dinsdag 15 december 2009

Rudolph en Blitzen.

 

De Kerstman heeft 9 rendieren.
Ze heten Dasher, Dancer, Prancer, Vixen, Comet, Cupid, Donder, Blitzen en natuulijk Rudolph.
Ik heb er geen 9 maar met deze twee ben ik heel blij.

DSC08706

Deze twee rendieren heb ik een aantal jaren geleden gekocht en word er ieder jaar weer blij van als ze uit de doos komen. Soms denk ik om ze gewoon te laten staan, maar dan is het half januari en dan verhuizen ze toch weer naar de doos.

Er staat nog een derde van hout achter, ook mooi maar anders.

DSC08707 

Ik heb ze in de gang op de tafel gestald, samen met een sliert van dennetakjes met lichtjes en een windlicht.

DSC08718  DSC08713DSC08710   DSC08716

Ik heb op de poef bij de zithoek mijn grijze schaal vol gezet met glazen waxinelichtjes van armeluiszilver.

DSC08729 

En staat super gezellig ‘s avonds onder de krans.

DSC08664

Lekker gezellig en warm binnen. Want buiten is het erg koud. Wat ik leuk vind als de zon er een beetje bij is, maar anders kan ik er niet zo goed tegen. Maar we krijgen misschien nog wel wat deze week. Vorst en sneeuw, we zullen het wel zien.

Dus allemaal fijne dagen gewenst.

Lieve groet Lia

21 opmerkingen:

  1. Ohh ze zijn prachtig zeg en je schaal met lichtjes ook,ik vind de namen mooi van de rendieren van de kerstman haha en brr het is zeker erg koud buiten,ik moet ernog aan wennen en ben liever binnen in ons kersthuis,groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor die rendieren, echt heeft ie er 9 de kerstman? Wist ik niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeg maar Rudolph heb je dus nog niet zo te zien.......
    Of heeft ie dat alleen als ie buiten is, van de kou....?
    Ja ze zijn idd zo mooi dat je ze zou kunnen laten staan, wat een dotjes.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachten jou rendieren, erg mooi gemaakt zijn ze. En wat staat het geweldig mooi zo in de gang met de verlichting. Je blad met armeluizilver is ook een beauty geheel geworden.

    Lieve groet Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat weet jij die namen goed van die rendieren ik ken alleen die twee die je in de titel noemt;-) ik vind ze echt bij kerst maar zeker ook gewoon bij de winter horen, van mij mag je ze laten staan na oud en nieuw hoor!

    super sfeervol heb jij het in huis, prachtig dat dienblad met kaarsen, ik heb ook zoiets ik maak er nog wel een foto van..

    alvast hele fijne dagen, groetjes Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je rendieren zijn zeker mooi! ze hebben een mooi plekje zo in de gang. de schaal met lichtjes is ook heel sfeervol. wat een mooie foto´s weer! geniet maar lekker van je gezellig warme huis!
    groetjes van jootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jouw rendieren zien er behoorlijk "echt" uit, en behoorlijk groot ook. Kan me voorstellen dat je helemaal blij wordt als je ze weer ziet.
    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn ontzettend leuk! Maar volgens mijn zijn het eigenlijk elanden. Maar dat geeft helemaal niets, daar ben ik gek op!
    Groetjes Antoinette.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alleen Rudolph kende ik van naam, dus weer wat geleerd!! Sfeervol om ze rond deze tijd in je woonkamer te plaatsen. Je dienblad is ook prachtig en het geeft 's avinds inderdaad een mooi effect!

    Geniet lekker binnen!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heee, het is rendierentijd geloof ik. Kom ze ineens overal tegen, ik heb er (nog) geen. Die van jou zijn wel geweldig Lia en lekker zindelijk neem ik aan!
    Zou het gaan gebeuren......witte kerst...zucht.
    We wachten maar af. Fijne avond, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldige rendieren heb je staan, helemaal super, en inderdaad kan ik me voorstellen dat je ze gewoon zou willen laten staan na de kerst..
    En de lichtjes geven warmte in deze toch wel koude dagen.
    Alvast hele fijne feestdagen,
    Groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Lia,
    zo na 41 jaar weet ik nu de namen van de rendieren,zulke weetjes kun je natuurlijk op het internet wel vinden maar nooit gedaan.Vind ze wel supermooi zeg,vind het zo knap om met weinig zo'n mooie sfeer te maken.Zal mij dat ook ooit eens lukken?Misschien later als de kinderen het nest hebben verlaten,tot dan staat het hier lekker vol.
    Fijne feestdagen alvast,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Lia, geweldig die rendieren, dat hoort echt bij deze tijd van het jaar, ik vind de houten ook heel erg mooi. Ik wilde altijd al een rendierkop of gewei (geen echte hoor) aan de wand boven de schouw, maar dat is er nooit van gekomen. Je dienblad met armeluiszilver en kerstballen is ook erg mooi, het geeft idd zo'n heerlijke sfeer hè. Ik heb vaak s'middags de kaarsjes al aan als het erg somber weer is. Hier drijven nu dikke wolken over, misschien straks toch nog wat sneeuw.
    Met reumatische klachten is dit zeker geen ideaal weer, ik merk het ook wel, maar heb dit toch liever dan die snoei-warme dagen in de zomer. Over dat opgeruimde in huis, ik denk dat wij dat delen hihi want het ziet er bij ook altijd supernetjes uit, ik heb dat ook nodig, ik word heel erg onrustig als het een rommeltje is.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die rendieren zijn echt prachtig! En je huis begint er echt lekker gezellig uit te zien. Geniet maar lekker van de warmte en de lichtjes binnen nu het buiten koud en vroeg donker is.
    Groetjes en liefs, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou ja, typ ik een berichtje is ie opeens verdwenen..
    Overnieuw dus:
    Komisch die rendieren, ze lijken heel groot, maar later begreep ik dat ze op de tafel in je hal staan, dus dat valt reuze mee!
    Originele beesten hoor!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Meine liebe Lia,
    du hast ja eine richtige Herde an Elchen.
    Ich finde diese Tiere überaus schön.
    Schade das sie nicht in unserer Gegend leben.
    Ganz liebe Grüße,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Lia,

    Ze zijn echt heel leuk! Ik kan mij voorstellen dat je er vrolijk van wordt.

    Fijne avond!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die heb ik nou nog nooit ergens zien staan. Waar koop je zomaar de rendieren/elanden van de Kerstman?
    Ik vind ze erg leuk staan en zeer origineel. Ze lijken inderdaad heel groot (maat golden retriever zeg maar) maar dat zal vast niet.
    En kaarsjes in deze tijd staan overal gezellig.
    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat prachtig Lia je rendieren!!
    Alles ziet er zo gezellig uit,...genieten dus!
    Wens je hele fijne feestdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke rendieren zijn dit, kan me voorstellen dat je blij word als je ze weer tevoorschijn haalt...
    nou in Lienden zal het inmiddels ook wel een witte wereld zijn he, ga zo maar even de stoep schoonmaken...
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een sfeer. Sinds kort heb ik het,,Blog" ontdekt en jij staat bij mijn favorieten.
    Als je zin hebt kiik dan eens op mijn blog.
    http://madamevicq.blogspot.com
    Geniet van je huis en de kerst, ik blijf je volgen.
    Lieve groet, Hermine

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia