woensdag 20 januari 2010

Mag ik bij je binnen kijken.

 

Vorige week heb ik weer eens de woonbladen met jaargang 2009 opgeruimd. Dat wil zeggen de ariadne’s gaan naar de vriendin van zoon 2, nadat ik er eerst uithaal wat ik wil bewaren. De WLS gaan naar boven, want die wil ik allemaal bewaren. Maar de mooiste reportages gaan ook in mijn boek. Leuk om te zien dat er ook al wat reportages instaan van diverse blogdames. Zoals Hetty, Ineke, Henny en Jeanette.

En toen ik de WLS april/mei 2009 doorbladerde kwam ik de reportage tegen van Minke Scherrenburg uit Veenendaal. Ook  helemaal mijn ding, zo leuk. Dus ook in de map.

DSC09066

Was het toeval toen zoon 1 opbelde of ik interesse had om mee te gaan met hem en zijn vriendin naar Eden interieur in Veenendaal. Kijk maar eens op internet zei hij. Dus meteen kijken en wat zie ik. Leuk dat was van die reportage uit de WLS. En natuurlijk ga ik mee.

Dus vrijdag zijn we daar even heen gegaan. Zo leuk om dan een interieur gewoon in het echie te zien. En het was wel veranderd maar nog steeds helemaal mijn stijl, eigenlijk vond ik het nu nog mooier. Ik kan van heel veel stijlen genieten, en het is maar goed dat we niet allemaal hetzelfde hebben, want dan zou het ook maar saai zijn. Vind het leuk om de kleurtjes van Irma te zien en het engelse van Yvonne en om weer te kijken naar het bloemige van Jeanette. Maar mijn voorkeur gaat naar deze , het sobere met de mooie rustige kleuren. Daar voel ik me lekker bij. En lekker wonen is toch nog het aller belangrijkste.

Zo heb ik weer even heerlijk getutteld vandaag in huis. Met dit lijstje en prent kwam Jan laatst thuis. En had het even weggelegd maar nu kwam ik het weer tegen en het op de schap in de keuken geplaatst.

DSC09064 DSC09062

 

Geniet allemaal lekker in jullie eigen gezellige huizen, waar je jezelf thuis voelt. Net zoals ik want   “I found my home”

Lieve Groet Lia

21 opmerkingen:

  1. Ja HOE gezellig je het ook bij een ander vind, je eigen huisje is toch je HOME! Ben net terug van een vergadering over ons kerkblad. Was in een heel gezellige grote boerderij. Mooi hoor, en heel leuk, maar nu ben ik thuis en denk ik: He heerlijk thuis ♥ En dat is aar goed ook, toch??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, nu die 8 raddraaiers zijn vertrokken kan ik er weer van genieten, dat was vanmiddag wel even anders aaaaagh! Lia, ik denk dat ik je raad voor volgend jaar maar eens ga opvolgen 1 vriendje en dan samen iets leuks doen, jongentjes van 8/9 zijn echt niet leuk (bij elkaar dan) zucht.
    Tot ziens,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh...die woonbladen, ik kan er echt geen afstand van doen!! Mijn vriendinnen mogen ze altijd lezen, maar ik wil ze dan graag weer terug! Jouw voordeel is wel dat je weer plek creëert voor nieuwe jaargangen, want ik weet ondertussen niet meer waar ik de bladen allemaal laten moet!!

    Heerlijk dat je echt binnen hebt mogen kijken, dat blijft leuk! Ook ik hou van de sobere stijl, al vind ik het bij een ander prachtig als zij een hele andere stijl heeft. Zoals je als zegt...geniet van waar je je het beste bij voelt!

    Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig maar lia, ieder`z`n eigen ding maar je kan wel genieten van iemand anders stijl en dat die stijl ook zo bij diegene past, ja daar kan ik ook heel erg van genieten dat het bij een ander zo klopt! Fijn dat ik in je mapje kom, kan je me altijd nog eens opzoeken als je wil:-)

    Lieve groet,
    jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia,

    Wat heerlijk toch dat iedereen zijn eigen stijl heeft en dat we daar door het bloggen van mee kunnen genieten!! Ook ik lees graag bladen. Net als jij de Ariadne, maar ook de Buitenleven, Home & Garden en diverse Engelse bladen. Mijn moeder en collega's zijn dankbare afneemsters. De mooiste exemplaren neem ik echter mee naar de tuin, om in de zomer liggend in de deckchair van te genieten!

    Een gezellige avond!

    lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja leuk z'on knipselmap, ik heb er zelf ook een. Af en toe moet je even schoon schip maken met alle bladen, want anders zie je door de bomen het bos niet meer, ik heb ze nog van 20 jaar geleden!Heb net even een kijkje genomen bij Eden interieur, mooi hoor, ik ga nog even de reportage in WLS opzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk hoor, ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. Nu ik je post lees realiseer ik me dat ik afgelopen jaar voor het eerst echt minder woonbladen gekocht heb. Na het ontdekken van de Stampington tijdschriften heb ik me daar op gestort en ja je kunt je geld maar 1 keer uitgeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik herinner mij die prachtige reportage nog wel!
    wat leuk dat je daar even geweest ben, ik woon toch vlak bij veenendaal, maar had eerlijk gezegd nog nooit zo van die interieurzaak gehoord...
    ik vind het sobere ook steeds mooier, vind dat je stijl in de loop der jaren ook wel veranderd (ik heb trouwens niet echt 1 stijl)
    moet wel zeggen dat er steeds meer boordendoosjes, meetlinten enz verdwijnen, en wat meer brocantere spullen ervoor terug komen
    jouw huis is heerlijk rustig, daar kan ik echt van genieten !
    Lieve groet, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lia,
    ja iedereen heeft zo zijn eigen stijl en het is zo leuk om dat bij elkaar te kunnen bekijken.Zelf heb ik niet echt een stijl, als het maar warm en gezellig aanvoelt(of is dat ook een stijl?)Geniet maar lekker van je mooie huis, het is echt heel mooi.
    Fijne dag,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is leuk, wat je in een blad hebt gezien in het echt bekijken!! Ik ben nog zoekende qua stijl... Waarschijnlijk omdat ik veel stijlen en dingen mooi vind, krijg ik het maar niet voor elkaar om in huis eenheid te krijgen... Maar ik heb ook rust in mijn omgeving nodig. Dus veel kleurtjes en bloemetjes is het ieder geval niet voor mij, hoewel ik het wel heel erg mooi en vrolijk vindt. Ik ben in mijn werk al genoeg met kleur e.d. bezig. Ik ben nu sinds een half jaar bewust in bladen en op sites aan het kijken en foto's als voorbeeld-ideeën aan het opslaan, zodat ik een soort sfeer/smaak-board kan maken. En me daar dan aan hou!! Het moet ooit toch eens gaan lukken!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lia,
    Even al je januari berichtjes "bij gelezen", wat betreft de afwasmachine; ik zeg vaak nog nooit was ik zo blij met een apparaat en straks als er weer volop mooie zomeravonden zijn kun je daar extra lang van genieten het (afwas)werk wordt gedaan en zit de machine niet helemaal vol dan kunnen er altijd (glazen) vazen, waxine-lichtjes houders enz enz in :-))
    En ja die woon en styling bladen heerlijk ik kan er moeilijk afstand van doen.
    Groetjes Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En daar gaat het maar om toch....
    Thuis in eigen huis......
    Leuk zeg dat schilderijtje, echt mooi voor in je keuken.....
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hier moet er ook af en toe de bezem stevig door de woonbladen, alleen de ariadnes halen de kast nog steeds. Heelijk om af en toe nog door te bladeren!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bij mij gaan na een jaar ook de bladen op tour, via allerlei wegen komen ze uiteindelijk bij m'n nichtje in Sydney terecht.
    Maar natuurlijk haal ik ook eerst de topbinnenkijkers eruit!
    Zo heb ik nu een map met adressen en een map met interieurideeën.. heerlijk om af en toe eens door te bladeren!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Lia, heerlijk al die bladen weer even doorbladeren, ik doe net als jij, voor ze weggaan (als dat al gebeurt hihi) knip ik eruit wat mij aanspreekt en wat ik misschien ooit eens kan gebruiken. Ik ga straks eens kijken naar die reportage uit Veenendaal. Jou stijl spreekt mij ook heel erg aan, maar geniet net als jij van al die verschillende stijlen en raak er dan soms ook wel van in de war, omdat ik dan van alles wel een beetje wil toepassen in huis. Toch hou ik ook van rust en rustige kleuren. Je schilderijtje is een plaatje, een heel mooi stilleven.
    Geniet lekker in je prachtige huis, het was weer een warm binnenkomen bij je.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is het toch heerlijk als je zo blij en tevreden kunt zijn met je eigen huis, ook al zien we steeds andere en leuke interieurs. Wij genieten nog dagelijks van ons eigen huis en we wonen er toch alweer bijna 40 jaar. Ik zou mijn stapels tijdschriften ook eens moeten opschonen, maar oh wat vind ik dat toch lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik weet zo langzamerhand niet meer waar ik met mijn woonbladen naar toe moet, maar ja, afstand ervan doen lukt ook (nog)niet. Zo te horen was het een leuk middagje daar in Veenendaal. Leuk om iets in het echt te zien dat je al kent uit een woonblad.

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heerlijk toch als je kan genieten van meerdere stylen maar dan uiteindelijk bij jezelf komt en je dan idd THUIS voelt...zo moet het ook vind ik...

    genieten...
    een heel fijn weekend!!!
    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk genieten van alle stylen, maar vooral je eigenstyle toch! Ik hou ook van allerlei stylen en combineer er vrolijk op los, elk seizoen een verandering maar mijn basis blijft wit..... omdat ik van kleur hou ;)

    fijn weekend, liefs bellavien

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hola Lia, I tried the translation, but even with it (funny) is very difficult to undestand... I guess you like reading decor and gardening magazines... me too!! and that you were somewhere else and when you came back home you felt good because you have found your home!!!!! oh yes....
    Muchos cariños,
    Maria Cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Lia kan jij zien van wie je schilderijtje is ik heb denk ik iets van de zelfde schilder maar dan met een potje en sinaasappel, ik was altijd al benieuwd naar de herkomst ! Ik woon ook in de Betuwe waarschijnlijk niet ver van je vandaan ? laat even iets weten, leuk !
    Groetjes Bobbine/Henny pkooijman@freeler.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia