maandag 15 juni 2009

De gang.

 

Ben het afgelopen weekend weer druk bezig geweest bij mijn zoon, heb alles nu schoongemaakt en zijn aan het inrichten en de kasten aan het inpakken e.d

Zaterdag al vroeg naar de lapjesmarkt in Utrecht om gordijnstof te kopen. En geslaagd, maar nu nog maken. Gelijk maar even door om het beddengoed te kopen. Hij moest alles nog hebben, en ook daar gaat een hoop tijd inzitten. En mam moet het natuurlijk ook eerst even wassen en strijken.

11-6 014

Had afgelopen week al een keer deze foto’s van de gang gemaakt. Volgens mij had ik die nog niet op het blog laten zien.

Ik heb dus echt een gang, smal en met de toiletdeur, trap en kelderdeur. Met recht een kelderdeur, want ik kan onder de hele gang lopen. Mijn kelder is zo’n 2,5 bij 3,5 en dat is echt heerlijk.

Hier sta ik bij de voordeur en kijk dan zo de keuken in. De paneeldeuren zaten niet in het huis, maar hebben we ooit gekocht en helemaal opgeknapt. Daar Jan schilder is, gaat dat bij ons iets makkelijker. Maar toch de deuren waren beplakt met behang en hadden alle kleuren van de regenboog.

11-6 012 DSC02396

Onder de smalle gangtafel die ik heb laten maken bij een hele leuke winkel bij ons in dorp, staat een oud hoedenblik waar ik de dassen en handschoenen in bewaar.

DSC02390 DSC02397

En er hangt een oude franse spiegel met een heel lief houten doosje dat precies bij de spiegel past. Niet samen gekocht, de spiegel komt uit apeldoorn in de zomer is daar altijd 3x een leuke antiekmarkt.  En het doosje komt uit een antiekwinkeltje in de buurt. De lamp is een oud spinluchtertje die ik ooit een keer op MP heb gekocht.

15-6

Lieve groetjes  en een fijne week     

                           lia

17 opmerkingen:

  1. Wat een mooie sfeervolle foto's!
    Ik sta er steeds weer van te kijken hoe mooi jullie huis wel niet is!

    Oh, die kersen zagen er verukkelijk uit...ze zullen vast al op zijn!

    groetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liebe Lia,
    dein Flur schaut ja herrlich aus :o).Die Lampe ist einfach superschön und ich sehe ein bißchen von deiner Küche,einfach toll.Bin begeistert.
    Liebste Grüße,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handig toch als "mam" alles maar kan en wil doen he hihi
    jouw gang doet een heel eind aan de mijne denken, voordeur, kelder, trap alles zit bij jou op dezelfde plek als bij mij...
    denk alleen dat jouw hal toch groter is, en erg sfeervol !! leuk dat hoedenblik !! en die prachtige paneeldeuren, echt een knus sfeertje!!
    Fijne week !

    Groetjes Yvonne

    ps, bij de Stamkamer was het idd vrij leeg, vandaag begint de verbouwing zei ze, maar we hebben ons adres opgeschreven, en krijgen een uitnodiging voor open huis :-)
    geweldig die keuken he !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lia,
    wat een mooie sfeervolle gang hebben jullie, en wat ben ik jaloers op jou kelder.Lijkt me heerlijk om daar van alles in kwijt te kunnen.Wij hebben dus helemaal geen kelder en bijna alle etenswaar staat hier dus in een kast in de garage.Vind het doorkijkje naar je keuken erg mooi.
    De grote hortensia die ik heb staan heeft idd van dat harige blad,lijkt wel van fluweel.
    Fijne week,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie nostalgische gang zeg......al die oude details...de deuren, het emaille bordje......echt genieten.
    Leuk om even bij je binnen te zijn.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Lia, wat heb je toch een mooi huis. Zo'n gang wil ik ook, met die prachtige paneeldeuren en dan je trap, een echte ouderwetse dichte trap, heel mooi.
    En de mooie spiegel, balkenplafond en spinluchtertje maken het plaatje compleet.
    Fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je een schitterende hal Lia!! Enne, ik denk dat ik dadelijk ook aan de beurt ben met gordijnen, beddengoed, verfkwasten etc. Toch ook wel weer leuk.

    Liefs
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Lia,
    wat een mooie stijlvolle gang heb je ook , net als de rest van je huis eigenlijk !!!
    Ik las al dat je het erg druk had en boven een hoop rommel had , hier beneden is het nog allemaal redelijk netjes en dat is ook wel lekker.
    Ik wens je veel succes en plezier met het kopen van de spulletjes voor je zoon , wat komt er toch een hoop bij kijken .
    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellige gang! Heerlijk dat je ook een kelder hebt, dat vind ik zo handig. Nu hebben wij een souterrain, maar dat gebruik je toch anders dan een kelder. In ons vorige huis kon je de provisie kelder vanuit de keuken bereiken, dat vond ik altijd zo gemakkelijk!
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je een mooie gang,leuke paneeldeuren ook.Ik wens je veel plezier met de laatste verhuisloodjes, maar ja, jij bent wel iemand die weet wat doorzetten is, afgaande op al jouw gelopen kilometers.
    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is nog eens een mooi binnen komen!! Wat een sfeertje geven die oude deuren he, en ze zien er inderdaad prachtig geschilderd uit, evenals je trap.
    Succes met de gordijnen naaien, een hele klus!!

    Fijne avond nog, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je gang is (hoe kan het ook anders) mooi in stijl met de rest van je huis. Niet te vol en toch sfeer-en stijlvol! Handig ook dat je man schilder is.. wij doen het wel allemaal zelf maar soms is het resultaat niet zo strak als de bedoeling was, maar goed we zijn natuurlijk amateurs":-) Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een mooie gang!
    prachtig die oude deuren.
    Succes bij je zoon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk zo'n gang! Jammer genoeg heb ik er in dit huis geen meer ... nou ja ... 1 bij 1 meter telt in mijn ogen niet ;-)
    Veel succes met de gordijnen!!!

    Groetjes, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh...ik was hier al geweest hoor maar nog eens kijken...zie ik ook nog een super lamp hangen.
    Zo zie je maar je blijft je hier verbazen.

    Wou je nog even bedanken voor je leuke reactie van laatst......kaartje verstuurd naar iemand in het ziekenhuis.......
    Zo leuk om te horen....zo zijn ze bedoeld...
    Iemand een zonnige dag bezorgen met een beetje aandacht.
    Ik vond het heel leuk om te horen dat je er een ander zo blij mee hebt gemaakt.
    So thanks.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  16. tja 7 kuikens is toch best wel veel werk...maar ik doe 't graag hoor!...maar daardoor loop ik een beetje achter met het lezen van mijn favoriete blogs...
    je hebt een hele mooie gang met geweldig mooie deuren...
    gr. Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb je toch een mooie sfeer in je huis,alles zo mooi op elkaar afgestemd...super!!
    Wel leuk om je zoon te helpen met zijn nieuwe stek,toch?

    Gezellig weekend,Evelien

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia