vrijdag 18 juni 2010

Werk….maar wel leuk….

 

Woensdag ben ik naar de markt geweest om stof te halen voor nieuwe gordijnen. Want ik had natuurlijk wel gordijnen op de slaapkamer, maar die waren niet echt mooi meer. Eigenlijk wilde ik ze nog laten stomen, maar manlief is vorige week gewoon gaan slopen en heeft de gordijnen in een hoek gehangen. Ze waren 2x zo zwaar van het stof wat erin zat. Ja, een schat die man maar hij begint gewoon en zegt dan; “Je wilt toch andere hebben”. Nee hoor dat heb ik nooit gezegd. Nee, dat niet maar ik ken je….. Ja, en dat is waar alweer bijna 34 jaar.

004

Maar goed, ik ben dus geslaagd voor de stof en nu komt het maken natuurlijk nog.  Het is maar 14 mtr stof…..Maar ik ga gewoon voor de openslaande deuren zitten met een muziekje aan, en dan moet het natuurlijk wel lekker weer zijn.En ‘s avonds kookt manlief dan…..[chinees of patat]

          003 002

En de kleuren uitzoeken voor de muren, want het moet wel matchen met de vloer. Ik moet nog beddengoed kopen, want ik heb de laatste tijd niets meer aangevuld. Want ik wist dat er een moment zou komen dat die kamer gedaan zou worden. En dan kun je het net zo goed helemaal op elkaar afstemmen. Dus heb genoeg werk te doen, maar wel leuk werk….

Intussen is het plafond helemaal klaar, de boel is geschuurd en is klaar om geschilderd te worden.

Een heel fijn weekend

Liefs Lia

45 opmerkingen:

  1. Zo, dan heb je nog wat klusjes voor de boeg, 14 meter gordijn! pfff, wat een karwei!
    De kleurencombi is weer prachtig dus dat gaat weer helemaal geweldig worden, ben benieuwd naar het eindresultaat!

    groetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooooooooooooh Lia, ik ben nu al weg van je kleurenpalet....dit vindt ik zó mooi!!! Ook wij willen nog voor het einde van het jaar(ik ben niet meer zo veeleisend;)) onze slaapkamer doen....en ik blijf toch ook steeds uitkomen op grijstinten, net als de rest van het huis. Nu is mn slaapkamer helemaal wit......maar manlief vindt dat saai worden.....die wil kleur......dat kan...grijs :)
    ben heel benieuwd Lia!!!

    Fijn produktief weekend ;)!

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Lia,
    Mooi zeg die stof en het zal allemaal super bij elkaar staan. Máár 14 meter stof....pffff,suc6 !!
    Lieve groet,Ster

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh ik dacht echt dat je bedoelde maar 14 meter! Hier had ik door de hoogte 60 meter(!) maar dat is wel mét voering hoor! Niet te filmen die lappen en niet te sturen ook. Helemaal jouw stof! Het wordt vast prachtig, veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je prachtige kleuren uitgezocht Lia, en die gordijnstof.....mijn hand ging al richting scherm om even te voelen (haha). Ben zo benieuwd hoe het er uiteindelijk allemaal uit komt te zien! Heel fijn weekend, en succes met het verwerken van je 14 meter! Lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige stof. succes met maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Lia,

    Volgens mij wordt het allemaal heel erg mooi. Sobere kleuren zijn vaak prachtig. Het is helemaal mijn smaak,

    groeten Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wacht de foto's rustig af Lia ;)
    Idd een hele leuke klus (wanneer je weet hoe zo'n naaimachine werkt) Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed zeg, dat je die gordijnen zlef gaat maken, dat deed ik ook altijd..
    Deed..want tegenwoordig ga ik meestal naar de Hema, lekker gemakkelijk, niet heel duur en keurig op maat.. ach ja, af en toe kan ik het wél(meestal wil ik alles zelf doen)
    Succes! en helaas, nu even geen mooi weer daar bij je tuindeuren :((
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O,o,o,o, wat ben ik al een tijd niet meer bij je geweest zeg. *schaam* Ik was een tijdje niet zo actief, maar probeer nu iedereen weer een beetje in te halen. Ik heb even terug gelezen maar heb een hoop gemist. De kleuren voor in je slaapkamer zijn erg mooi. Past goed zo bij de stof. Het koffertje voor je zoon vond ik ook heel erg leuk. Dat idee ga ik ook gebruiken voor mijn eigen jongens. Je stoelen voor onder je overkapping zijn ook mooi, en ze lijken me ook inderdaad heel erg lekker zitten.
    Nou, tot snel weer hoop ik.
    Groetjes Antoinette.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een hele klus met het opbouwen kan weer beginnen en dat is natuurlijk het allerleukste.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pfft, wat een werk die gordijnen, wel heel fijn dat je dat zelf kan doen Lia !
    en dan ook nog lekker bediend worden, met heerlijk gekokkerel van Jan :-)
    vind de kleuren erg mooi uitgezocht (beetje zoals het bij de stamkamer ook is :-)
    succes met de grote klus !
    en jammer dat het zo stil is bij jullie, stil is fijn, maar niet als het zo moet he...
    fijn weekend gewenst!
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind de kleuren prachtig bij elkaar!! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden. Vast wel prachtig!!

    Succes met het maken van de gordijnen in het zonnetje, met een lekker muziekje in de openslaande deuren!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kleuren om te zien. Veel succes met het maken, ik ben niet in het bezit van die kwaliteiten, Ik ben dan ook erg benieuwd naar het eindresultaat van je slaapkamer. Laat je dat binnenkort zien?
    Succes en een fijn weekend!

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lia, ik ben zo ontzettend benieuwd naar het resultaat...tot nu toe ga je helemaal in "mijn" lijn...of beter, ben ik helemaal enthousiast over jouw lijn, maar dat ben ik over je hele huis, voor zover ik alle hoekjes en gaten gezien heb!

    Veel succes achter de machine...een hele klus, maar je kunt straks wel trots op jezelf zijn!

    Fijn weekend en veel plezier morgen met de wedstrijd!! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een bereklus staat je nog te wachten maar een goede voorbereiding is het halve werk, zeggen ze weleens en dat is wel aan jouw over te laten
    Prachtig de kleuren van de muur, volgen mij Carti Colori als ik het goed zie

    Nou succes en ben benieuwd naar het eindresultaat

    Fijn weekend
    Groetjesss

    Tamar

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat zijn de leuke klusjes Lia en heerlijk dat manlief dan voor jullie kookt, dan kan je lekker doorgaan. Ik vind de kleuren prachtig bij elkaar matchen. Ohhh...ik ben toch zo benieuwd naar het resultaat.
    Jij ook een fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Lia
    Ik vind de kleuren prachtige voor gordijnen.
    succes met maken:)
    Groetjes Karolina
    Een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat zal mooi worden!!
    Prachtige kleur, ben benieuwd!
    Succes met naaien, jij liever dan ik ;-))

    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een heerlijke klus Lia. Gordijnen naaien waarschijnlijk niet, maar het kamertje pimpen wel !
    Fijn weekend
    Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo leuk om te lezen hoe je alles met zorg en toewijding uitkiest.....kan ik nog wat van leren...;)
    Een mooi kleurlijn heb je zelf opgezet, het wordt vast weer een plaatje om te zien.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat mooi zal het worden zeg
    ik hou erg van deze kleuren. ik ben heel benieuwd
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat gaat helemaal goedkomen als ik zo de kleuren zien. Ben best wel een beetje nieuwsgierig!

    Groeten,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wow Lia,
    dit gaat zeker prachtig worden!!!
    Groetjes en fijn (werk)weekend,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuke plannen allemaal, maar wel een hoop werk.
    Maar de kleuren die je uit hebt gezocht zijn in ieder geval heel erg mooi.
    Succes en groetjs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. zucht je kan echt te veel! en je maakt te mooie dingen.....
    nee hoor grapje petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een klus, maar het eindresultaat zal zoals ik bij jou gewend ben, weer prachtig worden!!
    Mooie stof en kleurencombinatie...
    Heerlijk als je man voor je "kookt"! Ach, soms moet je even makkelijk doen toch.
    Succes! lieve groet, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dat is zeker weer een behoorlijk werkje, maar net wat je schrijft wel erg leuk om te doen en vooral het eindresultaat. Zelf heb ik ook net twee weken geleden allemaal nieuwe gordijnen gemaakt, en ieder moment van de dag geniet ik er enorm van. Jou kleuren zijn prachtig en ook de structuur van de stof is erg mooi. Zelf zoek ik ook altijd iets van linnen, maar dat is moelijk te krijgen. Nu heb ik iets gevonden dat 60% linnen is en 40% syntetisch, waardoor het iets gemakkelijker strijkt. Succes met het naaien, er gaat best veel tijd inzitten, maar het eindresultaat zal zeker prachtig zijn.

    Een heerlijk weekend,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je ben voorlopig even druk zo te lezen. Maar wel leuk! En fijn dat je het zelf kan. Dubbel genieten!
    Fijn weekend!
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Realiseer me in eens dat het al weer een tijdje geleden is dat ik hier kwam. Ben benieuwd naar je gordijnen en het totale resultaat van je slaapkamer. Komt vast allemaal goed. En naaien kan ik zeggen is heel therapeutisch :)
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een heerlijk 'werk' heb jij nog te doen.
    Veel plezier met uitzoeken, maken en inrichten!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Lia,
    Wat een werk, maar ja het uiteindelijke resultaat is natuurlijk wel helemaal super.
    Je hebt wel hele mooie kleuren zo bij elkaar.

    Nog een fijn weekend en naaise

    Groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  33. dat ziet er allemaal prachtig uit , komt helemaal goed maar wist ik natuurlijk allang met jou

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat prachtige allemaal.
    Helemaal mijn smaak. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat....
    de rest van je huis kennende wordt dit ook weer prachtig.
    Succes ermee!!

    Fijn weekend,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Lia,

    Wat ben je weer leuk bezig, ik zat ook al achter de naaimachine. O.a. de tuinstoelkussens van een hoes voorzien, stof had ik nog liggen, had ook wel iets anders gewild maar met het resultaat ben ik toch wel blij. Stuk rustiger!
    Bij jou zit ik er niet over in, altijd super!

    Groetjes en een fijn weekend,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Haha Lia, was een foutje.. kijk morgen nog maar eens :)
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Je kleuren vind ik prachtig bij elkaar..
    het zal wel een heel klusje zijn om er iets moois van te maken...
    Maak je foto's zodat we het kunnen zien...!!
    Jij bent goed bezig....!!
    Fijne avond verder

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Prachtige kleurencombinatie, Lia!!

    Een gezellige zondag. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Veel klusplezier nog Lia,geniet van het mooi maken

    fijne avond nog

    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Oef Lia da's nog best een klus, mooie stof trouwens, met nog een paar dagen flutweer is het binnen beter dan buiten misschien kunnen we van de week het resultaat al zien.


    Nog een fijne avond, succes met de gordijnen en rest van de kamer. Groetjes van carina

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Heeeel veel succes met je al die meters stof!
    En ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

    Fijne week toegewenst, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hoi Lia, ontzettend mooi de stof die je gekocht hebt. Je hebt wel een hoop plannen zie ik, dus dat wordt nog een hele klus.
    Ik ben heel benieuwd naar de foto's van het eindresultaat! Succes, groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een mooie stof, wel even een klusje.... zelf gordijnen maken. Je kleuren vind ik helemaal prachtig. Succes met de klus.

    Groetjes van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  44. tjonge jonge, jij hebt nog wat voor de boeg!
    maar deze week voorspelt heerlijk weer, en als je eenmaal begint is het toch ook zo af?
    zeker met een muziekje en een zonnetje!!!
    veel plezier en succes

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Geweldig als je van alles nieuw kunt kopen,dat ruikt altijd zo fijn,het verfluchtje,geur van de nieuw gewassen spullen,ben benieuwd hoor,word vast prachtig,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia