woensdag 5 mei 2010

Gewoon even testen.

 

Deze foto’s had ik vorige week al een keer genomen, want nu wil het zonnetje niet erg.  

Ja, ik moet alles proberen natuurlijk met mijn nieuwe camera. En het bevalt me prima. En jullie zijn de klos, nou ja, als je niet wilt kijken klik je me maar weg.

IMG_0066 

Kijk hoe mooi die “vieze”vlieg is. Normaal sla ik ze meteen weg, maar nu mocht hij/zij even blijven zitten.

        IMG_0062 tuinpost (7)

De tafel die altijd onder de overkapping stond, hebben we donkergrijs geschilderd [nog niet echt de kleur die ik wilde] en bij de houten stoelen gezet, want die lattentafeltjes geven het nu toch op. Helaas moet ik zeggen voor zolang het kan, want hij is volgens mij niet echt bestand tegen vocht.

Onder de afkapping willen we op zoek gaan naar een lekkere bank of twee heerlijke stoelen. En als er bezoek komt, dan pakken we er wel wat stoelen bij uit de schuur. En hier kunnen we nu heerlijk zitten eten of gewoon met een boek.

  

       IMG_0184 IMG_0167

       IMG_0186 IMG_0185

Op de tafel heb ik een vierkante grijze bak met “Ja natuurlijk” een grijs vetplantje. En een grijze vuurpot. Die we in de zomer  bijna altijd aandoen ‘s avonds. En ik val nu even neer met een paar tijdschriften en een kop thee.

En wat is al het groen gegroeid hé. De buxus zag ik zondag gewoon groener worden. Tegen de avond lag er een hele lichte waas overheen. Ze kunnen eerdaags weer worden gesnoeid.

En de blauwe regen doet het na mijn drastische snoei ook weer geweldig.

002

Voor degene die 5 mei echt ergens leuk gaan vieren, hoop ik dat het droog blijft. Warm zal het niet worden.

 

Liefs Lia

26 opmerkingen:

  1. Nou die nieuwe camera is aan jou heel goed besteed volgens mij! Prachtig je foto's! Zo zie je maar dat een vieze vlieg ook eigenlijk mooi is he!
    De buxus is echt super groen nu, het is echt genieten van al die nieuwe frisse blaadjes!
    En ja...binnenkort weer snoeien..pfff in het begin ben ik meestal nog erg enthousiast maar na een half uur zakt de moed weer al een beetje...en we hebben heel veel buxus!
    Maar als het dan weer klaar is, is het ook weer genieten toch!
    Nog een fijne dag, lieve groet Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je hoekje in de tuin bij de tafel en stoelen erg sfeervol. Je camera maakt mooie foto's hoor. Of nee, jij maakt natuurlijk die mooie foto's met behulp van die camera! haha
    fijne dag wens ik je,
    groetjes Jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lia prachtig die grijze tafel.
    En je fototoestel doet het echt geweldig nee ik moet het anders zeggen!
    Jij doet het geweldig met het fototoestel!!!
    Mooi genomen hoor die vieze liesje
    ze schitterd wel mooi! maar dat is te danken aan de kwaliteit van de fotograaf.
    Hier is een defilé met keep on rolling maar ik weet niet of we er naar toe gaan. Zit hier met een zeer hoofd! balen!!!
    Hopenlijk zakt het zo af en anders maar blond bloggen toch Mijn hoofd wordt er altijd zo leeg van van die hoofdpijn dan.
    Fijne dag hoor
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt hele mooie foto's gemaakt met je nieuwe toestel.

    Hoe plaats je 4 foto's in een vierkant bij elkaar? Dat geeft zo'n leuk sfeertje vind ik.

    Groeten,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zit even te genieten van je blauwe regen. Ja heel erg keelpijn, hoofdpijn en beetje oorpijn, Jij ook???????
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn weer mooie plaatjes. Die vuurpot zag ik laatst ook ergens staan. Vroeg me af of je ze kunt navullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke sfeerfoto's Lia, en je bent goed bezig zeg met je nieuwe camera, met zo'n super lens kan je mooi de insecten in volle detail op de foto zetten, werkelijk PRACHTIG!!! En heel mooi je tafel met de decoratie's, zeer rustgevend, geniet maar fijn van je heerlijke kopje koffie.

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk dat je ons nog even wat zon brengt Lia. Joh, je bent al heel handig met je nieuwe apparaat, de foto;s zijn prachtig. Voorla de close-ups. Misschien moet ik toch maar eens gaan sparen...
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is dat toch mooi, groen en allerlei grijstinten tesamen.
    Die blauwe regen is heel mooi.

    Nog een fijne dag, lieve groet Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha dat vliegje!! Mocht hij of zij toch nog even mooi zijn!!
    Mooie foto's weer Lia, en ik vind de kleur grijs erg mooi. Wij zijn nu ook in de tuin bezig, en ik ga binnenkort de schutting helemaal zwart maken. Mooi met buxus en de hortensia annabel. Komen ook nog foto's van!!
    Hier piept het zonnetje er af en toe door, heerlijk!!

    Fijne dag nog!!

    Liefs Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O O O wat vinden wij dat érg dat je ons "misbruikt" met al die foto's ;)))))) Knip jij maar lekker door, ik ben DOL op grijs :D.

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Veel plezier met je nieuwe camera! Voor ons is het écht genieten die mooie beelden. Zélfs de vieze vlieg, met haar kleurige jasje. Liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Lia,
    Je tuin ziet er al weer prachtig uit! En die tafel is ook erg mooi geworden. (ik hoop dat ie het even uithoudt..) Dat je daar maar veel heerlijke uurtjes aan mag doorbrengen!
    Lieve groet, Nieneke
    (ik heb trouwens een heerlijk muziekje bij je op de achtergond..John Mayer....zie ik...)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige foto van de vieze vlieg!!mooi blauw lijf!!je terras ziet er heel gezellig uit en de blauwe regen is prachtig Lia! heerlijk om naar te kijken hé,ik ga ook een postje plaatsen over die van ons ....geniet nog van je koffie (lol)
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo zeg mooie foto's hoor. Zelfs een vlieg is prachtig zo........
    En je blauwe regen is een droom........wat snoeien al niet kan doen. Nooit geweten dat je hem ook moet snoeien....ach ik leer weer bij...
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik hou helemaal niet van vieze vliegen maar zoals jij deze fotografeerd...vind ik zelfs dit vliegje mooi. je blauwe regen is ook een beauty! ik wil die geloof ik ook nog maar in de tuin. Vervelend je hoofd en keelpijn, rust lekker uit en drink veel groene thee...

    Beterschap en lieve groet van Jeanette..

    BeantwoordenVerwijderen
  17. "Gewoon" even testen, ik vind je foto's niet zo gewoon maar super, je bent er al handig mee!
    Ziet er prachtig uit bij je buiten, lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oefen jij maar lekker verder Lia,..........ik vind je foto's superrr goed gelukt !!

    Fijne avond lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Lia, ´t is allemaal even prachtig wat je hebt gefotografeerd. Die nieuwe camera is aan jou wel besteed! De blauwe regen is mooi zeg. Ik wil eigenlijk ook nog een paar pergola´s in de tuin, kan ik nog wat de hoogte in, voor de rest is het behoorlijk vol! En inderdaad, je zag het groen afgelopen weekend groener worden, die regen was wel even goed he?
    Fijne avond nog, lieve groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoihoi,
    ik ben dezelfde Jacqie als eerder hierboven in het berichtje... ik zie dat je op mijn andere (foto) blog volger geworden bent... hartstikke leuk!
    Fijne avond wens ik je,
    groetjes jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heb jij die vlieg prachtig vastgelegd op de gevoelige plaat, daarna toch wel een mep gegeven hè hihi.
    Je tafel is mooi van kleur, maar ik merk nu ook dat ik niet de enigste ben die 'kleurvast'is.
    Je heb prachtige foto's gemaakt en ga maar lekker door met plaatjes schieten, want wij genieten wel.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ha Lia, als dit jouw idee is van de klos zijn, nou dan ben ik graag de klos :))
    Test jij maar lekker raak met je camera, ik kijk graag mee!
    Die vlieg bijvoorbeeld, hij zal best vies zijn, maar daar zie je op de foto niks van.. en je tuin, die zie ik graag, dus..
    Fijne dag, ik ga naar m'n werk, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. nou ik klik niet weg ik bekijk me je blog eens even heel goed ... wat maak jij mooie foto's zeg helemaal geweldig groetjes viana

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hey Lia, Ik vind je foto's prachtig!
    Dat is even uittesten he, zo'n nieuwe camera?
    Ik heb sinds twee weken ook een Nikon D5000 gekocht en loop ook bijna de hele dag met dat ding om mijn nek. Wat een mogelijkheden zitten erop! Ik moet ook nog flink oefenen.
    Je tafel is mooi geworden, grijs straalt rust uit!
    Je blauwe regen is ook prachtig!!!
    Nou meis, gewoon blijven klikken en ik kom wel kijken hoor!!!
    Ik ga even op zoek naar een vlieg, hahaha!
    Liefs, Yvonne (Italian)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hey Lia,

    Wat een mooie en gezellige post weer. Had het eerst niet gezien maar via Picasa kwam ik toch hier. Gezellig de tafel zo.

    Heel fijn weekend,
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ....haha, die collage was weer uit nood geboren, ik probeerde nog 4 foto's zoals jij ze vaak zet te maken maar het lukte niet. Zag dat Claudia het ook al aan je vroeg.

    Maar collages maken is wel heel leuk om te doen, je kan net zo lang 'schudden' tot hij naar je zin is, probeer maar 's een keer.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia