zaterdag 20 februari 2010

Behang & Stof………

 

Ik was dus begonnen met het opruimen van de kamer van onze zoon. En alles staat ingepakt op de zolder en hij kan nog goed bij zijn dagelijkse spullen en alles wat hij nodig heeft.

Ja, en dan heb je een lege kamer, en ik wil even weten of het behang erg vast zit. Dat is raufaser behang dat al 29 jaar zit en alleen steeds werd gesausd. Nou dat werkt niet met de meubels erin dus… eens kijken of ik iets los kan maken. Je moet weten dat dit een klein kamertje is en waar Jan zijn bed, buro en boekenkastje e.d alles zelf heeft getimmerd en op maat gemaakt in dat kleine kamertje. En ik begon maar eens wat los te schroeven en van lieverlee viel er het een en ander uit elkaar. En met wat breekwerk is het me gelukt om de kamer leeg te halen. Samen met mijn jongste die inmiddels thuiskwam alles naar beneden gebracht.

DSC09387 DSC09386

Hier zie je nog het buro wat door de hoek loopt en een plank boven langs de muur, waar zijn sterio opstond.

Maar wat een werk zit erin. Kijk even mee…..

DSC09383 DSC09381

DSC09385 DSC09392

Alles op de muur laat los, dus ik heb niet alleen behang wat door de saus nu wel erg dik is, maar ook nog veel gruis en stof. Op de deurkruk zit even een oude sok om de nieuwe deurkrukken te beschermen. En Miss Kitty komt eens even kijken wat er toch allemaal gebeurt. Inmiddels heb ik ook de vloerbedekking verwijderd, want daar is geen zuigen meer aan met al dat gruis.

DSC09398 

Kijk de trap naar de zolder is inmiddels geschilderd, de muren moeten nog gesausd worden, maar dat doen we meteen met de overloop.

DSC09399

DSC09400 DSC09401

Dit is de deur van de douche en daarnaast zat altijd een heel klein nisje. Daar hebben we ooit een louvredeur ingemaakt, en daar liggen de handdoeken en wat spullen die iedereen wel in huis heeft op een badkamer. Weet nog niet of die louvredeur blijft, maar kan nog niets geschikts vinden. En met de nieuwe deurkrukken.

Misschien leuk om te weten dat hier boven al de kozijnen net zo blauw waren als je kunt zien op de slaapkamer van mijn zoon. En de trap net zo geel als de trap naar beneden. zie…..

DSC09396

Hier gaan we het hout onder de leuning verwijderen, dus ook nog veel werk te doen.

Zo, nu ga ik weer even wat behang afhalen. En daarna heerlijk douchen, want dat word weer stof happen.

Fijn weekend.

Lieve Groet Lia

37 opmerkingen:

  1. Wat een klus hè en het stof vind je door het hele huis! Ik vind het louvre deurtje juist leuk, geeft een beach sfeertje!

    Succes met alles!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een werk! maar wat een mooie deuren heb je met mooie klinken. En je louvredeur vind ik helemaal leuk, niets aan doen! Ook het houtwerk bij de trap vind ik erg smaakvol, ga je dat echt weghalen?
    Succes met alles en ondanks al het geklus een mooi weekend, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lia, wat een werk heb jullie al verzet. Miss Kitty is gelukkig nog niet vergrijsd door al het stof. Ergste werk (bijna) achter de rug en dan begint het leuke. Ga vandaag zelf kleur voor muren en houtwerk in de keuken uitkiezen, heb de kaart van F&B al bestudeerd, maar wordt 't nu green ground of cooking apple green of ... en welke finish ... pff keuzes maken.

    Wens je een fijn weekend, groetjes van Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja en als je eenmaal begint...zie je steeds meer wat OOK nog even moet lol.

    Fijn weekend en werk ze ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjonge, wat een klus! Maar het moet eerst een rommel worden voordat het weer prachtig gaat worden! Mooie deuren heb je boven.
    Succes met klussen en een fijn weekend!
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het altijd zo leuk dat jullie zo lekker bezig zijn en ja...het is eerst stof happen maar dan word het weer prachtig!!
    Zal vast een mooie rustige, sfeervolle lia kamer worden. De overloop, deuren en trap zien er alweer goed uit.
    Straks heel je huis indezelfde stijl, súper!!
    Nog even doorbijten!

    Fijn weekend!

    GRoetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een werk! Maar het is het zeker waard want het wordt mooi! Ben ook dol op jullie deurklinken. Succes met klussen en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeker een werk, maar het zal er zeker van opknappen en dan heb je weer veel eer van je werk. (Het is trouwens heerlijk weer om te klussen daar krijg je toch weer energie van!).
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lia,

    Wat een klus! Als ik het goed begrijp moet de het ook nog gestuct worden? De trapopgang en de deuren zien er prachtig uit. Succes nog met de laatste loodjes!

    Lieve groet & fijn weekend!

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, even kijken of het behang los wil laten.....Die zoons van jou zijn zeker wel wat gewend? Ik geloof meteen dat het een prachtig kamertje gaat worden, maar waar ga je het eigenlijk voor gebruiken? Ben niet nieuwsgierig ofzo...
    Klus-se en fijn weekend verder, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij weet wel van doorpakken zeg, even een behangrandje proberen los te peuteren en dan gelijk maar de hele kamer gestript. Jullie hebben al bergen werk verzet. Het wordt wel erg mooi hoor.

    Fijn weekend (en neem even rust).

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou dat wordt al erg mooi, ik vind de louvredeur best leuk, waarom moet ie eigenlijk weg? Groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat wordt al weer mooi......en tja zoals men altijd zegt moet eerst lelijk worden voordat het mooi wordt ,dus nog even door de stof heen bijten,succes hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooh wat een werk Lia. Ik weet het, wij zijn hier net klaar met alles. Er ik zal je vertellen dan nu het stof pas begint te zakken, klink heel vreemd. Ik heb hier net gezogen en even gedweild. Lekker fris alles.
    Ik wens je heel veel succes en sterkte met de rommel. Straks is alles klaar en kan je genieten van al het moois!
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha Lia, kon je het niet laten? En dat je daarna nog deze post hebt getypt.. met hele zere handen denk ik? Wel lief hoor dat je ons gelijk een kijkje laat nemen! Je overloop is al heerlijk licht en fris geworden, wat een verschil hè?! Prachtig! Doe je lekker rustig aan morgen?! Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Lia, wat een megaklus al dat behang wat er af moet. Dat zal hier ook wat worden als we ooit de kamer gaan doen, hier heb ik ook al jaren over het behang heengesausd hihi. Maar wat zal het allemaal mooi worden, straks heerlijk een kamer erbij. Je paneeldeuren vind ik ook zo mooi en dan de deurklinken, echt prachtig. Jullie hebben nog heel wat werk te verzetten pfff...ik heb twee jaar terug de trappen en muren gedaan, een heel werkje.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh Lia wat een werk moeten jullie nog allemaal verzetten.
    Ook best wel moeilijk natuurlijk om je kroost zo uit te zien vliegen. Het hoort er wel bij maar toch.....
    In ieder geval heb je werk genoeg om je zinnen te verzetten.
    Fijn weekend nog.

    Groetjes,Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ohhhh wat een werk ...
    maar jou kennende word het weer een plaatje...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jij maakt goede vorderingen zeg! Maar wat een werk he. Die fase van breken gaat wel snel (meestal) maar dan duurt het altijd weer even voordat je aan het leuke werk kunt beginnen. Succes met de verbouwing, het wordt vast prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Pfffffff wat een werk allemaal................maar tword wel mooi toch strakkies als het af is...........

    Succes nog even en een fijn weekend !

    Prachtige deurkrukken hoor................groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo zeg jij bent fanatiek....pfff......
    Ik wacht wel even op het resultaat vanuit mijn luie stoel.....
    Ah zo fijn, het resultaat bekijken en er niets voor doen.........sorry, maar ik denk wel aan je.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Lia,

    Wat een klus hé? Maar je hebt al bergen werk verzet zeg.En het wordt steeds eens stukje mooier.
    En heerlijk straks weer een kamer erbij, heb je er al een bestemming voor?
    Nou succes verder.
    Fijn weekend
    groetjes marion

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ooh wat wordt dat allemaal mooi! Wat een werk, maar wel heel erg de moeite waard. Ik vind je nieuwe deurkrukken ook prachtig, passen heel goed bij de deuren. En wat een goede tip van die sok! Die ga ik onthouden, nog veel succes en vergeet niet nog een beetje uit te rusten het weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Lia,
    wat heerlijk is dat toch he om met je huis bezig te zijn , ik zie jullie ook altijd wel iets aanpakken ..........net als wij........
    Het wordt vast weer prachtig allemaal , zoals elke ruimte die jullie in je huis aanpakken.

    Veel klusplezier gewenst !
    lieve groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een klus!!! Maar het zal uiteindelijk vast wel mooi worden!!! Je deuren en deurklinken zijn trouwens prachtig....
    Succes met klussen en rustig aan hoor!
    Fijn weekend, lieve groet, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jeetje Lia wat een werk allemaal, denk je even het behang er af te trekken komt de hele muur mee, ooohh wat erg. Doe je een beetje rustig aan...Het gaat vast allemaal erg mooi worden. En ik vind dat louvredeurtje voor dat smalle nisje eigenlijk erg leuk staan. Ook een praktische ruimte zo voor handdoeken enz.
    Succes met deze weer mega klus.

    Heerlijk weekend,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Lia,

    Wat ben je weer goed bezig. Ik heb ook nog een kamertje boven waar ik aan moet beginnen, als je maar een begin hebt hè? Ben benieuwd naar het resultaat, vast weer net zo mooi als de rest van je huis.

    Succes met klussen en niet overbelasten hè?

    Fijn weekend, groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  28. heej Lia,

    Wat een werk maar het loont het word vast prachtig, je trapgedeelte vind ik prachtig geworden lekker licht dus de rest zal ook heel moi gaan worden.
    Ons zoontje heeft ook een klein kamertje waar mijn man zelf een bed in heeft getimmerd op maat ja zo blijven we aan de klus.

    Veel succes en ik wacht op de foto's van het mooie resultaat.

    Lieve groetjes Irma en alvast een gezellige blogweek

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gelukkig iemand die begrijpt hoe behang na jaren en jaren verven en plakken hardnekkig te verwijderen is, voor mij geen behang meer... ik heb met engelen geduld 99% van alle butsjes en deukjes gevuld en die paar die er nog zitten neem ik voor lief,nog altijd goedkoper dan alles laten stucen. Die gewoon geverfde muren geven zoveel meer sfeer vind ik dan al dat behang ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dag Lia, wat een grote klus ben jij daar aan het klaren zeg, behang aftrekken vind ik zo ongeveer het ergste wat er is, zeker als het maar met hele kleine stukjes tegelijk gaat!
    Je nieuwe deurkrukken zijn prachtig. Veel succes verder, enneh, pas je een beetje op jezelf, dat je´t later niet moet bekopen? Fijne zondag, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. zo lia wat een werk zeg. maar het word vast prachtig. ik vind de louvredeur juist heel erg leuk en ook het hout langs de trap vind ik wel wat hebben. zo die je maar als je zelf op iets uitgekeken bent kan een ander het juist heel leuk vinden. succs met klussen
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat heerlijk voor je dat je er zin in hebt.
    Weg met de winterdip op naar het voorjaar. Leuk om dingen te veranderen, alleen dat louvredeurtje.... denk daar nog eens over na.
    Maar ja, ik heb iets met luiken en deurtjes dus let niet op mij.
    Tot de volgende keer,

    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Lia,

    geniet all vaker van je Blog.. ben ook bezig kamer voor kamer te renoveeren... weet hoe veel werk het is dus sterkte en steeds het beeld in je hoofd houden hoe het moet worden!
    Ben zelf en Blog begonnen en zou graag en link zetten van jou zite, is dat ok? Sorry voor mijn nederlands ik ben duitse met nederlandse moeder maar heb noit nederlands leeren schrijven.

    Groetjes uit Duitsland
    Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oh ja dat is echt zooi en je hele muur gaat eraan,in mijn oude huisje was het ook zo vreselijk,wat daar mee was,weet ik niet,maar kreeg het er niet af,met een plamuurmes brokkelde er maar kleine stukjes af,bah,in dit huis gelukkig niet,je hebt nog een hoop werk eraan,maar is zie ook al prachtige resultaten,geweldig en gaat dat hout bij de trap weg,ik vind zoiets juist prachtig,maar misschien zijn jullie het zat,ik wens je nog veel succes met alles,fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Pffff, wat een klus Lia, jullie pakken het rigoreus aan, maar jou kennende word het prachtig !! en dat kan je al zien aan het begin wat jullie hebben gemaakt, heel mooi !!
    Groetjes en suc6 gewenst met de klus
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Een hele klus, maar je ziet aan de trap al dat het allemaal goed gaat komen. Succes ermee! Nog even door het stof heen bijten.
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Awesome article! I'm now getting started in SMO & attempting to learn how to fully partake of SMO for our store.

    Thanks for the information!

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia