maandag 11 mei 2009

Weer even buiten.





We moeten maar weer eens buiten aan de slag.
De waterbak heeft een plekje gekregen, kan er alleen nog niets in doen want hij is lek.
Hij staat op de plaats van de vuilnisemmers.
Een heb ik meer naar het huis geplaatst en een leuk olijfboompje erbij gezet.

De buxus ben ik ook al aan het snoeien.
Je moet altijd zo het weer in de gaten houden.
Is het ideaal weer voor het snoeien, dan moet je weer werken.
Maar het begin is er.

De tweede vuilnisemmer staat samen met diverse andere spullen achter de schuur te wachten tot mijn tweede zoon een eigen stekkie heeft.
Want die houd een beetje van hetzelfde.

En dan moeten we ook nog vegen vegen en nog eens vegen.
Leuk zo'n volle blauwe regen, maar het komt ook allemaal naar beneden.
En je kunt niet alles laten liggen.
Want je neemt alles onder de schoenen mee naar binnen.








Manlief, heeft ook nog even kans gezien om tussen alle drukte door nog even een zuil te maken.
De planken hadden we al even, maar tijd.
Maar alles komt goed, "schatje"
En zo zie je maar, het kwam goed.




En ook de volgende bloemenpracht is in aantocht.
De hortensia's zitten zo vol met knop.
Dat is straks een grote bloemenzee.
Op sommige takken zitten 10 bloemen
Als alles bloeit post ik wel even een foto.

22 opmerkingen:

  1. Hoi Lia,
    je tuin ziet er geweldig mooi uit Lia en ik kan ook niet wachten tot de hortensia's gaan bloeien.Ik heb er vandaag toch nog ééntje voor binnen gekocht,kan het niet laten.
    Fijne week,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Lia, ja het is groeizaam weer en dan blijf je aan de slag buiten, maar met dit weer geen straf. Ik heb vanmorgen ook al een begin gemaakt met de buxushaag, dus het begin is gemaakt. Een mooie zuil heeft je man gemaakt, staat prachtig met die mooie pot erop en ja de hortensia's vol knop, straks weer één bloemenzee en je heb er zo lang plezier van.
    Je tuin zit er prachtig uit, ook de veranda, daar ben ik best jaloers op. Je waterbak heeft ook een mooi plekje gekregen.
    Geniet van het mooie weer en de tuin.
    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie fotos Lia, de waterbak vind ik ook zo mooi en dat je "Schat" een prachtige zuil heeft gemaakt moet ik onthouden wat een leuk idee en die grote pot erop hahaha... kort samengevat: het zit er weer prachtig uit, geniet er lekker van. groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor je tuin!! Ziet er gezellig uit, en alles is inderdaad al zo groen, ik ben het weekend ook begonnen met snoeien van de buxus en de beukenhaag ( nog iets te vroeg misschien maar alles is al zo ver)
    En de waterbak vind ik erg leuk, lekker robuust!Ik ben benieuwd naar de foto's van je hortensia's, die zitten inderdaad vol met knoppen.
    Geniet ervan, groetjes, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk he, zo'n dagje buiten rommelen!!
    Mooie foto's!!

    Groetjes van Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto's. Een hele gezellige tuin heb je en ik ben jaloers op je zuil!
    Die waterbak is ook ontzetten leuk.
    Wat zal jij heerlijk genieten vanje tuin.

    Groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Lia
    Wat is die waterbak toch mooi zeg .
    Leuk dat ie nou een plekkie heeft .
    Wat groeit alles toch als kool he ??!!
    Ik ben ook al aan de buxes begonnen zoals vele van jullie .
    Prachtige zuil heeft je handige man gemaakt !
    Geniet van je tuin !
    Groetjes Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier ook knoppen in de hortensia, ik denk dat ze over een week toch wel uit komen. Je waterbak heeft een plekje gekregen, jammer dat hij lek is. Je tuin ziet er super uit, die zuil is prachtig!
    Groetjes Jo.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O Lia, heerlijk jouw tuin! En als die mooie bak lek is kun je er misschien wat planten inzetten.. of is ie nog te repareren zodat je er een minivijver van kunt maken? Ik kijk er ook naar uit dat de hortensia gaat bloeien.. Wat fijn dat we zo kunnen genieten van alles hè?! Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lief mannetje heb je ja.....
    En grappig dat je deze liefde voor wonen ook overgebracht hebt op je zoon.
    Ik hoop dat die van mij dat ooit ook gaan waarderen.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er supermooi uit Lia.........scheen bij jullie vandaag het zonnetje??? Hier heeft het de hele dag gemiezeld!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh,ik vind die zuilen zoooo supermooi met die grote potten erop!!!!
    Alles in je tuin is trouwens prachtig hoor. Een genot om naar te kijken.
    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik vind je zuil met die grote pot prachtig. de waterbak mag er ook zijn hoor! ziet er gezellig uit in je tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lia,
    ik vind jouw tuin ook altijd zo leuk om te zien ,je hebt leuke hoekjes gecreeerd en alles is ook zo mooi groen met de hedera.
    Je waterbak is prachtig ,die kun je misschien nog wel dichtsmeren met cement......?
    Ben erg benieuwd naar die hortensia van je die vol knoppen zit ,die van mij zijn vorig jaar in de voortuin op niets uit gelopen, ga gewoon van jouw foto's genieten....
    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Lia,
    Je hebt echt een prachtige tuin, echt heel mooi.
    Mijn hortensia staat inderdaad ook volop in de knop en kan niet wachten op de prachtige bloemen.

    Groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je tuin ziet er schitterend uit Lia. En dat vegen herken ik. Mijn buurvrouw heeft een krulhazelaar en alle dode takjes en blaadje vallen op mijn terras, zelf zit ze nooit buiten dus zij heeft er ook geen "last" van. Vegen is best een zware inspanning voor mij, maar ja, je wil toch wel een beetje een schoon terras hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie tuinfoto's hoor maar ook een leuke tuin zeg!!En die zuil is top,is zeker weten goed gekomen.En misschien een schrale troost maar ik veeg hier ook wat af.De Japanse kers is uitgebloeid en laat allemaal kleine soort steeltjes vallen.Een hele emmer vol heb ik al opgeveegd,en het gaat maar door.Groetjes Anita.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dear Lia,
    what great forecourt and patio you have. The chair llooks really from properly shabby. I have the shelve on my blog of my children to the Mother´s Day. And the other things are all from fleamarket. A nice evening wishes you,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het ziet er echt super gezellig uit zo bij je....

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia,
    Wat een geweldige tuin heb je toch!
    En die pilaren met potten super mooi, en idd wat zal het een bloemenzee worden!
    Groetjes Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Lia,

    Mooie blog heb je. Jij maakt ook mooi foto's. Is genieten van jouw blog. Ik heb alleen een vraagje kun jij mij zeggen hoe jullie het afdak hebben gemaakt. Alsvast bedankt voor jouw antwoord groetjes carla ikke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik wil je wel antwoord geven. Maar kan je alleen op deze manier bereiken, of ben je ook lid van picasa?

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia