zondag 28 maart 2010

Na een drukke week……

 

Ben ik er weer.

Na heel wat drukke dagen bij mijn zoon gehad te hebben is er nu weer tijd voor het bloggen. Heb gisteravond al veel posten doorgelezen, maar niet overal een reactie. Want wat gebeurt er tegenwoordig veel in blogland als je er een paar dagen tussenuit bent.

Mijn zoon zit heerlijk in zijn huis, en het is zo mooi en sfeervol geworden. Ik heb toestemming om een keer foto’s te maken. Maar bij de keuken ligt er nogal wat afval voor het raam, dus ik wacht even tot dat weg is. Het plaatjes moet wel compleet zijn.

De hele week hebben we al steeds dozen meegenomen en er verdween steeds meer uit mijn huis. Maar zaterdagmorgen toen ik naar zijn huis ging met de laatste kleding uit zijn kast  had ik even een raar gevoel. Al is het goed zo, en is hij gelukkig. Mijn moederhart klopt toch even een keer anders.

Woensdag had ik een verplichte rustdag, want ik trok het even niet meer. Als er klachten komen is het eigenlijk al te laat, maar ja ik ben nu eenmaal een doordouwer die niet weet wat zitten is. En daarom heb ik woensdag maar eens even ouderwets uitgeslapen, Ohh…. het was bijna koffietijd toen ik wakker werd, [en ga hier in de buurt weer even over de tong, want bij haar zaten de gordijnen om 10 uur nog dicht] maar net op tijd om even bij te komen voor de tandarts. En nu vandaag neem ik het er ook maar even van. Heb de nieuwe Seasons en de WLS liggen dus ik kom de dag wel door.

Tussendoor heb ik ook nog even in de voortuin de rozen gesnoeid en de boel even gemest. En genoten van het lekkere zonnetje net als Miss Kitty.

 DSC09700

DSC09661

En wat denk je  van alles wat uitloopt, gelukkig doen de leilinden die we vorig jaar gepoot hebben het ook . Vorig jaar hadden ze een moeilijke start, dus het was even afwachten of ze het gingen doen.

DSC09703

De buxus loopt ook al uit en overal vind je lieveheersbeestjes.

Zo en nu gaat er weer een nieuwe week van start met hopelijk veel zonnige uren, en een beetje tijd voor mezelf.

Lieve Groet Lia

29 opmerkingen:

  1. Hoi Lia,

    Nou wat een drukke week en dat moederhart heeft met veel liefde geklopt deze afgelopen tijd... Ik moet er nog lang niet aan denken dat het zover is en dat duurt hier ook nog heeeeel lang maar het lijkt me inderdaad vreemd om het huis steeds leger zien te worden en dat je zoon tenslotte niet meer thuis woont!
    Maar je hebt er vast een gezellig adres bij gekregen en ik ben erg benieuwd naar de foto's! Geniet maar van je verdiende rust!
    Nog een fijne avond, liefs Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die Lia,

    heerlijk weer een post van jou te lezen en dat je het druk hebt gehad ,wil ik wel geloven , de kinderen helpen is leuk en dankbaar maar ook erg vermoeiend lijkt me want je eigen huishouding loopt ook gewoon door he.......

    Nou , je voortuin zal wel weer erg mooi zijn na de metamorfose van vorig jaar , jij had toch roosjes voor je haag staan ? Ik meende kleine roosjes , is dat toevallig de fairy en zijn die een beetje gemakkelijk in onderhoud want ik wil ze ook graag in de voortuin hebben .

    Nou meid , ik wens jou ook een fijne week met tijd voor jezelf en inderdaad met het zonnetje die regelmatig komt kijken want dat is toch wel lekker deze tijd van het jaar .
    Wij moeten de tegels achter nog even schoonmaken en dan lekker wat violen in de bakken doen , zo komt er wat sfeer in de achtertuin , het is nu nog allemaal een beetje saai vind ik.

    tot de volgende keer, lieve groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zal inderdaad een raar gevoel geweest zijn...het definitieve vertrek uit huis voel je op zo'n moment toch even heel goed! Ik ben blij dat het hier nog even duurt!

    En al zou je elke dag lang uitslapen...daar heeft de buurt toch niets mee te maken! Dus lekker doen als je daar zin in hebt en al helemaal als het even wat minder gaat!

    Ik ben benieuwd naar de foto's van het huis van je zoon!

    Een fijne week! Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och Lia, kan me dat zo voorstellen dat het toch een heel vreemd gevoel is, er wordt toch iets afgesloten op zo,n moment. Maar ben wel blij te lezen dat het allemaal zo voorspoedig gaat. Leuk als we binnenkort wat foto's krijgen te zien van het prachtige huis van je zoon.
    En kijk Miss Kitty toch, wat een schatje is het, ze zit echt te genieten van het heerlijke voorjaars zonnetje. Heerlijk dat je alle rozen al gesnoeid heb, wat een werk altijd hé, ben zelf nog niet helemaal klaar en moet ook alles nog mesten. Maar de natuur doet goed z'n best, echt genieten!!!
    Lekker even bijkomen hoor van alle drukte, goed op jezelf passen.

    Fijne blogweek gewenst,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Lia, fijn dat je er weer bent, en het zal inderdaad wel even vreemd zijn dat je zoon nu echt het huis uit is. Ben heel benieuwd naar je foto´s. En wat dat doorgaan tegen alles in betreft, het is heel herkenbaar hoor, er wordt ook regelmatig tegen mij gezegd dat ik het nooit leer! Maar ach, ik denk altijd dat dat toch beter is dan op de bank te zitten zielig te zijn, daar word je ook geen leuker mens van, toch?
    Fijne nieuwe week, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan me voorstellen dat je moederhart even anders klopt hoor, er word toch weer een periode afgesloten.
    ben eerlijk gezegd blij dat ik de kindjes nog klein heb...
    wat een prachtige kat is Miss Kitty toch, ze zit echt heerlijk te genieten he
    nou rustig aan meid, en laten de buren maar kletsen haha (dacht dat, dat alleen hier gebeurde, maar in de Betuwe dus ook hihi)
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben wel nieuwsgierig hoor naar het nieuwe huisje van je zoon.
    Wat raar hé als ze dan echt uit huis zijn. Mijn 1e dochter woont op kamers behoorlijk ver uit de buurt. dus ik weet wat je bedoeld.
    Ze zegt altijd mam als ik op je blog kijk voelt het altijd een beetje of ik thuis ben.
    Leuk hé.
    Nou een fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Lia,

    Na een drukke en toch ook emotionele week kun je het even rustig aan doen. Het zal eerst toch nog onwennig zijn om een van je kinderen niet meer te kunnen vertroetelen, alhoewel... Dat blijft toch doorgaan. Maar ze zijn zelfstandig, gaan hun eigen weg en jij, jij blijft het volgen maar meer op afstand.
    Het is even wennen, maar gelukkig kun jij ook genieten.

    Wat gaat alles hard in de tuin he, wat zien de foto,s er mooi uit, en dan de poes. Miss Kitty, nou het is een echte MISS. Wat een fotomodel,
    fijne avond en rust lekker uit,

    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lia, wat kunnen gevoelens dan dicht bij elkaar liggen, je bent blij voor je zoon, maar toch ook een beetje verdrietig om het afscheid... kan ik me voorstellen..
    Maar ik denk dat je zoon nog wel regelmatig bij zijn lieve mams thuis zal komen...
    EN het zal vast wennen...
    Succes .
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kom lekker bij, neem je rust en geniet van de lente....kleine kinderen worden groot....
    Lieve groet Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aan de ene kant is het goed en aan de andere kant zou je er om kunnen huilen. Je kind weg uit huis en komt ook nooit meer bij je wonen. Het is raar en onwennig als je op ,,bezoek,, gaat. Maar Lia het gaat wennen.
    Misschien mag je zijn was blijven doen??
    Pas maar goed op jezelf en doe als miss Kitty.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben wel benieuwd naar de foto's van je zoon zijn huis. Jullie een beetje kennende zullen jullie er wel veel werk van gemaakt hebben. Afscheid doet een beetje pijn hè? Natuurlijk is het geen afscheid van je zoon, maar je sluit toch wel een periode af, elke moeder heeft het daar natuurlijk moeilijk mee. Rust lekker uit Lia, zodat je straks weer lekker van je tuin kunt gaan genieten. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lekker dat je zoon nu helemaal gesetteld is, dat maakt het vast wat minder moeilijk dat hij weg is. En nu weer even tijd voor jezelf, geniet ervan. groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lia,

    Weer een periode afgesloten. Bij ons is er pas 1 de deur uit en de jongste van de lagere school af, vond ik ook al heel bijzonder.

    En als jij uit wilt slapen dan zul je dat wel nodig hebben, je moet soms ook naar je lichaam luisteren en je in je bolletje niet druk maken van wat anderen er wel zouden kunnen vinden.

    We wachten de foto's af, zal wel weer mooi geworden zijn.

    Doe rustig aan en vergeet niet te genieten,
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi lieve Lia, wat fijn dat nu alles achter de rug is en je zoon nu officieel in zijn nieuwe huis woont, ik ben benieuwd naar de foto's. Het lijkt me ook heel raar, je leeft er al die tijd naar toe en dan is het moment daar en dan komt het besef pas goed. Ohhh....gelukkig heb ik nog een paar maanden.
    Ik herken er zoveel in jouw verhaal, gewoon lekker doorgaan tot het niet meer gaat, maar wel goed naar je lichaam luisteren en er deze week het er even goed van nemen. De WLS zit weer vol prachtig lees- en kijkplezier, dus daar kom je je tijd wel mee door, nu nog hopen op wat zonneschijn.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi ik roep steeds ik hang de vlag uit als jullie uit huis gaan maar dat is natuurlijk allemaal stoer doen want ik weet nu al dat ik dan onwijs ga janken ..
    Drukke week gehad en over de tong gaan? pff laat ze lekker ...
    ben benieuwd naar de foto's maar als jij je er mee bemoeit hebt zit dat wel goed...is vast heel mooi.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Groot gelijk dat je even een pauze nam. En laat ze kletsen dat je gordijnen nog dichtzaten. Kletsen doen ze toch wel. Maar ja, aan de andere kant meenden ze het misschien goed.
    Ben benieuwd naar de foto's van het huis van je zoon! Moet er nog niet aan denken dat ze het huis uitgaan.....
    Bij ons in de tuin zitten ook allemaal lieveheersbeestjes. Heb er nog nooit zoveel gezien als dit jaar. En dat na zo'n lange vorstperiode.
    Groetjes en een fijne week,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een drukke week achter de rug lees ik,lichamelijk en geestelijk dus :)
    Mijn oudste dochter is nu drie jaar de deur uit,het voelde goed,gelukkig geen leeg nest syndroom gehad haha
    De jongste wil ook de deur uit,ik vind het prima daar voed je ze voor op,lekker uit vliegen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Kan me voorstellen dat het allemaal een beetje dubbel is ,je wilt dat ze zelfstandig worden, maar als moeder wil je er ook zo graag voor blijven zorgen....Doe het lekker rustig aan en geniet van de tijd die komen gaat.
    Liefs, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat fijn voor je zoon dat hij nu ook een prachtplek heeft voor zichzelf, ook door al jullie hulp en liefde!! Het zal inderdaad wel even moeilijk voor je zijn, het is dan toch ineens zo definitief dat ze uit huis zijn.
    Heerlijk he, als alles weer begint uit te lopen en te groeien! Doe rustig aan!
    Lieve groet, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haha, daarom doet Gert 's morgens al op tijd de gordijnen open! Dan krijg ik geen geklets.. Nee hoor geintje, ik lig nooit zo heel lang op bed, half 9 is al laat voor mij.. Maar soms heb je het gewoon even nodig om bij te tanken! PS Ik heb je gemaild... groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Lia,
    Ik weet hoe het voelt. Mijn zoon woont alweer 2 jaar op zichzelf. Heerlijk om miss Kitty zo te zien genieten :-)

    groetjes, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia,
    Het lijkt me inderdaad heel raar, om de laatste spulletjes van je zoon te verhuizen...(kan er me gelukkig nog niets bij voorstellen)
    Maar goed; je schrijft eerst over even rustig aan doen en dan verschijnt er nog een hele riedel van wat je ook nog "even"hebt gedaan, haha!
    Neem het er even van...en ik ben benieuwd naar de foto's!
    Lieve groet, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hi Lia, kom via Ria op je blog terecht. Je huis ziet er heel mooi en gezellig uit. Ga je volgen dan hoef ik niets meer te missen! Fijne, gezellige, uitrust-week en mooie Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja heerlijk he, ik heb mijn eerste uurtjes ook al weer in de tuin doorgebracht. Er ligt nog een berg werk op me te wachten maar met zo'n fijn zonnetje is zelfs onkruid wieden geen straf.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Lia,
    en alweer een beetje bijgekomen van die drukke week, ik herken dat wel...doorgaan en doorgaan en als daarna de klachten komen is het eigenlijk al te laat. Heb vandaag ook een rustig dagje moeten inlassen want was ook te druk met van alles en nog wat. Ik ben ook zo benieuwd naar je zoon zijn nieuwe plekje, niet te lang wachten hoor met die foto's hihi. En wat een heerlijke foto van Miss Kitty in het zonnetje.
    Fijne avond,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gelukkig ben je er weer. Dus je hebt weer wat meer ruimte in jullie huis gekregen? Precies waar jij van houdt toch? Doe het even rustig aan deze week. Heerlijk hè zoals Miss kitty daar zit te genieten van het zonnetje.

    Lieve groet Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Lia,

    Wat fijn dat de verhuizing achter de rug is en alles goed is gegaan. Leuk dat we te zijner tijd foto's van zijn huis zien. Ook lief dat hij het zomaar goed vindt! Ik weet niet of mijn meiden dat zouden doen....

    Fijne avond!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Lia,

    Ik moet het voorlopig ook even weer met de foto`s doen hoor,ik woon zelf ook niet dicht bij het strand,maar ik moetzòn 2 tot 3x per jaar even naar de zee voor een paar dagen,deze foto`s heb ik vorige week donderdag gemaakt in Noordwijk aan zee,en toen was het dus een heerlijke dag...dus hebben we het getroffen,...

    Ik wens je fijne paasdagen,
    Groetjes,Janet

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia