dinsdag 25 mei 2010

Even in de tuin….

 

008

Het pinksterweekend is weer ten einde. Met prachtig weer, echt om van te genieten. De een heeft genoten van een boottocht, de ander weer van een fietstocht of is erop uit getrokken naar een markt of fair. En zo heeft ieder zijn eigen ding gedaan met het mooie weer.

En vandaag heb ik maar eens de pas vorig gepote beukenhaag [in de voortuin] even wat bijgeknipt. De grootste zijtakken heb ik even terug gesnoeid, en straks kunnen we de hoogte gaan bepalen.

En de stoep maar weer eens even flink geveegd, want iedere dag weer ligt er een hele lading afgevallen bloemen van de blauwe regen.

007

001

 

In de zwarte potten heb ik dit jaar een blauw-witte campanula tussen de perentakken gezet. Moest even wennen, maar denk toch wel dat het ok is. Ze moeten alleen nog wat groeien en er dan mooi overheen gaan groeien.

  005

De buxus heb ik ook weer gesnoeid, dat wil zeggen die achter in de tuin staan. Voor moet ik nog helemaal beginnen.

       001

               003 006

Nu kunnen we wel weer iedere week bezig zijn in de tuin, hoe groot of klein die ook is. Maar er is altijd wel wat te doen. Helaas zijn de voorspellingen van het weer minder.

Maar toch een fijne week.

Liefs Lia

31 opmerkingen:

  1. Wat een mooie pot met tak heb je in de tuin staan..
    Prachtig plaatje..
    En al dat groen..
    Mooi hoor.
    groet, Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh je tuin ziet er alweer tip top uit zeg...
    Die blauwe regen lijkt zo mooi daar op je tegels......echt prachtig........
    Jammer idd dat er weer regen aan komt......
    We blijven hopen.....
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat heerlijk die tuinplaatjes Lia, ik dacht bij de eerste foto dat het schelpen waren joh! Ik loop ook iedere dag te vegen op het moment, maar vind het zo heerlijk om wat buiten bezig te zijn, dat ik het met plezier doe. Je blauw-witte campanula vind ik prachtig, ik zal je vertellen, heb ze zelf in mijn handen gehad bij Intratuin, ze werden aangeprezen als wit, en als je dat goed keek, waren ze dat toch niet helemaal, en ik wilde beslist zuiver wit. Maar nu ik het bij jou zie, vind ik ze toch wel heel mooi, dus wie weet, zijn ze er nog....
    Fijne avond, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat staat je tuin er mooi bij Lia! Er is inderdaad elke week wel wat te doen, maar dat vind ik zelf niet erg! Ik mag graag in de tuin bezig zijn, maar ook zitten hi hi...het liefst met een woonblad!!

    Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. HA Lia
    wat een prachtige buxussen hihiihi zou het meervoud goed zijn ik denk het niet ach maakt het uit het ziet er prachtig uit!!!
    Heerlijk hé zo in de tuin. Ik geniet er elke dag van en eigenlijk moet ik bekennen ook als het regent hiihi ik rook niet meer binnen snap je!!
    Ik weet het een slechte gewoonte maar je moet toch wat drinken doe ik nooit en suiker en vet mag ik niet hebben dus blijf ik lekker stout doorroken!!
    Nou dit gaat dus weer helemaal nergens over hé maar doe het lekker toch!!
    Ik wens je nog een hele fijne week en hopenlijk nog een paar uurtjes in de tuin
    lieve groet Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat ziet je tuin er mooi uit zeg, een heel sfeervol geheel.

    Groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik heb ook net al mijn blauwe regen weer op lopen vegen. maar wat is ie toch mooi he. daar heb ik het vegen wel voor over. ik vind je tuin echt prachtig zeg.
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's van je tuin Lia!!de zwarte pot vind ik heel mooie geworden en wat de afgevallen bloemmetjes van de blauwe regen betreft dat is hier ook zo maar dat nemen we er maar bij want ik heb van de blauwe pracht genoten hoor!!

    Fijne avond

    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. OOOO GAAAAAAAAAF dat in die zwarte pot!! Ga ik onthouden ;)!
    Ja lekker is dat he, al trek je maar wat onkruidjes weg, het is altijd zo heerlijk met je neus tussen al dat groen(en bloemen hopelijk).
    Ik moet dit jaar even wennen aan een'" gat"in mn beplanting. Dit is de eerste zomer voor onze Bruce(kat).....en tja....die heeft ook een plekje nodig in onze "jungle"he ;).....eerlijk is eerlijk!!!
    Tot gisteren hadden we een kaal stukje zand voor onze schuur en daar kon meneer naar hartelust graven en rollen door het zand....nu staat er een zinken teil met water......moet je 'm zien kijken...een beetje dabben met een pootje en die oren van verbazing wat scheef naar achteren....."waarom staat die bak nou HIER"?:)
    Anyway...tuin......wat zullen we zeggen....1 buitje en dan is het genoeg????

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Lia,

    Mooie foto's heb je er op staan zeg, die zwarte pot met perentakken vind ik helemaal geweldig!!

    Heerlijk he als je weer lekker in de tuin bezig kunt zijn, mag ik ook graag doen, het liefst aan het eind van de dag. Dan is het lekker rustig buiten, niet te warm meer en dan even wat in de tuin doen, heerlijke ontspanning!

    groetjes, Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is het toch heerlijk hé Lia, lekker rommelen in de tuin. Wel heel knap van je dat je al zoveel buxus vormen hebt gesnoeid, want ohhh wat een klus is dat altijd. Een leuk werkje dat wel maar er gaat erg veel tijd in zitten om het allemaal zo mooi strak te krijgen. Zelf moet ik er ook nog een aantal doen. Hopelkijk valt de voorspelde regen mee en kunnen we lekker verder in de tuin.

    Een heerlijke week,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een werk hé dat snoeien. Ik moet mijn buxus ook snoeien, maar pffffffffff, je wilt niet weten hoeveel vakken en bollen ik heb. Als ik één vak heb geknipt doen m'n rug en schouders al pijn. Mooi trouwens die buxusgroep tegen de stenen muur.
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is de tuin mooi nu he! Prachtig die buxusvormen! En die zwarte pot is ook prachtig!
    Ik moet hier de voortuin ook nog doen maar ik ontzie het eigenlijk een beetje, ik heb mn achtertuin ook helemaal al gedaan en oh wat voel je dat toch in je rug, maar ja het is weer mooi strak nu!
    Hopenlijk net al te veel regen deze week!
    Fijne avond! Lieve groet, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Afgelopen weekend was het heerlijk weer om in de tuin te gaan werken, niet te warm precies goed. Helaas had ik de tijd niet om iets in de tuin te doen, ik kan pas deze week weer maar helaas is dan het weer weer minder....

    Je tuin ziet er weer tip top uit, mooi fris groen en strakke lijnen, nu is het alleen bijhouden en elke dag een half uurtje kan soms voldoendoe zijn. Geniet ervan...

    Groetjes,
    Jeanette...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Met studie heb ik je eerst foto bekeken en had er steeds weer een andere gedachte bij. Zou een mooie foto geweest zijn voor een quiz.
    Toen ik ging lezen zag ik pas waar het om ging.
    Je buxussen staan er prachtig bij. In mijn vroegere tuin had ik er veel, maar vorig jaar zijn de twee die ik hier had, dood gegaan.

    Ik vind werken in de tuin heeerlijk, het verzet de zinnen en zo te zien heb jij ook hele groene vingers.

    groetjes
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schitterende tuin heb je Lia!ik heb toevallig vandaag ook mijn buxussen gesnoeid..
    Groetjes San.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dag Lia, volgens mij ben jij echt de hele dag met van alles bezig :-) Je tuin ziet er geweldig uit! Ik hoop op een flinke regenbui voor mijn dorstige planten en dan mag de zon wel weer schijnen.
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik snap wat je bedoelt met dat wennen.. het zijn leuke planten, maar eigenlijk wat te iel voor je stoere tuin.. Ik hoop dat ze snel flink groeien en dat het dan past in het plaatje, anders vrees ik dat je ze er toch uit gooit :)
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tja dat blijft voorlopig even werken met die afgevallen bloembladen.. Ik had hier vorig jaar een boom. Leuk ding hoor maar alleen maar ellende, altijd bladeren in de tuin, stond iedere dag te vegen en te doen.. Nu is hij gelukkig weg. En ik vind het heerlijk. Die prachtige blauwe regen zou ik het wel voor over hebben trouwens!!!
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia, wat heb jij prachtige Buxus staan in de tuin. Ach ..... en die blauwe regen is zo'n pracht-exemplaar dat je die bloemblaadjes wel op de koop toe neemt denk ik. Ik vind de Campenula ook prachtig staan in die pot, vind het zowiezo een plaatje de pot op die mooie zuil.
    Wij zijn hier ook al bezig geweest in de tuin, althans manlief, want die het voor mij zwaardere werk zoals de Hedera, Buxus en beuk. Ik vind het heerlijk om zo bezig te zijn buiten.
    Ik kom net terug van een wandeling met de hond, het is behoorlijk bewolkt, maar toch wel lekker buiten.
    Afgelopen vrijdag hadden we een kijkdag in zoonliefs huis en konden we zien hoe alles vorderde. Het was heel erg leuk om even binnen te mogen kijken, al is het nu nog wel ruwbouw en moeten alle binnenwanden nog geplaatst worden. Het wordt zeker na de bouwvak dat zij de sleutel krijgen, ik denk zelf eind september.
    Bedankt voor je belangstelling.
    Ik wens je ook een fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige tuin heb je toch !
    Ja ik heb dezelfde soort planten en boompjes (buxussen en annabellen en leilinden en dakplataan )
    Ik heb nog maar 3 buxusbollen geknipt ,kheb nog vele te gaan
    Maar net wat je zegt ,tweer is er nu ineens niet meer naar ,t is ineens weer koud
    Prachtige fotos weer hoor ,ik kan zo genieten van jou fotos !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk om zo even in de tuin bezig te zijn. Het ziet er zo netjes en strak uit. De campanula groeit vaak snel genoeg, eventjes geduld doen denk ik...
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie foto's laat je ons zien zeg! En inderdaad, dat van die blauwe regen herken ik wel hoor... hier precies hetzelfde. Wanneer ik zie hoeveel bloemblaadjes ik al opgeveegd heb, verbaast het me dat er nog zoveel aan zit hihihi.
    Je bent al wel een stuk verder dan ik, want ik moet nog beginnen onze buxushagen en -bollen te snoeien. Vaak vind ik het zonde om te doen omdat ik dat frisse groen ook zo mooi vind, maar wanneer de haagjes weer mooi strak zijn, ben ik daar ook weer blij mee.
    fijne dag! groetjes, jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ben helemaal weg van die grote pot bij je in de tuin met die perentakken erin, prachtig gewoon. Het zijn inderdaad grote slaapkamers ja maar onze slaapkamer is een ietsie kleiner als de slaapkamer die we nu nog hebben in ons oude huis, maar daar zaten er maar twee in!!

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat heb je toch een mooie tuin! En je hebt gelijk, er is nu echt altijd wel wat te doen in de tuin.
    Ik moet mijn voortuin (is meer een schuin talud i.v.m het huis dat hoger staat en de garage naar beneden gaat) ook nog fatsoeneren en dan is het grote werk gedaan en is het een kwestie van bijhouden.
    Jammer dat het weer weer minder geworden is :-(

    Liefs,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heerlijk met dit slechte weer, om even een wandelingetje in jouw tuin te mogen maken.
    Wat een strakke buxussen, mooi hoor.
    Ik houd er ook van om de tuin te verfraaien, maar dan alleen de potten en aankleding.
    Het grove werk doet manlief, gelukkig.
    Groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hi Lia,
    Prachtig die zwart gevulde pot !!
    Lieve groet,Ster

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Lia,
    wat ziet je tuin er toch prachtig uit, moet hier de buxus ook nog doen maar misschien wacht ik wel tot het najaar want ze mogen van mij wel iets hoger worden. Vanmiddag ga ik naar het tuincentrum want ik wil graag iets bij de voordeur zetten, wel zo gezellig.
    Lieve groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je eerste foto is prachtig, Lia, werkelijk heel erg mooi! Jammer dat de zon even vertrokken is, he?
    Fijne donderdag en alvast een heel leuk weekend! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Lia, je hebt echt een hele mooie tuin.

    Het gaat nu allemaal heel hard met het groen en schiet de grond uit.

    Ik weet zeker dat je een heerlijke zomer krijgt in je mooie tuin.

    groeten, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat heerlijk groen is alles. Prachtig die buxus en je haag. Echt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia