zondag 23 mei 2010

Op een mooie pinksterdag…..

 

 

003

 

Eigenlijk had ik het idee om vandaag een markt of fair te bezoeken. Maar ik ben van gedachte veranderd vanwege het mooie weer. En omdat ik momenteel heel weinig energie heb. Ik had totaal geen zin om eerst een uur in de auto te zitten, dan ergens te kijken waar het waarschijnlijk megadruk is met het mooie weer, en dan weer een uur terug in de auto.

Nee, ik heb gekozen om lekker te gaan fietsen. Heerlijk te genieten van de zon, en al het mooie wat je onderweg tegenkomt. Onderweg even pauzeren met een lekkere sorbet, en aan het eind van de middag onze eerste barbecue.

 

       001 

          

Eigenlijk een raar idee dat we eerst de koeien op de foto zetten en zojuist een soortgenoot op de barbecue hebben gehad.

 024

En als we bijna thuis zijn, zie ik ergens iets staan en ben eens gaan kijken wat het was. Oh, heerlijk voortaan haal ik mijn appels HIER..

027

Altijd verse appels en peren, die hier gekoeld liggen in een automaat. Moet zeggen dat de kraampjes van vroeger leuker waren om te zien, maar zo’n lekkere appel van de fruitboer en dan ook nog eens koel.

Morgen is er in ons dorp Kermis en een jaarmarkt. Helaas geen leuke oude spulletjes, maar ach ik vermaak me die dag altijd heel goed. En het geld heb ik zaterdag al uitgegeven aan een paar lekkere stoelen voor onder het afdak.

En soms moet je keuze’s maken.

Een hele fijne en hopelijk een zonnige dag morgen.

 

Liefs Lia

23 opmerkingen:

  1. Het was vandaag een heerlijk dagje om er met de fiets op uit te gaan...! De fruit automaat is wel erg grappig...ik heb zoiets nog nooit gezien! Hoe komen ze er op om zoiets te maken...maar een koud appeltje is totaal niet verkeerd!

    Nog een fijne 2e pinksterdag morgen! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig zo'n fruitautomaat...
    Wie dat bedacht heeft..
    En dan die koeien..
    Groet, en nog maar een rustige tweede pinksterdag, dan???
    Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk dagje heb je gehad. Mooi hé dat fluitekruid . En die fruitautomaat wat een origineel idee zeg, heb zoiets nog niet eerder gezien. Ook voor morgen een fijne dag toegewenst.
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig zeg een gezonde snack-bar....hmmm heerlijk zo'n koel appeltje met deze heerlijke dag....
    Je banner is ook super zeg.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto van de koeien Lia, ik zet ze ook vaak op de foto, ja echt ik heb een koeientik;).
    Raar maar wel bijzonder zo'n fruit automaat, wel een slimme boer vind ik en je had groot gelijk om te genieten van dit weer, in je auto zitten kan altijd nog.
    morgen nog zo'n dagje en de pinksteren kan niet meer stuk.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was er ook wel lekker weer voor om op de fiets te stappen, je had groot gelijk!
    En dan jezelf nog even verwennen met een lekkere sorbet en een fris appeltje na, is ook niks mis mee toch....
    Gezellige dag morgen!
    Lieve groet, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Lia,

    Ik heb net geprobeerd om een berichtje achter te laten, maar er ging iets mis. Het kan zijn dat je nu twee berichtjes van mij krijgt :-)! Zo te zien hebben jullie, ondanks het feit dat het geen fair is geworden en je minder energie had, toch een hele fijne dag geweest! Je hebt prachtige foto's gemaakt van het Hollandse polderlandschap!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Lia, ook ik had vandaag een rustige dag, heb een heel boek uitgelezen, heerlijk onder de parasol in mijn eigen tuintje. Jouw fietstocht zal ook wel heerlijk zijn geweest en die fruitautomaat, wat een goed idee zeg, inderdaad de kraampjes van vroeger waren leuker, maar fris en koel fruit zonder beestjes is ook wat waard!
    Fijn weekend verder, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lia,

    Mooie banner, heb je nu ook een lichtere achtergrond of lijkt dat maar zo. Ik ben weer terug naar iets donkerder gegaan, had pas met al die regen en kou zin in iets lichter maar dat was 'm toch niet voor mij. Gisteren was ik onderweg tussen twee dorpjes en daar was het zo mooi maar ik had geen fotocamera bij me jammergenoeg. Je hebt helemaal gelijk dat je de drukke rommelmarkt lekker hebt laten zitten met zo'n mooie dag. Soms ook nog van die hebberige duwende mensen, dan denk je 'wat doe ik eigenlijk hier' maar als het in de buurt is kan ik ook weer moeilijk thuisblijven...
    Hopelijk geeft de buitenlucht je wat energie na alle drukte van de laatste tijd.

    Nog een fijne 2e Pinksterdag,
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goede keuze, zo'n heerlijk fietstocht. Doen we ook graag. wat leuk zo'n fruitautomaat...heerlijk zo'n appeltje onderweg.
    Geniet nog lekker van je dag morgen en je banner is mooi!
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoihoi, wat apart die fruitautomaat! Dat heb ik nou nog nooit gezien.
    Ik kom net binnenwaaien hier op je blog en ben gelijk maar volger geworden. Mooie foto's maak je zeg! Dat fluitekruid met dat lieveheersbeestje... en dan die koeien... super! fijne pinksterdagen, jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Lia............wat leuk die fruitautomaat !! nog nooit gezien..........wij wilden ook naar een fair ofzo..........maar het kaarsje was even uit vandaag...........morgen wil ik eigenlijk naar de luikse markt...........maar ik weet niet hoor............of het gaat lukken.gewoon genieten en buiten zijn is ook heerlijk.....vandaag heerlijk in de Karmann gereden.............fijne dag morgen ! groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook geen verkeerde keuze!!!
    Trouwens wel apart zeg zo'n automaat en je kan het halen wanneer je er zin in hebt en niet wanneer de boer tijd heeft om er te staan, hip!!!
    Ben gister lekker naar de boot geweest en vandaag maar WEER eens een voetbal toernooi van mijn zoon, gelukkig nog mooi weer,
    groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lia, ik had dezelfde gedachten, zin in een fair maar niet in drukte. Ik had voor de BBQ een kant en klaar vegetarisch BBQ-pakketje voor mezelf maar die was heel onsmakelijk :-(
    Wat een leuke fruitautomaat! Fijne dag, groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Lia,
    wat een prachtige foto's, vooral die eerste vind ik heel erg mooi. En wat leuk zo'n 'fruitautomaat' nog niet eerder gezien. Geniet nog maar lekker verder want vandaag belooft ook nog een heerlijke dag te worden,lieve groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ha Lia
    Wat een heerlijke wandeling zeg!!
    en die fruitautomaat zou ik hier ook wel willen hebben maar ja wij hebben een eierautomaat in de buurt.
    Jij zit daar heerlijk hoor tussen al die boomgaarden.
    Ik wens je nog een fijne feestdag vandaag
    Ik ga verder met mij baggerproject. hihih
    lieve groet
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo te zien een hele mooie middag achter de rug Lia,die fruitautomaat heb ik hier nog niet gezien in Belgie,wij hebben wel een aardbei-automaat niet ver van onze woning...de foto met het lieveheerbeestje vind ik prachtig genomen!!

    Fijne zondag
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bij m'n ouders in de buurt staat wel een melkautomaat, maar een fruitautomaat vind ik de top. Helaas, helaas zal er nog veel water door de Egeische Zee moeten vloeien vooraleer we zo'n leuk initiatief op Kreta krijgen! Groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nieuwe stoelen.. ik zie ze niet..
    Als je zoiets meldt moet er natuurlijk wel een foto bij Lia!
    Verder wel mooie plaatjes van bbq-vlees :)
    enzo, balen als de moed je even ontbreekt voor wat meer ondernemender zaken hè?! Maar het seizoen begint net, dus er komen nog kansen genoeg om naar leuke dingen toe te gaan!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia, ik geef je groot gelijk dat je voor de rust en de prachtige natuur heb gekozen. Wij hadden hier vandaag Jaarmarkt, maar omdat ik een paar drukke dagen met visite heb gehad heb ik me heerlijk onderuit laten zakken in de ligstoel met een stapel tijdschriften. Ik had ook geen puf meer om door de drukte van de markt te slenteren.
    Ik heb genoten van je mooie foto en ben benieuwd naar je nieuwe stoelen.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. En of het mooie pinksterdagen waren Lia! Wat hebben we geboft met het weer he?
    Jij hebt ook heerlijk genoten als ik het zo lees en ik ben benieuwd naar je nieuwe stoelen.
    En je kastenkamertje is ook weer prachtig geworden zoals altijd alles bij jou.
    Ik heb weer genoten van je foto's.

    Liefs,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. lol....wat een super idee! even onder het fietsen door lekker fruit halen.
    Groot gelijk ondanks dat de fair waar we naar toe waren super gezellig was, en we hebben genoten....ben ik bijna naast de auto gaan lopen....zucht...maar ja...volgende keer ga ik net als jou op de fiets...ben ik alleen 1 dagje langer onderweg...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie foto's en wat heerlijk om zo ontspannen een fietstocht te maken,
    leuk ook dat kraampje met vers fruit .
    Ook wij hebben zaterdag wel genoten buiten maar zondag was het bij ons geen weer om buiten te zitten dus vandaar maar een klus binnen begonnen.
    Heb het idee dat het de afgelopen dagen bij jullie veel warmer was dan hier , 20 graden hebben wij niet gehaald hoor.

    nou , fijne avond nog , lieve groet Gea
    ps : ben benieuwd naar je nieuwe stoelen..

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia