donderdag 22 april 2010

Even wandelen in…….

 

Oranjestad Buren,

 

IMG_0088

           IMG_0089  IMG_0092

Buren is een prachtige kleine stad met veel bezienswaardigheden. En is de plaats waar onze gemeente naar is genoemd. Dit op de foto is het  Museum der Koninklijke Marechaussee. Vroeger was dit het weeshuis.

IMG_0085 

En met hele leuke kleine oude straten.

IMG_0098 

En wat vind je van dit wandelpad. Super toch…

IMG_0097 

Molens hebben ze natuurlijk ook wel op meer plaatsen, maar deze heet “De Prins van Oranje”

IMG_0095

En op de stadspoort staan deze twee grote jongens.

 

          IMG_0086 IMG_0087

          IMG_0094 IMG_0093

Als je in deze buurt woont, is het beslist de moeite waard om er eens heerlijk rond te wandelen. Of als je de mooie bloesem gaat bewonderen in de Betuwe.

En je hebt er ook nog diverse heerlijke terrassen.

Liefs Lia

20 opmerkingen:

  1. Hoi Lia, wat een prachtig stadje en wat heb je er mooie foto's van gemaakt. Ik heb weleens gehoord over Buren, maar dat het er zo mooi is. Dat is zeker een leuke tip voor een mooie wandeling. Bedankt hiervoor.
    Fijne dag nog en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,
    Dat ziet er gezellig uit, ook nog nooit van gehoord, je leert een hoop hier hoor.
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vroeger kwamen we er weleens echt mooi. Zou er best weer 's naar toe willen, en zo ver is het niet hè? Leuk!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je er een leuke rapportafe van gemaakt zeg.

    Groeten,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia,

    Daar ben je echt even uit. Wat een mooi en rustig plaatsje. Echt een plaatje!

    Ik zal het onthouden!!

    Groetjes
    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat we even met je mee mochten naar Buren vandaag !!


    Mooie stad hoor!! .........eh ..ik ga nu even lekker lezen en dan naar de Makro.............ellende !! maar ik moet de koffie is op !! hahahah!! wij gebruiken Illy koffie pads in ons apparaat........heerlijke koffie rijd ik graag een stukje voor om !! hahahahhaha!!



    Hele fijne gezellig zonnige dag gewenst !! enjoy !! lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ken alleen het dorpje Buren op Ameland. Haha, dit ken ik helemaal niet. Maar het is er wel prachtig zeg. Bedankt voor deze stadswandeling! Kan ik wel gebruiken na het verjaardagsfeestje van zoonlief (acht jongens)...pfff.. ben gebroken.
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk hoor, zitten er ook nog leuke brocante winkels, want daar rij ik voor om.
    groetjes Annebeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. OH, what a beautiful town! So many nice houses!
    Have a nice day!
    Hugs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jaa, ik ken Buren wel. Toen we nog in Tiel woonde gingen we zondag daar wel eens heen, even genieten vsn al het moois en de rust. Er waren toen ook hele leuke winkeltjes, weet niet of ide er nog zijn. Er zijn specilae dagen dat die toen open waren.
    Leuk Lia om daar weer eens foto's van te zien!

    Fijne dag vandaag
    Lieve groet
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De plannen hebben we wel eens gehad, want volgens mij zaten er ook leuke woonwinkels! Op de foto zie ik dat het ook echt de moeite waard is!

    Een heel fijn en zonnig weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lia wat een prachtig stadje.
    Ik wil er wel doorheen wandelen hoor!
    Met jou heb ik al een klein stadstripje gemaakt!
    bedankt hoor!!
    Een hele fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow dat ziet er prachtig uit,komt zeker op mijn verlanglijstje als we weer gaan toeren,ik vind oude straatjes enzo geweldig,ik wens je een fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Buren is zo gezellig en mooi !!
    het museum vind ik een aanrader, ook met kinderen, ze hebben er namelijk een leuke speurtocht en je kan er nog een kinderfeestje houden
    Wij hebben hier een aantal foto's ervan, kan ik wel een post over maken in navolging van jou, gaan we Buren een beetje promoten hihi
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Klinkt als een heerlijk dagje uit.......
    Mooie sfeerbeelden.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Lia,

    Wat een prachtige plaatjes. Wat is de Betuwe mooi!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi plaatsje. We zijn er al vele malen geweest. Echt fotogeniek! maar wat is er nu niet mooi in de Betuwe, zeker in deze tijd. Mooie omgeving!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Inderdaad schitterend foto,s heb je daar gemaakt.
    Maar het is nu natuurlijk ook een schitterende tijd om daar te lopen.
    Fijne dag nog kari

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je er prachtige foto's gemaakt, Lia. Schit-te-rend!
    Een hele fijne en ZONnige ZONdag. x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia,
    heerlijke wandeling heb je weer gemaakt , de foto's spreken voor zich...
    De bloesem in je vorige post zag er ook weer prachtig uit , ik weet nog dat je ons vorig jaar ook trakteerde op zulke mooie foto's.
    Bevalt de nieuwe camera je trouwens goed ??

    Nou , ik ben weer openbaar begonnen met bloggen , had er al een tijdje weer zin in en vanavond maar de stoute schoenen aangetrokken .

    Rest me nog je een heel fijn weekend toe te wensen , geniet van het prachtige weer !
    lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia