vrijdag 24 april 2009

Bloemen thuis en onderweg





Zoals beloofd wil ik jullie mijn blauwe regen laten zien.
Jammer dat jullie het niet kunnen ruiken.
Ben vandaag voor jullie het dak opgeklommen, want van bovenaf zie je pas hoe groot hij is.
Eigenlijk is het een boom, hij is al 20 jaar oud.
En heeft gewoon lagen van takken.
Je kunt trouwens nog net de tuin van de achterburen zien, vol met pruimenbomen.





Ben vanmiddag ook nog maar een keer gaan wandelen over de dijk.
De bloesem van de kersen en appel en perenbomen is bijna weg,
maar dan komt het volgende; het fluitekruid.
Ook zo mooi langs de weg.
En er is ook nog van dat gele spul??, weet de naam niet sorry.






En tot slot mevrouw Kitty op onderzoek.
Had natuurlijk wat fluitekruid geplukt en in een vaas op de buitentafel gezet.
En ze moest het natuurlijk weer inspecteren.
En Jan bracht vorige wk een oude waterbak mee.
Is leuk, ja heel leuk.
Weet alleen niet waar ik het moet laten.

14 opmerkingen:

  1. Hoi Lia,
    wat is je blauwe regen prachtig en al 20 jaar oud ,dan heeft ie zeker dikke takken , die van ons staat er nu zo'n tien jaar denk ik en heeft ook al van die mooie gedraaide takken.
    Ik hoop dat ie dit jaar ook zo rijkelijk bloeit ,volgens mij komt dat ook met de jaren.........
    Prachtige foto's heb je tijdens het wandelen ook weer gemaakt en je kat vind ik ook helemaal geweldig .
    Die collage van haar en de waterbak is zooo leuk geworden !
    Fijn weekend en tot de volgende keer
    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die waterbak is echt leuk Lia en ik weet zeker dat je daar een goede plek voor vind, als was het alleen maar om mevrouw een plezier te doen ;-)
    Mooie natuurfoto's heb je gemaakt, heerlijk om te zien hoe mooi alles er om deze tijd van het jaar uitziet.

    Fijn weekend
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig hier zeg....jij geniet van het mooie weer, en gelijk.
    En mijn grote vriendin ook, zo'n schatje Kitty.
    De waterbak is ook super, leuk met waterplantjes als mini-vijver.
    Gratis tip

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lia,
    je blauwe regen is echt prachtig,wel uitkijken hoor met op het dak klimmen.Het gele spul wat je op de foto hebt gezet heet volgens mij koolzaad, je kunt er echt hele velden mee vol zien staan.Je waterbak vind ik ook geweldig,mooie foto's zo met mevrouw kitty.
    Fijne dag,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een onderneming om voor een foto het dak op te klimmen, maar je moeite is beloond, mooi hoor die blauwe regen en al 20 jaar oud, hij heeft een overdaad aan bloei. Leuk de foto,s van Kitty, de waterbak zal het zeker goed doen als mini vijver.
    Groetjes Jo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Lia,

    Wat een schat van een poes, de waterbak heeft al een mooie bestemming gevonden zie ik, als kattenmand. Leuk he, om te zien hoe een kat op onderzoek uitgaat.
    Volgens mij zijn die gele bloemen inderdaad koolzaad, je schijnt het ook veel in Groningen te zien. Mooie foto's hoor,zier er gezellig uit.
    Nog een fijn weekend, groetjes, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello Lia,
    the blue rain and your cat are so nice !!!!!!!!!!!!
    Best wishes and a beautiful sunday,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo, met gevaar voor eigen leven een foto gemaakt, maar hij is wel ontzettend mooi hoor.
    Mooie foto's weer

    Groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lia, wat een prachtige foto's van het buitenleven. De gele bloemen zijn inderdaad Koolzaad en deze plant is ook wel bekend geworden omdat daar biodiesel van kan worden gemaakt. De Ooievaarsbek is ook prachtig en dan die blauwe regen, wauw wat een bloemen en wat bloeit hij bij jullie al uitbundig, bij ons is hij nog niet zover.
    Poes Kitty staat er ook heel lief en eigenwijs op.
    Hier op dit moment regen, maar ik hoop dat we ook nog even van het zonnetje kunnen genieten.
    Fijne zondag.
    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig boeket heb je daar gemaakt op je buiten tafel Lia met het fluitenkruid. Dat staat echt geweldig!
    En wat zijn poezen toch nieuwsgierig he?
    Mooie foto's ook van je wandeling en je tuin.
    Lente is echt voor mij het mooiste seizoen hoor.

    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nog gefeliciteerd met je 2e award ! ik heb ook een 2e van Petra gekregen, maar nog niet op de blog gezet (had deze week niet zo veel energie)
    dus probeer dat vandaag goed te maken :-)
    Wat een heerlijke foto's heb je gemaakt, ik geniet ook zo van dat fluitekruid, hier heb je ook van die kleine smalle landweggetjes met slootjes en fluitekruid, net of je terug gaat in de tijd, heerlijk !!!
    Leuk he die poezen, alles onderzoeken ze hihi, maar ook leuk om te zien hoe ze lekker genieten van het zonnetje (jammer dat het nu pijpestelen regent hihi, maar wel goed voor de tuin )
    fijne week gewenst!
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. het gele spul langs de bermen...heet volgens mij Honingklaver. die word in duitsland veelal gekweekt om uit de bloemen olie te halen die wordt in de aromatherapie gebruikt bij; verstuikingen, bloeduitstortingen, blauwe plekken, huiduitslag, nervositeit, slapeloosheid enz. en het verdrijft en doodt motten.
    dus niet alleen mooi om te zien, maar ook nog nuttig!
    Groetjes, anna

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Lia,
    Thanks for your kind comments and for showing me this beautiful post! Not only is your wisteria gorgeous....but your kitty looks a bit like my cat.....Starla! I was wondering if you might consider adding the Google Translator to your blog as unfortunately I cannot understand your text.....although, I have to say your photographs are always so beautiful that it keeps me coming back anyway! I hope you have a wonderful Sunday evening....Take care! Laura

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia