zaterdag 12 december 2009

Kerst buiten.

 

Buiten hoort er natuurlijk ook een beetje bij. En omdat ik besloten had om binnen geen boom te plaatsen heb ik een kleintje onder het afdak staan. Dit is een overzichtje vanaf de keuken naar achteren. Met de lichtjes achter in de tuin, de lantaarns aan en de lichtkrans aan de muur is het  ‘s avonds een mooi tafereeltje. Doordat we openslaande deuren hebben is het net of alles toch betrokken is bij onze kamer.

DSC08585 

 

Verder heb ik in de tuin mijn zwarte potten gevuld met Helleborus en de peren- en druiventakken er weer tussendoor gelegd. Er komt nu mos op de grove takken te liggen. 

DSC08593 DSC08591    DSC08594 DSC08582

 

En om mijn vogelhuisje heb ik gewoon een streng lichtjes om het vogelhuisje gehangen. Een tak in de opening met een ijzeren vogeltje erop gebonden. Simpel maar het staat zo lief.   En zo leuk te zien vanuit de keuken.

DSC08618DSC08620DSC08621 DSC08617

 

En dit dus onder het afdak. Naast de kleine boom hangt een hertekop, en wat grote dennenappels op de tafel. En omdat het daar droog is leuk een plaid over de stoel.

DSC08590 DSC08552

 

De komende tijd zal ik ietsjes minder vaak aanwezig zijn. Omdat Jan 3 weken vakantie heeft, en dan alles anders loopt. Uitslapen als ik vrij ben en vaker koffie drinken, want ik weet niet hoe dat bij jullie gaat maar hier is het dan altijd teuten en mijn man zegt dan “zullen we eerst maar een bakkie doen”.  Ja dan is er zo  weer een uur voorbij. Zo beginnen we nu met de 18e verjaardag van onze jongste zoon. Jeetje wat gaat alles toch ontzettend snel.  Hier gaat hij voor zijn eerste les.

DSC08624

Ik wens jullie allemaal een heel prettig weekend,

Lieve Groet Lia

25 opmerkingen:

  1. Leuk om binnen en buiten zo samen te brengen.
    Lia geniet van de knusheid van deze decembermaand samen met je man en kinderen.

    Fijn weekend en een gezellige tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een mooie sfeer in de tuin, dat zal 's avonds inderdaad een mooi effect geven!

    Van harte gefeliciteerd met je zoon (alvast...?) en geniet van de bakkies samen met je man!

    Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh ik ben verliefd op je hertenkop kan je me vertellen waar je die gekocht hebt? En alles zo mooi gestyled moet ik ook doen eigenlijk maar ben er te lui voor, ben zo druk en als ik dan eens een half uur heb heb ik daar geen zin meer in , en mijn lief is ook 2 weken thuis vanaf volgende week vrijdag en hij is ook van het bakkie doen en dat doen we wel 8x per dag kan je nagaan hoeveel tijd er voorbij gaat hier met koffieleuten.....
    :) gezellig hoor.
    Ohhhh eerste rijles, jeeminee dat krijg ik ook over 4 jaar......help wat gaat de tijd snel....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat met je zoon.
    Wat een heerlijke sfeervolle tuin heb je er van gemaakt. Het vogelhuisje staat zo lief met het vogeltje. Fijne vakantie met je man. Heel herkenbaar, straks hier ook weer allemaal vrij. Dat zijn de kostbare momenten in het leven die je moet koesteren en van moet genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia,

    Wat heerlijk uitzicht heb je vanuit de keuken in je prachtige sfeervolle Kersttuin tot stand gebracht. Geweldig, dat is dagelijks volop genieten. De helleborus in de mooie potten en het vogelhuisje met de verlichting en het schattige vogeletje. In één woord een FEEST!!!

    Gefeliciteerd met je zoon, en geniet van de komende heerlijke drie gezellige tuttelweekjes, er is toch niets mooiers dan dat.

    Lieve groet Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je zoon!
    En wat heb je het gezellig gemaakt buiten in je achtertuin! Leuk idee die lichtjes om het vogelhuisje.
    Fijne vakantie met je man. Het gaat hier al net zo! Geniet er maar lekker van, zo saampjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi zo in je tuin ,schattig kerstboompje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een heerlijk winters/kerstsfeertje laat je ons zien, ik vind het echt wat scandinavisch aan doen of ben ik in zo`n heerlijk hut beland met zo`n prachtige veranda. ik wil ook nog wel je foto`s bij donker zien en dan al die prachtige kleine lampjes en kaarsen, ohh...wat zal het gezellig staan!

    groetjes, jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lia,wat heb je het buiten ook mooi gestyled. Helleborusen zijn altijd zo prachtig en bij jou helemaal in die mooie potten en met die takken erbij.
    Het vogelhuisje ziet er ook al zo lief uit zo met dat vogeltje.
    En koffie drinken met manlief weet ik ook alles van nu m'n mannetje thuis is 'between 2 jobs'. Zooo gezellig.
    Fijn weekend verder.
    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kerstrozen met perentakken, ik ben er verliefd op. Het vogelhuisje is ook schattig maar zo kunnen er geen vogeltjes in overnachten..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig die foto's van je kerstrozen en dan die mooie pot. Wat een mooi sfeertje heb je vast gelegt. Mens echt genieten. Wat gaat het hard he die kinderen zij worden groter en wij worden ouder hihi. Fijne dag nog. Lieve groet, Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Lia,

    Wat heerlijk dat jouw man drie weken vrij is! Ik probeer mijn man zover te krijgen tussen de kerst en oud & nieuw een paar dagen vrij te nemen.

    Wat ziet je tuin er gezellig uit! Ik ben helemaal weg van de grote rendierkop en ook de foto met het mini kerstboompje, het witte kastje en de plaid vind ik prachtig.

    Alvast een fijne verjaardag toegewenst. Mijn dochter is ook deze week jarig. Ze wordt 20!

    Lieve groet,

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jou grote potten buiten zijn echt zooo geweldig, en super gestyled...
    ben ook wel zeer benieuwd naar je hertenkop...mag ik ook weten waar die vandaan komt...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een heerlijke sfeer heb je neergezet! En gezellig dat Jan 3 weken vrij is, Gert werkt nog 1 week en is dan 2 weken vrij..Heerlijk vinden we dat! Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je het toch mooi gemaakt, zo sfeervol zonder allerlei tierelantijnen, daar ben jij ook niet zo van hè? Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe, heelijk tijd voor elkaar en voor leuke dingen....

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Lia, allereersy van harte gefeliciteerd met je zoon, ja de tijd vliegt, voor je er erg in heb zijn ze groot. Ik heb genoten van je prachtig versierde tuin, zo sfeervol. De lichtjes om het vogelhuisje met dat mooie vogeltje en wat heerlijk dat je een overdekte veranda heb, dan kan je alles zo leuk aankleden. Ik vind de hertenkop ook zo mooi, ik geniet iedere keer weer van je smaakvolle stijl.
    Geniet lekker samen van de vakantie, ik herken dat wel, als Fred thuis is leuten we ook heel wat af, hij moet alleen deze week nog werken en dan heb ik mijn mannetjes 3 weken thuis, heerlijk.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijk sfeertje heb je er buiten van gemaakt.....!!!
    Mooie kerstrozen heb je ook staan.
    En nog gefeliciteerd met je zoon.
    Dank je wel voor je lieve berichtje in mijn blog.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi zeg die helleborus met die takken!
    Geniet lekker van je vakantie.
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het ziet er prachtig uit bij jou in de tuin! En veel plezier met je man. Ik ken dat, wanneer die van mij thuis is, gebeurt er ook veel minder, maar het is wel gezellig.a

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow zeg wat chique bij je..... En die helleborus, ah mijn lievelingsbloem, op de roos na dan...ach het is ook een soort roos natuurlijk.
    Nog van harte met je zoon, wat zul je hem trots nagekeken hebben.
    Geniet maar lekker even van je relaxdagen met je lief......
    Tot snel

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hi Lia, times fly, that so true, my youngest daugther is 19... happy birthday to your son!!!
    I love, love what you have done outdoors and I can imagine how happy you feel of a work so lovely done... I thought you were all white in snow right now but your backyard looks like it is almost in late spring. I love helleboro, they brigthen winters with their beautiful flowers!!
    Have a happy week,
    Maria Cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. heerlijk sfeertje en wat heb je het weer mooi op de foto's gezet!
    Super!
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb je vorige post nog ff bekeken die was ik vergeten en wat heb jij het prachtig sereen versierd, prachtig die lamp boven je tafel. ik doe dat ook altijd bij mijn ouders, dat soort ballen met lint alleen dan geen groen maar ik vind dat bij jouw wel ontzettend mooi staan. Ik snap best dat je een boom mist, ik wil altijd een boom of het nou een kleine of een grote is dat maakt me niet ui. Die kerstdorpjes trekken altijd aandacht, ik moet zeggen dat ik er zelf ook altijd voor sta het is zo gezellig en nostalgisch, ik moet ook altijd even kijken als ik zer tegen kom.

    Ik heb een spiegelrefelxcamera maar het maakt eigenlijks niet uit waarmee ik fotografeer want ik kan ook goed met die van lucas overweg, Ik doe altijd alles op gevoel. ik ben altijd al iemand geweest die heel erg op details let en dat is een plupunt bij fotograferen want juist die details kunnen een foto heel speciaal maken.

    fijne week nog en ik kom nog wel langs voor de kerstgroet"-)

    liefs, jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Lia,
    wat heb je het mooi gemaakt buiten,wat een sfeertje zeg, echt genieten hier.Nog van harte met je zoon,hopelijk was z'n eerste rijles helemaal geweldig.En nu gezellig genieten van 3 weken vakantie,heerlijk hoor.
    Fijne avond,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je viens de découvrir votre blog, j'aime beaucoup CES couleurs froides du bleu, du gris, du blanc de très belles photos aussi.

    Je suis française, bijoux de la créatrice, J'habite au bord de la mer en Bretagne, si cela vous d'ensemble de ce faire un petit blog sur mon tour / il Boutique s'agit de:

          lesbijouxdezoe.canalblog.com

    Je vous mets dans mes liens
    A très bientôt
    Amicalement
    Jacqueline M.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia