zaterdag 23 januari 2010

Bakmomenten.

 

Wat doe je als je steeds weer allerlei lekkere dingen voorbij ziet komen op diverse blog’s. Je koopt de benodigdheden en gaat aan de slag. Eerlijk gezegd bakte ik vroeger veel meer. Want Jan zei toen hij thuis kwam, of was het zijn neus die sprak “dat is lang geleden” Ik weet niet hoe het komt, misschien omdat de kinderen groter worden. Nou ja wat ook de rede is vanavond eten we……..

DSC09130 DSC09131 DSC09132  DSC09133

APPELTAART………

Normaal [dus vroeger] ging ik altijd eerst het bakmeel halen bij de molenaar. Vandaag een beetje van Koopmans en van mij. Ik doe wat gehakte noten bij het appelmengsel.

En als de appeltaart uit de oven komt, smeer ik hem in met een warm mengsel van abrikozenjam en honing. Mmmmm

DSC09144

En het word natuurlijk geserveerd met een flinke toef slagroom.

DSC09153

Fijn weekend, allemaal.

Lieve groet Lia

26 opmerkingen:

  1. Dat ziet er ontzettend lekker uit!!! Moet je toch vaker doen!!!

    Fijn weekend nog en geniet lekker van de taart!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gelukt hoor de geur komt van het beeldscherm af en bedankt voor de tip van de abrikozen jam met honing .

    groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De appeltaart ziet er heerlijk uit, hij zal vast lekker smaken! Ik doe er nooit noten door heen, lijkt me wel erg lekker trouwens. Mischien de volgende keer, met jam en honing erop!

    Geniet van de kleine dingen!

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. MMMMMM ik kan die appeltaart bijna ruiken.
    Wat een mooie foto's heb je ervan gemaakt. Ik zou daar gewoon niet aan denken, maar wie weet wat ik in de toekomst nog ga doen.
    Ik doe n.l. zoveel goede ideeën op sinds ik in blogland ben.
    Groetjes van Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia,

    Jeetje zeg, zit ik hier achter mijn laptop met een knorrig maagje en val ik letterlijk met mijn neus in de boter. Je deeg ziet er prachtig uit en het eindresultaat, GEWELDIG!!! Bravo, zou ik zeggen, en of hij lekker smaakt, daar twijfel ik geen seconde aan. Mmmmm, volgens mij is hij inmiddels gezien het tijdstip al helemaal opgepeuzeld. En zitten jullie genoeglijk uit te buiken, hihi. Mooie foto's heb je er van gemaakt.

    Fijn weekend verder,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ooooo ik kan hem bijna proeven. wat een prachtige taart zeg. krijg er helemaal zin in
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat goed! Die van ons is al op, dus mag ik nu van jou een stukje? Ziet er erg smakelijk uit met die extraatjes! Heerlijk!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er lekker uit!Dat is leuk wakker worden...jammer dat het zondag is, want ik krijg spontaan zin om te bakken..! Groetjes Es

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mmmm.......... ik lust wel een stukje....hier staat er ook eentje te wachten om op gegeten te worden... straks bij de koffie...lekker..!!
    Eet smakelijk.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Lia, your appletarte looks very delicious!!!!
    Have a nice sunday, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mmmmm dat ziet er heerlijk uit! Ook voor mij alweer een tijdje geleden dat ik wat bakte. Het 'probleem' hier is dat iedereen wel 1 stukje lust, maar daarna heel verstandig niet meer, zodat ik de rest maar opeet, want ik vind het zonde. Daarom geen appeltaart en cakes ed. meer totdat we bezoek hebben. Eet smakelijk, dat idee van die noten toevoegen spreekt mij trouwens erg aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. MMM, ik ruik hem zowat hier, wat ziet jouw appeltaart er heerlijk uit zeg !!!
    hij zal vast heerlijk gesmaakt hebben, want er zal wel een gedeelte van op zijn inmiddels:-)

    ben helemaal weg van jouw granito aanrecht Lia, dat zou ik zooo graag willen, hadden wij vroeger thuis ook en als kind vond ik dat al zo mooi

    fijne dag nog en smul lekker van de appeltaart!
    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mmmm ik heb ook zin als ik dat zo zie. Er gaat niets boven de geur van versgebakken appeltaart. Bij ons bakt mijn man altijd de taart. Genieten op zo'n druilerige zondag.....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heb je nog een stukje over hihi, hij ziet er overheerlijk uit. Ik bak zelf ook graag en ook hier schiet het er weleens bij in, maar een appeltaart mmmmm alleen die geur al.

    Fijne zondag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ben ook zo gek op zelf gemaakt appeltaart ,maar mijn billen zijn dat ook,dus...maak ik het maar niet...snik snik..
    Hij ziet er goddelijk uit.
    fijne zondag nog..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk al dat snoepen zeg......
    Jij maakt het ook nog helemaal compleet met een heerlijke toef slagroom.....
    Wacht even hoor ik kom eraan.......
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jammie!dat ziet er heerlijk uit,ik bakte vroeger ook veel meer,moet er toch eens tijd voor maken,want het ziet er lekker uit en zelf gebakken appeltaart smaakt ook zo lekker,je hebt het mooi gedaan zo op de schaal met voet,ik denk dat ik ook maar even langs kom ;-) fijne zondag nog,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hmmm, die appeltaart ziet er heerlijk uit! voor mij is het ook lang geleden dat ik iets gebakken heb, op de een of andere manier komt het er gewoon niet meer van. toch maar weer eens tijd voor maken..
    groetjes van jootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lekker hoor, een korte kop en appeltaart, heerlijk. Je had blijkbaar het zelfde idee. Ben van de week ook naar de kapper geweest, ook super kort, weliswaar geen appeltaart gebakken, maar een fles wijn en flink wat kaas in huis gehaald. Weekend zitten vieren met m'n rug naar het raam. Kijk ik van middag om is het helemaal weg, al die sneeuw bedoel ik. Volgens mij is dit de remedie: doel wel en zie niet om. Oeff, of zo iets.
    Fijne avond nog!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia, wat lief dat je er naar vraagt, ik ben nog steeds gestopt, het gaat me redelijk goed af, alleen mijn andere voornemen om wat minder kilo's mee te zeulen gaat minder goed, maar dat komt straks wel.
    Bedankt voor je berichtje.
    Fijne avond en lieve groetjes, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. MMMMM ziet er heerlijk uit, ik zal wel te laat zijn.....hahaha

    Fijne week

    Lieve groet
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Lia,
    mmmh.... hij ziet er heerlijk uit en de jam en honing ga ik zeker een keer uitproberen, lijkt me erg lekker. Onze cake was ook heerlijk alleen waren de hartjes(die op de bodem van het bakblik zaten)niet zo goed te zien na het bakken. Maar de smaak was heerlijk en tja... alles is op.
    Fijne week, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. mmm....lekker....

    fijne week verder!

    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Als ik jouw appeltaart zo zie krijg ik ook weer zin om er een te maken. Je taart ziet er heerlijk uit!!

    Gezellige avond!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh, ja, dit moet ik ook weer eens doen. Alweer veel te lang geleden. Het ziet er heerlijk uit zeg.
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia