vrijdag 5 februari 2010

Winterslaap……

 

Oh mensen, ik heb het al bij meerdere blogdames gelezen, en zelf heb ik het héél lang volgehouden hoor. Maar nu heb ik definitief de winterdip te pakken. Januari is voor mij altijd al een verschrikkelijke maand. Maar nu met die sneeuw en vorst, waardoor ik me al niet zo fit voel heb ik het nu helemaal te pakken. Er komt ook niets meer uit mijn handen, heb nergens zin meer in en erger nog het interesseert me ook al niet meer om iets in huis te doen.

Misschien komt dat ook wel omdat het boven een grote puinhoop is, en alles staat volgepropt met spullen van mijn zoon en ik heb de neiging alles naar de stort te brengen.

Neem me dus niet kwalijk als ik niet steeds reageer, want zit gewoon te slapen achter de pc. Heb geprobeerd om wat foto’s te maken, maar waarvan?????

DSC09231  

Van deuren die in de grondverf staan, of een tafel die half geschuurd is. Mijn eettafel van donker teakhout werd ontzettend lelijk en ik wilde hem eigenlijk helemaal blank hebben. Dus omdat Jan geen tijd heeft en ik het geprobeerd heb maar het echt niet kan met mijn handen, wilde mijn zoon het wel even doen. Jammer, maar dat gaat niet even. Eerst maar proberen met gewoon flink schuren met het schuurapparaat. De lak is erg hard en na een kleine 3 uur schuren hebben we alleen het bovenblad  kaal. Kaal maar nog niet echt schoon. Als het weer nu wat opknapt dan kunnen we het buiten doen met wat afbijt en de staalborstel.

DSC09259  DSC09261

Het blad zit vol met van die kleine dutsjes [wat ik heel mooi vind] maar daar blijft dus die bruine lak zo inzitten. We hebben het op de 2e foto even geprobeerd met afbijt en dat gaat dus goed, maar is binnen niet te doen. Anders heb ik ook nog een houten vloer die de vernieling ingaat.

DSC09264

Dit is dus alleen nog maar bovenop het blad. Maar vind het nu al mooier worden. Heeft iemand nog een tip om onbehandeld teak te beschermen?  Want er moet wel aan gegeten worden.

DSC09257 DSC09265

DSC09263 DSC09266

Zo en nu ga ik even naar de winkel, misschien wel heel veel halen voor de mannen en zelf een winterslaap ga houden. En als ik dan straks wakker word, dan hoor ik de vogels en schijnt de zon op mijn bed in de mooie opgeruimde slaapkamer. Ga dan douchen en haal de voorjaarskleding uit mijn nieuwe kledingkast, waar alles keurig voor het grijpen ligt en hangt. En ga genieten van de buitenlucht.

**Zucht***

Lieve groet Lia

33 opmerkingen:

  1. Ik moet zeggen dat ik dit wel herken! Iedere dag kost het me moeite om van alles aan te pakken maar gelukkig doe ik toch nog steeds genoeg. Ik begin met de minder leuke klussen en vervolgens probeer ik hier of in tijdschriften inspiratie op te doen voor mijn huis.
    Hoop dat het jou ook snel lukt, fijn weekend in ieder geval.
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lia, ik herken het dus helemaal niet, heb daar gelukkig helemaal geen last van. Misschien is lichttherapie iets voor je?? ik begin nu wel naar buiten en de tuin te verlangen, vooral nu alles zo langzamerhand weer een beetje groen om ons heen wordt. Maar het ziet er allemaal wel heel verpieterd uit hoor, niet om echt vrolijk van te worden zeg maar.
    Je tafel vind ik nu eigenlijk al heel mooi. Succes met de rest ervan en pas op voor je handen!!! Toch een fijn weekend, en ik zal duimen voor wat zonnestraaltjes. lieve groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lia,

    Nog even volhouden! De lente is in aantocht!! Je tafel is mooi geworden.Wij hebben ook een onbehandelde teak tafel, maar ik doe er eigenlijk weinig aan. Zo nu en dan een vaatdoekje erover, beetje bijschuren (kringen), en dat is het....

    Fijn weekend!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien de tafel in de olie? Onze vloer hebben we ook behandeld met olie. Maar ik weet niet zeker of het ook verstandig is dit met een tafel te doen???
    En wat de winterdip betreft: van elk zonnestraaltje op, het beste medicijn.
    Fijn weekend.
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Mia, wat een klus zeg! Vooral dat schuren is een ramp. Maar het blad ziet er wel mooi uit hoor( ondanks de lakrestantjes).
    Om het te beschermen zou je het eventueel in kunnen wrijven met teakolie, het wordt dan wel weer een tikje donkerder. Vraag het anders eens even na op het Picasa forum.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat vervelend voor je! Ik heb er gelukkig geen last van, maar als je jezelf eigenlijk in de weg zit, wordt je er inderdaad niet vrolijker van. En dan ook nog die rommel in huis...al vind ik de geschuurde tafel er wel heel goed uit zien!

    Ik wens je een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sorry, ik bedoel natuurlijk LIA en geen Mia :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Lia.
    Één geruststelling: je bent zeker niet de enige......dus hoe naar ook toch is het vrij natuurlijk. Een mens heeft gewoon veel zonlicht nodig. Maarre heb je gezien dat het 's morgens al eerder licht wordt.......
    Het einde is in zicht, nog even volhouden....
    Sterkte en tot snel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, januari gaat bij mij altijd véél te langzaam! Gelukkig ben ik bezig met de zomercollectie dus dat barst van de vrolijke kleurtjes. Ik moet dus gewoon veel naar de vrolijke lapjes kijken en niet naar buiten. De bomen in de achtertuin zijn mij véél te kaal en de lucht véél te bewolkt!!

    Van mij mag het ter plekke zonnig worden een graad of 20 en alles lekker groen met knoppen voor de bloemetjes!!!

    Succes met je mooie tafel en gauw weer uit de dip!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Lia, wat naar voor je die dip. Jammer dat ik je telefoonnummer niet heb, ik zou je dan regelmatig bellen om je wat op te beuren.

    Je tafel ziet er mooi uit zo, helaas heb ik geen goede tip want ik kreeg er zelf eens eén, smeer er behandla op van Ikea, Nou de tafel kreeg een kleur die ik niet wilde en het gaat er ook never nooit meer af. Ja, door schuren maar zo blijf je aan de gang.

    Ik wens je een snelle februari en je weet het toch, in Maart begint de LENTE.
    Liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Lia,

    Wat een goed idee om even bij jou te kijken.Ik voel me helemaal thuis. We hebben nogal veel overeenkomsten. Weet je wat, we genieten deze dagen nog een beetje van Picasa en als het mooi weer wordt gaan we er weer tegenaan. Lekker weggooien, opruimen en schoonmaken. Als het klaar is zijn we weer trots op onszelf.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Droom jij maar lekker hoor lia. Denk niet dat het zo gaat. Je moet gewoon aan de bak helaas. Kom op meid schouders eronder...... Sterkte Liefs Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Lia, het is dan ook wel een heel lange winter dit jaar. Ik meende dat we het er al eerder over hadden en toen stelden we al vast dat we ons niet konden herinneren zo'n lange winter gehad te hebben. Veel te weinig zonnige dagen, als het dan niet ijskoud is dan regent het weer en daar zou een mens ook wel een beetje ibbel van worden. Tel erbij op dat je huisje niet is wat het altijd is en een dip ligt natuurlijk op de loer. Hopelijk heb je het een beetje van je af kunnen schrijven en komt die gouden tip voor je teak tafel er ook nog. Ik kan je helaas niet helpen, maar ik wil je toch een fijn weekend wensen. Wat dacht je van lekker in een hoekje zitten op een heerlijke stoel met een heerlijk woonboek en een bordje met een tekst als: 'stilte aub, moet van de dokter overal mijn zin in krijgen, heb vooral veel liefde en aandacht en mooie bloemen nodig'. Hopelijk helpt het!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat vervelend dat jij ook genekt bent door het wintervirus. Er zit niet veel anders op dan de tijd uit te zitten. Heb je ook geen zin om leuke dingen te gaan doen? Je was toch op de goede weg met je nieuwe haarcoupe, schoonheidsbehandeling en nieuwe bril....Ik hoop dat de zon weer heel snel gaat schijnen voor jou en alle andere dames die daar zo'n behoefte aan hebben.

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ach jee dit klinkt inderdaad als een winterdip,nog even volhouden hoor,we gaan de goede richting op en voor je het weet is het zover,ik moet bekennen dat er nog zoveel klusjes te doen zijn in dit huis,maar dat ik de moed niet heb om eraan te beginnen,zoals de bijkeuken verven en de keuken en kan nog wel even doorgaan,je tafel ziet eral wel gaaf uit,ja dat afbeit is echt een klusje voor buiten,pff ik moest de trap en had weer andere afbeit omdat de vorige mensen verkeerde muurverf hadden gebruikt en alles was gaan bladderen,hoop dat je gauw weer uit je dipje bent en weer vrolijk verder kunt en kan gaan genieten,toch een fijn weekend gewenst,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach....gossie, ik zou haast een kaarsje voor je branden en je uit die winterdip willen halen, want een depri Lia is niet leuk hoor:-) Ik weet wel als je alle rommel op ruimt, ook al heb je geen zin en tijd en zo maar het geeft wel rust in je hoofd. Koop een lekker bos bloemen, neem een warm bad, verwen jezelf met heerlijk lotion, drink veel groene thee, probeer veel te wandelen, een goeie ....partij wil ook helpen:-) Even gewoon tijd voor jezelf nemen en even niet aan ons denken dat geeft ook weer zo`n moeten gevoel, tenminste ik heb dat wel eens:-)

    Nog even over je tafel. Wat ook mooi is, Koop een blik amazone was, is ook in zwart, maar je kan ook de witte doen, wrijf dit dun over het blad en poets het met een zachte doek uit. je krijgt een heel mooi sleets effect. Je hoeft omdat het een was is geen lak meer te gebruiken. Je kan gewoon met een natte doek de tafel afnemen.Je houdt dus een mooie mat tafelblad maar dan wat white of greywash....

    Groetjes,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel herkenbaar Lia! Meid, verwen jezelf eens lekker. Als je dat een beetje kan opfleuren. Want soms kun je daar ook nog niet eens de moed voor opbrengen. Maak een begin met taken of dingen die echt moeten gebeuren. Want het geeft rust als dat klaar is. En koop dan een leuk tijdschrift, een mooie bos bloemen en neem even tijd voor jezelf en laat alles wat verder nog moet even voor wat het is. Bendenk bij jezelf waar je blij van wordt. En doe dat dan eens gewoon als dat mogelijk is. En vergeet niet dat de LENTE in aantocht is!!!!
    Je tafel is heel mooi geworden. Echt prachtig!!!
    Fijn weekend!
    Liefs,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik herken het ook, ik zie wat er allemaal nog gedaan moet worden, maar heb er ook geen zin in!
    Ik vind je tafel wel erg mooi worden zo...
    Hopelijkkomt je zoon het snel afmaken, want ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
    Enne... (winter)slaap lekker.

    Groetjes, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Lia, blijf nog maar even in je cocon zitten slapen, je mist toch niet veel momenteel. Een wijs besluit om binnen aan de slag te gaan. Veel succes met je tafel!
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia, hoe herkenbaar allemaal.. ook hier komt niets uit mijn handen en tja foto's maken.. ik weet ook niet waarvan....!!
    wat mij betreft ga ik met je mee en wordt ook weer waker zodra de zon schijnt....
    Pffff.... ben ook zo klaar met de winter. En nu heb ik ooknog begrepen dat het vanaf woensdag weer gaat sneeuwen....... grrr...........
    Ik wil heel hard STOP roepen...!!!
    Geniet ondanks alles van je weekend.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik denk dat we inderdaad hier allemaal last van hebben. ik heb nu een weekje vrij genomen om ff lekker te niksen of zo. niets voor mij maar ik wa ser zo an toe.
    ik vind je tafel helemaal geweldig worden hoor.
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Lia,
    vervelend hè zo'n winterdip, heb er ook last van. Nou ja, de ene dag iets meer dan de andere maar goed, de lente is in aantocht en volgende week is het hier carnaval en daar worden wij ook heel vrolijk van. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken met je tafel,kan je helaas geen tips geven.
    Succes en hopelijk verdwijnt je dipje straks als sneeuw voor de zon, fijn weekend.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hai Lia, ik gebruik WOODFIX( ciranova), is waterafstotend en heeft een hoge slijtvastheid.
    Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt hoor. Veel liefs van Ingrid 1967. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi lieve meid, wat vervelend zo'n winterdip, ik wil je wel wat zonnestralen sturen, maar hier is ook alles grauw en grijs, dus dat schiet ook niet op. Ik herken het wel, ik heb dit ook altijd in Januari, alleen dit jaar heb ik er gelukkig nog geen last van. Neem ook niet teveel hooi op je vork, die tafel kan je inderdaad beter doen als het wat mooier weer is, kan hij lekker buiten staan en heb je er binnen ook geen rommel van, het blad is wel mooi geworden.
    Nog even en dan gaat je tweede zoon ook de deur uit en ruimt het ook weer een beetje op bij je. Ik zie het hier wel, ik krijg er straks ook een huis bij haha. Ik moet je ook eerlijk zeggen dat ik ook wel de voordelen zie van , bij ons dan, weer heerlijk met z'n tweetjes, is ook wel weer heel speciaal.
    Nou meis, ik zit me te bedenken waar ik je mee opvrolijken kan, maar kan zo gauw niets bedenken, dus geef ik je een dikke virtuele knuffel. Hou je goed
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ach Lia...wat erg voor je dat je je nu zo vervelend voelt. Ik heb er ook vaak last van maar dit jaar eigenlijk niet.
    Waarschijnlijk omdat mijn lief thuis is. Weliswaar zonder werk dus echt vrolijk worden we daar ook niet van maar we zijn wel met wat projecten bezig dus dat scheelt misschien dan toch wel.
    Nog even....het ergste en langste stuk hebben we immers al achter de rug.
    Ik vond je vorige blogstukje ook erg aangrijpend trouwens. Je staat er vaak niet bij stil bij dat soort berichtjes op het nieuws wat er voor de betreffende mensen achter zit.
    Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
    Ik vind je tafel ook al erg mooi geworden. Er is een soort olie voor onbehandeld teak die mat is en je tafel niet laat glimmen en erg makkelijk in gebruik is.
    Kop op meid!!

    Lieve groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Lia,
    Heel herkenbaar hoor, ik heb zelf moeite met opstaan op dit soort dagen.
    Koop een mooie bos bloemen en misschien gaat het weer wat beter. Wij rommelen wel even met de computer zodat je weer wakker wordt.

    Ik gebruik zelf teakolie, met lavendel, ruikt ook nog lekker.
    Ik vind het goed spul....

    Een fijne zondag verder
    Lieve groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ach lieve Lia, wat vervelend dat je nu echt een winterdip te pakken hebt. Af en toe overkomt het mij ook wel eens maar dan een dagje of zo. Hoop echt dat het weer nu eens snel omslaat en de zon weer eens lekker gaat stralen, daar knapt een mens werkelijk van op.
    Doe lekker alleen waar je zijn in hebt, en waar je plezier in hebt, de rest komt zeker wel weer.

    Vind je tafel trouwens nu al erg mooi geworden en ongetwijfeld als het helemaal af is, zal het een totaal mooi plaatje zijn.

    Sterkte Lia, hoop dat je je snel weer wat beter zal voelen.

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. O nee Lia, heeft het jou ook zo te pakken?! erg hè.. ik wil dit helemaal niet, maar al die sneeuw.. daar zijn wij niet op ingesteld blijkbaar :) Maar we houden de moed erin hoor! Mooi je tafel zo mat geschuurd, en is het zo lelijk die met lak gevulde deukjes, kan dat niet gewoon zo blijven? Wat een klus weer zeg! Sterkte! Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. OOh zou bijna zeggen meid, kom naar mij toen, hier op en top winter, Heerlijk wandelen en genieten van die mooie winterlucht met al die mooie roze kleuren, normaal heb ik er nooit zin in maar ik weet niet wat er dit jaar met me aan de hand is! Ik heb gewoon besloten er van te gaan genieten hahahaah....

    Ondanks je dip nog mooie foto's van een prachtige tafel!

    liefs bellavien

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Lia

    Bedankt voor je leuke berichtje!

    Ik kom gelijk even kijken bij je,maar ik volgde je al hoor!! stiekum......maar heb me gelijk aangemeld bij je kan ik het wat makkelijker in de gaten houden en hoeft het niet meer in het geheim ! hahahahahaha!!

    Ik hou het kort moet werken .............maar ik vind het erg leuk hoor bloggen! oja mischien wil jij je ook bij mij aanmelden?? heb ik er ook weer een bij ( voel je niet verplicht hoor!) we leven in een vrij blogland! brrrrrrrrrrrrrrr weer sneeuw hier !! ik ben het zo zat he!! ik haat sneeuw als het teveel sneeuwt....ik wil het voorjaar!!!!!

    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  31. je bent lief!! weer een volger.........!!

    fijne dag Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Lia,

    Lees nu pas je sippe berichtje...
    Mmm... ik zie dat je hierboven al een paar goede adviezen hebt gekregen voor je dip en tafel, maar om je dip te veranderen in pip, tja ik ben laatst door m'n schoonzusje meegenomen naar de sauna.
    Ik was er nog nooit geweest en wist niet of ik het wel leuk en fijn zou vinden, maar meid... wat is dat lekker!
    Wij zijn niet zo van het naakt dus zijn we op badpakkendag gegaan in Busloo (1x per maand op dinsdag) maar ze zitten overal hoor.
    Misschien is dat iets om je even op te peppen.

    En je tafel... als je 'm onbehandeld laat, dan kan je 'm goed schoonhouden met ouderwetse groene zeep (in zo'n tonnetje) sopje maken en met een doekje erover, klaar! (heftige kringen met het fijnste schuurpapier weg schuren, maar de meeste kringen verdwijnen al met je doekje sop)
    En hij wordt door de groene zeep op den duur alleen maar mooier, grijziger.
    Maar wil je dat niet, dan zeg ik ook Ciranova (net als Ingrid) ideaal spul om je tafel een stoer uiterlijk te geven en een goede bescherming!

    Nou, Lia, zet 'm op... we gaan richting de lente hoor, het grootste gedeelte zit er alweer op van de winter!

    Lieve groet,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia