woensdag 15 april 2009

Lekker in de tuin.






Wat hadden we een schitterend weer vandaag. Ik denk dat we er allemaal wel een beetje van hebben genoten.
Ik was vandaag lekker vrij, en heb het er eens echt van genomen.
Even naar het huis van mijn zoon wezen kijken, en lekker in de tuin gewerkt.




De blauwe regen zit dit jaar weer zo vol, dat word straks een grote blauwe bloemenpracht.
En de geur die er dan vanaf komt. Heerlijk.
Laat het nog wel eens zien straks als hij uit is.
Als je het beter wilt bekijken, klik je op de foto.




Even wat leuke hoekjes van de tuin. In die halve cirkel met oude klinkers staan de wortels van de blauwe regen, die vanonder helemaal volgegroeid is met hedera en met hosta's.
Aan de muur hangt oud gereedschap van mijn vader.
En twee zinken vuilnisemmers. Een met een hosta en in de ander staat een olijfboompje.




Dit zie ik als ik onder het afdak achter in de tuin zit.
Daar kunnen we hele lange avonden zitten, de barbeque erbij als kachel en een lekker wijntje.
Wat wil een mens nog meer.



Dit is de zithoek onder het afdak.
Lekker makkelijk, want ik hoef hier nooit wat op te ruimen. Geen kussens naar binnen en als het wat regent kunnen we hier gewoon blijven zitten.




Deze zuil van steigerhout heeft Jan vorig jaar gemaakt, heb er een grote zwarte pot op staan met een grijs plantje en met perentakken
Achter komt er ook een, het hout is er maar de tijd om het even te maken.
Hier komt ook een zwarte pot op met hetzelfde grijze plantje, alleen nu aangevuld met druivenranken.
Hij staat nu nog zolang op een tafeltje.
Ja, want ik kan natuurlijk niet wachten.....


16 opmerkingen:

  1. Hoi Lia
    Wat een heerlijke tuin heb jij , met dat vele groen .
    En dan Dat afdak wat een genot om daar lekker knus te zitten , heel mooi .
    Ik hoop dat je mooie foto`s maakt van de blauweregen als die bloeit , ik kan niet wachten !
    geniet ervan !
    Groetjes Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je tuin past perfect bij je interieur! Heb je mooi gedaan, het straalt rust en sfeer uit..En dat van die lange avonden dat kan ik begrijpen!Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lia,
    ik vind je tuin werkelijk prachtig, net als Corine ook zegt ,past het zo mooi bij de binnenkant !!
    Leuk ook hoe je die schaduwmuur hebt ingericht met die mooie groene struiken.
    ben benieuwd naar meer plaatjes van je tuin als het allemaal nog groener is en met name je blauwe regen ......
    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachttuin heb je zeg..... en volgens mij heb je je hele blog gepimpt? Of had ik eerder mijn ogen dicht.
    Je banner is super en de foto's van je poes....wat een schatje.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai Lia,wat prachtig allemaal heb jij ook zo genoten vandaag.Ik had mezelf de hele dag vrij gegeven dus boekje,theetje krukje voor de benen héééérlijk hoor!Groetjes,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk dit weer van de afgelopen dagen he,wat zal jij genieten van die heerlijke tuin !!
    lijkt me heerlijk zo'n overkapping waar je lekker kan toeven ook al regent het, bbq erbij, mmmm ja dat trekt me wel !!!
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Lia,
    Beautiful photographs.....lovely outdoor spaces! I would like to sit at your table and chat for a while!
    Be well, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie tuin en al zó groen, we hebben heerlijk kunnen genieten van het weer buiten. Mooi je pilaar van steigerhout, die is heel mooi gemaakt. Ik heb ze wel in de winkel zien staan, erg mooi maar peperduur, zelf maken is jullie goed gelukt. Een heerlijk plekje onder het afdak, dat is nog een droom voor mij, gewoon lekker buiten blijven zitten als het regent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lia,

    Ik kan me voorstellen dat je genoten hebt, wat een mooie tuin heb je zeg. Die zinken vuilnisbak heb ik ook en dat is ontzettend leuk om mee te decoreren.
    Nou maar hopen op heel veel mooie dagen

    Groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Lia,
    wat een heerlijke tuin heb je, en zo'n fijn afdak,staat hier ook nog op mijn verlanglijstje.Ben ook benieuwd naar de foto's van de blauwe regen als hij bloeit,die van mij groeit en bloeit niet dus ik denk dat hij vervangen moet worden.
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Lia, wat een kijkplezier, je heb een mooie tuin met knusse hoekjes. Het afdak vind ik geweldig en de zuil van steigerhout ook.
    Prachtig hè die Blauwe regen, bij mij zit ie ook vol met knop, eigenlijk is hij van de achterbuurman maar ik denk dat ik er het meeste van geniet.
    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige tuin hebben jullie, met mooie hoekjes. Buxus is ook 1 van mijn favoriete planten. Je kunt er zo lekker aan snoeien. Je kussen op de tuinset zijn ook al zo mooi ik heb er de foto even voor vergroot. En het plekje onder de veranda is zo lekker knus. Ik hoop dat je veel kunt genieten van je tuin deze lente en zomer.
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wil je even op mijn blog kijken, er wacht een award op jou
    gr. Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke tuin heb je Lia. Ik kan me voorstellen dat het goed vertoeven is onder jullie afdak, laat de lange zomeravonden maar komen ;-)
    Fijn Weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Lia, ik ben een paar weken niet in blogland geweest en heb een aantal posts gemist maar wat ziet je tuin er gezellig uit zég!
    Zo zie je maar dat een kleinere tuin ook gezellig en mooi kan zijn, ik denk dat wij ongeveer een zelfde oppervlak hebben!
    groetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hello Lia,
    thus a great terrace.I am totally inspired.
    Warm hugs,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia