donderdag 20 augustus 2009

Zomaar.

 

In onze vakantie zijn we ook nog even naar Utrecht geweest. Gisteren zag ik bij Lili M een post over Utrecht. Heb daar eigenlijk wel leuke foto’s genomen. En wil ze toch even laten zien.  Vroeger ging ik vaak naar Utrecht om te winkelen. Maar nu hadden we zoiets van laten we daar even langs de gracht koffie drinken, en ik wilde eigenlijk ook nog wat wandelen. Noem het maar een beetje aftrainen na al het lopen.

utrecht (5)

En in Utrecht [en op meer plaatsen] staan langs de grachten altijd fietsen geparkeerd. Deze vond ik toch wel zo'n  mooi plaatje, met die begroeide wielen. Totaal vergeten door de eigenaar of van de originele eigenaar gestolen. Ik vond het een plaatje waard.

We hebben door wat straatjes achter het centrum gewandeld.

utrecht (6) utrecht (7)

 utrecht (12)utrecht

Dit was een supersmal straatje. Bovenin liepen de muren ook een beetje naar elkaar toe, waardoor het scheve extra opvalt.

utrecht (10)

Wat lieve kleine arbeidershuisjes.

utrecht (8)

Dit is toch sprookjesachtig,

utrecht (4)

Morgen is alweer de laatste dag van de eerste werkweek. Gaat toch wel snel. Alleen vandaag had ik wel wat moeite met die hitte. Hopenlijk valt het noodweer overal mee.

 

Groetjes Lia

11 opmerkingen:

  1. Mooie plaatjes idd!! Ik vind Utrecht ook een leuke stad, de gracht met z'n terrasjes.. het is al even geleden dat ik er was, het wordt dus weer tijd! Wat een hitte vandaag hè? Maar ik wil niet klagen, we hebben een prima zomer gehad! Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Utrecht met de grachtjes, zo mooi! Weer een dagje op mijn lijstje om in de vakantie naar toe te gaan!
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Utrecht een heerlijke stad!! En erg sfeervol. Je hebt weer erg mooie plaatjes geschoten Lia!!

    Groetjes uit het tropische Noord-Brabant!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ga ik toch ook nog eens terug om van 'achteraf' Utrecht genieten! Zo inspireren we elkaar! Overigens is de buurt van het Wilhelmina park (wel heel erg achteraf) ook heel mooi. En het Rietveld Schröder huis is ook een belevenis. Hier is het nog lekker warm en geen regen! Ik hoop net als jij dat het noodweer bij iedereen meevalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is Utrecht eigenlijk mooi!
    Jaren gelden ben ik er geweest maar dan waarschijnlijk niet op de goede plek.
    Toch nog maar eens naar toe gaan. En dan niet de fiets vergeten!!!
    Het weer valt hier mee, de actieve bui wat ik op buienradar zag, stelde hier niks voor alleen een klein buitje, meer een paar druppels.
    Groetjes, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zet Utrecht goed op de kaart, schitterende foto's heb je daar gemaakt, zeker een bezoekje waard.

    Fijne avond,

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. en hoe was je eerste werk week? je zit er zomaar weer in he. ik was maandag alleen in de winkel, m`n collega heeft nu vakantie. wist nog van niets etc..al een uurtje eerder heen gegaan om de nieuwe collectie etc te bekijken. gelijk vanaf 1 uur druk, ik heb lopen rennen joh! ik had echt een topdag. haha..ik werd echt gelijk in het diepe gegooid en tja...ik zit er weer helemaal in.

    mooie foto`s van utrecht. ik heb tot nu toe alleen maar winkels in utrecht gezien maar ik zie dat de stad nog meer leuke plekjes heeft. mooie foto van die fiets. fijn weekend alvast!
    groetjes,
    jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. altijd leuk Utereg!!!!lleuke foto's hebje daar gemaakt!!

    alvast een heel fijn weekend..

    groetjes.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Liebe Lia,
    was für eine superschöne Gegegend.Da würde ich auch gern mit dem Fahrrad fahren.Seit ich im Bloggerland bin habe ich von Holland wirklich nur schönste Eindrücke gesehen.
    Danke für solche Bilder.
    Ich wünsche dir ein tollen Sonntag mit viel Sonne und ganz liebe Grüße,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Lia, ik heb toevallig je reactie gelezen bij Just Jeanette. Weet je wat ook mooi zo'n grote krans maken van die hortensia's, mooi met al die verkleuringen. Zal echt super staan in je huis!!

    Groetjes Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige sfeer foto's !
    En ... als ik jouw katje aan de zijkant langs zie komen krijg ik altijd heimwee naar
    "onze Pim" die bijna 15 is geworden .
    Groetjes Rini

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia