maandag 22 maart 2010

Takken binnen en buiten…

 

In verschillende soorten….

DSC09589

 

Waar de meeste van jullie kunnen genieten van een grote bos bloemen, zo kan ik genieten van takken. En dat kunnen  verschillende soorten takken zijn. Hier zie je magnoliatakken, en natuurlijk is het mooi als de knoppen opengaan en een mooie bloem worden. Maar gewoon als verdroogde tak vind ik ze ook zo mooi, gewoon omdat ze de juiste uitstraling hebben. Mensen vragen mij weleens als ze me weer met takken zien lopen, wat ik daar nu mee ga doen. En als ik dan zeg “gewoon binnen in de kamer zetten” dan kijken ze me aan of ik niet helemaal goed ben.

 

DSC09592 DSC09594 

En dan in het voorjaar de bloesemtakken niet te vergeten of in de winter van die mooie takken met donkerrode besjes.

kamer (42)

Maar ook gewoon wat grote rozen in combinatie met een tak vind ik prachtig.

DSC09272

Ook in mijn tuin kom je takken tegen, achter het huis staan in een pot perentakken en in de andere druivenranken.

Vorig jaar toen wij de voortuin hebben veranderd, heb ik in het midden van de tuin een franse vaas gezet met daarin van die mooie grillige perentakken. En dan zie je mensen ook kijken van  “wat gaat ze daar nu weer mee doen”. En dan later als ik in de tuin bezig ben, dan zijn er toch die durven toe te geven dat het wel heel mooi staat.

Hier een foto van vorig jaar.

28-06 037

Hoop deze zomer meer van dit soort foto’s te kunnen maken.

Vele van jullie hebben gevraagd wat ik nu voor de stoep gebruikte, nou dat is Groene aanslag van Bayer. Je hebt het in verschillende  hoeveelheden, ligt aan de grote van je stoep. En het is niet schadelijk voor het groen. De stoep eerst goed vegen en natmaken, als het groen erg is dan kun je nadat je het verdund hebt met water even wat licht schrobben. Maar verder is het gewoon of spuiten of gieten en laten zitten en hij droogt schoon op.  Ideaal.

Het huis van Zoon 2 schiet aardig op. Gisteren heel veel schoongemaakt en aankomende week gaan we alles over verhuizen, en dan kunnen ze volgend weekend beginnen te genieten in hun huisje. Dus ben er deze week weer niet zo vaak.

 

Een fijne week.

Liefs Lia

36 opmerkingen:

  1. mooi hoor lia
    ik hoop ook op meer van deze fotos
    ik vind ze prachtig
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig verhaal over je takken,ik heb er ook wel iets mee.Als ik met m'n hond loop door het park dan kom ik ook dikwijls met spul terug.Een meneer in de buurt heeft wel eens voor de grap gezegd 'zijn die takken voor je nieuwe heksenbezem'toen hij me een aantal keren met takken had zien lopen.Ook nu heb ik voor de Paas een nestje van berken takken in mijn kroonluchter gevlochten, leuk en gratis!
    Succes met huis van zoon 2 en groetjes Anita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O jij hebt ze wel! Ik zag vorige week magnoliatakken bij het tuincentrum, zo mooi! Maar ik vond ze te duur :) en heb ze dus niet meegenomen, nu ik ze bij jou zie heb ik spijt...
    Succes met verhuizen! Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op mijn blog staat nu een emaille post...in een kan zie je rozen en takken. Ik weet eerlijk gezegd niet welk soort het is, maar aangezien de rozen snel slap gingen hangen, staan er alleen nog takken in! En ik vind het ook super, terwijl ik eigenlijk zelden takken in een vaas heb gehad!

    Je foto's spreken voor zich...een mooie vaas met takken is gewoon lekker stoer, ik hou er wel van! Ziet er prachtig uit!

    Succes nog deze week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vorig jaar zag ik ook al iemand met Magnolia takken lopen, ik denk dat ik ook maar eens op zoek ga...

    Groeten,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben ook dol op takken, je kunt er van alles mee! Ik moet mij elk jaar inhouden om in het weekend niet over de schutting te klimmen om de magnolia van onze kantoorburen eens lekker te 'snoeien'.
    Mijn man begrijpt er ook niets van. Die veegt takken die nog liggen te drogen, omdat ik er een mooi plannetje mee had, gewoon op een hoop en verknispert ze dan tot kachelhout, weg leuke zij scheuten! Veel succes nog met de verhuizing!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Lia,
    die takken bij jou zijn ontzettend leuk hoor en past weer precies bij jouw mooie stijl.
    ik hoop ook dat je deze zomer weer veel mooie foto's kunt maken in de tuin wat die ene smaakte naar meer, prachtig die witte hortensia's !
    groetjes Gea en nog veel succes gewenst deze week bij je zoon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Lia,

    Prachtig die takken, voor mij hoeven ze ook niet uit te komen. Een geweldig idee om de takken te plaatsen in het midden van de hortensia,s, heel orgineel.

    Ik hou ook van die stoere potten. Zel bezit ik ook zo,n pot alleen heb ik hem laatst met witte kalkver geverfd. Het is nu een mooie matte vaas.

    De snoeitakken van zaterdag heb ik ook meegenomen, ze zijn prachtig van vorm, en helemaal bemost, en vergrijst. Jammer dat je niet in de buurt woont, ik had je graag verwent met een trakkenbos van de oude appelboom.

    groet Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lia

    Ze zijn prachtig je takken hoor!!

    En wat een mooie foto van de hortensia.......ik hoop nog veel van dit soort foto´s te zien hoor deze zomer..............fijne avond lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Lia,
    Je hebt er weer wat mooi van gemaakt! Super!
    Ik heb vorige week de snoeischaar meegenomen toen ik ging wandelen met mn zoontje en kwam ook een paar mensen tegen die echt naar me keken van dat mens is niet goed snik ofzo...
    maar het is zo mooi die takken. Maar zo mooi als bij jou...nee dat is het hier niet..zucht...ik heb er weer van genoten!
    liefs, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig je takken !
    Ja ik heb ook al met magnoliatakken in mijn handen gestaan ( net als corinne..) maar vond ze ook te duur ...stom he ??!!
    Ach dan kijk ik wel zo nu en dan naar jou takken ....

    Fijne week
    groetjes Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg mooi die takken, prachtige foto's! Ik vind takken ook erg sfeervol!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het ook erg mooi takken in een vaas. Straks komt de bloesem weer, daar kan ik zo van genieten... nu geniet ik nog even van jouw prachtige foto's.
    Succes deze week met alles overhuizen.
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben ook altijd weg van takken! Het staat zo mooi in een stoere vaas of pot. Zelf heb ik niet zo veel ruimte in de kamer. Dus dan combineer ik het meestal met en klein bosje bloemen. Mooie foto's heb je er van gemaakt.
    Succes deze week met oververhuizen.
    Groetjes,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind takken in een vaas ook altijd mooi,.. staat zo stoer...!!
    Sober door eenvoud...
    Ik geniet ervan..
    Hier liggen op de tuintafel een heleboel perentakken op me te wachten , daar ga ik ook een mooi stilleven mee maken..
    Morgen haal ik nog wat op... ik heb een aantal mensen ook enthousiast kunnen maken..
    Heb weer genoten van je post.
    Lieve groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Lia,

    Ik kan ook zo genieten van takken. Ik had laatst ook Magnolia takken staan. Vorige week heb ik ze meegenomen naar de tuin. Daar heb ik ze in een grote pot gezet, in de hoop dat ze wortel schieten. Mooie foto ook van de perentakken tussen de hortensias in!

    Succes met klussen & verhuizen!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Lia,
    Wat een takken-bende! Nee, hoor: smullen vind ik het weer! Ik heb nu ook takken staan van een kastanje. Ik ben de magnoliotakken nog niet tegen gekomen, die vind ik ook altijd zo mooi...( net als de boom trouwens-staat hoog op de wensen-lijst)
    Fijn dat je het merk van het goedje nog even doorgeeft, ga ik zeker proberen!
    Veel succes van de week met het verhuizen van je zoon, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hoi hoi
    Lia het is altijd heerlijk om te lezen wat je schrijf. Ik zie het al helemaal voor me hoe mensen kijken. Die vrouw heeft dode takken in een pot staan. ha ha.
    Het is even genieten vind je ook niet, het kriebelt allemaal lente lente lente.

    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gewoon heel erg mooi Lia, ben ik helemaal met je eens, zeer decoratief en allerlei fases, van knop tot bloem, of gewoon heel grillig hout is prachtig. Zelf heb ik op dit ogenblik kersenbloesem staan, prachtig ook als die tere witte bloempjes uitkomen. In de Franse vaas buiten fungeert het gewoon als een mooi kunstobject, erg fraai!!!

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Al zijn takken niet echt mijn ding, ik begrijp wel heel goed welke sfeer jij bedoelt die takken uitstralen. Ze passen idd heel goed in jouw interieur ( en in de tuin). Je hebt de franse vaas heel leuk opgemaakt zo met die takken.
    Ik hoop dat je het nog een beetje "trekt", nog een weekje en dan is de rust weer gekeerd.....

    Lieve groet Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi die stoere takken! Succes met de verhuizing van je zoon.
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben ook niet zo'n type wat steeds naar de bloemist rent. Als je een beetje om je heen kijkt of (na een stormpje)even de tuin inloopt heb je altijd wel een leuke bloemen vervanger, origineel, rustig en helemaal niet duur ;-)
    Soms zit je in de auto en zie je een leuke tak maar dan zit er weer een auto achter en denk je toe maar. Als je dan thuis bent denk je "hè die had ik toch moeten hebben"

    Probeer rustig aan te doen van de week.
    Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. o daar hou ik ook van van takken of takken met bloemen...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Lia, eindelijk kan ik reageren, ik had gisteren problemen met de pc, ik kon niet reageren en zelf geen nieuwe post publiceren. Ik begin ook steeds meer takken te gebruiken vind het prachtig decoratiemateriaal. Je foto's zijn weer prachtig, ik geniet iedere keer weer van je mooie huis.
    Ben trouwens ook benieuwd naar het huis van je zoon, wat leuk dat zij er volgende week gaan wonen. Nick's (mijn zoon) huis zijn ze nog volop aan het bouwen, ook leuk om dit allemaal te volgen en na die strenge winter zit nu de spurt er weer in haha. Ik heb er ook al zin in om straks te gaan helpen schilderen en schoonmaken.
    Ik wens je een fijne week en dat je ondanks de drukte toch nog even van het Lentezonnetje kan genieten.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Lia,

    Je haalt echt een stukje voorjaar naar binnen met al die takken. Prachtige magnolia en wat heb je het mooi op de foto gezet.

    Groetjes
    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik ben ook dol op takken, vooral bloesemtakken. Momenteel heb ik de katjes op tafel staan. De magnoliatakken zijn prachtig!
    Fijne dag,
    groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  27. >Ben zelf ook een ,,takkenwijf,,zo als ik dat zelf noem.Vooral de magnoliatakken vindt ik super mooi.
    Groetjes Kari

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Nou ik zie hierboven ook al vele takken fans.
    Tja ik moet toegeven ....ook ik houd er van.
    Mooie plaatjes
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ben het helemaal met je eens Lia, ook ik werk vaak met takken, soms tussen bloemen, maar ook heel vaak gewoon alleen.... TAKKEN. Succes met het verhuizen van je zoon!
    Fijne avond, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Lia,
    je takken zijn prachtig en je hebt ook prachtige foto's gemaakt. Hier zijn we nu ook druk met de tuin bezig en de magnolia staat op springen maar vind het eigenlijk zonde om er takken vanaf te knippen.Ga straks toch maar even kijken of er al ergens kersenbloesemtakken te koop zijn. En dan neem ik gelijk dat spul van Bayer mee, vind het altijd zo'n gedoe met de hogedrukspuit en dit lijkt me ideaal.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. En nog een mede-takkenliefhebster. Ik moet me inhouden om niet het hele huis vol te zetten met alle mogelijke soorten takken. Momenteel staat er een bos kersenbloesemtakken en takken van de hazelaar.
    Maar nu wil ik na het zien van je foto´s ook nog de magnoliatakken natuurlijk. ;-)
    Liefs, Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat heb je een leuk huis!! ga je ook volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Gezellig hoor Lia, dat je even reageer, vindt het altijd gezellig een berichtje van je te lezen. Toch apart hè zo'n laatste avond dat je zoon als thuiswonende mee eet, maar er komen ongetwijfeld nog vele keren dat hij met zijn meisje bij jullie aanschuift. Lekker dat je even een rustige dag heb, het was hier prachtig weer, nu wordt het bewolkt, hoop dat je ook heb genoten van de zon.
    Voor straks smakelijk eten.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Lia
    Je hebt een prachtig blog,ik ga volgen jij.
    wat een vaas is zo mooie.
    groetjes karolina
    een fijne weekend:)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. hoii
    ik doe ook niet echt aan Pasen maar die eitjes vond ik wel erg leuk om neer te leggen .. de geverde kerst eikeltjes moesten toch eens de kast in he ;) verder dan me misselijk eten aan chocolade eitjes kom ik ook niet ;) Takken zoals hierboven heb ik wel wat mee, vooral de magnolia is geweldig. Ik heb iets staan met witte bloemetjes, van de buurrvrouw voor in een van mijn witte kamers zei ze ;) Verder nog wat gevonden paastakken met (hoe origineel) zinken eitjes van vorig jaar en wat groene kipjes op stok... ik zal daar ook nog een fototje van maken morgen ;)
    gr. desiree
    PS dank voor je trouwe bezoekjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Lia,

    ik ben ook hellemall gek van taken (zeg je dat zo? ;-).

    Nou wat ik van plan ben zie je en klein beetje op de niewe fotos. Ik gaa in September met en open huis beginnen en dann ongeveer 2 keer per week open met en deko en ambiente-culinarisch ec. winkeltje in onz huis.
    Als folgende komen zeker heel veel renovatie-klusjes ec. fotos.

    Prettig beginn van de nieuwe week

    CaroLine

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia