maandag 11 januari 2010

Ik wil ze…..

 

Op maandagmorgen ga ik altijd snel aan de slag in huis, om zoveel mogelijk te doen op een dag.  En dan ga ik rond het middaguur even met wat brood achter de pc. Ik  strooi dan meteen het overgebleven brood voor de vogels. Of dat  ze klok kunnen kijken, want je bent nog niet binnen of ze zitten er al.

DSC08947  

Die beestjes hebben het nu ook hard nodig. Maar Miss Kitty vind het maar niks die vogels op haar terrein. En ze zit ook van die gekke bekjes te trekken.

DSC08951 

Zoiets van “En nu wegwezen”  Ze kijkt me dan even aan, of ze wil vragen of ze naar buiten mag. Maar dat mag nu niet, want als er geen vogels zijn wil ze ook niet naar buiten, die muts.

DSC08950 DSC08949

Nu moet ik maar weer eens wat gaan doen, want dat is een nadeel van het bloggen. Voor je het weet is er weer een uur voorbij. En heb echt nog wel wat te doen. Maar dat herkennen jullie vast wel, nog snel even die laatste post bekijken. En dan zet iemand een you tube filmpje bij haar post, en dan zit ik ineens weer allerlei muziek te luisteren. Zoals vanmorgen bij Ilse. Leuk shout van vroeger, maar dan zie ernaast nog meer filmpjes. En ja, hoor daar ga ik weer.

En weet je wat er dan vanavond gebeurt? Dan zeg ik gewoon zoiets van “Goh ik loop de hele dag met shout in mijn hoofd doordat…….” En dan krijg ik van mijn mannen te horen  “Had je niets te doen dan..”  Grrrrr mannen….

Fijne week allemaal,

Lieve Groet Lia

25 opmerkingen:

  1. oooh ja ik herken het zo. Daarom zet ik de pc NIET aan als ik huis bezig ben. Maar als ik dan even met een kop thee zit, dan wil ik nog wel even kijken op een blog. En dan......ja je zegt het al. Ik heb vanmorgen heel veel gedaan, net het eten klaar gemaakt, heerlijke rode kool gesneden met appeltjes, rode wijn, rozijnen en kaneel en hachee erbij. Dit kan ik straks zo aanzetten en klaar. Dus nu even de tijd voor mezelf voor de kids uit school komen.
    Enne...poes moet niet zo ondeugend kijken naar die lieve vogeltjes.....
    Fijne dag
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatje is Miss Kitty, maar het blijft natuurlijk een poes, die gek op vogeltjes is!

    Dat bloggen...ik krijg hier ook vaak te horen dat ik verslaafd ben..! Even mijn huiswerk maken, roep ik dan (als tegengas voor mijn dochters, die zeggen dat ze de pc nodig hebben voor hun huiswerk). Maar ja...het is ook zo leuk en gezellig!

    Een fijne week gewenst!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar!!!! Zo doe ik dat ook altijd. Tussen de middag met een broodje achter de pc...!!!! En voor je het weet zit je er zo een uur achter.
    Wat heb je prachtige foto's gemaakt van de poes. En hij/zij is zelf ook mooi!
    Fijne dag verder en hartelijke groetjes,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja Lia, ik denk dat dit voor velen van ons geldt, dat bloggen werkt behoorlijk verslavend. Ook ik was vanochtend heel actief in huis, mijn hulp was er niet, dus zelf maar even aan de slag. Om een uur of half elf drink ik dan altijd nog even een kopje koffie met een plakje koek erbij, en ja hoor....daar gaat ze. Maar het is ook wel heel gezellig, zo met anderen over je hobby en de dingen die je bezighouden praten. Hoop dat jij intussen klaar bent met huishouden, ik moet de vloer nog even zwabberen, en dat ga ik nu doen!
    Fijne dag, lieve groetjes, Tineke
    Oh ja, jouw miss Kitty is een snoepje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahahaha die Lia nou en of ik het herken je bent zo een uur verder als je eenmaal aan het bloggen bent en jullie kat de muts wat een leuke bijnaam ja als het koud is zijn ze leiver binnen en die gekke bekkeb ze maken er ook een heel raar geluid bij die katten,kunnen ze wel tegen zo'n klein vogeltje.
    Hij heeft wel een leive snoet of is ze een zij???

    lieve groet Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OOo, ja, héél herkenbaar. Ik heb het vaak als ik op een mailtje zit te wachten, ja dan zit ik er toch............ en je begrijpt, half uur later is de mail er allang, en zit ik er nog steeds!! Maar op naaidagen, mag ik pas van mezelf na vieren.... maar.......... dat lukt niet altijd!! Discipline-gebrek, JA, leuk, JA! Hahaha

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha, heel herkenbaar jouw verhaal, ik moet soms ook op mijn woorden letten, zonder allerlei opmerkingen terug gekaatst te krijgen hihi
    wat een leukerd is miss Kitty, zo'n zelfde kat heeft mijn zus ook, zelfde tekening en zelfde postuur (het is een kater,en heeft nog ietsje extra aan gewicht hihi)
    hier maken de katten trouwens ook van die geluidjes achter het glas al kijkend naar de mooie birdies buiten in de tuin :-)
    fijne dag !
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja ik ken dat hahahaaahahahaaa
    Shout *danst nog even door* ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lia,

    Inderdaad heel herkenbaar. Ik zit ook vaker acher de computer dan goed voor mij is....

    Een gezellige avond!

    groetjes Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  10. eerlijk gezegt...heel herkenbaar ....
    het is eigelijk bijna het eerste wat ik doe als ik thuiskom uit mijn wer. eerst met Boy wandelen en dan ff lekker een uurtje achter de computer..of 2......
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn maandag ziet er net zo uit, ook alles op 1 dag willen doen. Tussen de middag even tussen het poetsen door even de pc aan en even bloggen, nou ja even, voordag je het weet zit je de hele middag achter de pc. Ik miste mijn katten de hele ochtend al, lagen ze lekker op bed te slapen, ik had het bed nog niet opgemaakt. Zo`n mooi gezicht die 2 bij elkaar.

    Ik heb weer genoten va je leuke diernpost!

    groetjes, jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik moet ook altijd heel streng zijn tegen mezelf.. eerst mijn werk doen, en dan mag ik! weer.. lieve kat heb je trouwens!
    groetjes van jootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey Lia, ohhh wat herkenbaar je verhaal, daarom komen mannen ook van Mars hihi. Het lijkt wel of ik het mijn mannen hoor zeggen...bah. Maar het is wel waar dat er veel tijd in het bloggen gaat zitten....leuke tijd. Ik vind je foto's van Miss Kitty geweldig, zo mooi dat koppie, vooral op de eerste lijkt ze wel te zeggen....en nou ophoepelen.
    Wat leuk dat er bij jou musjes in de tuin komen, hier zie je ze bijna niet, ik heb wel veel andere vogels, zoals roodborstje en pimpel- en koolmezen.
    Nou ik ga ook weer wat doen, de mannen zijn nog steeds thuis vanwege het weer, dus er komt niets uit mijn handen.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mannen! Lekker laten kletsen. Mijn oma zei vroeger altijd: "Een drukke maandag is een luie week". En zo is het maar net. Geniet maar lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou wat je zegt Lia...ik heb ook al weer meer dan een uur 'stuk' geslagen door het schrijven van een nieuwe post voor m'n blog. En dan natuurlijk weer even kijken wat er voor nieuws van de andere meiden staat..en ja...weer een paar uurtjes verder.
    Die katten kunnen zo lekker 'televisie' kijken he als er vogeltjes buiten zijn in de tuin. En maar kwetteren met die bekkies....zo leuk.
    Fijne week verderr.
    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha heerlijk je poezebeest,ja die wil wel graag naar buiten,hoe ze met der mondje doet,geweldig,en sja ik heb het ook,op woensdag ben ik vrij en als ik even wil kijken is het zo ook alweer een paar uur verder,dus soms blijf ik uit de buurt van de hobbykamer en blijf aan de poets,fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh dat ken ik dat je even gaat zitten met een kopje thee en dan kijk je op en dan zijn er uren verstreken. Och vroeger gebeurde me dat met een boek, nu met een blog. Komt op hetzelfde neer, toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hahahaha, jaja we zijn allemaal hetzelfde. En mannen.........ach ja sommige zijn wel te pruimen, laat ik er nou een gevonden hebben haha
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hahaha, ook voor mij heel herkenbaar! Het leuke is: voor iedereen hier! Er schrijft NIEMAND: nou ik hou het altijd keurig op 5 of 10 minuutjes en dan zegt mijn man: Meid zou je niet ff langer achter de pc gaan?
    hihihi! Leuke post!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hihihi Lia, ja hoor heel herkenbaar, mannen snappen daar helemaal niets van. Maakt ook niet uit, ongetwijfeld hebben ze andere kwaliteiten? Maar het is een heerlijke bezigheid waar veel rust vanuit gaat, en dat is heel belngrijk, toch? Wat een schitterende foto's heb je van je poes gemaakt, jaaa dat kunnen ze niet uitstaan al die pikkende vogeltjes, en dan beginnen ze te mekkeren hihi.
    Leuke post hoor.

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Al die leuke blogs, je komt van het ene in het andere terecht en het huishouden blijft maar liggen wachten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie foto's. Onze Vis zit ook fanatiek achter het raam als er vogels of andere katten in de tuin zitten maar zodra ze buiten is, gaat ze met haar staart tussen de poten zitten kijken, held!
    Fijne week nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia,
    haha volgens mij herkent iedereen zich wel in jouw verhaal, het bloggen is ook zo leuk en een dagje de pc uitlaten is zo moeilijk.
    Leuke foto van miss Kitty, het valt niet mee al die vogeltjes in de tuin.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Tja ik kom hier nu pas.......
    Je kent het dus de tijd vliegt.
    Ah onze poes is ook niet de deur uit te branden......
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Herkenbaar, van alle twee. Onze kat mag zolang het sneeuwt niet meer naar buiten. Hij heeft een roodborstjes opgegeten :-SS zo zonde...
    maar het is en blijft de natuur.
    En te lang achter de pc? Neeeeh, dat ken ik niet (ahum)

    Groeten van Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia