maandag 12 april 2010

Of ze stonden te wachten….

 

Wat, waar en op wie……

Nou we waren het eens over hoe die kast er nu moet gaan uitzien. Eerst zouden we een kast kopen, maar door de maten werd dat erg moeilijk. Nu gaan we hem zelf maken en we bouwen dan ook om de schoorsteen heen.  Helemaal uitgerekend en er komen dus vier deuren in van ieder 57,5 cm breed. Eerst een stijl dan twee deuren, weer een stijl en dan weer twee deuren en eindigen met een stijl.  Hoe gaan die deuren eruit zien en hoe wil je ze hebben.

 

DSC09941

DSC09939

Hier kun je zien dat het begin is gemaakt. Er komen twee legplanken met daaronder een stang voor het hangen. En op de tweede foto zie je dat er achter de vierde deur een kleinere ruimte zit. Maar ideaal voor het kleinere spul in de kast. En voor schoenen.

En dan moeten er natuurlijk deuren in.

Nou wil Jan nogal eens op MP vertoeven en is altijd op zoek voor iets. Of voor zijn hobby, oude brommers of voor oude materialen. En zo vond hij deze deuren.

 

DSC09935

DSC09936

DSC09937

DSC09934

 

De maten zijn perfect, alleen iets te laag, maar dat gaat hij wel weer oplossen. Een deur is wel erg scheef, maar hij zegt dat het wel goed komt. En daar moet ik maar van uitgaan. En tijd heeft hij zoveel [ahum….]

Even kijken….

DSC09933

Ja, als ze netjes klaargemaakt zijn, zijn ze perfect.

Word vervolgd….

 

Fijne week allemaal.

Liefs Lia

35 opmerkingen:

  1. GEWELDIG! Ik zie het helemaal voor me, komt goed hoor met handige Jan! Prachtig zo in stijl, die stonden echt op jullie te wachten, dat kan niet anders!! Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dat wordt vast SUPER mooi!! Heerlijk hoor een man die alles kan!!
    Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
    lieve groeten, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat mooi Lia,
    ik zie het al helemaal voor me. Heb je al verf uitgezocht? Dat vind ik altijd zo heerlijk. Door die stalen bladeren.... En mooie (oude) deurknoppen er op! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
    groetjes Annebeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lia, ik weet ook wel zeker dat dit helemaal goed gaat komen, want die Jan van jou is een super handige man en een schilder. Het zijn prachtexemplaren en de kat houdt alles goed in de gaten zie ik op de laatste foto hihi, dat kan dus niet misgaan.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige deuren, ideaal voor zo'n project als een enorme handige op maat gemaakte vaste kast!! Perfect!! Wordt vast héél erg mooi!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauww Lia geweldig word het !! .ben benieuwd naar het eind resultaat !!

    Fijne week !! lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo dat wordt volgens mij een prachtige kast zo met die oude deuren, ben benieuwd naar het eindresultaat!
    Ik heb trouwens een giveaway dus als je zin hebt om mee te doen, kom langs.
    Groetjes en een fijne dag, Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het gaat wel heel mooi worden, ik ben wel benieuwd hoe Jan die deur recht gaat krijgen. Als het lukt dan hoor ik het graag want wij hebben op zolder de oude deuren van het huis wat hier stond gebruikt voor een kastenwand. Daarvan is er ook eentje krom.

    Fijne dag nog,
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een man naar mijn hart.......
    Bofferd....
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Succes Jan! Lia en wij genieten straks weer van het eindresultaat, maar ik zie nu al dat het weer perfect wordt! Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat gaat zeker mooi worden, wat bof jij met handige Jan zeg!! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, maar de rest van je huis "kennende" komt dat helemaal goed!

    Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat bof jij toch met zo'n handige man, volgens mij kunnen zijn handen maken wat hij met z'n ogen ziet. Het wordt vast een geweldige kast, en als hij klaar is mag jij......alles op kleur?

    Fijne week,

    lieve groet Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo zeg dat is snel gegaan, handig hoor dat ie, met weinig tijd dit zo tussendoor "even" maakt!
    dit zou bij ons zo'n uitstelproject zijn (zoals zovele projecten hihi)
    vind het super geworden, en als het straks klaar is, zal het een superaanwinst voor de kamer zijn !!
    Groetjes en succes!
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lia,

    Ik kan nu al zien dat dit een topkast gaat worden. Heerlijk hè zo'n handige man! Ik ga je projectje zeker volgen. Groetjes en geniet nog even lekker van deze zonnige dag!

    Groetjes
    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O wat zal hij prachtig zijn als hij klaar is!
    Top hé zo'n handige man! daar moet je zuinig op zijn!
    Ik wens je heel veel klusplezier!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat gaat helemaal goedkomen!

    Groeten,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. het ziet er super uit...en gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker met zo'n handige man in de buurt;o)
    de leukste spullen zijn via MP te vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit ziet er al veel belovend uit... Ik denk dat dit wel goed komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. volgens mij wordt het super gaaf, ik wou dat ik zo'n handige man in de buurt had, maar helaas............
    Ik ben benieuwd hoe het is als het af is!
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia,

    Nou daar kan geen nieuwe kast tegen op hoor, prachtig die deuren!
    Heel benieuwd naar het eindresultaat.
    Heerlijk hoor zo'n handige man.
    Fijne zonnige week.

    Lieve groet Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Lia,
    Bedankt voor je reactie. Nee is helemaal niet erg hoor! Hou van eerlijkheid!!!!
    Fijne avond,
    Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow Lia dat word vast prachtig en met de deuren erbij krijg je iets unieks,blijf het in de gaten houden op je blogje,fijne blog en klus week,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Die man van mij raakt al in de war van een nieuwe keukentafel, laat staan dat hij zulke mooie deuren op de kop zou tikken. ;-)))
    Bofferd! Iken heel benieuwd naar het eindresultaat en wat Jan er voor moois van gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Lia,

    Inderdaad we zijn met hetzelfde bezig en we hebben een gelijke smaak. Leuk om dat te ontdekken, ben benieuwd naar het vervolg, maar dit ziet er al prachtig uit,

    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hoi Lia, jij hebt ook een erg handig mannetje hè moet je nou toch kijken hoe mooi dit gaat worden. Zelf maken is toch ook veel leuker als kant en klaar kopen? ik ben benieuwd naar het eindresultaat en hou het in de gaten. Je bedsteekrukken er strak op ja..ik zie het al helemaal voor me'-)

    lieve groet,
    jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  26. IK ben jaloers wat een handige man zeg....dat wordt prachtig ....

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ja die tijd...die blijft maar tikken.
    Ben benieuwd naar het vervolg...succes

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Lia,
    Wat heb je toch een mooie foto's op je blog. Kan er echt van genieten.
    Groetjes uit Luxemburg!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wauw...ziet er nu al mooi uit!

    Even over mijn krant he...welke datum was je moeder jarig, als de dd er tussen zit ...
    kunnen we wel een kleine swap doen..:)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hi Lia, ik vind ze nu al zo mooi. Benieuwd naar het eindresultaat!

    Een fijne dinsdag.
    Veel groeten van Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  31. O dit gaat helemaal top worden ,t ziet er nu al goed uit ,heerlijk he ,zo n handige (J)man

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Lia, heerlijk toch zo'n handigerd?
    Ik weet zeker dat het prachtig wordt!
    Ik neem gewoon maar even aan dat we het resultaat ook nog te zien krijgen, maar eigenlijk niet nodig wat mij betreft: ik zie het helemaal voor me...

    Ja, Prachtig!!!

    Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Jeetje, wat gaat dat mooi worden! Mooi hoor die oude deuren, waar MP al niet goed voor is. Wel een klus maar gelukkig heb je zo'n handige man!!
    Lieve groet, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Super, Lia, geweldig dat je dan 4 deuren vindt die je goed kan gebruiken. En in jou man heb ik alle vertrouwen die maakt er ongetwijfeld iets heel moois van.

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Lia,

    Bij deze nodig ik je uit om aan een bloggame mee te doen!

    Het is een uitnodiging zonder verplichting hoor...in mijn laatste post kun je lezen hoe het werkt!

    Een hele fijne dag gewenst! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia