zondag 16 augustus 2009

Heerlijk uitgerust.

De vakantie is voorbij, en we zijn weer heerlijk uitgerust.
Moet eerlijk bekennen dat we niet veel gedaan hebben in de vakantie, simpel omdat we allebei te veel hadden gedaan de laatste tijd.
Ik heb de eerste week maar zo'n kleine 160 km gelopen. En daarna 3 wk vakantie.
Als ik ergens zin in had deed ik het, maar meestal deed ik niets.
Een beetje gebroedsel op mijn nieuwe zolderkamer.
Wat fietsen en een dagje uit.
Om daarna in Egypte [wat heel onverwacht gebeurde] heerlijk te rusten.
Meer kun je eigenlijk ook niet.
We hadden ook een paar dagen met 45 graden.
Dan lig je alleen maar aan het water.
Dit is een foto van ons appartement. Dit is een eigen woning van mensen die ik ken.
En waar we gebruik van hebben gemaakt toen het ons werd aangeboden.
We zijn daar met onze zoon en vriendin heen geweest.




Wat een verschil met hoe de lokale bevolking woont, ik voelde me gewoon schuldig.
Het is een land met vreemde gewoontes en ik vind het ook een smerig land.
Op het resort is het pracht en praal, maar daarbuiten weet je niet wat je ziet.




We zijn natuurlijk ook wezen snorkelen. En dat is zo mooi.
Zo mooi dat water en die vissen die op kniehoogte al om je heen zwemmen.
Ik ben niet zo'n waterrat, maar dit deed me wel wat.




Op de boulevard heb je natuurlijk de winkeltjes, waar je bijna naar binnen getrokken word.
En hebben daar gezocht naar wat goede restaurants, want daar moet je ook goed uitkijken met het eten en drinken.
Ook daar was het wel mooi, maar als er bij een hotel ergens een achterdeur openstond, dan zag je ook daar grote puinhopen




En dan zie je ook hoe zij met hun dieren omgaan.
Toen we gingen snorkelen, met een taxibusje dat ook al een ervaring op zich is
Want ik dacht echt dat ik niet heelhuids thuis zou komen.
Reden we deze vrachtauto voorbij met achterop een pony vastgebonden.
Zo zielig.
Zijn lippen bewogen gewoon in de wind.
En dan ook nog de straathonden, die daar overal liggen.
Ik had moeite om mijn hoofd om te draaien en net te doen of ze er niet waren.
Maar ik had ze graag wat te eten gegeven.
Maar je weet niet wat voor ziekte ze bij zich hebben, en of ze te vertrouwen zijn.




Je kunt je toch niet voorstellen dat eens in de zoveel tijd ze gewoon afgeschoten worden,
of er gif gestrooid worden en ze de volgende dag overal dood liggen.

Een ding is me erg duidelijk geworden.
Wat hebben wij het goed hier in ons kikkerlandje.

Nu even genoeg over de vakantie, ik heb gisteren al een aardige tijd bij jullie rondgekeken,
pfffffffffff. dat is aardig wat kijken als je er een tijdje niet geweest bent.
Neem me niet kwalijk als ik niet bij iedereen een reactie achter heb gelaten.

Aankomende week weer werken, met mooi weer.
Om dan weer te verlangen naar de weekenden.

Voor nu nog een prettige zondag.

Groetjes Lia

13 opmerkingen:

  1. Och Lia , het is haast in al die zuidelijke landen zo dat je eigenlijk niet wilt weten hoe of wat .
    Ik moet zeggen dat in de Scandinavische landen heel wat beter met huisdieren omgegaan wordt .
    Maar ik denk ondanks alles je wel een fijne vakantie gehad zult hebben .
    Lieve groet van Rini .
    ps Inderdaad deze keer niets gekocht , had wel zin gehad in de schoentjes maar die werden net voor mijn neus weggekaapt .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lia,
    als eerste wil ik je nog even feliciteren met je superprestatie,de 4-daagse is echt geweldig en ik vind het superknap dat je hem hebt uitgelopen.Ik doe het je in ieder geval niet na,tijdens onze vakantie ben ik van katwijk naar noordwijk gelopen en weer terug(1,5uur)maar ik heb wel drie dagen spierpijn gehad.
    Het is in veel landen zo dat in en om het hotel één en al luxe is maar de bevolking zelf in pure armoe leeft,ja dat zijn wij hier toch wel heel erg verwent.Hopelijk heb je het toch fijn gehad en ben je lekker uitgerust.
    Wij hebben idd nog een paar weekjes voor de boeg en mijn man komt dan in de weekenden wel naar ons toe.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom thuis hoor....heerlijk dat je er weer bent. Kan me voorstellen dat het een beetje dubbel was. En die lieve dieren....ik zou me er ook wat van aantrekken......
    Wat zijn er een mensen soms......
    Verder was het er zo te zien goed vakantie vieren.Maar je hebt het contrast mooi weergegeven en tja idd wat mogen we onszelf rijk prijzen.
    Ik wens je een fijne nieuwe week toe.
    Rustig aan beginnen maar....er even weer inkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Lia, je bent erweer!! Zo te zien en te lezen heb je een heerlijke vakantie gehad. En die arme diertjes, vreselijk!!! In die landen gaat het allemaal zo met de dieren, ik kan daar ook helemaal niet tegen. Onze vakantie zit er ook weer op morgen weer werken.
    Fijne avond!!

    Groetjes Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooi verslag. fijn om ook eens te lezen dan egypte niet alleen maar pracht en praal is. dat is wat ik alleen maar te horen krijg over egypte. soms is dat wel eens goed om te zien dat er ook andere landen zijn. zo besef je eens goed hoe goed je het thuis hebt. en lekker toch dat je rust hebt genomen in je vkantie daar is vakantie ook voor hoor, gewoon doen waar je zin aan hebt en als dat niks is dan is dat niks. fijn je weer terug te hebben in blogland! ennehh...het is niet te doen hoor om iedereen bij langs te gaan:-)

    fijne werkweek volgende week, ik ga net als jou ook weer beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Lia,
    Egypte staat nog altijd op mijn verlanglijstje. Maar dan voor alle bezienswaardigheden daar, wat mij wel een beetje tegen houd is de temperatuur en dat je daar niet alles kan eten en drinken . Ik had al gehoord dat ze het daar niet zo nauw nemen met veel dingen, maar toch ooit ga ik. Leuk dat ik alvast een voorproefje heb.
    Groetjes Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Lia, fijn dat je weer heelhuids thuis bent. Ja, dat is toch één van de fijnste dingen van de vakantie; het thuiskomen! Wat een heerlijk en eerlijk verslag! Die ezel op die vrachtwagen, het is toch ongelooflijk. Mijn vriendin was eens in Tunesië en daar werd de vrouw in de laadbak gezet. De man zat dan heerlijk in de cabine, verschil moet er zijn, maar geef mij maar Nederland! Nu maar weer rustig opstarten, een fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 45 graden! Ik kan me voorstellen dat je dan niet veel meer doet. Fijn dat je nu zo lekker uitgerust bent, dan kun je er hier weer lekker tegenaan.
    Dus welkom terug en alvast een fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schitterende foto's heb je gemaakt, en hoe schrijnend het verschil toch kan zijn. 's Lands wijs 's lands eer natuurlijk, maar sommige dingen zijn toch wel moeilijk te begrijpen.

    Lieve groet
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. M'n eerst reactie kon ik niet plaatsen dus dit is poging twee........
    Fijn dat je terug bent , lijkt me inderdaad heel dubbel , aan de ene kant maak je prachtige foto's in Egypte maar als je achter de deuren kijkt dan zie je dus heel andere dingen , ja wij boffen hier inderdaad ontzettend in Nederland i !!
    Hier is alles weer naar school en aan het werk , ik hoef vanavond pas dus heb nu heerlijk rust in huis en dat is ook wel weer lekker.......
    Jij ook succes op je werk deze week en tot de volgende keer
    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoy Lia
    ook weer thuis, iedereen komt zo,n beetje binnen gewandeld,het was dan ook erg stil,bijna geen reacties.ben gewoon doorgegaan met plaatsen.ik begrijp ,dit is geen land voor mijdat Egypte,want ik ben heel ,heel erg pietluttig met van alles,laat mij maar thuis.
    oma nijn

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Liebste Lia,
    schön das du wieder da bist.....habe dich schon vermisst.
    Welches Land ist das?????
    Das sind traumhafte Bilder .
    Ganz liebe Grüße,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed...daar ga ik dus nooit naartoe op vakantie. Ik kan dat niet aan, al die zielige dieren. Heel hypocriet ontwijk ik het dus maar.....

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia