woensdag 9 december 2009

Mijn kerstkransen

 

Zoals ik dus al bij een vorige post vertelde, komt er dit jaar geen boom. En heb het dit jaar eens anders gedaan. Wil jullie even laten zien wat het is geworden. En aangevuld met kaarsen krijg je al gauw een sfeertje in huis.

 

DSC08562

DSC08557

Ik heb op een bestaande krans eerst  wat boomtakken gelegd, en daarna gevuld met wat dennegroen en wat asparagus in een  zilveren tint. Vervolgens heb ik kerstdecoratie aan een wit lint in de krans gehangen.  Wat een beetje overeenkomt met de crystallen van de lampen bij de eethoek. De glazen lijstjes van Ilse wil ik nog vullen met een fotootje.

 

DSC08560  DSC08517

 DSC08518 DSC08561

En bij de eethoek heb ik een krans gemaakt van enkel mos. Op een  platte ijzeren ring, die ik heb omwikkeld met groen band en daarna  aan een kant opgevuld met een soort  hooi [voor de konijnen] en weer  omwikkeld met band. Daarna plaatmos erop en vast gemaakt met ijzerdraad. En nog 2 ballen met een grijs lint.

 

DSC08543 

DSC08569 

En nog een heel klein kransje met ijslands mos voor op de spiegel. Met ervoor een kandelaar met een verse dadeltak.

 

DSC08505 DSC08571 DSC08574  DSC08578

 

Volgende keer neem ik jullie mee naar buiten.

Lieve Groet Lia

36 opmerkingen:

  1. Hoi Lia,

    Werkelijk PRACHTIG wat je gemaakt hebt. Wat een heerlijke uitstraling heeft alles. Zo mooi eenvoudig en daardoor juist zo bijzonder. Wat een heerlijk huis heb je toch, zit echt te genieten, mijn complimenten hoor.

    Lieve groet Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi gedaan hoor! wat een leuk idee zo met die lijstjes. je kransen zijn ook heel mooi gemaakt. heel sfeervol allemaal.
    groetjes van jootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh Lia wat een superleuk idee die krans met die boomtakken! Eigenlijk nog leuker dan een boom!
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig allemaal! Dat kransje op je spiegel vind ik ook erg mooi, dat mos laat ik altijd liggen maar als ik het nu zo bij jouw zie, is het toch wel erg mooi.
    Zo mooi, rustig en eenvoudig en ook erg sfeervol!!
    Toevallig heb ik vandaag ook op m'n kroonluchters een rand van eucalyptus en hangertjes/balletjes aan lint gemaakt.
    Ik ben benieuwd wat voor creatiefs je er buiten van gemaakt hebt.
    Groetjes, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia,

    Wat heb je prachtige foto's op je blog gezet, ik zit ook zo te genieten van je inrichting. Het is stijlvol en ik vind het knap dat je weinig accessoires hebt, terwijl het toch heel sfeervol is. Je kransen zijn ook helemaal geweldig!

    Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig!! Het hele jaar door ben ik dolblij met ons stucplafond met ornamenten, maar met Kerst ga ik het haast jammer vinden dat we dat hebben, ik wilde ook zo graag iets aan het plafond hangen, maar dat kan echt niet bij ons! Gelukkig kan ik hier genieten van je prachtige decoraties, weer heel fraai en sfeervol gedaan! Ik denk niet dat je een boom gaat missen met zoveel moois om je heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb weer ademloos naar je foto's zitten kijken. Wat heb je prachtige dingen gemaakt!
    En ook ik vind je inrichting prachtig en ben weg van je schilderij boven de bank * zucht*.
    Ben benieuwd wat je er buiten van gemaakt hebt.
    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi zo'n grote krans aan het plafond, komt prachtig tot zijn recht, stijlvol en feestelijk.

    Groetjes van Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat prachtig Lia, heeeel mooi gemaakt die grote krans!Zo stijlvol, de andere kransen zijn ook mooi hoor maar de grote springt wel echt in het oog en zo mooi versierd!
    De fotolijstjes heb ik in de boom hangen, zo leuk met een fotootje erin.

    Ik heb er ook eentje aan m'n schoonmoeder gegeven met een fotootje van schoonpa (is in april overleden)erin en op de achterkant een mooi klein gedichtje gemaakt. Het is de 1e kerst voor haar alleen dus nu kan ze het lijstje ook mooi ergens hangen.

    groetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, your decoration is so wonderful!
    Have a nice week, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Lia,

    Ziet er echt heel erg mooi uit. Net zo kerstig als een boom, heel goed idee.

    Groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi gemaakt. Zo zul je je kerstboom niet missen denk ik. Ben benieuwd wat je er buiten van gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ziet er allemaal ZEEr stijlvol uit en zo netjes bij jou in huis, zo vreselijk opgeruimd, ooit had ik ook zo'n huis OOIT dan. Die moskrans geeft dat geen vlekken op de muur? Dat zou mijn angst zijn nl...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mens wat mooi. Is echt genieten bij jou. Hier hou ik nou van . Heel plezierig om naar tekijken. Lieve groet Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik kan niet wachten hoor..... Kom we gaan nu vast naar buiten......
    Less is more! Ik vind het prachtig bij je en zo zie je een boom is heus niet nodig.
    Mooi natuurlijk en mooi naturel en basic, ik ben om ik vind dit het einde.
    Geniet er maar heerlijk van en ik trek m'n jas al vast aan.....
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jèèè wat is die karans boven je tafel mooi zo , wat een goed idee !
    Tja zo kan je ook een heerlijke kerstsfeer in huis halen !
    Mijn complimenten !

    Fijne dag groetjes Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Alles is al gezegd.. Ach Lia je wist het al, ik voel me helemaal thuis in jouw huis!
    in mijn vorige (grote) huis had ik ook een grote krans aan het plafond hangen, ik vind het dus prachtig! Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel erg mooi, wat heb je toch een rustige stijl, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Lia,
    wauw die krans boven de tafel is prachtig,zo mooi gemaakt. Ook de krans van mos vind ik heel mooi,het geeft een hele mooie rustige sfeer zo.Ben nu natuurlijk ook heel nieuwsgierig hoe je het buiten hebt.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig, geweldige kerstversiering! En die kerstboom mis ik zo helemaal niet!
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ben jij lekker bezig geweest Lia, prachtig deze kransen !
    Zo heb je ook geen boom nodig he, vind dit geweldig, mooi rustig, sober, naturel
    dit zou voor mij ook genoeg zijn...
    Ben benieuwd waar je ons buiten mee naar toe neemt :-)
    Fijne dag !
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi hoi,

    Ik ben al een tijdje niet meer aan het bloggen geweest, kijk af en toe wel effe maar ik heb de energie gewoon niet. Maar ik zag deze post, ik moest gewoon even reageren!! Wat een super mooie kransen heb je gemaakt, en wat een idee als alternatief voor een boom. Ik ken het je moet de boel verschuiven voor een mooie boom maar eigenlijk kan het niet want je wilt niks weg halen, en ik heb nog eens de pech dat er een box in de kamer staat pffff... Maar komt goed.
    Hoe is het verder met je??

    Groetjes Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je hebt een hele leuke en originele kerstaankleding gemaakt zeg...het ziet er bij jou altijd zo heerlijk netjes en opgeruimd uit...dat wil ik ook...maar ja met 3 kleine(re kinderen is dat nu eenmaal niet mogelijk al zijn er grenzen...
    Geniet maar heerlijk van je prachtige kransen,is vooral 's avonds vast heel sfeervol

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie kransen heb je gemaakt, maar helemaal weg ben ik van je krans in de woonkamer, lekker stoer en helemaal af een echte beauty!

    groetjes,
    Mirelle

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh ik vind het prachtig!
    Werkelijk schitterend.

    Wat een mooie foto's, wat een sfeer.

    Ik ben helemaal gek van de hangende kerskrans in de woonkamer.

    Lieve groeten, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw ....Lia wat een prachtige Kerst-luchter is dat geworden, ik vind hem echt supermooi, daar moet je volgens mij wel een hoog plafond voor hebben. Ook die grote moskrans bij je eethoek is prachtig, je bent heerlijk creatief bezig geweest.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een gave kransen heb je gemaakt zeg, echt mooi!! Vooral die boven je tafel, prachtig! Maar die andere 2 vind ik ook erg mooi! Je bent en inspiratiebron!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Lia,

    Wat leuk om je huis zo op de foto's te zien! Het ziet er heel mooi en stijlvol uit. Je hebt prachtige kransen gemaakt. Mijn favoriet is de krans die boven de tafel hangt met witte lintjes, hartjes etc. Met deze mooie versieringen heb je inderdaad geen kerstboom meer nodig!

    Lieve groet,

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig echt heel erg mooi met het lint wat zo sierlijk hangt met al dat moois eraan.

    Lieve groet Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ze zijn prachtig en vooral de bovenste vind ik helemaal super,fijn weekend,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wat een prachtige kransen heb je gemaakt. Die grote springt er echt uit, zo mooi. Nu lekker genieten van al het moois dat je gemaakt hebt.
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Lia,
    Complimenten hoor, zei ik de vorige keer dat voor mij kerst zonder een boom geen kerst was, jij bewijst me hier het tegendeel. Wat ontzettend sfeervol ziet het er zo uit en het ruikt vast net zo lekker. Ik neem dus alles terug.
    (Mijn schilder vertelde laatst dat zij jaren lang de boom aan het flafond boven de eettafel hebben gehangen, toen moets ik nog aan je denken, maar dit ziet er veeeeeeel beter uit)

    Tot ziens, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtig allemaal. Vooral de eerste. Echt toppie. OP deze manier mis je ook geen boom. Fijn weekend en ben al benieuwd naar buiten...
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hi Lia, FABULOUS!!!! Really, I´m so tired of christmas trees and you have made a decor that is so different and I love it so much!!! Maybe next year,with time, I´ll do a different thing.
    Muchos cariños and thanks for your visit
    Maria Cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
  35. ja Lia, dat is de gewoonte hier om alle klasgenootjes kaarten te geven. Al vanaf de kleuterschool...ik wist de 1e keer niet wat ik hoorde!Vroeger was dat bij ons helemaal niet maar ja... dan worden de kids wat groter en willen ze natuurlijk ook kaarten uitdelen.

    grtjsss

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een prachtige sfeer heb je in je woonkamer. Mooie tinten, mooie kerstdecoraties prachtig op elkaar afgestemd. Niet te druk, je kan gewoon blijven ademhalen, zal maar zeggen, hahaha. Prachtig!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia