halen.
Het hoogste bod was..............€ 250,00.
Ik ben er dus heel zuinig op dat begrijp je.
Maar die verzamelwoede is getemperd en er komt niets meer bij, behalve als ik iets bijzonders tegenkom natuurlijk.

17 opmerkingen:

  1. Wat een mooie blikken, wist niet dat ze zó duur waren, ik zie wel eens blikken voor 10 euro dat vind ik dan een hoop geld. Maar misschien valt dat dus wel mee en zijn ze veel meer waard. Ik vind je Boon,s cacao blik super mooi. Ik heb ook wel een paar blikken maar die zijn niet zo mooi als deze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve blikjes zijn dit......die wil ik ook wel sparen zeg......
    Maar wat een geld, het moet wel leuk blijven.
    Nu dan geniet ik hier wel bij jou.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eigenlijk heb ik zelf niets met blikken maar nu ik ze zo bij jou zie....vind ik ze toch wel prachtig.
    En wat een vondst zeg dat kleine blikje! Je wilde hem natuurlijk niet echt verkopen dat je hem op MP zetten maar eens kijken wat het opbracht he? Ze hadden toch beter moeten weten in een 'antiekwinkel'.
    Fijne zondag nog.

    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn de leuke dingen ;-)
    Jullie hebben een mooie verzameling aangelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je blikken prachtig juist door die mooie zachte kleuren .
    Ook heerlijk verweerd ,je kunt zien dat ze gebruikt zijn en dat is het mooiste eraan.
    fijne avond verder,groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Lia, een mooie verzameling heb je daar, ik had er ook geen idee van dat ze zo duur zijn.
    Ik heb maar één oud blikje, zal het weleens in mijn blog zetten, ik heb in de keuken helaas geen ruimte om er een hele verzameling kwijt te kunnen.
    Fijne avond.
    groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ohh...wat een geweldige blikkenverzameling en dat die zoveel waard is zeg, wees er maar zuinig op. `k vind ze prachtig lia!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alleen vanwege de prachtige kleuren al zou ik zo voor die blikken een duit in mijn zak doen! Prachtig! Ik heb ook enkele blikjes, maar niet zoveel als jij wellicht :)
    Alvast een fijne week voor jou en tot de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig koop dus gesloten, leuk dat je kunt meten op Marktplaats hoeveel iets waard is, groot gelijk dat je hem lekker zelf houd!
    Groetjes uit een regenachtig Zweden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke blikjes allemaal. Echt een nostaligisch sfeertje. Het regent inmiddels hier, dus de was kan in de droger..hihi..
    Dank je wel voor je berichtje bij mij.
    Ik ga heel even verder neuzen op je blog!

    Groeten van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Lia, bedankt voor je reactie over de dubbele foto op mijn blog. Maar helaas jouw oplossing werkt niet, raar hè.. maar goed ik blijf vanalles proberen.
    Ik geniet trouwens elke keer van de bezoekjes aan jouw blog, mooie sfeer weet je neer te zetten! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige blikken. Zo kleurrijk om vrolijk van te worden.
    Je blog is zo sfeervol kom hier zeker terug.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hallo Lia
    Ik volg je blog al zowat vanaf het begin, super gewoon.Heb een vraagje wat is de kleur van de muur. Ik heb mijn man nu zover gekregen om de woonkamer op te pimpen. Ik ga mijn grenen meubelen wit maken heb afgelopen weekend de speelgoedkist(dekenkist) van mijn zoontje in de krijtverf gezet. Het staat super.
    Alvast bedankt
    groetjes Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hai Lia,zal je eens zeggen mn man heeft volgens mij zo'n zelfde blikje in zijn kast in de schuur vol met spijkers!!!!Ga die kast morgen gelijk ontruimen naar tussen kunst en kitsch en daarna na n warm land of zo???Al is t maar voor n weekeinde.Als t echt t zelfde blikje is laat ik t je even weten hoor.Groetjes,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Thamar. Kan je alleen op deze manier antwoord geven, dus misschien lees je dit nog een keer. Ik heb Langdon Dove van Carte Colori op de muren zitten.
    Leuk dat je regelmatig kijkt.
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lia, op mijn blog heb ik je een award gegeven, kom je even kijken.. groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoi Lia
    Ik heb het gelezen, dank je.
    Thamar

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia