donderdag 10 juni 2010

Strak en netjes….

 

Vanmiddag ben ik maar aan de buxus begonnen aan de voorkant van het huis. Had eigenlijk de pap al wel op, maar het was wel de geschikte dag ervoor. En heb wel eer van het werk, want het staat er weer strak bij. Manlief heeft toen hij thuiskwam nog even de coniferenhaag geknipt en toen alle grote stukken opgeruimd waren heeft hij even met de bladzuiger het kleine spul opgezogen.

010

De annabellen doen het ook weer heel goed, en straks is de tuin weer gevuld met van die mooie witte bloemen, gecombineerd met de pluimhortensia.

008

            006 005    

            009 007

En sommige weten het misschien nog, maar voor de beukenhaag is dus grond van de gemeente [die er niets mee doet] en daar hebben we vorig jaar de witte roosjes ingepoot.

001

          004 002

Ze zitten helemaal vol met knoppen en bloeien tot oktober. En dat is toch een veel mooiere binnenkomer dan die gemeentestruiken. En het past ook veel beter bij onze eigen tuin.

Nou, ik ga nu heerlijk banken. Morgen lekker vrij dus kan even relaxen.

Lieve groet Lia

33 opmerkingen:

  1. ziet er weer puik uit hoor!!!! Ik ben meer van de ronde vormen, zelfs de buxushaag moet rond zijn....rond van boven, rond op d ehoeken...manlief is altijd erg blij met me...NOT;)

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat staat dat er weer strak bij Lia...een verzorgde tuin is toch altijd wel erg mooi! Onze voortuin stelt niet veel voor, we delen het met de buurvrouw maar zij heeft een volledige baan, is alleen en doet er helemaal niets aan! De metamorfose en daarna het bijhouden komt dus helemaal op ons neer! Bovendien staat er aan haar kant een grote apeboom, die er niet uit mag!! Dus voorlopig zal het nog wel blijven zoals het nu is...niet veel soeps!

    Voor zo dadelijk slaap lekker en morgen heerlijk genieten van een vrije dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige tuin heb je toch Lia...........heb even vorige posts gelezen ook...........mooi hoor!! echt weer genieten .....fijn om weer thuis te zijn !!! liefs Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een klus Lia, maar het is werkelijk weer prachtig geworden. En dat stukje gemeentetuin, [wist ik niet] hebben jullie heel mooi bij de tuin getrokken. Zo'n rommelig gemeente plekje doet zo'n afbreuk aan je mooie tuin, groot gelijk dat jullie het heft in eigen hand hebben genomen.

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er weer prachtig strak uit Lia, je kunt trots zijn op je klus!
    De Annabellen komen er bij mij ook aan, ik verheug me er alweer op!
    Die roosjes, zijn dat Schneewitchen?
    Fijne avond nog, en voor straks welterusten, lieve groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou en of je eer van je werk hebt!!! Het staat er weer super strak bij en dat 'banken' heb je dubbel en dwars verdiend.

    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zeg SUPERSTRAK! Hmmm ik spotte een leuk bankje op je foto, ik zoek nog wat...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er weer goed uit lia ,prachtig je kan er weer trots op zijn .
    Gr...ida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hard gewerkt en het resultaat is er dan ook weer naar Lia, complimenten aan jou en je man. Heerlijk straks die hortensia's. En ook van rozen heb je heel veel plezier. Leuk dat ook bankje met die beelden. Geniet straks van je vrije dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je toch een prachtige tuin! Dat zal straks mooi zijn als die hortensia's bloeien!
    Het is altijd een heel karwei dat snoeien maar als het klaar is ooo dan kan ik er ook weer zo van genieten!
    En wat leuk die roosjes! Dat is een prachtige binnenkomen...daar kan de gemeente nog van leren zou ik zeggen!!
    Geniet er van, hopenlijk krijgen we een beetje beter weer!
    lieve groet, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij bent al flink bezig geweest, met iets wat ik ook nodig moet doen!
    Maar het is nu na die heerlijke regenbuien, zo mmoi groen in de tuin... en dan vind ik het zo zonde.
    Nadeel... het is nu wel veel sneller gaan groeien, dus.. heb ik mezelf natuurlijk te pakken.
    Maar mijn complimenten voor je mooie tuin hoor!

    Lieve groet Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind je tuin er prachtig uit zien!! Strak geknipt hoor!! De gemeentetuin ziet er schitterend uit met die witte roosjes. Dat zouden wij eigenlijk voor onze tuin ook moeten doen, want de gemeentetuin is gewoonweg bagger!! Meer onkruidwoeker (wat netjes gesnoeid wordt door de gemeente) en her een der een struik wat ze ooit hebben gepoot!

    Heeft de gemeente nooit moeilijk gedaan dat jullie de gemeente"tuin" opnieuw hebben ingericht en bijhouden??

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een grote voortuin heb je Lia en wat ziet alles er weer superstrak geschoren uit. Helemaal mijn stijl....ik ben dol op buxus, hortensia's en rozen. En als ik dit zo alles bij je zie begin ik er bijna spijt van te krijgen niet meer buxusvakken in de voortuin te hebben geplant, maar als ik in de achtertuin bezig ben met de vele buxus dan weet ik weer waaron hihi.
    Geniet van je vrije dag.
    Lieve groet Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zucht,, moet nog beginnen,,,maar bij jou ziet het er al strak uit...Hoop werk maar wel gaaf.
    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je tuin ziet er weer prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind jullie voortuin in èèn woord .....prachtig !!

    En wat een werk heb je verzet joh , ik moet nog een helft maar ga eerst een heggenschaar kopen , kan dat knippen niet zo goed meer doen en misschien is dit de oplossing .

    Fijn weekend , lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat ziet er weer superstrak uit! Heel netjes, dat geeft een goed gevoel.
    Groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat ziet er weer strak uit, die kan het genieten beginnnen.

    Groeten,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw! dat ziet er super strak uit...
    Ik ben ook begonnen...voor het eerst ze zijn eindelijk groot genoeg om gesnoeit te worden...
    maar het woord zelf klinkt makkelijker dan het uitvoeren....
    Je rozenstruiken zijn geweldig!! blijven die wel een beetje laag of?
    En foto's komen dit weekend eindelijk weer ademhalen hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je hebt wel eer van je werk!
    Bedankt voor je reactie op mijn Ariadne blog.
    Groetjes en fijn weekend, Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zooo mooie tuin:)
    Happy weekend
    Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een superfoto's! Ik moet ook nog een aantal buxusvakken snoeien, wat een werk is het altijd. Mooi die witte roosjes, bij mij slaan ze nog niet echt aan. Vorig jaar gekocht en meteen al een schimmel en roestziekte, ze zagen er vreselijk ellendig uit. Heb er nu rozen en koemest bij gedaan, ben benieuwd.
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat hebben jullie een prachtige voortuin!
    En ook zo lekker groot.
    Helemaal mijn smaak met buxussen, hortensia's en roosjes. Bij ons ziet het er nog niet zo strak uit. Dus wij kunnen nog niet relaxen, helaas!

    Fijn weekend,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Helemaal goed die tuin van jullie en ook mooi zo'n stukje erbij van de gemeente, net of het nooit anders is geweest. Een bladblazer/zuiger moet ik ook nog hebben want dat snoeien vind ik nog wel leuk maar dat opruimen, zucht..

    Geniet van 't weekend en je prachtige tuin.
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wow wat een prachtige strakke haag zeg
    Doe je het met de handschaar of de elecktrische ?
    Ik doe het nog steeds met de handschaar (zo n schaapscheerderschaar )maar t is zooooveel ,dus ik zit te denken aan het elecktrische

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een heel gezellig weekend, Lia. Heerlijk genieten van je mooie, strakke tuin! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat ziet er super strak en netjes uit...
    een heel fijn weekend en lekker genieten van het harde werk!!!
    gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooie tuin en mooie plaatjes. Je roosjes zijn heel mooi wit. Prachtig.
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Pffft wat een geduld werk zeg, ik geloof niet dat ik dat heb. Ik ben nogal van de grote stappen, snel thuis. Maar eerlijk is eerlijk, het resultaat is super.En die roosjes staan ook erg lief en leuk.

    Nog een fijn weekend verder
    Groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooie tuin, wij hebben gisteren een grote ronde in de tuin gehad, vandaag heb ik al diverse keren gedacht, goh heb ik daar ook nog spieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een plaatje, ik ben jaloers!!

    Groetjessss
    Tamar

    BeantwoordenVerwijderen
  32. aaah!!! in love with your garden, soooooo pretty!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een werk,maar ik vind zoiets heerlijk om te doen en je tuin is een juweeltje,helemaal toppie,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia