donderdag 4 juni 2009

Oude rozenbol.

 

1-6 007

Dit is mijn oude rozenbol. Deze heb ik voor jaren terug [kan wel 20 jaar zijn] gekocht op een antiekmarkt. Het is een glazen bol met een metalen deksel met ruitjes waar je dan de rozen insteekt.

Het heeft een tijdje in de kelder gestaan, maar nu heb ik het weer in de kamer staan. Als je soms iets wegzet en het veel later weer tevoorschijn haalt is het net of je iets nieuws in huis hebt.

1-6 002 1-6 003

1-6 004

In de metalen deksel zitten ook kleine roosjes. En het glas is ook een beetje bewerkt. Niet te, maar net subtiel aanwezig.

1-6 009 

Heb het nu op de kast staan met een grijze kandelaar die ook een tijd weg is geweest. Daarbij heb ik mijn oude fotolijstjes gezet, echter zonder inhoud. Want gewoon de lijstjes vind ik ook altijd zo mooi.

1-6 017 1-6 015

 

Heb ook nog even een klein biedermeiertje op de poef gezet. Kan hier nooit iets groters hebben, want dan word het altijd weggezet met het tv kijken. Dus kies ik altijd maar voor iets kleins, want daar kun je mooi overheen kijken.

 

1-6 019 1-6 020

Heb ook nog een klein oud blikje gevonden, die ik al sinds de verbouwing kwijt was. Zelfs hierin val ik altijd op bepaalde kleuren.

Groetjes Lia

20 opmerkingen:

  1. dat met die bloemen dat ken ik...;))
    leuk dat je dingen soms al heel lang hebt maar er ook zo blij mee blijft...dan heb je een goeie koop gedaan...

    alvast een fijn weekend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gave foto's heb je weer gemaakt!! Mooi hoor die rozenbowl, je kunt er dan ook echt van genieten als je het weer te voorschijn haalt hé. Nou en die fotolijstjes vind helemaal geweldig. Nou had ik op die rommelmarkt ook zo'n lijstje gezien met dat zelfde ornamentje erop als bij jou. Ik heb ermee in mijn handen gestaan en gewoon niet gekocht hé, snap je dat nou!!! Ik vind het ook juist erg mooi zonder iets erin, super!!
    Fijne avond nog, groetjes Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het trouwens uitgevogeld met die rand om de foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lia,
    prachtig vind ik de rozenbowl,net mooi gedecoreerd zoals je al zei.
    Die mooie grijze kandelaar viel me ook gelijk op , helemaal mijn smaak net als die simpele glazen maar o zo mooie fotolijstjes .
    Fijn dat je ook het blikje terug gevonden hebt want het is wel een hele mooie en die kun je overal wel neerzetten wat het formaat betreft.
    Geniet maar weer van je hervonden spulletjes,
    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schatig vaasje, moet eerlijk bekennen, ben helemaal weg van de lijstjes, en wat een idee inderdaad om ze gewoon blanco te laten. helemaal mooi. Fijne avoen Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zal wel denken, heb je haar weer, lol. Maar bij mij in de badkamer staat zo'n soort bol ook! Op mijn deksel zijn hummingbirds (hoe heten ze ook al weer in het Nederlands!!) uitgestansd. Maar ik heb er potpourri inzitten. Wie weet gebruik ik hem nu wel weer eens als rozen bol. ZO mooi!!
    Maar die van mij is niet zo oud hoor, alhoewel.. Ik heb hem zo'n 15 jaar toch wel geleden voor mijn moeder gekocht. Zij was gek op de hummingbirds ♥

    En die lijstjes, mooi in al zijn schoonheid zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Look at that beautiful rose arrangement and such a pretty blog. xo Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk zo'n rozenbol! Als ik zoiets was tegengekomen had ik niet geweten waar je het voor gebruiken kon. En wat een leuk oud blikje! Het was weer genieten bij jou! Groetjes en een fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. die rozenbol is prachtig...een juweeltje!
    en het gezegde luid: wie wat bewaard, die heeft wat...dat is wel te zien bij jou...LOL
    groetjes, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig je rozenvaas, een blijvertje! Die lijstjes zijn ook mooi en wat een goed idee om ze nu eens gewoon zo zonder meer neer te zetten, hoewel ik dol ben op oude foto's vind ik dit toch ook heel smaakvol.
    Je blikje vind ik ook leuk, nog nooit gezien zo'n apothekers blikje, wel van die mooie kartonnen doosjes en daar heb ik weer een verzamelingetje van. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie rozenbol, leuk dat je iets wat je een tijdje wegzet later weer opnieuw helemaal mooi kan vinden. De lijstjes zijn ook erg mooi.
    Groetjes Jo.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Lia, ik heb genoten van je prachtige foto's. De rozenbol vind ik prachtig, het is een sfeervol geheel geworden, zo met de kandelaar en de grijze wand waar het wit van de rozen zo mooi op uitkomt. Je fotolijstjes zijn ook mooi zonder foto.
    Ben je weer helemaal opgeknapt?
    Ik wens je alvast een heel fijn weekend.
    groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hai Lia,prachtige foto's wat heb je t mooi neergezet!Spaar zelf striklijstjes ben er helemaal weg van maar heb we wel foto's in dit is ook wel n goed idee!Mooie rozenbowl.Lekker weekeinde,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Daar zat ik nu op te wachten...je rozenbol....
    Tja ik zie ze idd wel eens maar dan een soort nieuwe versie, denk ik.....maar deze is echt gaaf zeg.......wat een mooi exemplaar.
    Dat ik nu niet zoiets heb zeg......beetje jaloers hoor.
    En je blikje ook zo'n plaatje.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi hoekje, de kandelaar en de lijstjes zouden ook zo bij mij kunnen staan, hier hou ik ook van! Voel je je al weer helemaal fit? Je zult het met lopen wel merken, zo'n buikgriep neemt gelijk zo af! Succes met de laatste trainingen! Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is altijd weer genieten op jouw Blog !
    Mooie foto's, ben helemaal weg van dat rozenvaasje, wat een prachtige vaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Lia,
    prachtig vaasje zeg,een rozenbol,ik had er eerlijk gezegd nog niet eerder van gehoord en dit is echt de eerste die ik zie.Vind het echt een supermooi exemplaar. Ook je biedenmijertje en blikje vind ik erg mooi.
    Fijn weekend,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schattig vaasje. Ideaal zo met die ruitjes bovenin, dan blijven de roosjes mooi op zijn plek. Je andere boeketje is ook lief, mooi zo dat fris groen.
    Gezellig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een supermooi vaasje en handig ook met zo'n ruitendeksel.
    Ik heb het nog niet eerder gezien....

    Gezellig weekend,Evelien

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia