maandag 15 maart 2010

Lekker bezig zijn….

 

Vanmorgen was het heerlijk genieten aan de eettafel met het krantje en een kop koffie. Want gisteren hebben we de teaktafel waar we al een keer aan begonnen waren helemaal schoongekrabd en geschuurd. Mijn man en ik zijn gelukkig allebei van die mensen die graag bezig zijn in huis. En kunnen dan ook enorm genieten als je iets onder je handen weer mooier ziet worden. 

DSC09639 

Zo hebben we in het verleden ook hele dagen zitten zoeken naar oude deuren omdat we nieuwe deuren te netjes vinden en wij meer genieten om iets te herstellen. Liever iets in huis wat een beetje scheef is dan dat alles perfect is. Zo hebben wij onze keuken op maat laten maken en zelf geplaatst en met de kwast  geschilderd en er niet voor gekozen om een gespoten keuken te laten leveren. Want nu is het iets dat van ons is.

Ook al is ons huis dat niet, want wij wonen in een gewone huurwoning. Het grootste compliment krijgen we als er iemand binnenkomt en denkt dat het ons huis is.

I found my Home.

DSC09617

DSC09619

DSC09641 DSC09615

Na diverse tips hebben we gekozen om de tafel gewoon in de groene zeep te zetten en als dat niet de goede keuze is schuren we hem gewoon nog iets af.

Heb trouwens nog geen bloemist gevonden en heb maar een bosje rozen bij de supermarkt gekocht en een bosje eucalyptus. De rozen staan in een kringetje in een glazen kan en in het midden staat de eucalyptus.

DSC09620

Ik wil jullie allemaal een fijne week wensen, en ben er zelf niet veel de komende week i.v.m de verhuizing van onze zoon. Dus sorry als ik niet veel reacties achterlaat, maar kan niet overal tegelijk zijn.

Wil jullie ook allemaal bedanken voor de lieve en leuke reacties die ik steeds krijg.

 

Liefs Lia

35 opmerkingen:

  1. De tafel ziet er lekker stoer uit...daar hou ik wel van! Het is inderdaad mooier om iets uit eigen handen te creeren, dan iets dat kant en klaar is!

    Succes met de verhuizing van jullie zoon!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed, ik kan mijzelf helemaal vinden in je verhaal. Ik heb trouwens een koophuis, maar moet je zeggen ik voel zelf geen verschil met de huurwoningen waarin ik heb gewoond.
    Succes met de verhuizing, ikzelf moet mijn schoonmoeder helpen verhuizen, 73 en gaat 2 etages hoger...aarch...
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig is je tafel geworden Lia. En je hebt gelijk hoor, als je iets helemaal zelf hebt gemaakt of opgeknapt, dan geeft dat een heel goed gevoel (zie mijn trapje, wat beslist niet te gelikt mocht worden, want dan was het niet meer het oude trapje van mijn vader) Maar bekijk dat maar eens na de verhuizing van je zoon, ha ha. Succes daarmee!
    lieve groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lia, wat is je tafel mooi geworden, vind trouwens zowiezo dat je een hele mooie eethoek heb. Ik vind de bank aan de muurkant ook prachtig, denk er ook weleens over om daar een bank neer te zetten. Je boeket is prachtig, leuk idee om de rozen in een kring met daarin de Eucalypthus te plaatsen. Gezellig dat jullie allebei zo van klussen houden en volgens mij is jullie keuken ook al is deze met de hand geschilderd superstrak met een man die schilder is. Een drukke week voor je met de verhuizing van je zoon, is alles mooi geworden bij hem? Het zal straks wel even wennen zijn voor je nu zoon 2 ook al zo snel de deur uit gaat.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia ..........jullie tafel is echt geweldig !! genieten is dat dan als het klaar is.......hij lijkt heel erg op onze tafel trouwens.........nou ga lekker je zoon helpen met verhuizen.......we zien wel weer wanneer je weer tijd hebt voor ons ! hahahahah!!

    Lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oohhh.....zucht...."heerlijk genieten aan de keukentafel met een kopje koffie..."
    Ik lag vanmorgen rond koffietijd bij de kaakchirurg, argggggggghhh, ben nog aan het bijkomen van die ellende.
    Maar je tafel is prachtig geworden, echt super. Mooi gestyled ook!
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is je tafel prachtig geworden!
    Ik wil ook graag een lichtere tafel maar ik denk dat er een nieuwe gaat komen, net een maatje groter.
    Ik vind je broodplank ook zo leuk, ging al gelijk kijken bij Hennie maar helaas...

    groetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Lia,

    Wat is je tafel mooi geworden...k ga het bijna ook in overweging nemen haha wij hebben namelijk ook zo'n soort teak exemplaar. Nog maar even wachten tot de kindjes wat groter zijn denk ik! Maar je hebt eer van je werk!
    En dat boeketje is ook heel mooi! Heerlijk genieten weer van je mooie foto's!
    Succes met het verhuizen van je zoon!
    liefs, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Perfecte keuze voor de tafel!
    Naturel is mooi!

    Groetjes
    veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is de tafel prachtig geworden! Complimenten! En leuke stoelen heb je er bij staan. Gezellige plek om te zitten!
    Succes met het verhuizen deze week!
    Groetjes,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt mooi je tafel Lia, en groene zeep, dat moet ik onthouden. En je huis is je thuis, wat het ook is huur of koop. Sterkte met de verhuizing en we lezen wel hoe het gegaan is.
    Lieve groet

    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ziet het er prachtig uit bij je,de tafel geweldig,ik ben het helemaal met je eens,alles hoeft niet precies te zijn,ik ga straks ook de keuken zelf schilderen,want de keuken moest in dit huis pas gemaakt worden,dus heeft nu zaagranden,maar ik kan niet werven op waterbasis vanwege vocht,dus met de andere verf moeten we wel goed kunnen ventileren en de deur open is nog zo koud,je mag zekers trots zijn op je prachtige huis en het bloemetje zo vind ik een super idee,succes met de verhuizing en idd je kan niet overal tegelijk wezen en dat hoeft ook niet,fijne avond nog,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoi Lia
    Ik vind het allemaal geweldig wat jullie met jullie huis doen en de inhoud ervan. Het maakt toch niks uit of je nou een huurhuis hebt of een koop. home is where the heart is. Succes met vehuizen en wel een beetje rustig aan doen he denk aan jezelf.
    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ha Lia
    He wat lees ik nu de tafel in de groen zeep zetten?
    Is dat hetzelfde effect wanneer je hem in de was zet?
    Wat een vragen hé maar dat komt omdat ik zelf een geschuurde tafel heb die ik in de was heb gezet.
    Maar als ik hem afneem wordt hij op sommige plekken kaal zullen we maar zeggen.
    Ik zou graag van je horen of het goed bevalt want dan ga ik ook een poging wagen.
    Ik gebruik alleen groene zeep op mijn plavuizen wat ruikt dat toch heerlijk!!
    Op de tafel lijkt me dan ook een super goed plan.
    Groetjes en veel verhuisplezier
    Yolanda
    Als ik bij jou kijk zal het vast prachtig worden bij je zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. heerlijk samen klussen in huis, wij mogen dat ook graag doen, maar dat wist je vast al;-) Groene zeep is idd ook een mooie oplossing om een mooi verweer en stoer effect te krijgen. En zo zie je maar een koop of een huurhuis, je kan van elk huis een droomhuis maken. Je hebt het maar druk met je zoons, toch best vlot achter elkaar aan. Succes met de verhuizing en s`avonds lekker op de bank in je joggingbroek met de voetjes omhoog:-)

    Groetjes,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Voor jou ook een fijne week..en succes met helpen verhuizen.
    Lieve groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ondanks de zware griep die ik nu heb toch heel even bij de blogjes kijken.
    Je tafel is prachtig Lia en je bosje bloemen ook al is het maar van de supermarkt (niets mis mee toch?)
    Veel succes met de verhuizing van je zoon.

    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Lia,
    Rijtjeshuis of niet, het gaat er om dat je je thuis voelt. Nou dat kan aan die prachtige tafel van jou.

    Het is altijd fijn om aan te schuiven, om je krantje te lezen of met een stel vrienden bij te kletsen.

    Volgens mij krijg je door de groene zeep een tafel die op den duur steeds doorleefder wordt.

    Fijn als je samen goed kunt klussen en kan genieten van oude materialen gebruiken en weer opknappen. Wij doen dat ook al ons hele leven, eerst uit een soort van geld besparing en nu omdat we niet meer anders kunnen en willen.

    Dat bloemenarrangementje ziet er ook heel goed uit, mooi eenvoudig en verstild, gewoon heel lief.

    Groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jullie hebben gelijk al plezier van je werk, je tafel is prachtig geworden. Zo'n bosje witte rozen met eucalyptus blijft ook altijd mooi toch, een combinatie die niet snel verveelt en je hebt het ook zo leuk geschikt. Leuk als mensen denken dat jullie huis jullie eigendom is omdat jullie het zo prachtig opgeknapt hebben, wat een mooi compliment!
    Veel succes met de verhuizing van je zoon. Ik vond het allang hartstikke aardig van je dat je zo vaak langs kwam tijdens mijn 'verzamelproject' bedankt. Maar het moet allemaal wel te doen zijn hè en leuk blijven. Het is geen plicht om comments te geven! Dus doe vooral je best bij je zoon. First things first!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia,
    Ik wil het eigenlijk al een tijdje naar je sturen, maar nu sluit het wel heel mooi aan; je hebt mij echt geinspireerd met je blogtitel: I FOUND MY HOME. Want je hebt groot gelijk: het gaat er niet om of je huis groot, duur of huur is, het is jouw veilige haven, voor jou en je gezin. Daar draait het om! En ook al gaan je mannen nu uit huis, de basis ligt bij jullie!
    Dus, ik zeg het nog meer eens: bedankt voor de wijze les!
    Veel succes van de week, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je tafel is weer heel mooi geworden.
    succes met de verhuizing en jij ook een fijne week

    Groetjes Tamar

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het ziet er altijd perfect uit bij je...succes met de verhuizing !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat ziet het er toch sfeervol uit bij jullie.
    De tafel is prachtig geworden, daar kun je weer heerlijk van genieten.
    Samen klussen vind ik ook erg leuk, het geeft zo'n heerlijk voldaan gevoel na een dagje klussen.
    Succes met de verhuizing!

    Lieve groet Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Lia, wij doen ook niets liever dan in huis bezig zijn. Jullie hebben een mooie stijl.
    Succes met verhuizen. Groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hij is mooi geworden! En groene zeep is een prima idee. Inmiddels hebben wij van onze teak eettafel een salontafel gemaakt, maar om de zoveel tijd ga ik er met een schuursponsje en groene zeep overheen en hij is weer helemaal goed.
    Succes met helpen verhuizen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind je tafel mooi geworden. En ik ben het helemaal met je eens, dat hoogglans gespoten keukendeurtjes helemaal niets heeft! Ik vind je bos bloemen prachtig zo in een krans met die rozen!!

    Groetjes, Collie

    P.S. succes met de verhuizing

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Lia,

    Wat een sfeertje hebben jullie toch, erg mooi hoor.
    De tafel is ook erg stoer zo en zo leuk gedecoreerd.
    En een huis is een huis of het nou koop of huur is dat maakt niet uit maar het moet een THUIS zijn en dat maken jullie ervan en dat is het belangrijkste.
    Ik woon ook in een huurhuis nu pas drie maanden maar het is ook echt helemaal mijn stekkie hoor!!

    Succes met de verhuizing van je zoon.

    Lieve groetjes Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooie sfeervolle plaatjes weer Lia. De tafel is prachtig.
    Succes met verhuizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Juist door die persoonlijke zaken is het typisch jouw huis. In onze vorige woning heb ik ook eens de hele keuken wit/grijs geschilderd inclusief de tegels. Was werkelijk een succes. Het was een boerenwoning waar de bedstede nog in zaten. Het gele huis was in van die oude kleuren, donker groen, donker bruine balken, je kent dat wel. Toen ik eenmaal klaar was, was het huis zo heerlijk licht. Maar vraag niet hoeveel lagen wit er over heen zijn gegaan voor dat het gedekt was. Maar...ik heb er jarenlang plezier van gehad. Omdat ik toen een woonkeuken had, nam ik ook het besluit om mijn keukenstoel wit te schilderen en voor het eerst van mijn leven heb ik toen de zittingen zelf voorzien van een nieuw, hoe kan het anders zwart/wit stofje. En omdat ik toen geen enkel kunstwerk vond dat bij mijn nieuwe inrichting paste heb ik twee grote moderne olieverfschilderijen gemaakt. Ook nog nooit gedaan, maar vond op de markt toevallig in die week een heel leuk boekje waarin aan de hand van talloze tekeningen werd voorgedaan hoe je een leuk stofje kunt ontwerpen. Een van die motieven heb ik uitgewerkt en uitvergroot en het werden twee superschilderen. Weet je, het was toen wel echt mijn keuken....
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh Lia wat weer heerlijke post zeg. Enne de meeste, wat bijna alle koophuizen zijn ook niet van de bewoners toch maar van de bank....
    Ach het is maar hoe je het ziet. Een huis is maar stenen en een hart leg je er zelf in.
    En bij jou is dat super gelukt.
    Groene zeep zit dat in zo'n rond doosje?
    En doe je dat er dan puur op.....?
    Ach ben weer nieuwsgierig......
    Succes met verslepen maar doe rustig aan hoor.
    Tot gauw.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Lia,
    ondanks alle drukte toch nog even een reactie bij me achter laten , gezellig !!
    En zoals jullie in huis bezig zijn , herken ik helemaal , ook wij zijn altijd wel met iets bezig en vinden daar veel voldoening in.
    Je tafel is prachtig geworden en past weer super bij die mooie sobere landelijke inrichting .
    Nou , ik wens jullie ook veel klusplezier bij je zoon en graag tot een volgende keer.
    lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat heb je toch een heerlijke sfeer in julie huis, en de tafel in geweldig geworden. Mooie eethoek is het. En heerlijk dat jullie samen zo ales toto stand kunnen brengen en zeker daar de zelfde ideetjes over hebben. Jou huis ademt heerlijk rust uit met allemaal mooie objecten. Sterkte van de week met de drukte van de verhuizing van je zoon.

    Lieve groet, Jospehine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Lia,
    je tafel is echt heel mooi geworden en wat fijn om zo samen heerlijk bezig te zijn. Vind je roosjes met eucalyptus ook erg mooi geworden. Heel veel succes met de verhuizing van je zoon en daarna even lekker uitrusten hoor.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik heb ook nooit begrepen dat mensen dus niks bijzonders met hun huis doen omdat het 'maar' een huurhuis is ... terwijl je er gewoon jaren zo niet je halve leven woont !

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia