woensdag 21 oktober 2009

Even niet zoveel….

 

Wil even vertellen wat ik hiermee bedoel.  Ik zit niet zo goed in mijn vel en krijg niet de inspiratie om iets op mijn blog te zetten. Dat komt door de pijn die ik in al mijn ledematen heb. Kan er altijd wel goed mee omgaan, maar helaas is het nu in dit stadium dat ik a.s vrijdag naar de reumatoloog moet om mijn medicatie samen te stellen. Dacht het wel zonder te kunnen, en dat ging redelijk. Maar soms kun je niet anders meer. Dan maar een leven met pillen en van alles kunnen genieten.

Ik heb de laatste jaren al zoveel op moeten geven, en wil niet nog meer kwijt. Heb mijn huis en tuin al aangepast en baal als een stekker dat ik het lopen nu ook al als een ramp ervaar.

Maar we geven niet op. Dat nooit…..

Dus ik kijk overal, zal wat minder reacties geven omdat dit typen me nu al teveel is. En blijf genieten van jullie mooie verhalen en foto’s.

 

images

Lieve groetjes Lia

39 opmerkingen:

  1. Hè bah Lia, niet zo mooi, wat je ons te vertellen hebt. Natuurlijk moet je nu even aan jezelf denken. Ik hoop van ganser harte dat alles met medicatie toch aanvaardbare proporties aanneemt. Ik wens je alle goeds!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh Lia, wat ontzettend naar voor je. Soms moet je je verstand boven je gevoel laten spreken en dus toch maar medicijnen gaan gebruiken.....Ik hoop dat deze heel snel hun werk zullen doen en dat je je weer iets beter gaat voelen. Gelukkig ben je strijdvaardig en geef je de moed niet op..
    Veel sterkte,

    groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lia,

    Ik kijk regelmatig op je blog, maar ik heb nog nooit een berichtje naar je gestuurd.
    Ik geniet altijd ontzettend van je verhalen en schitterende foto's, maar je verhaal van vandaag laat mij niet genieten... Ik vond het zelfs vreselijk om te lezen !
    Mijn vader heeft ook reuma. Hij heeft goede tijden (vaak maanden lang) en dan ineens slaat de reuma toe en kan hij zijn koffiekopje nog niet meer optillen. De pijn is dan niet te harden...
    Ik hoop dat jouw reumatoloog een perfecte mix vind aan medicatie zodat jij je snel een heel stuk beter voelt ! Wij kunnen jouw verhalen en foto's toch niet missen ? Geniet van alles om je heen, ook al heb je het gevoel dat de tuin of je huis misschien iets mooier/opgeruimder had kunnen zijn. Dat is allemaal niet zo belangrijk. Je beter voelen is dat wel !

    Groetjes en een DIKKE knuffel,
    Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He wat vervelend, Ik wist niet dat je zulke gezondheidsproblemen had. Ik wens je veel sterkte en hopelijk kan de dokter wat voor je doen, daar zijn ze tenslotte voor.
    Zorg goed voor jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lia,
    Wat vervelend dat je je zo rot voelt. Heel veel sterkte en ik hoop spoedig leukere berichten van je te lezen!
    Groet,
    Anetta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He bah, wat een naar verhaal Lia! Je reageert altijd zo trouw en dat ga ik zeker missen, maar dat is niet belangrijk! Ik wens je van harte toe dat de reumatoloog wat voor je kan doen, zodat je je wat beter gaat voelen en straks weer een stuk fitter terug komt op je blog!

    Ik leef met je mee hoor en hoop dat je ons een beetje op de hoogte houdt!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jee ik schrik ervan Lia wist niet eens dat je reuma hebt.
    Ik vind het echt zo rot voor je en hoop dat de reumatoloog voor verlichting kan zorgen.
    In ieder geval een dikke knuffel van mij en veel sterkte.
    Liefs Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hè Lia, wat een naar bericht! Ik weet hoe slopend pijn kan zijn.. je bent hard voor jezelf, maar met goede medicatie wordt het vast weer draaglijk! Sterkte, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. He bah meid, jammer dat het nu zover is dat je aan de medicatie moet.
    Ik slik zelf een boel medicijnen en heb er echt een afkeer van, maar als ik het niet doe, lig ik binnen de kortste keren in het ziekenhuis, dus het is een kwestie van kiezen tussen het kwade :-(
    Ik hoop dat je wat wijzer word bij de reumatoloog en dat de medicatie ook gelijk de juiste is, zodat je wat verlichting van de pijn zal hebben
    wens je heel veel sterkte toe !! denk aan je...
    lieve groet, Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoii Lia, wil je even een hele dikke knuffel geven, hoop dat de medicatie verlichting brengt.
    Het accepteren dat je lichaam niet meer wil doen wat je wilt...is zo idioot zwaar!
    Laat me alsjeblieft weten als ik iets voor je kan doen! ook al gil je mijn mailbox vol, doen! oke!!
    En dan nu ...
    gooi ik al mijn warme pittenzakken, kruiken, en een kilo chocola naar je toen, zet voorzichtig een kopje thee neer en een goed boek. Sterkte morgne...x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Lia, Uit ervaring weet ik hoe je je voelt. Denk even aan jezelf en geniet maar lekker van wat anderen schrijven. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. getsie, dat is niet zo leuk. af en toe mag je best klagen hoor, het valt allemaal ook niet mee!
    ik wens je een fijne avond en hoop dat de medicijnen aan zullen slaan zodat het wat draaglijker zal worden voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heej Lia,

    Bah bah bah, niet eerlijk maar daar wordt niet naar gevraagt:-((
    Medicijnen wil je zolang mogelijk mijden maar pijn is ook een hele aanslag op je gezondheid zowel geestelijk als lichamelijk.
    Ik wens voor jouw dat de medicatie snel zjn werk doet en je weer kunt genieten van alles want er is zoveel moois vor jouw.
    Geniet van alle post en wij weten dat je er bent ook zonder comment,
    Zet hem op meid;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hé meis...bah wat vervelend, helemaal niet leuk en het geeft niets als je hier even je beklag doet... het toetsenbord is gewillig en wij leven met je mee..
    Hopelijk kan de reumatoloog iets voor je betekenen.
    Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat naar voor je... Hoop dat je door de medicijnen minder of geen pijn meer hebt. En dat je weer lekker uit de weg kan en genieten.
    Sterkte hoor met alles! Kop op meid!
    P.S Een lekker warm bad, zou dat tijdelijk een beetje verlichting kunnen geven?
    Liefs,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit zijn dingen die je het liefst voor je uit wilt schuiven. Maar als een uitgebalanceerde medicatie de kwaliteit van alle dag kan verbeteren dan is de keus denk ik gauw gemaakt. Sterkte, neem je tijd, en als het jou uitkomt laat je ons weer van je verhalen en foto's genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Lia, wat akelig voor je. Ik hoop dat de medicijnen aanslaan en dat je binnenkort weer de dingen kunt doen waar je zoveel van geniet.
    Lieve groeten, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Lia,
    wat vervelend voor je dat je lichaam aangeeft dat er grenzen bereikt zijn en je toch aan de medicatie moet..........
    Maar het is net als je zegt , als het helpt en de kwaliteit van je leven vergroot , dan moet dat maar .
    Ik wens je veel sterkte toe en doe lekker rustig aan , alleen even de blogs lezen is ontspannend en we zien vanzelf weer meer van jou verschijnen als je je weer beter voelt.........
    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een naar bericht Lia! Ik hoop echt dat er iets aan gedaan kan worden en dat je snel weer in ons midden zult zijn.
    Je bent echt een sterk wijf als ik dat zo zeggen mag en bewonder je zeer.
    Sterkte en een knuffel van mij!
    Liefs,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hé jakkes Lia, wat naar te lezen dat je reumaklachten nu zo hevig zijn dat je er medicatie voor moet gaan slikken. Waardeloos als je iets moet wat je eigenlijk niet wilt, maar je lichaam zegt het gaat zo niet langer. Wat voelt een mens zich dan machteloos. Maar net wat je zelf scrijft, beter met medicatie je goed voelen, dan weinig kunnen zonder. Volgens mij ben je ook een sterke vrouw, zo volet het als ik je reactie's altijd lees. Gewoon lekker aan jezelf denken, andere blogs lezen als je daar zin in hebt, en reageren hoeft toch niet, ik weet dat je er bent. Hou je taai lieve Lia, ik denk aan je.

    Lieve groet Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dear Lia, your Photo with the frozen rose are wonderful!
    Warm greetings, yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Lia,

    Ik wil je heel veel kracht & sterkte wensen, en ik hoop voor je dat de medicijnen de pijn iets kunnen verlichten.
    Wat naar dat je hierdoor al zoveel hebt moeten inleveren, en dan nu ook al het lopen, ik nam uit je blog al vaker op dat dit een van je grote hobby's is! Maar volgens mij ben je een lieve & sterke, moedige vrouw,hopelijk kun je binnenkort weer wat positiever en gelukkiger tegen het leven aankijken. Geniet van je gezin en (zolang je het aankan)van alles wat je leuk vind!!
    Veel succes bij de arts, ik denk aan je!
    Groetejs, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia,

    Wat naar allemaal! Het belangrijkste is inderdaad dat je snel weer op de been bent om van al het moois om je heen te kunnen genieten. Sterkte & hou je taai!!!

    Lieve groet,

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh, wat klinkt mij dit allemaal bekend in de oren Lia, ik snap precies wat je bedoelt! Maar inderdaad, opgeven doen we niet meid, NEVER. Probeer te genieten van wat nog wel kan en ik hoop van harte dat je medicijnen krijgt die aanslaan! Ik leef met je mee, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Lia,
    Wat een naar bericht, ik hoop dat de reumatoloog iets voor je kan betekenen. Het seizoen met vocht en koude zal je klachten misschien ook wel verergeren. Denk goed om jezelf!
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Lia, wat vreselijk naar voor je dat je zoveel pijn heb, ik hoop dat de juiste medicatie verlichting brengt. De kou doet er ook geen goed aan. Is voor mij ook wel een beetje herkenbaar, het niet meer kunnen van bepaalde dingen, ik kan me goed voorstellen wat je voelt.
    Laat je niet uit het veld slaan hoor meis, veel sterkte.
    Liefs Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  27. hoi lia
    natuurlijk mag je af en toe best balen. ik heb het zelf al twee weken in mijn rug en ben het nu al zat . ik kan me neit voorstellen als je altijd pijn moet hebben. doe lekker rustig aan
    veel liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lia, er komen we weer goeie dasgen!!!

    Doe waar je je goed bij voelt!

    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Goh wat ontzettend naar voor je. Dit valt allemaal niet mee. Ik hoop dat er iets van verlichting voor je komt.
    Houd moed en ik denk aan je. Doe maar rustig aan en leef per dag.......
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hai Lia
    Wat erg voor je ,maar ik weet van een ouder iemand die het zelfde had als jij en nu met medicijnen weer een heerlijk leven heeft,dan maar een pilletje hoor Lia ,je leeft maar 1x en dat willen we zo leuk mogelijk houden toch ?
    Veel sterkte meissie
    knuff Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lieve Lia
    Ik wens je morgen heel veel sterkte toe en ik hoop snel goede berichten te lezen. Gezondheid gaat voor alles en die berichtjes zijn dan niet belangrijk. Denk nu maar eens aan jezelf, het is balen dat we nu de winter ingaan dat hoor ik teminste van al mijn reuma klanten dan hebben ze meer pijn. Overwinteren!!! Klanten nemen ook vaak wat walnoten mee van onze boom ze zeggen dat het helpt?
    veel liefs en een dikke knuffel
    Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  32. hè jakkie bakkie, dit vind ik geen leuk nieuws om van jou te horen hoor, ja ik weet ook nare dingen horen helaas bij het leven. ik weet je slikt liever geen medicijnen als het niet nodig is maar als ze aanslaan en je hebt veel minder of geen pijn dan kan je tochveel meer genieten, zelfs van het lopen wat je zo graag mag doen. ik hoop voor je dat jullie de juiste medicatie kunnen vinden en ik wens je heel veel sterkte. veel positeive energie jouwn kant op meid:-)

    dikke knuffel van mij...
    jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lia, heel veel sterkte, joh. ben ook niet zo weg van al die medicijnen, maar soms is het niet anders. Misschien reageert je lichaam er heel goed op en kun je er vrede mee hebben. Doe maar lekker rustig aan en kom bij ons maar lekker buurten voor de gezelligheid. Geen zin in een commentaartje lekker laten wapperen, geen probleem van maken.
    Fijn weekend en lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Beste Lia,
    Ik kan me voorstellen hoe je je voelt, ik ben zelf pas 26 en zit nog vollop in het chemotraject en heb het gevoel dat ik alles uit de apotheek slik. Het is niet fijn om zoveel te slikken maar aan de andere kant maken ze het leven een stuk makkelijker.
    Zorg goed voor je zelf, geniet van je familie en vrienden, dat is het belangrijkst en maak je vooral niet druk om het reageren op blogs, we zien je vanzelf weer terug!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hallo Lia ,
    Wat een naar bericht en hoop dan ook dat je goede resultaten mag behalen met de medicatie !
    Het is belangrijk dat je goed naar je lichaam luistert .
    Wens je het allerbeste !!
    Lieve groeten van Rini

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hallo Lia

    Ik hoop dat het vrijdag allemaal goed is verlopen en dat er wat aan de pijn gedaan kan worden. Maar dat horen we toch nog wel hoe het met je gaat?

    Gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Liebe Lia,
    ich kann es nicht lesen,verstehe nicht alles....ist was nicht in Ordnung??????
    Liebe Grüße sendet dir,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. lieve lia, hoe gaat die? hoe was de uitslag ik hoop een beetje positief, rustig aan he en je gilt niet hard hoor! mag harder..tot gauw

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia