maandag 21 december 2009

Mooi … maar ook….

 

Het is hier gisteren net als in andere delen van het land ook behoorlijk gaan sneeuwen. Maar het mag van mij nu wel ophouden hoor. Het is mooi, maar wat een last heb je er ook van. Auto’s die je eerst vrij moet scheppen, anders kunnen ze niet weg. Overal geglibber om in de winkel te komen. Wel weer goed voor de armspieren, dat sneeuwruimen. En ook voor de plaatjes.

Kan nu toch niet veel doen met de vakantie, want alles ligt lam met die sneeuw. Dus vanmorgen maar even heerlijk wezen lopen en toch nog maar even op het blog. Want ja, ook dit is ontspanning zeg maar.

DSC08847 

Ben mijn favoriete dijkje opgelopen. Maar op dit stuk was nog niet veel geweest, dus ook de beenspieren heb ik goed gebruikt.

DSC08842 DSC08848

DSC08853DSC08851

Op dit laatste fotootje zijn ze zo te zien gisteren veelvuldig van de  dijk gegleden, iets waar ik zelf jaren geleden ook altijd naar toe ging met de jongens.

Thuis heb ik de sneeuw op verschillende plaatsen zien groeien.

DSC08751 DSC08859    DSC08792DSC08860

Deze sneeuw is zeker met de kerst nog niet weg. En ik ben benieuwd hoe alles onder die sneeuw uitkomt. Want kan nu al zien dat al mijn hortensia’s zijn gebroken onder het gewicht van de sneeuw.

DSC08861 

Kijk allemaal goed uit, als je de weg op moet zodat we elkaar  volgend jaar ook nog spreken. [ nou ja, spreken…..]

 

Lieve Groet Lia

19 opmerkingen:

  1. Jij woont ook dichtbij de dijk zie ik. Heerlijk hè dat je zo snel al echt tussen de weiland kan lopen! De sneeuw heeft inderdaad zijn nadelen, want we kwamen de straat amper uit terwijl we de boodschappen moesten gaan halen voor onze dochter die morgen jarig is. Maar het is gelukt...!

    Fijne dagen!

    Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je prachtige foto's gemaakt van de sneeuw en wat leuk zo op die dijkjes wandelen! Genieten van het prachtige uitzicht!
    Jij ook fijne dagen toegewenst.
    Groetjes,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heej Lia,

    wat een berg ligt er bij jullie, prachtige foto's.

    hele fijne dagen en ik wens jouw al het goeds voor het nieuwe jaar.

    lievs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lia,

    Ik hoop dat je hortensias het hebben overleefd! Wij hebben gisteren ook een kijkje genomen op de tuin, maar gelukkig was alles goed. Je hebt mooie foto's gemaakt!

    Fijne avond!

    Lieve groet,

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia, tja, ik kijk ook met vrees naar sommige planten in de tuin. Nou ja, we zullen het beste er maar van hopen! Mooie foto's heb je gemaakt tijdens je wandeling. Is zwaar voor de benen he, dat ploegen in de sneeuw!
    Geniet ervan, lieve groet, TIneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Lia

    Ik vind de sneeuw ook prachtig hoor maar heb nu al pijn in mijn buik van hoe ik morgen op mijn werk moet komen.
    Het is normaliter maar een half uurtje rijden maar ben bang dat er geen doorkomen aan is in de ochtend spits...en het openbaar vervoer rijdt ook al amper.
    Nee,het is erg mooi en erg leuk als je vakantie hebt maar het gewone leven wordt er helaas wel door belemmerd. Keerzijde van deze mooie medaille.
    Heb wel weer genoten van je foto's. Ik heb er ook nog maar een paar gemaakt van de tuin want het blijft toch bijzonder.
    Liefs,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. als je heel rustig rijdt dan is het goed te doen. Ik moest er straks ook uit met de auto, kon niet anders....
    Maar ik vind het zo genieten, ons konijn vind het ook zo heerlijk. Ze springt en dans in de sneeuw. Dit heeft ze nog nooit mee gemaakt....
    Je wandeling heeft wel prachtige mooie foto's geleverd, erg mooi.
    Geniet van de sneeuw, maar doe voorzichtig !!
    Lieve groet,
    ♥ Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jouw blog is echt een fijne ontdekking! Ik kom vast en zeker vaker langs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een dik pak sneeuw!!! Prachtig, en je foto's op het dijkje zijn zo mooi, kan me voorstellen dat je daar graag wandelt.
    Maar inderdaad het is ook wel erg link om de weg op te gaan, ik heb de auto al in geen dagen gebruikt(een beetje meer lopen kan ook geen kwaad)
    Fijn dagen, lieve groet, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bij jullie zal het vast erg mooi zijn Lia, voorla op de dijkjes en bij al die leuke huisjes in Lienden :-)
    Hier zijn we vanmiddag ook lekker even wezen lopen, lekker even het hoofd leeg maken
    Morgen krijgt mijn vader de eerste bestraling al, dus hier breekt weer een tijd van spanning aan...
    vanavond kon Bram de auto bijna niet van zijn plaats krijgen toen we naar het ziekenhuis wilden gaan, hier is nergens geschoven of gestrooid, dus dan is de sneeuw idd best lastig, maar ja je kan niet alles hebben...
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldige mooie foto's Lia, inderdaad wel lastig de sneeuw als je er door moet met de auto, alhoewel het op de grote wegen best nog wel mee valt. Maar het geeft wel bijzonde mooie plaatjes. Jammer hé wat je scrijft, van de Hortensia. Hier zie ik ook al van alles uit elkaar vallen en breken, zo jammer.

    Lieve groet Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben het wel een beetje met je eens,het is geweldig mooi,maar ergens baal ik wel een beetje,we hebben vakantie nu en gister zijn we erdoor gegaan met de auto,maar hebben besloten dit niet meer te doen en we wilde eigenlijk graag in deze vakantie eropuit haha,de auto moet op volle toeren om uit het parkeervak te komen,je foto`s zijn prachtig,hele fijne dagen toegewenst,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lia wat een prachtige sneeuwfoto's heb je gemaakt en ja je hebt gelijk, het geeft ook overlast, mijn zoon deed zes uur over een autorit waar je normaal 2,5 uur over doet.
    Toch geeft het me altijd een heel bijzonder gevoel om te ervaren dat het leven maakbaar lijkt, maar het toch eigenlijk niet is, pas op de plaats maken en tot rust komen is wat ik dan ervaar en ik vind het goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige foto's! Een wondere witte wereld, ik geniet er altijd erg van en neem de ongemakken op de koop toe. Beter dan al de regen die we de laatste maanden hadden. Ik wordt hier altijd erg blij van!

    Groetjes van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  15. erg leuk die sneeuw als je er niet door hoeft, en het geeft mooie plaatjes. jij ook alvast fijne kerstdagen en het allerbeste voor 2010!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Spe___________________*Paz*
    ___________________*Unión*
    __________________*Alegrias*
    _________________*Esperanzas*
    ________________*Amor_Sucesos*
    ________________*Realizaciones*
    ______________*Respeto_armonía*
    _____________*Salud__solidaridad*
    ____________*Felicidad___Humildad*
    ___________*Cofraternización__Pureza*
    __________*Amistad__Sabiduría_Perdón*
    _________*Igualdad_Libertad_BuenaSuerte*
    ________*Sinceridad_Estima__Fraternidad*
    _______*Equilíbrio__Dignidad__Benevolencia*
    ______*Fé_Bondad_Paciência_Ventura _Fuerza*
    ____*Tenacidad-Prosperidad–_Reconocimento***
    __*Son mis deseos Felíz Navidad y Año Nuevo 2010*
    ___________________ (¨`•.•´¨)
    _________________`•.¸(¨`•.•´¨)
    ____________ ×`•.¸.•´× (¨`•.•´¨)
    ___________________.(¨`•.•´¨). .×`•.¸.•´ciaal voor jou:

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoi Lia
    Hier dan eindelijk weer een bericht van mij een beetje teveel de maand december ivm werk. Maar heb nu twee weken vrij dus kan ik iedereen even bezoeken met een bericht en ik begin bij jou om jou en je familie ontzettend fijn kerstdagen toe te wensen.Met ontzettend veel gezelligheid.
    Ik hoop dat het goed gaat met de reuma en je niet al teveel last heb ivm het weer.
    Wat heb je het weer gezellig in je huis super mooie fotos.

    veel liefs Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi landschap! Ondertussen is de sneeuw hier al helemaal verdwenen. Ik wens je gezellige feestdagen, en een gezond en mooi 2010!
    Groetjes, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige sneeuwfoto's! Jammer dat de sneeuw nu helemaal is vertrokken.
    Ik wens je een fijne jaarwisseling en een goe den gezond nieuwjaar!
    Groetjes Antoinette.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia