zaterdag 13 maart 2010

Hout en hout en………..

 

Een nieuwe broodplank, wat is daar voor bijzonders aan zouden de meeste mensen zeggen. Wel ik ben er bijzonder blij mee, want ik houd niet alleen in mijn huiskamer van het sobere maar in mijn keuken ook. En dus mogen die oude houten spullen niet ontbreken op mijn aanrecht. Want het geeft zo’n mooi landelijk sfeertje, mijn stijltje dus.

DSC09533 

Ik had ooit al eens een oude broodplank op een verzamelbeurs gekocht en de snijplank met de oude aardappelbak komen ook weer van een antiekmarkt. De onderste houten bak heb ik gekregen, en nu komt daar deze plank bij te staan.

DSC09548

En wat ik ook zo mooi vind zijn die oude cloche’s .Het is heus niet zo dat mijn keuken kaal is. Je vind er oude blikken en wat oude bakvormen en glazen voorraadpotten, dus genoeg om er een geheel van te maken. Je moet alleen wel altijd oppassen dat het sobere niet somber word.  

 

DSC09551 DSC09549   keuken (4) DSC09604

Heb trouwens deze mooie broodplank gekocht bij Room 17.

Een heel fijn weekend.

Liefs Lia

23 opmerkingen:

  1. Hij past helemaal bij de rest Lia, het is een mooi geheel zo saampjes en zeker niet somber!
    Groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow wauw Lia wat prachtig allemaal zo bijelkaar,de broodplank is echt een plaatje,ik vind het ook niet somber,maar echt helemaal top,fijn weekend,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben helemaal weg van die voorraadpotten, prachtig.
    Fijn weekend.
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi lia

    nou, het staat zeker mooi zo.
    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je er erg blij mee bent, deze plank is ook erg mooi! Je hebt erg sfeervolle foto's van hoekjes in jouw keuken laten zien. Kan me voorstellen dat je hier graag bent.

    Fijn weekend,

    Lieve groet, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Totaal niet somber hoor, chique en stijlvol en nog natuurlijk ook. Ah ik hou er zo van, je stijl is gewoonweg top.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Lia, prachtig stilleven al die houten planken en bakken bij elkaar, ik weet zeker dat jij de kunst verstaat van de sobere stijl geen somber geheel te maken, het ziet er juist altijd heel sfeervol uit. Ik wou dat ik die kunst verstond, wil het liefst alles wat rustig houden, maar vind zoveel dingen mooi, dat het al gauw wat drukker wordt hihi.
    Een prachtige webwinkel Room17. Heb jij de wand achter het aanrecht alleen gesausd of nog ergens speciaal mee bewerkt voor spatten enzo? Ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar, omdat als wij ooit een andere keuken nemen ik eigenlijk ook alleen een strak gestucte wand wil.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Lia, wat leuk dat je de broodplank even in het zonnetje zet :-) Prachtige verzameling heb je ! Ik vind je cloche ook geweldig !
    Fijn weekend, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooie stoere broodplank, ik hou daar wel van! Je cloche is inderdaad ook geweldig en staat er ook prachtig bij!

    Geniet van je aankoop en een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er geweldig uit hoor!! het is sober............maar heeeeeeeeeel mooi !!

    Ik hou hier van !

    Heb je al een kijkje in onze keuken genomen ??

    Fijn weekend groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Lia,

    Wat een mooie plank! Staat heel mooi bij de rest, sober maar zeer stijlvol! Maar mijn favoriet ik toch echt die cloche! Oooo zo mooi!
    En die potten....super!
    Nog een fijne dag!
    Liefs, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig in eenvoud, heel erg stijlvol. Al het hout zo bij elkaar en je vooraadpotten zijn ook erg mooi.
    Groet Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Lia,
    Nou ik vind het helemaal niet sober hoor juist heel stijlvol en toch ook stoer.
    Heb laatst ook zo'n soort plank gekocht en ben er ook zo blij mee, gebruik hem veel voor een broodje, tapenade en dan zet ik hem zo op de tafel wijntje erbij....helemaal goed hihi
    Fijne zondag
    lieve groet Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige nieuwe aanwinst Lia, bijzonder mooi zo bij elkaar. En die oude voorraadpotten zijn ook geweldig. Gebruik je alle planken ook met koken? at lijkt me helemaal geweldig werken met die oude materialen.

    Fijn weekend verder,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind je stopflessen met zout en uitstekertjes ook zo mooi en die oude planken...prachtig.
    Je zou het niet zeggen hè, als je al mijn rommelige verzamelingen ziet, maar ik heb bijna niets op mijn aanrecht. Ik heb 2 aanrechten, op 1 staat een mangelbak en een koffiezetter en op de andere een kan in het blauw van mijn keuken, bestemd voor gft en verder niets! Maar die doorleefde planken zouden er nog wel bijmogen! Fijne zondag, bedankt voor je trouwe en gezellige commentaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vind het ook niet somber aandoen hoor Lia, vind het prachtig !!
    Je word er lekker rustig van, soms word ik hier helemaal gek van de spullen (vooral nu, ben aan het verzamelen voor de fair, maar heb chronisch ruimtegebrek grrr)
    vind die houten planken heel mooi op je prachtige granito aanrecht!
    Echt genieten deze foto's !
    Lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dank je wel voor het delen van je schitterende foto's met ons! Groet, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hey Lia,

    Ik vind het er echt zo supermooi uitzien alles bij elkaar, niet somber juist heel erg mooi.

    Ik ben blij dat we mogen meegenieten

    Groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O daar is ie! Ja hij is prachtig stoer! Ik hou er ook van (had je niet verwacht hè?).
    Jullie hebben een virus bij me achtergelaten geloof ik, sinds vrijdagmiddag zit ik in de lappenmand :(
    Ik hang wat op de stoel, met mooi (!) uitzicht, maar ben duizelig en misselijk..
    Dus foto's heb ik nog niet gemaakt.
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dag Lia,
    Je foto's lijken wel schilderijtjes, mooie doorleefde stillevens. Prachtig. Het zal vast heel mooi staan in je keuken!
    Fijne dag nog en lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gewoon heel mooi!!!!
    Groetjes,Anita.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hout, hout en ehh,,hout misschien? Prachtig al je verweerde hout. Ik heb helaas heel weinig ruimte op mijn aanrecht anders wist ik het
    wel;-)

    groetjes,
    jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik kan je verzekeren dat je inrichting zeker niet somber is! Zink en verweerd hout....een prachtige combinatie. Voor mij hoort daar nog oud porselein van Regout bij. ;)
    En wat een getalenteerde zus heb je! Ik heb net haar werk bewonderd bij Corine.
    Groetjes van nog een Jeannette (met dubbel n) ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia