maandag 19 april 2010

De eerste bloesem….

 

Heerlijk, bloesem is toch een teken dat nu de lente echt begonnen is. De natuur is hier nu zo mooi. Niet alles bloeit, maar de kersenbloesem was opeens open. ‘s Morgens was er niets en dan komt de zon en barst alles open. En nu zie ik zelfs al blad komen. Jammer want dan zie je de bloesem net iets minder mooi.

 IMG_0144

Ben vandaag eerst maar eens een eind gaan fietsen, uiteraard met camera. Jeuk aan de enkel, want ben speciaal voor een foto door iets pikkerigs gelopen, maar je moet er iets voor over hebben.

IMG_0142 

 

           IMG_0141 IMG_0154  

           IMG_0150 IMG_0152

Al kom ik uit de Betuwe, ik weet ook niet alles van de bloesem. Want je hebt zoveel soorten fruit. Kersen, peren, appel, pruimen, bessen, en alles heeft een witte bloem. En er zijn hier in de buurt heel veel oude bomen gerooid, en er staan nu veel jonge bomen, en dan kun je bijna niet zien wat het nu is. De onderste twee foto’s zijn geen kersenbomen, maar wel mooi.

In de meeste appel en peren boomgaards is niet veel te zien, dus ik denk dat het misschien wel een ander soort fruit is.

Volgend weekend, hoop ik dat het ook mooi weer is en ga ik zelf een bloesemtocht wandelen. Vorig jaar liep ik de bloesemtocht in Geldermalsen. Maar het is zo’n druk evenement geworden dat ik nu maar besloten heb om op een vrije zondag zelf te gaan lopen. Hoef toch niet te trainen voor de 4-daagse.

 

Liefs Lia

32 opmerkingen:

  1. Hoi Lia,

    Wat een prachtige bloesembomen. Wat gaag zo'n bloesemtocht. Dat hebben we hier niet. Je kunt bij ons weer langs de bollenvelden rijden. (15 minuten van ons huis) Zo heeft iedere streek weer zijn eigen specialiteiten.

    Groetjes en ik lees wel over je tocht!!
    Misschien heb je een paar tips...

    Groetjes
    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige bloesem en prachtige foto's.... Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een pracht beelden heb je hier vastgelegd.....Wat lijkt me dat heerlijk zo'n wandeling door de bloesems.......heerlijke geuren..........genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's, Lia! Je hebt vast al veel plezier van de camera! Bloesem is zo'n dankbaar objec om te fotograferen, ik heb gisteren een bloesempost gemaakt van ons boompje in de voortuin! Jammer dat het niet de hele zomer bloeit, zou van mij wel mogen!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je heb prachtige foto's gemaakt zeg van die bloesem! Heerlijk dat je dit zo kort bij huis kunt bewonderen! Wij hebben een bloeiend pruimenboompje in de tuin, tis niet veel maar we genieten er ook van, en hij heeft ons al zoveel vruchtjes gegeven!
    Geniet van je wandeling en misschien kun je daar ook nog wat foto's van laten zien!
    fijne week! lieve groeten Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat was genieten vandaag.Je kunt al goed met je nieuwe aanwinst omgaan aan de foto's te zien.
    Beetje azijn of calendula op de prikplek wil weleens helpen.

    Fijne avond, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Lia,

    De Betuwe is zo'n prachtig gebied, heb er heel veel gefietst toen ik nog in de provincie Utrecht woonde, nu vanuit Noord Holland is het me iets te ver weg. Maar als ik die prachtige foto's van jou zie begint het wel te kriebelen hoor.
    Eind zomer is het ook zo prachtig als al die rode appels aan de takken hangen.
    Maar voor nu heb ik even heerlijk van jou foto's genoten.

    Lieve groet Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schitterende foto's heb je gemaakt Lia.
    Ik was vandaag even op de fiets en genoot ook van de bloesem overal. Helaas was ik niet zo slim om mijn camera mee te nemen.
    Mijn zusje heeft in Tricht gewoond en we fietsten dan over het appeldijkje, zo sprookjesachtig mooi.
    Volgens mij is de lente echt het mooiste jaargetijde.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldige foto's! Wat zal dat genieten zijn tussen al die bloesem!
    H. Groet,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je er prachtige foto's van gemaakt. Zelf hebben we maar 1 kersenboom, gelukkig is deze wel lekker groot.

    Groeten,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heelrijke foto's, echt genieten. De bloesemtocht schijnt inderdaad weer mega te zijn geweest, echt ongelofelijk, je hebt gelijk dat je het lekker op eigen houtje doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie foto's hoor ............wat zal dat genieten zijn , ten eerste al van die bloesem pracht en dan ook nog van die mooie eerste foto's met je nieuwe camera.
    Dat wordt lekker veel foto's maken want je moet toch van alles uitproberen met zo'n nieuw ding.
    Wij genieten in elk geval mee . Lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Lia, wat een prachtige foto's van al die bomen in bloei. Wij willen ook dit jaar daar weer gaan fietsen. Vorig jaar waren we net een week na die wandeltocht en hoorden al van de mensen daar dat het zo'n enorme drukte was. Maar ook met een mooie dag wemelt het van de fietsers. Je woont daar toch echt prachtig hoor.
    Fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lia..wat een mooie foto's heb je gemaakt !!

    Ik heb vanmiddag is een suf gesprek gezeten bij mijn moeder in het tehuis...................pfffffffffffffffff.geen bloesem gezien !! hahahahah!! fijne avond lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De Betuwe is heel erg mooi aan het worden nu.. zeker met al die bloesem.....Je hebt er prachtige foto's van gemaakt....
    Echt genieten
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is dit prachtig! Vooral die foto waar een aantal bomen op een rij staan, dat zie je hier niet in Drenthe.

    Lieve groet, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wij zijn gisteren nog even door de Betuwe gereden, wij hebben een aantal jaren in Tiel gewoond, dus ik ken het er wel. Prachtige foto's heb je er van gemaakt. Leuk ook om eens een bloesemtocht te lopen, ideetje voor mijn dochter want zij gaat, met haar 12 jaar!! wel de 4 daagse lopen. Dus je kan wel nagaan waar ik woon ;-)
    Ik hoop van de week ook eens foto's te kunnen maken van de bloesem hier in de tuin, ze staat bijna in bloei, hopen dat het zonnetje nog even wilt schijnen.
    Dank je voor deze prachtige foto's!
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Lia,

    Wat een mooie foto's. Vooral dat contrast tussen de witte bloesem en de blauwe lucht is adembenemend. Wat bof jij dat je in de Betuwe woont. Zo'n mooi plekje!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ohhh...zo mooi al die bomen met prachtige bloesems. Wij hebben vorig jaar de bloesemtocht gefiets met vrienden uit de Ingen, je weet het vast nog wel. Toen was het ook zo druk. Nu hebben wij vrijdag een bruiloft van die twee dus komende vrijdag gaan wij naar Marienwaard. de natuur loopt 2 weken achter, nu maar hopen dat de bomen dan allemaal in bloesem staan, ik ben benieuwd...

    Prachtige foto`s Lia, isa dit met je nieuwe camera?

    groetjes,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Morgen moet ik even een klein paspopje in Ingen ophalen, dus ik ga weer opletten hoor Lia !
    Heerlijk al die bloesem, dat is echt genieten !
    Kan je al goed overweg met de camera, alle trucjes en standen al onder de knie ??
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oohhh je hebt gelijk al mooie foto's gemaakt met je nieuwe camera! Geniet er maar van, dan genieten wij mee! Fijne zonnige week!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die camera doet het prima, wat een mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi,
    Mooi he. Alleen heb ik gister 6 uur de tuin schoongemaakt enz.. ligt hij vandaag helemaal vol met bloesemblaadjes van de buren aachh.. daar gaan we weer hahah.
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie foto's. Ik heb zelf rond deze tijd van het jaar nogal last van hooikoorts, maar zo kan ik er toch lekker van genietne, groetjes Annebeth

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig al die bomen,zou wel een paar takjes willen knippen voor in een vaasje,ik wens je een fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Cherryblossem ...zucht!!

    Mooie beelden ... de allereerste is mijn favoriet.

    groetjes
    veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooie duidelijke foto's heb je gemaakt en net op tijd denk ik de kersenbloesem (hoogstam) zag ik vandaag al naar beneden dwarrelen. Maar de perenbloesem komt er ook aan. Dus als het goed is kunnen we nog even genieten.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi! Ideaal hè digitaal fotograferen... 100x klikken en dan de paar mooiste eruitzoeken..
    Soms ben ik tijden druk met de camera en dan blijkt het toch niet zo uit te pakken als ik gehoopt had.. Maar we gaan stug door!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Lia,

    Wat woon jij in een prachtige omgeving zeg, en wat heb je SUPER mooie foto's gemaakt met je nieuwe camera. Ach gossie en dan al die prikkers die je tegenkomt. Ben je helemaal in de ban van al dat moois en foto's maken kijk je toevallig even niet goed uit, en sta je in de brandnetels of zoiets.
    Echt genieten deze post...

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lia , dit zijn prachtige foto's !
    Wij hebben dit afgelopen Zaterdag ook mogen zien ,prachtig .
    Voor ons de tweede keer bloesem dit jaar .
    Van de eertse bloesem hebben wij genoten in Portugal en toen wij naar huis gingen hingen er al aardige amandelen aan in een prachtig mooie kleur licht groen .
    Fijne dag , RINI

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zooooo mooooiiieeee foto's !!!!!
    Heerlijk ziet dat er uit .

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een mooie foto's Lia! Was het leuk op de brocantemarkt in Wijk bij Duurstede? Ik heb er vijf jaar gewoond. Las toevallig in een VVV krantje dat er een brocante weekend was, maar tja ik woon nu een beetje te ver uit de buurt. Veel plezier met de bloesem/wandeltocht.
    Groetjes Hennie

    Het gaat weer goed hoor met mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia