zaterdag 20 maart 2010

Lente…..

 

Hebben jullie afgelopen week ook zo genoten van die lekkere dagen. Ook al ben ik vrij druk geweest, heb het toch voor elkaar gekregen om de achtertuin klaar te krijgen. Had de blauwe regen en de hedera al terug gesnoeid. Dus woensdag [dat is mijn vrije dag] al vroeg de tuin in, om de hortensia’s te snoeien. En ondanks dat er veel takken afgebroken waren van de sneeuw zijn het nog best grote struiken. Heb ze even uitgedund en de dode stukken eruit en er komen alweer aardig wat nieuwe scheuten uit de grond.

DSC09686

DSC09687

Ik heb ook meteen de stoep en de tuinstoelen schoongemaakt. Heb dat vorig jaar voor het eerst gedaan met vloeistof voor groene aanslag in het water, en dat werkt perfect. Dus deze keer weer gedaan, geen geknoei met schrobben of de hogedrukspuit en het blijft maanden schoon. Hebben het ook jaren gedaan met zo’n hogedrukspuit, nou hier niet meer met dat geknoei. En persoonlijk vind ik dat een klinker ook niet helemaal nieuw hoeft te zijn.

En het is schoon….

DSC09685

en klaar voor de lente.

Tot slot nog wat leuke plaatjes.

DSC09653

DSC09668

DSC09688

 

Vandaag ben ik thuis, want de heren zijn de vloer aan het leggen en loop ze dan maar in de weg. En thuis is ook altijd wel wat te doen, zoals dit….. En morgen gaan we weer aan de slag.

Heb geprobeerd om bij iedereen even bij te lezen, maar heb niet overal een reactie achter gelaten. [sorry]

Een heel fijn weekend.

Liefs Lia

26 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk (lente)gevoel geeft zo'n opgeruimde tuin he? Ik vind dat spul wat je in een gieter doet met water het einde om de groene aanslag weg te halen. Het kost even wat maar je bent nadien niet helemaal bekaf van het schrobben. Geniet van je tuin! Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt nu wel herfst, maar ik heb volop genoten van die prachtige dagen, dan kan een mens er weer tegen. Je bestrating ziet er spic&span uit, je hele tuin ziet er trouwens zo netjes uit. Ben je niet voor de catering bij de mannen, of doen ze dat ook liever zelf. Hier mag ik dan altijd alles opruimen, koffie zetten en broodjes maken hihi en .....niet in de weg lopen natuurlijk.
    Wij gaan straks op verjaardagsvisite en blijven ook eten en morgen een heerlijke nietsdoedag.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er weer heerlijk uit Lia. Groet, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Keihard gewerkt Lia, maar dat ziet er picofijntjes uit! Nu kun je er voorlopig weer van genieten. Ik heb van de week ook zo genoten van het mooie weer. Als je het raam openzette rook je de lente. Ook al is het vandaag wat minder, toch schijnt af en toe de zon en de temperatuur is niet verkeerd. We gaan de goede kant uit! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt hard in de tuin gewerkt Lia, maar het resultaat is er ook naar. Wij (of liever manlief) gaan over een paar weken met de hogedruk aan de gang...het is inderdaad even een smeerboel, maar omdat wij lichte stenen in de tuin hebben, worden ze daar wel weer heel schoon van.

    Succes met het drukke schema...en een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was heerlijk buiten, ben ook gelijk naar buiten gegaan en heb heerlijk geklungeld....mmm die zon op je gezicht.. zalig...!!
    Succes met al je drukke bezigheden.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Lia,

    Wat een heerlijke tuin heb je zeg.
    Ziet er harstikke netjes uit.
    Lekker gevoel hé, je bent er klaar voor, als de zon komt kan jij gewoon gaan genieten...

    Fijn weekend

    lieve groet Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje,ik ben gewoon jaloers dat jou tuin al lente klaar is!!!!
    Hier moet alles en nog meer nog gebeuren. Ik weet wel dat als je er eenmaal aan begint het ook wel weer opschiet maar toch...
    Ik denk dat het hier nog wel een maandje duurt voor we zover zijn als jij.

    Fijn weekend verder!
    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hier wordt ook al druk in de tuin gewerkt, maar ik moet bekennen dat mannetje het meeste doet. hij is helemaal gek van tuinieren, ik maak de plannen en hij voert het uit. goede taakverdeling toch? ik zie dat je heel hard gewerkt hebt, ik hoop dat je veel zonneschijn gaat krijgen zodat je er ook volop van kan genieten! groetjes van jootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Lia

    Wat een werk he de tuinset schoonmaken ziet er weer netjes uit hoor!!

    Kun je even doorgeven van welk merk dat spul is ?? en zit er geen chloor in dan??

    Dan ga ik het ook proberen.......nou fijn weekend geniet van je opgeruimde schone tuin.succes met je vloer !! lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Lia,

    Goed om het mooie weer aan te grijpen om buiten de klus te klaren. Het ziet er weer goed uit. Het schijnt ook beter te zijn om de groene aanslag te verwijderen met een middel die schoonmaakt. De hoge drukspuit schijnt het hout te verruwen, poreus te maken waardoor het juist sneller groen wordt.

    Zelf ben ik ook in de tuin bezig geweest, maar het is te groot om in een keer alles te doen. Gewoon beginnen en niet kijken wat er allemaal nog moet. maar genieten van dat wat je gedaan hebt,

    goed weekend, groet Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauwww wat een gave tuin heb je,ik ben ook af en toe bezig in de tuin en dat spul ga ik ook zoeken voor de aanslag,ik boen het altijd schoon want heb een hekel aan hogedruk,mijn buurman stond het vorige week te doen en blies de aarde uit mijn tuin de slimmerd,wat zijn je hortensia`s al flink aan het uitlopen,geweldig,ohh ik heb er zo`n zin in,maar voor nu komt de regen met bakken uit de hemel,wens je een fijne avond,lieve groet Joke.Oww vergeet te tikken dat ik de vogeltjes helemaal super vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Lia,

    Ja, ik wil ook graag weten wat voor merk het is. Lijkt me handig. Mooi geworden bij jou, hier hebben we voor de 2e keer deze winter(mag ik nog net zeggen) een Mol!!! Dus het ziet er niet uit, maar dat komt wel weer. Ook nog bedankt voor de tip van groene zeep op je tafel, zal ik onthouden want ik wil ook nog een keer een grote houten tafel.

    Fijn weekend,
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooh Lia, wat heerlijk dat je de achtertuin al helemaal klaar hebt, ik benijd je er bijna om. Ook ik heb een beginnetje gemaakt, maar het gaat erg langzaam, heb toch weer behoorlijk moeten inleveren, helaas..... Maar we gaan moedig voorwaarts en tegen de tijd dat het er ook zo spic en span bijligt als bij jou, komen er wel foto´s, ha ha.
    Fijne zondag, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk Lia dat jullie tuin er al weer helemaal klaar voor is. Het ziet er weer prachtig uit, net zo subtiel als je interieur. Handige tip van de tuinmeubelen, zelf zit ik altijd uren te boenen met vloeibare zeep, en dat gaat ook prima hoor. Maar misschien met dat spul wat jij gebruikt wel sneller, ga het ook eens proberen.

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook ik ben vandaag nog wat uurtjes bezig geweest in de tuin, genieten hè?! Zo netjes als jouw tuin is het bij mij nog lang niet :( maar het begin is er..
    Ik heb geen foto's gemaakt, maar de hortensiaknoppen zie je met de dag groeien, heerlijk deze temperaturen!
    En hoe is de vloer geworden bij zoon2?
    groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk was het de afgelopen dagen. Wij zijn vandaag ook druk in de weer geweest in de tuin (zoals hald Nederland waarschijnlijk) Het was gewoon warm! Jij bent er in ieder geval helemaal klaar voor zo te zien. De volgende warme dagen kun je lekker buiten zitten en genieten van het zonnetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Lia,

    Bij toeval kwam ik op je blog terecht. Het ziet er mooi uit. Wat een lekkere tuin hebben jullie. Ik vind de teaktafel ook erg mooi. Ik moet ook aan de slag met onze tafel maar wacht tot ik hem in de tuin kan schuren.

    Fijne zondag!

    Groetjes
    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Lia,
    Jij hebt hard gewerkt, zeg! Het is helemaal klaar voor de lente! En dat wonderspul? Daar wil ook ik graag het merk wel van weten!
    Fijne dag verder, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je hebt toch echt een prachttuin! Al die blogs van dames die in de tuin aan het werk zijn. Dan vind ik het echt jammer dat we geen tuin hebben.
    Maar ik geniet van de jouwe en leer zo ook nog eens wat voor als ik in de toekomst hopelijk weer een tuin heb. ;)
    Lieve groet, Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goh wat heerlijk dat alles weer aan de kant is.
    Je tuin is een plaatje.
    Wij moeten nog heel veel gaan aanleggen, dus dat duurt nog wel even....
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi, Neeeh Lia, ik heb geen probleemweek hoor hahahah.... van het koffieapparaat is gewoon pech! En tjaaa het smeltwater is dit jaar erger dan andere jaren hahaha.... eigenlijk heb ik een hele goede week ....... heb ik eigenlijk altijd... dit zijn gewoon moment opnamen hoor...... was even mijn ongenoegen van mijn afschudden op de blog hahaha...

    Heerlijk dat je al lekker hebt kunnen snoeien wij hebben inmiddels ook al 4 fruitbomen klaar.

    fijne avond nog :)

    liefs bellavien

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Lia,
    Praat me niet van een hoge drukspuit, ik wil zo'n ding nooit meer zien gebruiken in mijn omgeving. Wat een mooie foto's heb je gemaakt. Ik geniet van de knoppen die overal te zien zijn. Heerlijk dat het nu Lente is.
    Dank je wel voor je lieve berichtjes altijd.
    Maar inderdaad, het is veel werk om iedereen bij te houden.

    Lieve groet,
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Lia,

    Zo te zien heb je heel wat gedaan. Het ziet er zo netjes uit in je tuin! Fijn dat je ongestoord je gang kon gaan. Heerlijk als je het dan op ziet knappen!!

    Fijne week!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo liebe Lia,
    oh....der Frühling komm so langsam in die Gänge.Freue mich auch schon auf diese Zeit.Endlich kann man wieder in den Garten und man erfreut sich über jedes bißchen Grünes.
    Sei ganz lieb gegrüßt,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Lia,
    wat ben jij al goed bezig geweest in de tuin, hier moet ik nog beginnen. Maar deze week ga ik elke dag een stukje doen en ook de garage moet uitgemest worden. Zo fijn dat de temperaturen zo aangenaam zijn buiten dan heb je ook meteen zin om van alles aan te pakken.
    Fijne week,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia