maandag 15 februari 2010

Eenvoud…..

 

Zoals jullie wel weten houd ik erg van eenvoud. Soms kan ik enorm genieten van andere stijlen maar als ik het zelf toevoeg dan word ik al snel kriebelig en onrustig.

 

DSC09344

Zelf heb ik veel linnen in huis. Niet alleen op mijn bank en stoel zitten linnen hoezen, maar ook de gordijnen zijn van linnen. Kan ook enorm genieten van dit soort krukjes. Ze hebben zo’n mooie uitstraling. En in de winter [die maar niet ophoud] een mooi wollen plaid op de bank, en het kussen is deze keer van taft.

 

DSC09335 

Hier een oud tafeltje met een mooie oude houten bak waarin een dadel tak ligt. Een zware betonnen kandelaar en erachter een mooie grote spiegel. Als je goed  in de spiegel kijkt zie je trouwens een pot met magnoliatakken. De rede dat ik een loper over de tafel heb liggen is omdat de kattenbak eronder staat. Wel in het zwart zodat het niet opvalt. 

p.s zien jullie het zonnetje schijnen…..

 

 DSC09359 DSC09360

Dit beeld heb ik ook al een aantal jaren in huis, en verveelt me nog steeds niet

Net zoals houten bakken en planken op de aanrecht.

 

1 (38)

 

 DSC09339 DSC08339

Twee houten consoles die je gewoon neer zet op de kast of leuk op de tafel liggen.

Heb ze ook weleens als boekensteunen gebruikt.

Jan is nog steeds druk bij onze zoon aan het klussen en af en toe gaat hij hier boven verder. Inmiddels zijn de deuren afgeschilderd en staan er nieuwe deurkrukken op.

De kamer van onze zoon heb ik vandaag zo goed als leeg gehaald en alles in dozen gepakt. Alleen de kleren liggen nog netjes in de inbouwkast.

Ik houd jullie op de hoogte.

 

Lieve Groet Lia

37 opmerkingen:

  1. Prachtige materialen! Juist door hun eenvoud zo krachtig en speciaal. Je hebt het ook mooi neergezet en vastgelegd!
    Ben helemaal weg van je foto met de bank, het krukje, kopje, plaid en kussen...Heel mooi al die verschillende materialen bij elkaar!
    En: vreemd om de spullen van je zoon in te pakken?
    Fijne week verder, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sfeervolle plaatjes Lia. Vaak voel je je toch het prettigst bij een bepaalde stijl. Er straalt veel rust uit jouw foto's. Ik heb het zonnetje bij jou gezien hoor, hier helaas niet één straaltje....
    Fijne avond, groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad erg mooie plaatjes zeg! Wat een heerlijke sfeer heb je in huis!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's! Net als jij ben ik gek op dat soort krukjes ik heb er drie, altijd handig en ze staan nooit in de weg. Vind je broodplanken ook schitterend trouwens.
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie de rust in je huis, een heerlijke plek om te thuis komen. En de zon, ik zag hem even
    vandaag, groot en rond met wat nevel ervoor, de warmte heb ik niet gevoeld, jammer!

    Lieve groet

    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Lia, weet je: eenvoud siert de mens!!
    Het ziet er allemaal prachtig en heel rustig uit bij jou. Ik heb ook af en toe dat ik denk: nu moeten er spullen uit, want dan word ik van binnen onrustig. Zo kan ik ook absoluut niet teveel kleur om me heen hebben, maakt me ook onrustig.... Wat zou dat over ons zeggen??
    Fijne avond nog, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto's heb je gemaakt !
    simpel, eenvoudig en puur, PRACHTIG !
    Gaat het weer een beetje met je ?? het Voorjaar begint er toch aan te komen hoor (ondanks de sneeuw), vind het heerlijk dat het alweer wat langer licht is, de vogels fluiten alweer heel mooi, knoppen in de hortensia's, en lammetjes in de wei, we hebben ze al volop gezien, kom maar op met de Lente
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi lia

    Wat een heerlijke sfeer in je huis zeg...........mooi!!

    En dat krukje..........wauwwww!!
    En dat zonnetje kun je hem niet hierheen sturen?? zooooo zin in.........fijne avond groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jouw eenvoudige stijl vind ik prachtig!
    En dat je dat zo consequent doorvoert,het krukje past er heel mooi bij!

    Groetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zie net dat ik al een aantal post van je gemist hebt! Ik vind je lamp helemaal goed! Ben ook al een tijd op zoek naar een goede lamp voor in de erker. Maar dat is moeilijk!
    Je bloemen zijn ook prachtig, heerlijk om zo het voorjaarsgevoel een beetje binnen te halen.

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi items Lia. Ik heb bijna dezelfde consoles maar dan in het steen.
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi hoor! Eenvoud is een kenmerk van het ware. En rust een eenvoud is heerlijk in huis. Je huis moet voor je een thuis zijn, en bij de een is dat een druk huis en bij de ander een rustig huis. Ik neig ook het meeste naar een rustige sfeer, maar zo af en toe zijn er lichte uitspattingen!!!
    Je hebt mooie foto's gemaakt! Prachtige bank.
    Groetjes,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijk foto's Lia, prachtig die eenvoud. Dat oude tafeltje met die spiegel, ben zelf ook gek op spiegels. Ze geven zo'n speels effect en prachtige kijkjes in andere delen van de kamer. Dat beeld is ook een BEAUTY, kan me voorstellen dat het niet snel zal vervelen. En de oude planken compositie in de keuken, werkelijk heel mooi Lia. Je hebt prachtige spullen allemaal.

    Fijne avond nog,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Lia,
    Die eenvoud is wel heel stijlvol, en ook warm.
    t'Ziet er heel gezellig uit bij je!

    lieve groet Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind eenvoud ook prachtig, alleen vind ik accessoires vaak zo leuk dat ik het moeilijk vind om eenvoud goed door te voeren! Je foto's zijn prachtig en dat krukje ook! Heerlijke foto's om van te genieten!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hele mooie rustige sfeer, doe ik ook altijd m'n best voor, hoop dat zelf nog wat meer te krijgen.
    Binnenkort maar 's naar de Stamkamer, wie weet kom ik je tegen.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lia,ik heb weer genoten van je foto's en je mooie rustige sfeer die je daarop vastgelegd hebt.
    Ik krijg nooit genoeg van zulke binnenkijkers.
    Fijne week verder.
    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jouw stijl is prachtig, ik houd ook erg van linnen en andere natuurlijke stoffen.
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind je stijl prachtig , hou heel erg van eenvoud en rust ...en natuurlijke materialen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige bank (en vooral ook de kleur) heb jij. Mooie plaatjes van een heel mooi huis. Straalt veel rust uit die eenvoud.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Lia, Eenvoud verveeld ook nooit. Ik hou van verschillende stijlen, eenvoud en stoere meubels en stoffen en sierlijk met veel krullen.
    Wat een goed idee om met het kleed de kattenbak te verbergen en wat leuk dat jij de consoles ook als boekensteun heb gebruikt, ik heb nl. ook consoles als boekensteun, de jouwe zijn wel heel erg mooi. Ook het boerenkrukje vind ik prachtig.
    Heerlijk om even bij je binnen te hebben gekeken.
    Fijne dag.
    Lieve groet Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Lia, wat een prachtige foto's! Ik houd ook zo van het basic sfeertje, mooi ingetogen in naturelle kleuren en af en toe zelfs een beetje stoer. Heerlijk rustgevend vind ik dat.
    Groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik geniet altijd van je eenvoud. Zo stijlvol.
    Ik kan hier nog van leren. Geen frutsels en prutsels......ik leer het moeilijk af.
    Dit geeft zoveel kracht en rust juist. Maar tja dan zie ik weer een leuk dingetje en ben weer verkocht.......
    Ook zulke pracht materialen....heerlijk genieten bij je. Een voorbeeld.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een heerlijke rust en mooie kleursfeer heb jij in huis. Héérlijk. Ik heb het momenteel te druk met de zomercollectie, mijn handen kriebelen om alles uit huis te zetten en opnieuw erin, en wat te veel is blijft buiten, hahaha! Ik wordt namelijk, net als jij, ook nogal kriebelig (of chaotisch) eigenlijk van veel "herrie/rommeltjes" in huis. Ik vind het in tijdschriften of bij anderen soms heel mooi en gezellig, maar moet dat zelf dus niet om me heen hebben. Raar eigenlijk dat ik dingen of sferen mooi vind, maar er niet in kan leven.... maf, maar ja, zo ben ik nu eenmaal!

    Je hebt weer mooie foto's gemaakt en die loper over dat prachtige tafeltje is een perfecte oplossing voor het verstoppen van een kattenbak!! Heeft de kat gelijk wat privacy!! Hahaha.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige foto's, kunnen zo in een tijdschrift! Super de oplossing voor de kattenbak, hier staat die in de serre, in de winter geen probleem, zitten de deuren dicht en komen we daar toch niet, maar een goede oplossing voor de zomer heb ik nog niet.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hai Lia,eindelijk weer eens n berichtje van mij.Heb heel wat gemist zie ik die dadeltak die vindt ik toch zo prachtig!Maar je andere foto'szijn ook weer erg mooi.Groetjes,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dag Lia,
    Dat was weer genieten van je foto's. Vond het beeld ook erg mooi. Hi, hi, en een leuke oplossing voor de kattenbak!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ja hoor, eenvoud siert...daar zijn jou foto's het overtuigende bewijs van! Schitterend!

    groetjes,
    Mirelle

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh ja ik las het......
    Sorry, sorry....voel me wel een beetje bezwaard......
    Maar idd helemaal gemist. Dus bij deze is deze post ook een beetje voor jou, heel erg bedankt.
    Erg lief......
    Direct even bijgelezen bij je. Wat zijn je bollen creaties mooi zeg.......
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooie plaatjes, die kunnen zo een tijdschrift in!

    Groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hou zelf ook zo van de natuurlijk, ruwe en doorleefde materialen, eigenlijk style ik vaak voor de foto overdadig, maar thuis is het motto, iets nieuw er in, iets oud eruit anders wordt het ook te vol voor mij. Neeeh hier bijna geen gestylde hoekjes hoor!

    liefs bellavien

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zoo ik vind je stijl super,wat een gezellig en warm huis heb je en prachtige spulletjes,het krukje vind ik echt een dotje en het tafeltje bij de spiegel en trouwens de spiegel zelf ook en ohh het beeld haha,ik zie te veel nu,maar vind alles geweldig,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heb genoten van je mooie foto's.Je hebt wel een plekje in de Ariadne verdiend!
    Groetjes en fijn weekend Anita.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. mooi hoor lia
    geweldig dat iemand zo zijn eigen stjl weet vast tehouden. geweldig
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hallo liebe Lia,
    du hast so schöne und wundervolle Schätze in deinem Haus.
    Deine Dekoration ist dir wieder absolut gelungen.
    Ich wünsche dir einen gemütlichen Abend und liebe Grüße sendet dir,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Lia,

    In de dweilpauze van de 1000m dames had ik zin om even snel door je hele blog te wandelen! Je hebt zo'n mooie sobere stijl in je huis, heerlijk om je foto's te bekijken. Helaas zijn diverse foto's niet meer zichtbaar, wat ik heel jammer vind! Ik geef het ontbreken van de foto's aan je door, misschien dat je het zelf niet weet...en het zou zonde zijn als er meer foto's van je prachtige blog verdwijnen! Als jij al je foto's ziet, kan het natuurlijk ook aan mijn pc liggen!

    Bedankt voor het genieten!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia