zondag 28 juni 2009

Rondje voor- en achtertuin

 

Het regent momenteel hier en dus maak ik maar even tijd om de foto’s van gisteren te posten. Gisteren was trouwens weer een heerlijke vrije zaterdag thuis, sinds lange tijd. Even heerlijk uitgeslapen en gewoon lekker tutten in huis en tuin. Had nog wel een hele berg wasgoed, maar is nu toch ook weg.  Begin ook wel weer wat energie te krijgen. Dus heb gisteren de tuin [al is het niet megagroot] even opgeruimd en verzorgd. Alles begint enorm te groeien.

28-06 033

28-06 031

Zoals je ziet doen de annabel  en pluimhortensia het goed. Er is er een die het niet goed doet. Even afwachten en anders volgend jaar een nieuwe erbij poten.  De buxus is gelukkig ook goed aangeslagen na het verpoten. Heb ze alleen nog niet geknipt. Voor de leilinden, die niet dood zijn maar toch stil lijken te staan zie je mijn kleine witte roosjes. Die hebben trouwens af en toe een rood/rose blaadje. Staat heel apart.

11-6 002 11-6 004

De grote gietijzeren vaas met perentakken staat verscholen tussen de hortensia’s, wat een heel mooi gezicht is.

28-06 037 28-06 035

En in de achtertuin groeien de hortensia’s het perk uit. Ze kleuren ook met de dag. Moet eerlijk zeggen dat ik ze nu wel mooi vind, maar straks zijn ze wel erg  fel van kleur. Maar in de nazomer zijn ze weer zo mooi donkerrood.

28-06 001 28-06 004

28-06 002

 

28-06 049 28-06 006

 

En Miss Kitty heeft het ook weer zo naar haar zin. Hoort van alles en luistert of het gevaar opleveren kan, en gaat vervolgens haar schoonheidsslaapje vervolgen.

28-06 043 28-06 047

Intussen is het afgekoeld buiten, en erg nat. Gelukkig kan ik nog onder het afdak gaan zitten. Maar het zomersfeertje is toch iets minder.

Wens jullie nog een fijne en zonnige week toe.

Groetjes Lia

20 opmerkingen:

  1. Liebe Lia,
    euer Garten ist traumhaft,aber die Hortensien sind wie aus einem Bilderbuch.Nehmst du sie auch zur Deko her,die kann man doch auch trocknen,oder????Welchen Standort haben die das das sie so wunderbar blühen.Brauchen die viel Dünger?????Die Katzenfoto sind so süß!!!!;o)Und was der Fraunemantel angeht das ist auch eine gelbe Pflanze.
    Liebste Grüße und einen gemütlichen Restsonntag auf eurer herrlichen Terrasse wünscht dir,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is het nog steeds heerlijk weer met zelfs zon. ( Sorry) Wat een mooie foto's van je tuin, ik heb er van genoten.
    Groetjes Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stuur die bui hier maar heen hoor.....hier is het nog zo droog en warm......we moeten nu dus zelf sproeien....
    Je tuin is prachtig.....sommige van mijn hortensia's zitten nog maar net in de knop.
    Wat een verschil zeg.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja sorry, maar het is ook hier echt prachtig en warm weer :) Kom hier maar even heen, lol. Een glas koele rosé heb ik nog wel staan.

    Die hortensia's zijn echt schitterend! Mijn Annabelle is ook al zo mooi!!
    Ach en Miss Kitty ♥ Wat een dotje.

    Groetjes.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je tuin ziet er heel mooi uit! Mijn nieuwe pluimhortensia's staan op springen. Ik ben zo benieuwd hoe ze er uiteindelijk uitzien want ik heb ze op advies gekocht en alleen op een plaatje gezien. Het is een variant op de anabelle en hij heet limelight.
    Groetjes
    Berna
    PS Geen zon en vanmiddag een klein buitje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je tuin is een plaatje! Ook hier nog warm en droog. Het is al dagen dreigend, wat je snel hebt in ons klimaat, maar regenen ho maar. Wel zijn er al heel wat gieters leeggegooid. Voor jou ook een fijne en zonnige week!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet jouw tuin er prachtig uit met al die bloiende planten,Het is weer genieten hoor,de hortensias bloeien hier nog niet maar gaat vast ook snel gebeuren, het is hier nog steeds erg warm/broeierig, een regenbuitje is best welkom.
    Fijne avond nog, groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je toch een prachtige voor- en achtertuin !!
    Helemaal mijn smaak , ik vind de buxus mooi , de leibomen en ik wil straks ook graag grind in de voortuin waar op bepaalde plekken witte roosjes in komen te staan .
    Bij ons nog steeds geen regen , vind het ook wel prima zo maar veel warmer hoeft het voor mij niet te worden , dan ben ik het snel zat helemaal omdat ik nog veel moet werken volgende week .
    Fijn begin van de week gewenst ,groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik wil ook wel een buitje, het is hier zo broeierig warm, ik kan er zo slecht tegen. ik voel me altijd zo opgesloten in mijn lichaam...hmm, dat hoort wat raar maar ja, zo voelt het nu eenmaal:-)

    ik vind je zitje daar achter die hortensia`s zo mooi! je hebt een heerlijke tuin en alles staat prachtig in bloei. fijn dat je weer wat energie krijgt en weer zin hebt om lekker in huis en tuin te tutten. meestal krijg je daar ook energie van hè?..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet je tuin er prachtig uit,vooral de Annabelle!!
    Lekker hoor om weer wat tijd voor jezelf en je huis en tuin te hebben. Geeft weer wat rust, als het thuis ook weer een beetje op orde is.
    Ik heb zojuist nog maar eens alles een goede sprooibeurt gegeven want het is hier allemaal nog zo droog, ik dacht volgens de weersvoorspellingen dat we de afgelopen dagen wel wat regen zouden krijgen, maar hier is het alleen maar droog en warm geweest.
    en wat een schatje is Miss Kitty, ligt zo te zien wel te genieten.

    Groetjes, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Lia,
    wat een prachtige tuin heb je toch,hortensia's...roosjes...buxus...allemaal hartstikke mooi.Mijn hortensia's zijn dit jaar in plaats van rose allemaal blauw/paars van kleur??Het heeft hier nog niet geregend alleen is het nu wel erg mistig.Het is wel lekker afgekoeld buiten dus heb ik nu alle ramen en deuren opengezet want binnen is het nog 25 graden,pffft.
    Fijne week,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Lia, nou ik heb genoten van het rondje tuin, wat ziet alles er prachtig uit. Prachtig zoveel hortensia's bij elkaar. Die verkleuringen van de witte roosjes heb ik ook, ik zag opeens ook allemaal stukjes rood, wel apart.
    De buien gaan net aan ons voorbij, hier gisteren een prachtige dag en nu schijnt de zon ook alweer volop, hopelijk nu bij jullie ook.
    Fijne dag en groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. echt een mooie tuin heb je. de regen is inmiddels verdwenen en de vooruitzichten blijven de hele week nog goed. dus GENIET ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo ben weer bijgelezen bij je. Prachtige tuin heb je. Het huis van je zoon is ook een plaatje geworden en ik vind je lange wandelingen zoooo knap (ik hou echt niet van lopen/wandelen/joggen/rennen).
    Doe je wel een beetje rustig aan met je bloedarmoede. Je moet nog langer mee dan vandaag hoor!

    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. OOOOOOOH wat een mooie tuin heb jij daar, zit hier echt van te genieten hoor.
    laat je de hortensia"s gewoon in elkaar groeien,staat wel mooi.
    geniet er maar van
    Groeten OMA NIJN

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb het al eerder geschreven en zal het nog wel tig keren waarschijnlijk doen maar.....wat heb je een droomtuin!
    Ik wens dit jaarvan Sinterklaas ook een paar groene vingers...dan kan ik ook zoiets proberen als we ooit een eigen tuin weer hebben. ;)
    Groetjes, Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooh, wat is je voortuin mooi nu...ik weet nog goed dat je hem aan het veranderen was en alles was zo kaal.
    Maar dit zijn de mooiste maanden voor de tuin...het is een plaatje!

    groetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Lia, je voortuin is een plaatje geworden, heerlijk die klassieke stijl.
    Ik heb nog jonge kinderen dus een echte klassieke tuin kan nog niet.
    Maar hier en daar een accent is ook mooi.
    Geniet van je mooie tuin!!!

    Groetjes Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat prachtig staat je tuin erbij !!! die witte roosjes is dat ook fairy ??
    wij hebben daar de roze variant van (wist toen niet dat er ook een witte van was) en bij ons zijn sommige roosjes wit of heel bleek rose, vind het wel grappig
    de grote witte schneewitchen, bloeien trouwens ook wit, maar met soms overheersend rose ?? hoe dat kan ??
    vind je tuin super om te zien hoor !!
    zie dat je lekker een weekendje er van tussen gaat, geniet ze, en rust lekker uit !!!
    wie zorgt er voor miss Kitty ?? die zal jullie wel missen (het lijkt me een erg aanhankelijk poesje )
    groetjes en veel plezier in Brugge !!!
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia