zaterdag 7 maart 2009

Tuin op de schop, Slot










Eindelijk is de tuin zo goed als af.....
Er ligt een pad van oude klinkers van de straat naar de voordeur.
Daarnaast ligt een groot buxusvak gevuld met annabellen en pluimhortensia's.
In het midden een gietijzeren pot, gevuld met perentakken.
Om het buxusvak heen boerengrind en een beukenhaag.
Het kale stuk grond voor de leilinden is dus eigenlijk van de gemeente, maar dat ga ik vullen met kleine witte roosjes.
Omdat de gemeente niets aan die gemeentestroken doet hebben wij jaren [zeker 20] geleden besloten om het zelf te onderhouden en bij onze tuin aan te sluiten.
Dat bankje wat bij de coniferenhaag staat is een oud trambankje.
Nu afwachten of het wordt zoals ik in gedachten heb, als de hortensia's bloeien.
En nog een keer op zoek naar een mooie buitenlamp.
We zijn toch al met al 3 weken iedere dag bezig geweest. Wat een werk allemaal.
Maar dan kunnen we nu genieten.
Voor nu allemaal een prettig weekend.

8 opmerkingen:

  1. Hallo, very nice pictures from your house.A beautiful garden with lovely decoration.Love greetings Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lia, het is PRACHTIG geworden !!!
    Weet je, jouw huis doet erg aan het onze denken, ik had exact zo'n kozijn en voordeur als jij (ik had er alleen een roomwit vouwgordijntje voor de ramen haha) en de tuin is ook helemaal in dezelfde stijl, maar toch weer een tikje anders, leuk om te zien !
    je zou voor de gein eens moeten kijken op picasa bij mijn album, zo wonen wij
    Geniet lekker van je tuintje !!! ziet er super uit!
    Groetjes en een fijne dag gewenst!
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lia,
    het is heel mooi geworden, als alles straks in bloei staat zal het helemaal genieten zijn, het bankje vind ik ook supergezellig staan.
    Fijne zondag,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je tuin ziet er nu al erg leuk uit, laat staan straks in het bloeiseizoen. leuk je bankje met die beelden, staat prachtig!

    nog een fijne zondag, lieve groet jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Lia, het is erg mooi geworden en zeker als straks alles in bloei staat is het plaatje helemaal af. De leilindes staan erg mooi en ook dat bankje met die beelden, helemaal mijn stijl. Mijn complimenten hoor voor al die noeste arbeid, dat wordt straks genieten.
    Fijne zondag.
    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zal de stoomtram straks ook langsrijden?
    Heerlijke nostalgische tuin is het geworden.
    De takken in de pot zijn ook super.


    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat is je tuin mooi geworden !!!
    en nu het mooie weer nog en dan lekker genieten!!!!!

    fijne week!
    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Lia
    Wat ziet de tuin er goed uit , en straks met de annabel in bloei ...en de leilindes in blad . ik kan niet wachten tot die foto`s !!

    Super hoor .
    Groeten Peet

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia