woensdag 18 november 2009

Van alles wat…….

 

Ja, hoe noem je de titel. Als het over opruimen een kast en boeken en een vaas en rozen gaat.  Lees je mee? Het afgelopen weekend ben ik maar eens aan het opruimen gegaan. Want weer moeten er spullen ingepakt worden. Voor degene die het gemist hebben, zoon nr 2 gaat het huis verlaten. En ik krijg me een ruimte overal.  Zo had ik door ruimtegebrek mijn administratie beneden in een kast in de woonkamer liggen. Helemaal niet handig, want je bent net met de administratie bezig of er komt bezoek.  Altijd leuk en welkom maar ze hoeven ook niet alles te weten.  Maar ja je moet wat.  Nu gaat alles naar de zolderverdieping inclusief de computer die bij mijn 2e zoon op de kamer staat.  De kast in de woonkamer is nu de kast met leesvoer geworden van mijn man en mij.  Mijn man is lid van een bromfietsmagazine en spaart  allerlei oude reclamefolders over bromfietsen.  En natuurlijk mijn woonboeken niet te vergeten. Heerlijk dat we die nu gewoon even kunnen pakken, als we ‘s avonds lekker zitten.

 

DSC08417

Op de kast heb ik een houten vaas staan die heb ik even geleden gekocht bij de Potstal tijdens de open dagen. Voor de foto heb ik het maar op de tafel gezet, want het lukte me niet om het licht daar goed te krijgen.

En tijdens het opruimen van de kast vond ik ook nog een kadobon van de bloemist, dus maar snel even naar de bloemist. Waar ik o.a deze mooie rozen kocht.

DSC08398 DSC08399

DSC08402 DSC08404 

 

Groetjes Lia

29 opmerkingen:

  1. van het een komt het ander.....mooie foto`s en een leuk verhaal!

    groetjes,
    jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lia, wat een prachtige foto's! En wat heerlijk dat je meer ruimte krijgt! Mijn dochters hebben sinds kort hun speelkamer aan mij moeten afstaan. Nou ja, er staan nog wel 12 dozen (!) playmobil, maar verder is het nu mijn administratiekantoor geworden (computerhok dus!). Die rozen zijn echt schitterend, hele mooie kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk he, zo'n hele kast met leesvoer! Hier is het nog niet helemaal goed verdeelt, mijn leesvoer ligt verspreid over heel veel kasten en alle autoliteratuur heeft een eigen kast. Maar ach dan ligt dat ook niet meer in de weg. prachtige rozen trouwens!
    Groetjes,
    Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je dan ook een bon vindt en nog leuker dat je er direct iets prachtigs voor gaat kopen. Heerlijk straks alles opgeruimd en bij de hand wat je bij de hand wilt hebben, uit het zicht wat uit het zicht moet zijn. Die laatste foto van de roos vind ik echt een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie vaas zeg1 Erg leuk zo met die takken en rozen.
    En ruimte is heerlijk! Mooie foto's heb je weer gemaakt!
    Groetjes,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi verhaal en mooie foto's !
    Geniet van je prachtige lees kast :)
    groetjes
    trudette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi blog heb je, heerlijk om even doorheen te scrollen;) En ik ben gelijk maar volger geworden: de 100e!
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goh, wat zal het stil worden in huis. Wel lekker dat er weer meer ruimte komt voor je eigen spulletjes. Groetjes en tot ziens, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hai,jeetje je houdt straks nog te veel ruimte over!Vindt je t erg?Je rozen zijn meer dan mooi
    leuk zo'n onverwachte bon.Groetjes,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk wat je met die rozen hebt gedaan. Ik zou er niet snel aan gedacht hebben om ze in zo'n vaas te zetten, maar die combi met die taak is echt prachtig.
    En zo met al die opruimacties zit er toch nog een gouden randje aan je leger wordend nestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een ruimte krijg je,maar zal ook wel wennen zijn dat erweer 1 uitvliegt,de kast is erg mooi en praktisch en je vaas met rozen en takken vind ik zo mooi,die vaas zelf ook en wat fijn een plekje voor je administratie,ik zou ook niet willen dat iedereen het zag hoor,haha zien ze dat ik veel te veel uitgeef ;-) groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk hè dat opruimen, het geeft mij altijd zo'n voldaan gevoel(ik ben dan ook vaak niet meer te stoppen, ben helaas wel de enige hier in huis die daar "last" van heeft).en dan vind je ook nog een kleine verrassing om jezelf te verwennen met een paar mooie rozen, het zijn van die kleine dingen die het 'm doen...

    Nog een fijne avond...groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Lia,

    Wat een mooie kast en lekker dat je daar nu je woonboeken hebt liggen. Kun je ze snel even pakken als je even tien minuten op de bank wilt bijkomen! Lijkt mij wennen, het uitvliegen van je kinderen, ik moet er nog niet aan denken, maar het hoort er bij!

    Je vaas van de Poststal is super! Ik wil er met mijn vriendin voor de kerst nog even heen als het lukt!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lia, dat gebeurd mij nou nooit, dat ik een bloemenbon vind ;-) Je pot van de potstal is prachtig! Een heerlijke doorleefde sfeer.
    Daar hou ik wel van! Veel succes met opruimen en de tweede zoon alweer het huis uit...tjonge.
    Gaat wel hard zo of niet?

    Groeten van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk Lia, een kast helemaal voor jullie beide, en lekker alles bij de hand. En op zolder is het bij nou ook prachtig dus een heerlijke plek om de administratie te doen zonder pottenkijkers, ;~) geniet ervan.

    Groetjes Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Lia,

    Dank je wel voor je reactie!
    Ik was al een tijdje niet actief in blogland, dus was ook niet op de hoogte van wat je op je vorige blogs schreef.
    Wat naar van de bijwerkingen van je medicijnen, het is te hopen dat de dokter iets anders voor je kan regelen?
    Wat een prachtige houten vaas heb je zeg, daar hou ik nou zo van, mooie, oude, of oud lijkende spulletjes die iets simpels als je kast bijvoorbeeld weer helemaal leuk decoreren.
    Wat heerlijk dat je naar Venice kon gaan, ik vind het ook prachtige muziek! The family tree is ook zo prachtig, een echte tranentrekker.
    Nou, geniet van alle ruimte die nu ontstaat nu je laatste telg ook het ouderlijk huis verlaat.
    Je zult zien dat je dat ook zo weer benut hebt.
    Ik wens je alle sterkte toe met je gezondheid en ook met het vertrek van je zoon uit huis.

    Groetjes,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Good night Lia, how nice to have everything in its own space, the furniture looks wonderful in white and the vase and roses are very beautiful. I couldn´t understand the story you tell even with the translator help... sorry.
    Muchos cariños
    María Cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Your blog is lovely, thank you for sharing your beautiful home and roses from the florist - pink roses - my favorite. xo Julie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn die herwonnen ruimte, 's avonds zitten met een woonboek doe ik ook veel, nog even lekker wegdromen voordat je echt gaat slapen.
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Orde in je huis is ook orde in je hoofd, heb jij dat ook?! Fijn dat je positief staat in het uitvliegen van de jongens, en dan krijg je het huis als het ware terug voor jullie samen. Mooi die vaas! Geniet maar lekker in je gezellige huis met een mooi woonboek, zal ik een kop koffie voor je inschenken? :)
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige vaas en mooie kleur rozen. Mooi zo gecombineerd, zacht en stoer tegelijk.
    Genieten weer.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige foto's,vind je vaas met je rozen prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia, heerlijk zo'n opruimwoede en zo kom je nog eens wat tegen (de bloemenbon) Je vaas is prachtig en ik vind de combi van de frêle roos en de stoere vaas ook zo mooi, daar hou ik wel van. Ja van je zoon dat weet ik nog van een vorige post, daar liet je het mooie huis zien. Ik denk dat wanneer mijn zoon uit huis gaat dat mijn halve huis leeg is hihi Hij en zijn meisje willen volgend jaar naar een huisje gaan kijken, komt wel dichterbij nu.
    Bedankt nog voor je lieve woorden.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Lia,
    heerlijk lijkt me dat wat meer ruimte in huis,ik moet ook maar eens wat meer gaan opruimen, (ik bewaar echt veels te veel). En erg leuk dat je dan ook nog een bloemenbon vind.De rozen staan prachtig zo in de houten vaas.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Lia,wat een leuke verassing om op te ruimen en dan een bloemenbon te vinden.Gebeurt mij zelden,ik geef ze waarschijnlijk te snel uit!Je hebt er schitterende rozen voor gekocht trouwens ,staan heel mooi.Wel een beetje moeilijk om ruimte erbij te krijgen maar een zoon te missen in huis!Maar dat komt waarschijnlijk omdat het bij ons nog niet zo ver is.Ik moet er nog niet aan denken.
    Fijn weekend ,Anita.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. via via kom ik op je blog...helemaal leuk..ik voeg je meteen toe aan mijn blogroll...groetjes, sylvia van villa extra

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hi Lia,
    I guess we all need more space and storage! Your cabinet is perfect! How lucky that you were able to get those beautiful roses at the florist....wonderful photograph of a lovely arrangement!Have a great weekend!
    Take care, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  28. dat moet toch een heerlijk gevoel zijn als je zoveel extra ruimte krijgt. mooie rozen heb je gekocht en mooie foto's heb je er weer van gemaakt. fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia