zondag 4 april 2010

Waar waren we gebleven…..

 

O,ja de muren waren blauw van de voorstrijk….

 

DSC09430

DSC09777 

En nu zijn ze gestukt, en kunnen ze drogen.

 

DSC09776DSC09775

Het gereedschap is weer schoon en staat te wachten voor de volgende muren, die nog gedaan moeten worden. Het eerst volgende project is de kast van 1.98 [grrr]. Maar we hebben de oplossing natuurlijk al gevonden. En eigenlijk is wat nu gaan doen ook veel leuker. We gaan namelijk de kast zelf maken. En tussen de muren in met aan een kant wat kleinere schapjes vanwege de schoorsteen. En de totale breedte word nu bijna 2.50 m.

Hoe het gaat worden houd ik nog even voor me. Wel wil ik laten zien wat de post zaterdagmorgen bracht.

 

DSC09795

DSC09792

DSC09793

Twee identieke oude deurknoppen. want zodra we weten wat we gaan doen gaat de zoektocht beginnen naar dat wat we nodig hebben. 

Intussen heb ik de zolder weer helemaal veranderd en daar staat alleen nog maar een computer en spullen voor de administratie. En alles wat hier stond kom je straks weer tegen op andere plaatsen. En dan blijft er dit over….

 

DSC09782 

Leeg, ruimte en heb me voorgenomen dat ik hier alleen een hometrainer wil om in de winterdag mijn spiertjes aan het werk te houden.

 

DSC09786DSC09787

En verder helemaal niets…….

 

Het weer is helemaal waardeloos vandaag, en vanavond heb ik gewoon een lekkere broodmaaltijd met z’n drieën. Want de andere twee hebben een druk schema, wat ik helemaal niet erg vind. Vind het heerlijk, want voor mij hoeft al die drukte met pasen helemaal niet. Wel hoop ik dat het morgen mooi weer word, en we er even heerlijk uit kunnen.

Wat jullie ook doen met de pasen, ik wens jullie….

Fijne paasdagen

Liefs Lia

26 opmerkingen:

  1. Heej Lia, wat zijn jullie toch heerlijke bezige bijen en wat wat word het mooi.
    De foto van het gereedschap zo mooi!!!
    Een hele fijne rustige dag en wie weet morgen er tussen uit.

    Lieve groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lia,
    Wat een prachtige deurknoppen! Ik ben nu wel heeeel nieusgierig geworden hoor!!!
    Ik wens jullie een fijne relaxte dag verder en wij hopen met je mee op mooi (ei-zoek)weer voor morgen!
    Lieve groet, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dat mooi Stuc. Is zo'n vakwerk. En daar hou ik erg van.
    Prachtige deurknoppen ook.
    Zijn echt een plaatje

    Fijne dagen nog.
    Lieve groet leni

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lia, wat een gave deurknopjes!! Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat worden!
    Groet Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OH In het huis van mijn opa en oma hadden ze allemaal van die deurknoppen op de ingebouwde kasten (waren omgebouwde bedsteden). MEMORIES!!Mooi hoor en ben benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Lia

    Geniet van de rust.........en van je maaltijd.........wij hebben gebruncht bij vrienden..dus ik stop even met eten....hahahahah!!..........fijne dagen verder geniet !!

    Lieve groetjes van mij......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Du hast einen wunderschönen Blog. Ich komme gerne wieder. Frohe Ostern
    Ganz liebe Grüße Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo de muren zien er top uit,wat een werk he allemaal,maar word vast prachtig,de deurknoppen zijn echt heel mooi,ben benieuwd naar je kast,je werk plekje ziet er leeg uit,maar dat geeft wel rust vind ik,ik baal ook van het weer,maar helaas moeten we het er mee doen,ik wens je een fijne avond en voor morge een fijne 2e paasdag enne wij hebben het ook lekker rustig,gewoon genieten in en om het huis,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lia,

    Wat een mooie deurknoppen. Ik ben heel benieuwd hoe jullie kast er uit komt te zien!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is je zolder toch heerlijk opgeruim...zucht...dat krijg ik hier gewoon nog niet voor elkaar! Die deurknoppen zijn geweldig en het resultaat zal dat vast ook zijn! Ik ben heel benieuwd!

    Nog een fijne Pasen! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Lia,

    Geweldig zeg dat de muren zover klaar zijn, als ze droog zijn geeft dat al een heel mooi resultaat. En een top idee dat jullie da kast zelf helemaal op de afmetingen gaa aanpassen, ben heel benieuwd hoe het gaat worden, maar ongetwijfeld erg mooi. Heerlijk zon rustige werk + trimplek.
    En je deurknoppen, beautie's zijn het, super twee dezelfde want dat is best moeilijk om te vinden. Wens je nog een heerlijke tweede paasdag toe...

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. OOhhhh....wat een prachtige oude krukken, ik heb ze in het oud groen op een paar nieuwe louvre luiken. ik ben benieuwd hoe jij ze gaat gebruiken en een kast zelf maken, je maakt me wel nieuwsgierig. Het gaat allemaal vast weer helemaal tip top worden, zoals alles bij je is. Nog een fijne 2de paasdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oja ik heb de deurknoppen in de hal op de garderobekasten zitten ,ze zijn mooi hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Maar dat ziet er al lekker strak uit je muren, dat beloofd wat! ;) Ik ben heel benieuwd en wacht het (on)rustig af! ;)

    Succes met klussen!

    groetjes,
    Mirelle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Lia, nou jullie zijn lekker bezig geweest zeg, en het ziet er allemaal mooi strak uit! En nu proberen leeg te houden, dat is misschien nog wel het lastigst.
    Je deurknoppen zijn schitterend.
    Wens jou ook een fijne rest van het paasweekend, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Spannend, wat er allemaal gaat gebeuren. En hoe de kast wordt, je maakt ons wel nieuwsgierig. De deurknoppen zijn prachtig, dus het lijkt heel goed,

    We blijven je volgen, fijne en rustige paasdagen, groeten Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Inderdaad, wat spannend! De deurknoppen zijn prachtig.
    Fijne paasdagen!

    groetjes, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat jullie doen, doen jullie goed. Maar wij kijken ook allemaal mee! Wordt vast weer supermooi. Net als het weer morgen (als het goed is), lekker naar buiten hè?

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Lia,

    Ik kan niet wachten op het eindresultaat!!!
    Het word in iedergeval helemaal super, dat kun je wel aan julllie overlaten. En die deurkrukken geweldig!!

    Morgen word het beter weer en hopelijk ook een zonnetje erbij.

    Groetjes Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia,

    Wat een prachtige ruimte is dit geworden. Het is eerst een bende voordat het prachtig wordt. Lekker genieten!

    Groetjes
    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hebben jullie zelf gestuct?
    Knap hoor , weet ik wie ik moet bellen als ik iets gestuct moet hebben... ;)
    Ben benieuwd naar die kast zeg....
    Fijne paasdag nog
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Lia, even een Paasgroet op deze zonnige (nu nog wel) 2e Paasdag. Wat ziet de gestucte wand er strak uit zeg, die man van jou mag hier ook wel langs komen hihi.
    Ik ben zo benieuwd naar hoe de kasten worden, het ziet er veelbelovend uit want die knopjes zijn echt prachtig.
    Wij waren gistermiddag op visite bij mijn zusje en mijn zoon had een vriend een paar dagen te logeren (zijn meisje moest leren voor een toetsweek) en zo zaten wij s'avonds met z'n viertjes te chinesen.
    Ik wens je een hele fijne dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jullie blijven grootse plannen houden he?
    Nou dat is natuurlijk ook wel heel erg leuk om wensen,plannen en hoop te kunnen houden.
    Ik ben weer erg benieuwd hoe het nu weer allemaal gaat worden hoor want je schrijfhoekje verhuist dus nu weer van de zolder naar een kamertje begrijp ik?
    Nou k hou alles in de gaten hoor!

    Lieve groet van Gonda en een fijne dag nog verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Fijn dat het huis van zoonlief af is hè.. nu ben jij weer aan de beurt:)
    Ideaal dat Jan zelf kan stuccen hhor, nu drogen en dan rap verder Jan, we willen resultaat zien!!
    Prachtig zulke oude knoppen op oude deuren, ben heel benieuwd..
    Groeten, Corine
    PS vanmorgen was hier volop zon, maar de rest van de dag viel tegen, waterkoud..

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat zijn jullie toch een heerlijk klusteam, het wordt allemaal zo mooi.....die deurknoppen zijn ook al zo mooi. Ben benieuwd hoe de kast gaat worden, wat weer een project....

    Fijne week,

    lieve groet Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoop werk, maar het gaat zeker mooi worden! Die oude deurknoppen hebben wel wat. Lekker ook dat jullie zo samen klussen. Ben benieuwd naar je volgende foto's. Hadden jullie trouwens al eens zelf gestuct. Lijkt me niet makkelijk, maar ja jullie zijn zulke routiners.
    Maar toch, eens moet toch de eerste keer zijn.
    Succes verder! Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia