zaterdag 29 mei 2010

Zo stil……..

 

Het is alweer weekend, met gelukkig nog steeds mooi weer. En het is stil hier in huis en tuin.

pinkpop2010

Binnen omdat we maar met zijn tweeën zijn. Onze jongste en enige zoon die nog thuis woont is met zijn oudste broer naar Pinkpop. Hij komt ‘s nachts wel gewoon naar huis, om vervolgens de volgende dag tegen de middag weer te vertrekken. Ze kennen  daar iemand en hebben zodoende een VIP plaats voor de auto en kunnen zo het terrein op. GAAFFFF Ma..

En ze gaan dan ook puur voor de muziek, dus hoeven niet perse in een tentje daar te blijven.

Heb vanmorgen even wat filmpjes en foto’s gezien van gisteren, maar ja wat zal ik ervan zeggen. Rammstein  is nu niet mijn muziek. Nee zei mijn zoon, van mij ook niet maar als je daar staat en die show Wauhhhh.

Vandaag met John Mayer lijkt me wel heel mooi. Maar dat hoor ik morgen wel weer tussen 11 en 12. Want dan staat hij op, even douchen, wat eten en dan vertrekt hij weer.

005

En buiten is het stil, want ik was vandaag helemaal alleen buiten van het totale blok van 4 woningen. Een buurvrouw van mij is héél ernstig ziek en de vraag is hoelang houd ze het vol. En gisteren is mijn andere buurvrouw die ook al even tobt met de gezondheid naar het ziekenhuis gebracht. En de vierde zijn gewoon heel veel weg. Dus het lijkt wel of we alleen op de wereld zijn.  En aangezien we achter ons huis helemaal geen huizen hebben en mannetje ook niet thuis was het vandaag wel heel stil..

Maar…. we komen de tijd wel door hoor met zijn tweeën.

 

Fijn weekend.

Liefs Lia

23 opmerkingen:

  1. Hoe ouder je kinderen worden, hoe meer ze hun eigen gang gaan...dat begint hier nu ook al te komen! En dan is het even wennen...vooral als het in de buurt ook zo stil is! Wat naar trouwens dat je beide buurvrouwen (zo) ziek zijn, daar word je ook niet vrolijk van!

    Na morgen (veel regen) moet de zon maar weer snel tevoorschijn komen, met wat zonnestraaltjes ziet alles er toch anders uit!

    Toch...een fijne zondag Lia! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lia,
    Die mooie dag van vandaag hebben we toch mooi weer gehad! Ze voorspellen niet veel soeps voor morgen dus dan vermaken we ons maar binnen!
    Maar daarna mag het toch echt wel een beetje op zomer gaan lijken hoor!! O zo!;)
    Als ik naar pinkpop kijk snap ik er niet veel van hoor, er zit zoveel bij dat ik niet ken(maar dat zegt natuurlijk niks)....het geluid is ZOOOOOOOOOOOOOO gruwelijk hard......dat je er nog wat van verstaat...;)...z'n oren zullen wel piepen snachts, maar GAAAAAAAAAAAAAAF MA!!!;)
    Laat 'm maar lol hebben....worden ze groot van :D.

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh zeg dat is wat in de buurt.....Ja als je dan gezond bent ben je zo rijk......
    Maar geniet maar heerlijk van het met z'n tweeën zijn, even wennen misschien, maar ook weer zo kostbaar........
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lia, een tijdje geleden maakte ik ook mee dat aan beide zijde de buurvrouwen ziek waren; het geeft een raar gevoel hè. Gezondheid blijft toch een ieders hoogste goed!
    Geniet misschien ook een beetje van de stilte, zelf heb ik geen kinderen maar een puber die even niet thuis is kan ook zijn positieve kant hebben lijkt mij ;))
    Lieve groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja een goede gezondheid is het aller belangrijkste en danm is het toch wel een beetje een vreemde stilte, dat je kinderen er even niet zijn dat is een natuurlijk verloop hoe ouder ze worden hoe meer zelfstandig ze dingen gaan ondernemen mijn dochter gaat dit jaar voor het eerst alleen met een vriendin op vakantie wahhhhhh ik moet er nog even niet aan denken, maar je kids zullen een hoop plezier hebben en dan zijn wij moeders ook blij;-))

    lieve groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Lia, wat een naar verhaal van die beide buurvrouwen die erg ziek zijn. Kreeg een beetje het gevoel dat je je vandaag een beetje eenzaam voelde..... ´t Is ook een hele stap hoor, die kinderen die de deur uitgaan, en wat nog wel thuis woont gaat steeds meer zijn eigen gang, kan het me wel voorstellen dat dat een hele overgang moet zijn.
    Wens je een fijne zondag, lieve groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach, Pinkpop! Wat wilde ik er graag naar toe als tiener, maar het is er nooit van gekomen. Nu ben ik er helemaal uit! Fijn dat je zoons het allemaal zo goed hebben kunnen organiseren!
    Akelig wat je vertelt over je buurvrouwen. Ja, ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat je gezondheid toch een grote schat is. Jammer dat we ons dat meestal pas realiseren op het moment dat niet iedereen in goede gezondheid is. Daarom: geniet van iedere dag! Nog een fijn weekend, weer of geen weer! Hier regent het pijpenstelen op dit moment, goed voor de tuin :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Lia ondanks de stilte bij je wens ik je toch wat genietmomenten voor jezelf hoor!heb ik zelf ook graag een paar stille uurtjes voor alleen met mezelf te zijn...

    Geniet nog van je weekend
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ondanks de "stilte" (wat triest van je buurvrouwtjes, zet je zelf ook aan het denken he) hoop ik dat je vandaag toch een beetje genoten hebt van het mooie weer, al stond er wel mega veel wind!
    Ach en pinkpop, is gewoon GAAAAAFFFF hihi, denk dat de sfeer ook een boel doet
    Fijne Zondag gewenst!
    Lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik bekijk het dan toch weer vanuit een ander perspectief, die van jouw zoon, want nog niet zo heel veel jaar geleden gingen mijn man en ik ook naar dit soort evenementen en ik moet toch bekennen dat dit toch wel heel aantrekkelijk is want wij zaten wel drie dagen in een tentje. Maar ach die tijd is geweest!
    Wij genieten er nu van op T.V.

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ...Heb je mooi even de tijd om te bloggen. Leuk hoor naar Pinkpop en wat is er nu lekkerder dan je eigen bed een douche en schone kleren waar ma weer voor zorgt?

    Ik vind het altijd heerlijk als het rustig is in de buurt b.v. in de vakantie maar als het stil is door ziekte is dat helemaal niet leuk.

    Ondanks alles toch een fijn weekend,
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pinkpop...tja mijn ding is het ook niet hoor.
    Het lijkt me ook stil hoor als de kinders groot worden ,die van mij zijn nog wat jonger en gaan ookal aardig hun eigen gang ...maar fijn dat ze verlopig nog thuis wonen hoor!
    Fijn weekend nog !kun je ff lekker bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tja......kleintjes worden groot mam.........en dan blijf je weer saampjes over.kan ook leuk zijn toch??? en wat sneu van de buurvrouwen......bah ! naar!.....

    Geniet !!! fijne zondag.........

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Och Lia, ja dat lijkt me gewoon een heel vreemd gevoel, een beetje een leeg gevoel. Kids de deur uit, letterlijk en naar PinkPop. En dan nog alle buren om je heen door vervelende omstandigheden niet aanwezig. Eigenlijk val je van het ene in het andere uiterste, en dat is heel stil en een vreemd gevoel...

    Geniet samen met je man van een heerljke zondag.
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk om jong te zijn en gewoon te genieten van Pinkpop, al een festival uit onze "jeugd"
    En het werkt nog steeds. Daarnaast het leven met al zijn ups en downs. Zo zie je maar weer, het blijft bewust genieten van de ups.

    fijne dag Pauline, en geniet van de stilte.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Lia,

    wat verschrikkelijk weer hebben ze toch vandaag op Pinkpop!!!Moest vrijdag m'n dochter naar school brengen in Landgraaf...jeetje, verschrikkelijk! Voor je buurvrouwen heel veel sterkte! Groetjes,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De rust is af en toe heerlijk maar als je in jouw geval bedenkt waarom het zo stil is, is het een stuk minder leuk. Het leven is soms behoorlijk hard, sterkte!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Lia,
    bedankt voor je reactie op mijn nieuwe blog en dat je mijn eerste (!!!)volger bent. Ik volg jou blog al enige tijd...je hebt een prachtig huis en je maakt ook geweldig mooie foto's!
    Binnenkort wil ik nog een nieuwe camera aanschaffen want die van ons maakt gewoon geen mooie foto's. Dus als je nog tips hebt wat betreft een camera dan houd ik me aanbevolen...

    Jammer van het slechte weer vandaag met Pinkpop. Ik vind Rammstein ook echt vreselijke muziek maar John Mayer vind ik wel geweldig!!

    Sterkte met je buurvrouwen...echt vreselijk!
    Ook wij hebben de laatste tijd in onze direkte omgeving met zeer ernstige zieke mensen te maken. Mensen die ons heel erg dierbaar zijn...daar hebben we het heel erg moeilijk mee.
    Als je gezond bent heb je 1000 wensen maar ben je ziek dan heb je slechts 1 wens!!!

    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. mmmm pinkpop...daar zijn die van mij nog nooit geweest mar ik kan me voorstellen dat alleen het sfeertje al supergaaf is. naar voor je buren zeg. ik hoop dat het allemaal goed gaat komen
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Als stil, stil is door ziekte is het wel heel verschrikkelijk.

    Fijn dat je zoons 's nachts naar huis komen, weet je toch waar ze uithangen. Ik vond het vaak moeilijk om mijn dochters los te laten, hoorde achteraf verhalen waarvan mijn adem stokte, maar alles ging toch steeds goed.
    En uit ervaring weet ik dat muziek altijd geweldig is als je erbij bent.
    hopelijk hadden ze het vandaag ookleuk.

    groetjes
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Lia, jouw verhaal is natuurlijk heel herkenbaar voor mij. Ook hier gaat zoonlief lekker z'n eigen gangetje, soms hebben we een hok vol en soms hebben ze andere besonjes en is het heel ssstil, op z'n tijd ook wel lekker moet ik toegeven.
    Wat leuk dat ze VIP-kaarten hebben, mogen ze ook achter de schermen? Wij hebben gisteravond Pinkpop op tv gekeken en vanavond zal er wel weer een uitzending zijn. Ik mag dat altijd graag volgen, we kijken meestal ieder jaar.
    En meis...voor je het weet komt iedereen weer terug naar huis vol van verhalen.
    Fijne zondag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  22. volgens mij was een van mojn laatste pinkpop concerten ook met rammstein. en ja als je er staat is het geweldig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Pinkpop, bij mij om de hoek, althans toen ik vroeger nog in Limburg woonde...

    Een hele leuke nieuwe week, Lia! xx

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia