maandag 25 januari 2010

Wat een leven…..

 

Soms zeg ik weleens tegen onze poes Miss Kitty. En wat heb jij allemaal al gedaan vandaag. Want je ligt daar maar te slapen. Dus heb haar op mijn vrije dag eens even gestalkt met mijn camera.  Ze word altijd meteen actief zodra je  ‘s morgens de deur open doet, want dan heeft ze honger. En ik nog geen tijd en zin heb om meteen de camera te pakken, sla ik deze foto over.

Als ik een deel van mijn ochtendritueel erop heb zitten en weer beneden kom dan ligt ze……. precies

DSC09114

in mijn stoel. Mevrouw heeft zo’n heerlijk rekje aan de verwarming hangen maar ze weigert erop te gaan liggen. Misschien komt het omdat hij achter mijn stoel hangt. Dacht dat is lekker warm en uit het zicht, omdat ze nogal bang is voor vreemde. Maar nee, ze weet immers dat ze van het vrouwtje overal wel mag liggen, nou ja bijna overal.

DSC09110

Na enige werkzaamheden ligt ze dus nog steeds op mijn stoel. En kijkt me aan of ze zeggen wil Ja en…. Maar als ik terug kom van de boodschappen is ze toch aan de wandel gegaan en vind ik haar hier op de bank, nou ja op de bank………

DSC09158 DSC09161

Niet gewoon op de bank, nee op de rugleuning met haar achterste tegen de muur. Want die is altijd zo heerlijk warm, omdat mijn buurvrouw daar de schoorsteen heeft en ze de kachel nogal opstookt. Ja, en wie gaat er dan op zo’n stom rekje liggen.

DSC09139 DSC08123

Ja, en nu is ze wakker en wil dus ook even naar buiten, maar daar zijn die grote vogels weer. Hele koppels meeuwen komen langs of er nog ergens brood ligt. Dus toch maar weer naar binnen.

DSC09165 DSC09166

En mevrouw gaat nog maar even een tukje doen, want ze heeft echt wel veel gedaan hoor voor een dame van haar leeftijd. En wenst nu niet meer gestoord te worden.

DSC09155

Nou vooruit nog een keer dan bij een van mijn baasjes. Ja je zult maar zo’n leven hebben.

 

Lieve groet Lia

22 opmerkingen:

  1. geweldig!!! en zó herkenbaar! ik zeg ook steeds....in een volgend leven kom ik terug als poes!!! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha, wat schattig Lia, eigenwijsjes zijn het. Wat en prachtige grote ogen heeft ze, jaaaa ze weten wel waar het goed toeven is, giller met d'r kont tegen de warme muur. Maar ze is om op te vreten, de lieverd. Prachtige foto's goed gelukt ook. Meestal draaien ze net met hun koppie of zo maar het is je goed gelukt.

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een hondeleven heeft die kat van jou! :O)
    Ik ben niet zo van katten hoor Lia, moest vroeger ergens babysitten waar ze er drie hadden en dat waren (in mijn ogen) niet de vriendelijkste. Zat daar dan ook nooit op mijn gemak, heb dat oppasadres maar snel laten varen. Maar zo op de foto vind ik ze heel lief hoor.
    Liefs, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb altijd gezegd als ik in mijn leven 1 dag iets anders zijn wil dan wil ik een poes zijn, heerlijk dat leventje:-) onze katten weten de plekjes ook te vinden hoor, Rakker onze oudste mag graag pal voor de deur van de wc liggen, daar ligt nl een verwarmingsbuis onder en ja..zeg nou zelf das toch lekker warm.
    Maar een ramp als iemand naar de wc moet, want je moet hem echt optillen en weg zetten anders schuift ze gewoon met de deur mee. Julle Kitty lijkt ook zo`n heerlijk eigenwijs ding.

    Lieve groet, jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vraagje.. heb je heel veel foto's gemaakt en daar de mooisten uit gezocht of ben je gewoon zo'n topfotograaf? Ik ben geen kattenliefhebber, maar dit beeldverhaal is erg leuk om te lezen!
    groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Miss Kitty heeft een heel goed leven bij jullie...als jullie haar al niet vreselijk in de watten leggen, dan zorgt ze zelf wel voor haar riante slaapplekjes! En ik ben niet eens zo'n kattenmens, maar als ik die ogen van Miss Kitty zie, zou ik daar ook voor smelten!! Ik vind het trouwens ook een elegante dame...en fotogeniek!!

    Lieve groet, Ingrid

    P.S. Lief dat je een link i.v.m. mijn give away hebt geplaatst!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, ik word al moe als ik het lees ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is ze mooi, jouw miss Kitty!!! En wat heeft ze een heerlijk leventje!
    Groetjes,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohh heerlijk zo'n poezen leventje he, beetje luieren, beetje kuieren, beetje eten en dan weer een beetje luieren, mmm ben benieuwd hoe lang ik dit vol zou kunnen houden hihi
    1 van onze katten ligt trouwens ook altijd met z'n kont tegen de muur, of met z'n kop (kan me niet voorstellen dat het lekker ligt) maar ze liggen soms uren zo
    mooie foto reportage van een prachtig foto model!
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk dagverslag van Miss Kitty! En je zou er moe van worden wat ze wel niet doet op een dag ..hihi...Het is toch heerlijk om zo lui te zijn?

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heerlijk, zo´n poezenleventje, daar wil ik ook wel voor tekenen...
    groetjes van jootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ooo wat zalig is dit. je ziet het gewoon voor je. ik heb zelf een hond maar ook die kan zo heerlijk lui zijn.. geweldig toch
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zijn ook allemaal hetzelfde he? Saartje ligt ook heel graag op het kleedje op de vensterbank. Lekker warm boven de verwarming en ze kan dan ook nog naar buiten kijken naar al die vervelende vogels en dan rare geluidjes maken. Alsof die vogels dat merken....

    groetjes
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo leuk hoe je het poezenleventje beschrijft.
    Wij hebben geen poes meer maar als ik aan Moesja onze laatste poes denk zie ik nog dat klepperende bekkie als ze een vogel zag waar ze vanwege haar leeftijd niet meer achteraan kon gaan.
    Groetjes, Hermine
    p.s.mooie muziek!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tja wat een leven hebben die katten he ?
    Queenie is een binnenpoes dus die slaapt ook veel ,tegen de avond als wij willen gaan slapen dan krijgt ze ineens een ren-manie ,ze vliegt door het huis en daar moet je dan natuurlijk de volgende dag weer helemaal van bijkomen ............tssssssss
    als het baasje thuis komt roept ie ook altijd ,queenieeeeee,heb je het ook zo druk gehad vandaag???

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een overeenkomsten met mijn Jack Russel.Die heeft als hobby ook veel slapen op voor ons dan vreemde plekken .Dat houdt in gesandwiched tussen de cv en stoel of lekker en stiekum op bed en als er nog een pyama ligt daar dan in kruipen!!Je kunt er niet boos op worden als je het ziet!
    Groetjes Anita.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een droppie en wat een prachtige foto's!
    Echt een heel leuk geschreven stukje, ik heb er van genoten!

    Ja hoor, in een volgend leven wil ik absoluut terugkomen als kat! ;) Heerlijk zoals zij de boel de boel kunnen laten, daar kunnen wij vaak nog heel wat van leren.
    Geniet van Miss Kitty!

    groetjes,
    Mirelle

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wij kunnen nog een hoop leren van onze lieve huisdiertjes of niet!

    De glazen pot, neeeh die heb ik al eens eerder gekocht maar paste er zo leuk bij.

    liefs bellavien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik moet er zelf niet aan denken hoor, ben altijd wel druk met "tja wat eigenlijk".
    Wel heerlijk om naar te kijken he, heb er zelf 2 van net 1 jaar, geweldig.
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia,
    ooh heerlijk zo'n lui dagje en dan zo lekker tegen een warme muur liggen. Ik heb het nu met -10 buiten ook wel erg koud dus kruip ik denk ook maar eens lekker warm op de bank.
    Een poezenleven is zo slecht nog niet.
    Fijne dag,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Lia, wat een heerlijk poezenleventje gaaaaap hihi en wat heb je dit leuk weergegeven. Ja één zo'n heerlijke luie dag wil ik ook wel, maar daarna weer wat actie hoor.
    Fijne dag en een lieve groet van Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  22. In mijn volgende leven wil ik ook zeker graag terug komen als kat.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia