maandag 24 augustus 2009

En weer vliegt er een uit.

 

Vorige week [We waren net terug uit Egypte] kwam onze zoon thuis dat hij een huis ging bezichtigen. En er waren er die dag wel 5 die interesse hadden. Dus dat was weer spannend voor hem. Maar omdat ze het allemaal wilden konden ze een gesloten bod doen. En ja hoor, hij heeft eens geluk en word in December eigenaar van een woning.

Ik ben reuze blij voor hem, want het is een leuke oude 2 onder 1 kap woning. Met een enorme tuin.

Moet natuurlijk wel wat aan gedaan worden, maar hij is net zo’n bezige bij als wij dus dat komt goed.

Maar dat betekend voor mij, dat er weer een uit vliegt. En dat is even slikken hoor. Ben net gewend dat nr 1 uit huis is.

Daarom mijmer ik maar weer een beetje weg, mag ook wel met dit mooie weer.  En terwijl ik naar buiten zit te kijken, valt mijn oog op het beeld in mijn vensterbank met de nog bloeiende annabellen en pluimhortensia’s. Voor je het weet zijn ze straks bruin. Ook mooi, maar laat het nog maar even zo. En ik ga er straks eerst eens even een paar uit snoeien.

05-08 007

Fijne week allemaal

Groetjes Lia

22 opmerkingen:

  1. Ja zeg nu gaat het opeens hard! Gaat deze zoon alleen wonen of is er een partner die nu ook het nest verlaat? Wat een veranderingen zo in je gezin.. ,maar al is het even slikken en zeker even wennen, op zich is het goed zo. Je mag trots zijn op jullie volwassen jongens! Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voel met je mee...
    Het gaat hard he,mijn zoon is ook al aan het zoeken dat is nummer 2..
    Vindt het heerlijk dat ons huis weer ons huis wordt,maar ik mis mijn kleintjes zo ontzettend..
    En inderdaad ben trots op ze....
    Liefs Kari

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lia, wat gaat dat in één keer hard voor je, de tweede die bijna uitvliegt. Mijn zoon heeft het ook al over samenwonen, aan de éne kant vind ik dit wel fijn, maar het zal ook vreemd zijn en een héél stuk rustiger worden.
    Ik hoop dat het nog even mag duren, maar ik zie het nu bij jou hoe snel dat opeens kan gaan.
    Prachtige foto van het beeld en de hortensia's op de achtergrond, hier zijn ze trouwens al behoorlijk verkleurd.
    Fijne week en groetjes, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gemengde gevoelens begrijp ik.....zal wel even moeten wennen.
    Wat een prachtig beeld heb je daar in je vensterbank staan, dat is genieten hoor.

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Lia
    En ik vind het al erg dat William vandaag naar de kleuterschool moest, moet er niet aan denken, uit huis!! Gelukkig mag ik er nog even van genieten dat hij klein is.
    Mooi beeld en die hortensia's erachter prachtig. Bij mij zijn ze al bruin aan het worden.
    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk voor je zoon!! Maar o wat moeilijk voor jouw, en dat word waarschijnlijk ook weer flink klussen, maar wel erg leuk zo'n oud huis zoals je het beschrijft!!
    En je bloemen zijn prachtig, geniet er maar van, het gaat nu zo snel.

    Groetjes, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een veranderingen zo in 1 jaar he Lia. Dat is inderdaad echt wel even wennen voor je.
    Heb ook nog wat oudere posts van je gelezen. Wat een mooie dingen vind jij toch steeds op zolder! Ben daar echt jaloers op ;-)
    En nog gefeliciteerd met het behalen van je lintje met de 4-daagse. Een hele prestatie!
    En je foto's van Utrecht zijn prachtig!

    Liefs,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Poeh, dat gaat wel erg snel na elkaar hè? Aan de ene kant ben ik blij dat ik dit maar 1 x mee maak, andere andere kant had ik het ook toch wel fijn gevonden als ik nu nog een kind in huis had. Toen ik jonger was, kon ik soms ontzettend boos worden om het feit dat ik al die kinderdingen maar 1 x mee mocht maken. Inmiddels ben ik heel erg blij dat ik het allemaal in ieder geval 1 x mee mag maken. Zo zie je maar hoe je kijkwijze kan veranderen.
    Ik was ook net op zolder en zag daar dingen waarvan ik dacht, wat kan ik daar nog mee doen?

    Groetjes
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohh dat lijkt me ook zo erg als mijn kinderen het huis uit gaan! (het duurt voor mij nog even maar voor je het weet!!) Aan de ene kant vind je het erg leuk voor ze en ook voor jezelf, maar aan de andere kant....

    Groetjes Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik lees de weemoed in je stukje en terecht natuurlijk. Het gaat allemaal veel te hard! Degenen die nu hun kinderen naar de kleuterschool brengen staan morgen al in jouw schoenen. Mijn oudste is 15, dat lijkt jong, maar ik was zelf 19 toen ik het huis uitging. Dat is dus over 4 jaar. AAaiiiiiikkkk snel weg! Het is natuurlijk heerlijk hoor, dat je jongens zo mooi terecht komen, maar die kant van: jammer dat we weer een periode afsluiten, moet je toch ook even aandacht schenken. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oeps, dat zal wennen zijn. Maar geweldig voor hem natuurlijk dat hij een mooie woning op de kop heeft kunnen tikken. Bij ons nog eentje en dan is het huis ook leeg, lekker om weer extra ruimte te hebben, maar ik vind het ook wel erg gezellig om toch nog een van de drie thuis te hebben. Dubbele gevoelens dus. Maar eens moet het er toch van komen het lege nest..... hopelijk zonder het syndroom :)
    Groetjes Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh ik kijk even rechts....nog 1 te gaan.
    Dit gaat wel erg snel zeg........
    Tja dat zal niet meevallen. Ik voel met je mee.
    Maar goed ze komen vast nog heel vaak bij mams op de koffie. Maar ja dat is idd toch anders.
    Sterkte.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Lia,
    I am so glad that you stopped by....your blog is lovely! I hope you having a good week.
    Take care, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dat gaat bij jullie ineens in rap tempo Lia, zal toch best even slikken zijn, ondanks dat je hem dit natuurlijk van harte gunt !
    wat leuk een oude 2 onder 1 kap, als hij een beetje jouw smaak heeft, moet ie ook maar eens een blog gaan maken hahaha
    hier zijn de annabellen bijna zover dat ik er kransen van ga maken, vind het zonde als ze zo bruin zijn, en de krans van vorig jaar hangt nog steeds, dus probeer het maar weer !
    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ja, zo vlak achter elkaar, kan me begrijpen dat het even slikken is. ik weet nog van mijn schoonma. lucas en ik gingen trouwend het huis uit. daar konden zij naar toe werken. lucas heeft nog een jongere broer die nog in huis woonde en zij vrij christelijk zijn, zij ook verwacht had dat hij ook getrouwd het huis zou verlaten, dus kon ze nog wel een tijdje van lucas zijn broer genieten. maar dat pakte anders uit. lucas zijn broer ging 2 maanden voor ons samenwonen, tja...dat viel hun wat rauw op het dak!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja meid, zo gaat dat hé. Op een gegeven moment verlaten ze het ouderlijke nest. Kan me goed voorstellen dat het zwaar is, zo vlak achter elkaar.
    Mooie foto van dat beeld!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk een oud huis twee onder één kap dat heeft wel wat.Sommige huizen hebben nog van die mooie glas in lood bovenlichten. Hoewel sommige barbaren dat er direct uitslopen, waardoor de sfeer van zo'n oud huis direct weg is. En dan ook nog een grote tuin, nou dat is regelrecht boffen! Wat een prachtige foto van het beeld met de hortensia's op de achtergrond.
    Met het uitvliegen van je kinderen moet je vrede hebben, hoor. Zeker als ze het zelf helemaal top hebben. Daar zet je ze toch voor op de wereld. Kom op kop op! Genieten van hun genieten. Dan is één en één gewoon twee, en is het dubbel genieten, toch?!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Lia, je kent me nog niet maar ik ben jou al een paar keer op andere blogs tegen gekomen en kom nu een kijkje bij je nemen. Wat een heerlijk sfeervol huis heb je, het ziet er allemaal erg mooi uit. Voor je zoon geweldig dat hij een het huis heeft kunnen kopen, en heerlijk met een grote tuin. Maar voor jou is het best moeilijk natuurlijk als er twee zo snel achter elkaar het huis verlaten. Maar ja, als ze maar gelukkig zijn dat is het belangrijkste. Het is echt genieten trouwens als ik je prachtige beeld foto bekijk, zo met de nog in volle bloei staande pluimhortensia's. Heel rustgevend.

    Fijne avond, groetjes Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo liebe Lia,
    das ist eine so herrliche Büste.
    Dieses Bild strahlt eine solche Ruhe und Zufriedenheit aus.
    Ich wünsche dir einen wunderschönen Tag und liebste Grüße aus Deutschland sendet dir,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia,

    Bedankt voor het lieve berichtje op mijn blog. Ik heb ook met veel plezier jouw blog bekeken. Wat een prachtig interieur heb je!

    Fijne avond! Hartelijke groet,

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Your blog is lovely and i'll be following it,ok?! Take care,
    Rosa from Portugal

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hoi lia,

    even hier een berichtje, zou je hem ook willen verwijderen als die wel perongeluk op de site komt..ik hou niet van meelezers over mijn persoonlijk...
    maar ik las je berichtje over de diagnose fybromy...tja ik heb ook fybromy...
    ik liep er al een paar jaar mee en al eerder zag ik dat iemand het schreef ook tegen mij werd gezegt dat het vaak bij mensen voor komt die veel van zich zelf vragen...tis ook nooit goed....
    Maar waarom ik je dit berichtje stuur...ik zelf heb ook van alles kwa pijn geprobeerd ...speciaalcentrum voor fybromy en reuma...zwemmen en sporten met lotgenoten...oke het helpt...maar dan...je moet weer alleen verder...heb zelf reiki 1 en 2, oke helpt ook even..acupunctuur helpt ook voor even....tjemie ik wil je niet ontmoedigen...maar wat ik wil zeggen...de pijn daar kan ik soms niet goed van worden...maar dat ik steeds zo moe was ...daar werd ik echt helemaal gestoord van...het gewoon in slaap vallen bij visite...gek werd ik er van...ik weet niet of het bij jou ook zo is...
    Maar zins kort gebruik ik msm te koop bij de kruidvat en is ook eigen merk kruidvat er zitten meerdere dingen in zoals zink enz...en het helpt bij mij echt...wil niet zeggen bij jou natuurlijk maar denk wil het toch tegen je zeggen...
    zo heel verhaal...anders mag je ook via picasa wel je email achter laten ...mocht je echt willen gillen...hoeft niet...alles mag...
    groetjesss

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia