woensdag 24 februari 2010

Kast beneden & boven

 

Ik kreeg van Ingrid van Home en Lifestyle een berichtje of ik wist dat er wat van mijn foto’s waren verdwenen op mijn blog. Help, dus meteen kijken. En idd bijna alle foto’s van Sept 2009 zijn weg. Nu is het maar Sept, en zolang het niet verder gebeurt is er ook niets aan de hand. Maar snappen doe ik het niet. Al deze foto’s staan nog gewoon in mijn mappen, dus rara.

Daarom plaatst ik toch nog maar even wat foto’s van mijn kast met servies. Hij is waarschijnlijk al weer wat anders ingericht dan Sept 2009.

DSC09462 

Dit is dus de kast die ik toen had geplaatst met daarin servies van Petrus Regout wat ik voor een groot deel gekocht heb op brocante markten en rommelmarkten. Maar ik mag het graag afwisselen met wat servies met een mooi blauw accent. Niet teveel, maar net hier en daar wat.

DSC09443 DSC09446

Hier en daar staan ook glazen mosterdpotjes en strooiers met zilveren dekseltjes.

DSC09432 DSC09434DSC09436 DSC09449

En dit is een strooipotje met een heel mooi bloemenkransje en verder allemaal stipjes over het potje, omdat ik het niet mooi op de foto kreeg heb ik het even op een tafeltje gezet.

DSC09459

En nu maar hopen dat er niet meer foto’s verdwijnen, maar ach het geeft wel weer een rede om nieuwe foto’s te maken.

Even een update van het kamertje.

DSC09430

De muren op de kleine slaapkamer zijn in de voorstrijk gezet. Mooi blauw vinden jullie niet. [Het ladeblok moet nog weg] Nu zijn ze klaar voor het stucwerk. Maar ik moet nog even geduld hebben, dus intussen ben ik op zoek naar de geschikte kledingkast. Het liefst had ik een oude kast, maar dat komt nu allemaal even niet uit en laat ik nu een mooie gevonden hebben bij IKEA. Maar nu komt het,  de kast is 2,00 m en mijn muur 1,98 m. Wat nu, even denken en goed kijken. En ik kom er zeker nog op terug.

 

Lieve groet Lia

27 opmerkingen:

  1. Hoi Lia!

    Elk nadeel heeft zijn voordeel, want nu kunnen we in deze post wel genieten van hele mooie foto's van je kast! Hoop idd dat het bij september 2009 blijft, want het is zo zonde!

    Succes met de kleine slaapkamer!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal niets meer aan doen aan die muren Lia hihi. Wat vreemd dat er zomaar wat foto's zijn verdwenen van je blog! Wat heb je een prachtige servieskast, o had ik maar meer ruimte dan stond er bij mij ook één te pronken, vol met servies want nu moet ik me inhouden. Ik vind je servies ook heel erg mooi en rustig en die prachtige soepterrines daar ben ik helemaal weg van.
    Ik heb ook een Ikeakast op mijn slaapkamer, heel mooi al zeg ik het zelf. Ben benieuwd hoe het kamertje gaat worden, altijd leuk zo'n metamorfose.
    Fijne avond.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stukje aanbouwen...???
    Mooie servieskast Lia, met een mooie verzameling servies.

    Groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goh wat raar zeg....
    fijn dat je weer nieuwe fotos hebt gemaakt. leuk hoor je kast. echt genieten. vooral dat mooie glaswerk..pfff geweldig
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super-kast, zolang alleen de foto's verdwijnen....Ik vond het in dit geval niet erg dat je de kast nogmaals geplaatst hebt, prachtig!
    De IKEA-kasten bevallen mij super! (vooral alle losse inrichting die je er bij kunt kopen!) Kun je niet nog wat met de plint onder de kast doen, zodat het net wel past?
    Groet, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Lia, ik heb dat ook een keertje gehad.. hoe het kon.. ik weet het niet... maar je glaswerk is super..!!
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat raar zeg dat je foto's ineens foetsie zijn. En wat een mooi glaswerk zie ik allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eng he....... computers !!

    Maar wat mooi je zervies zeg !! en al die potjes met zilveren deksels zo mooi !

    Dit zijn weer geniet foto's hoor!!

    Fijne avond Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hee, wat vreemd, dat die foto's zomaar verdwenen zijn....Je hebt in ieder geval weer mooie nieuwe geplaatst. Hoe moet dat nu met die kast? Twee centimer te groot? Pfft, daar moet toch iets op te vinden zijn......

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb dus ook heel vaak dat al mijn foto's weg zijn, ik had een blog zevende hemel en daar waren ineens ALLE foto's weg en dat was toen zoveel dat ik die blog heb opgeheven......das zo balen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Volgens mij kun je bij instellingen je blog via exporteren bewaren op de harde schijf, om dit dus te voorkomen. Hoe je het er dan weer op krijgt weet ik dan weer niet maar het zit dan wel in je computer.

    Maar ik ben gek op nieuwe foto's hoor.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je een mooie spullen in je kast staan.
    Succes met je kamertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Lia,

    prachtige kast is het toch ook en de spulletjes zo smaakvol !
    Ben benieuwd hoe het kamertje wordt maar jouw smaak kennende vast weer erg mooi.

    Die foto's die weg zijn heb ik ook een keer gehad maar toen had ik foto's verwijderd uit m'n picasa-albums , op de een of andere manier is dat met elkaar verbonden kwam ik toen achter .

    Nou, succes met jullie kamertje en tot de volgende keer
    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Lia,
    Je hebt prachtig servies en wat ik ook erg mooi vind is dat strooipotje, ben gek op glaswerk met zilver.
    Maar inderdaad vreemd dat foto's zomaar verdwijnen. Ik weet niet op welke blog het was volg er inmiddels aardig wat; daar zat ik ook wat verder terug te lezen en daar ontbraken ook heel veel foto's.
    Fijne avond.
    groetjes Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Lia, ik heb weer heel wat bijgelzen, loop een beetje achter, pfff....maar ik ben weer bij. Heb jij foto`s via picasa opgeload en die foto`s van picasa gehaald? Het kan daar wel in zitten. Wel vreemd en spooky dat ze zomaar verdwijen toch? Ook ik vind het helemaal niet erg om extra foto`s van je te zien:-)

    Lieve groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat vreemd hé Lia, dat er zo maar een aantal foto's verdwenen zijn. Kan me de post nog goed herinneren, heb toen ook al genoten van al je mooie servies en glaswerk. En ohhhh, wat een dilemma, 2 centimeter te breed je Ikea kast. Daar gaat zeker een oplossing voor komen maar ben wel heel benieuwd welke.

    Fijne avond ,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een pracht van een servieskast. De kast en de inhoud is prachtig!! Kan ik van genieten hoor van dat soort mooie foto's.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik was hier zojuist een verhaaltje aan het tikken toen de pc er plotseling mee ophield. Ik en pc's is geen goede combi. Nou, even weer opnieuw. Wat vervelend dat die foto's weg zijn, een groot raadsel. Jouw kast is erg mooi, de inhoud nog mooier. Zo te zien heb je al veel rommelmarkten bezocht hi hi.
    Ben benieuwd naar het vervolg van de slaapkamerrenovatie....

    Fijne avond, groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat raar dat er foto's verdwenen zijn ??
    hoop idd dat er niet al teveel mooie foto's verdwijnen, zou zonde zijn, vind het trouwens wel leuk om je servies nog weer te zien, met dat blauw, en die strooiers en mosterdpotjes vind ik prachtig !!
    succes met het kamertje en het dilemma kast...
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel raar zeg dat er zomaar foto's zijn verdwenen van je blog.
    Eerlijk gezegd wel een beetje fijn voor ons want nu konden we weer even in je kasten kijken en meid wat heb je toch een prachtige dingen!
    En wat zijn jullie al weer opgeschoten met het kamertje zeg.
    Het wordt vast weer heel mooi...Lia waardig.
    En hoe los je dat nou op met die 2 cm tekort wat je nieuwe kast betreft???
    Ben benieuwd.

    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zie dat al meer mensen je verteld hebben dat je de foto's van Picasa die in je blog albums daar staan niet zomaar kunt verwijderen, want dan zijn ze dus ook weg op je blog. Leuk om je serviesgoed en glaswerk nog eens te zien. Van die glazen strooiers met zilveren doppen heb ik er ook een aantal uit de verzameling van mijn moeder. Dat en zulk serviesgoed blijft altijd mooi (en ook zijn waarde behouden, ook leuk!). Ik ben zo benieuwd naar je oplossing voor de kast! NB. Ik weet niet of je hem al gekocht hebt, maar ik zag gisteren op de Rotterdamse rommelmarkt op de Blaak wel een mooie 3 deurs spiegel linnenkast, zaterdag is daar weer markt.
    Succes met je opknap- en pasavonturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Lia,

    ben je ook zo geek van oud service en glaswerk? Goed dat de oude fotos verdweenen zijn ;-) (maar niet heus) zo kann en niewe blogger als ik ook nog genieten.

    Succes (viel Erfolg) met de Kamer.

    Groetjes uit Duitsland
    CaroLine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat raar dat die fot's zomaar van je blog verdwenen waren, er gebeuren toch soms vreemde dingen in computerland... Maar, nu kunnen we nog een keer genieten van jouw prachtige servieskast, en dat is zeker de moeite waard Lia. Fijne dag, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Lia,
    jammer van die foto's en nu maar hopen dat er niet nog meer verdwijnen. Vind je kast zo mooi en het servies dat je erin hebt staan echt prachtig. Jammer genoeg vind ik zulk moois nooit op een rommelmarkt. Het kamertje gaat ook goed zie ik, ben benieuwd hoe het eindresultaat eruit zal zien.
    Fijne dag,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Lia,

    Wat een schitterende blog heb je! Ik heb vanmorgen lekker genoten met een kop koffie van al je mooie plaatjes!
    Ik ga je volgen!
    Liefs Thalia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Lia,

    raar dat er zomaar foto's verdwijnen, ik heb er nog geen last van gehad gelukkig (even op hout kloppen).
    Mooie servieskast, met nog mooier servies.

    Ben benieuwd hoe de kamer gaat worden

    Lieve groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wel balen zeg van je foto`s,ik had het op mijn hobbyblog ook,maar toen zette ik ze via photobucket in mijn blog,ik heb sommige in die posten vervangen en andere verwijderd,maar idd aan dit nadeel zit ook een voordeel,want nu kunnen we van je prachtige kast met servies genieten,super en ohh de kast van Ikea,ben benieuwd naar je vervolg,fijn weekend,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia