woensdag 18 augustus 2010

Klusproject twee.....

 

We gaan verder met ons tweede klusproject. Ik heb, nee had een muur in de woonkamer die me absoluut niet beviel. En dat is een muur die jullie denk ik ook nooit gezien hebben. De muur waar de tv staat. En wij zitten niet alleen graag in de zithoek voor de tv, maar ook luisteren we veel naar muziek. En de apparatuur die we hebben is dan ook ooit gekocht voor de kwaliteit en niet om een mooie uitstraling. En dan heb je al gauw allerlei componenten die niet mooi bij elkaar zijn. Zoals dit......

002 voor..

En dat witte vlak op de muur, (en vele roepen nu jammerrrr) daar zat een stalraam. En dat was 25 jaar geleden helemaal geweldig maar ik was dat zo zat. Het zat dan ook bijna op de tv. Dus dat hebben we netjes dicht gemaakt. En nu is het.......

001 zo....

Ik zou er geen moeite mee hebben om de tv in een kast te stoppen, maar ik woon hier natuurlijk niet alleen. En eerlijk gezegd om 's avonds met de deuren open te zitten is ook zo wat. En die platte tv's zijn veel minder storend dan die enorme konten van eerst. En nu staan de versterker en de satellietontvanger in het zicht, en aan de andere kant hebben we een klepje gemaakt voor de cd-   en de bleu ray speler. En de onderste helft is een lade en als je die naar buiten trekt komt de platenspeler naar buiten. En ja, wij gebruiken nog echt een platenspeler. Omdat wij dat geluid nog steeds waarderen, en ook omdat we een tig aantal platen hebben. Die grote jongens ernaast moet ik maar op de koop toe nemen. De kast is ook minder diep geworden zodat het kleed weer mooier uitkomt. En zo is er dus weer een project klaar.

039

Ik moet alleen nog op zoek naar iets om de klep mee open te trekken. De lade gaat gewoon van onderaf, maar waar je dat flapje zie zitten wil ik eigenlijk een mooi stukje verweerd leer. En we hebben op de kast de matverf van Carte Colori zitten in dezelfde kleur als de muur.

043

En zoals je misschien ziet hebben we de tv opgehangen en de snoeren e.d  hebben we meteen in de muur verwerkt. Waren nu toch bezig. En die standaards heb ik een tijdje geleden gekocht op een markt in de buurt, en bedenk me nu dat zij in September een winkel gaat openen.....

003

En hierin vind je enkele van die platen, want de rest blijft op de zolder staan. Af en toe zal er wel wat bijkomen en weer anderen naar boven gaan.

005

Lieve groet Lia

48 opmerkingen:

  1. Leuk om de muur dezelfde kleuren...Wat een mooi koffer.ik wens u een fijne week groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. *zucht* zit ik hier tussen de dozen....wat een rust straalt jullie kamer uit zeg!!! *zucht*

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een vriendin heeft bij haar thuis ook nog twee grote geluidsboxen staan. Je ziet ze wel niet! Ze heeft ze mooi weggestopt. Hoe dan? Ken je van die ronde bijzettafeltjes met een tafelkleedje tot op de grond? Zo moeten ze eruit zien. Dus, een houten cirkel als tafelblad op de box leggen. Daarover een tafelkleedje tot op de grond hangen. En dan een mooie grote tafellamp erop, of andere decoratie, en weggetoverd zijn de boxen, en twee mooie bijzettafeltjes komen er in de plaats!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook dat klusproject is weer geslaagd!! Wat een leuke, stoere koffer heb je daar voor de platen!!
    Zo... en nu maar lekker op de bank genieten van een gezellig plaatje....
    Lieve groet, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verschil zeg!!, Ik hou ook niet van apparaten in het zicht en draden.... brrr. Maar helaas mijn man heeft twee linkerhanden... Hahaha, maar wat een mooie box/kist om je lp's in te doen, prachtig!!

    Dit project is weer supergeslaagd en je kan weer heerlijk genieten van je muziek!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik snap precies wat je bedoelt.
    De tv blijft voor mij een afschuwlijk object en is een blikvanger in de woonkamer.
    Wij hebben het zelfde tv meubel, met idem veel tecnische hoogstandjes daarin en zichtbaar.
    En net als jij woon ik niet alleen en moet je soms een samen tot een oplossing komen.
    Bij jou is dat goed geslaagd hoor.
    En... er zijn ergere dingen in het leven toch?

    Groetjes, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben jij ook "allergisch" voor kabeltjes :-)???
    Mooier zo dat je apparatuur wat weg is gewerkt en die platenkoffer ... echt helemaal geweldig!

    Fijne dag & groetjes,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is weer heel mooi geworden hoor Lia, heerlijk alles zo mooi weggewerkt, word het ook niet zo stoffig allemaal. Geniet maar lekker van je nieuwe hoekje. Lieve groetjes van Ingrid 1967.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een rust geeft dat in de zithoek! Goed gedaan hoor. Ik ben er ook nog niet uit hoe we dat hier op zullen lossen, want het is nog steeds niet naar mijn zin. Al die electronica is spuuglelijk maar anno 2010 onmisbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heel herkenbaar verhaal Lia, ik heb hier ook een man die als hobby muziek èn aparatuur heeft. Maar jullie hebben het mooi opgelost met de lades en de klep, zo is niet alles in het zicht en ik vind zo'n flatscreen ook niet storend staan. Ik had hiervoor een tv in een kast staan, maar vind dit toch practischer. Enne...tja die mega-boxen staan hier ook en ik vind het vreselijk, maar nog erger vind ik die kleine boxen die bij ons boven de bank hangen voor, zoals manlief zegt een heerlijke surround. Met een beetje actie in de film zit je gelijk rechtop haha.
    De kleur van de muur vind ik ook heel mooi en ook de oude box waar je de lp's in bewaard.
    Fijne dag e een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig!! En inderdaad al ik het zo zie is de TV helemaal niet storend, jullie hebben het echt heel mooi gemaakt. Dit is echt de sfeer die ik graag in ons nieuwe-nieuwe huis wil!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er mooi en strak uit!

    fijne dag!

    groetjes, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jullie hebben niet stil gezeten, klop helemaal haha... je woont niet alleen :) Prachtig zo geworden vind de tv ook mooi zo hangen, ik twijfel zelf want bij ons moet die op een houten want... Ga vanavond timmerman even hier naar laten kijken.

    Vind het zo leuk dat je mijn recepten probeerd hele leuk! en natuurlijk dat ze in de smaak vallen nog beter :)

    liefs uit Zweden*Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie wand is het zo geworden , de kleuren lekker rustig en het kastje ook rustiger .
    Ik vind het een goede beslissing om het raampje weg te halen anders wordt het wel wat druk op die wand .
    Ook hier keuzes moeten maken want Erwin wilde ook dat de radio en de tv te zien bleef, ook bij ons naar beider zin geworden .

    Nou weer een stukje af meid, heerlijk gevoel is dat toch he.......geniet ervan !
    lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi!! Het is altijd jammer die apparaten maar ja...jullie hebben het goed opgelost zo hoor!
    fijne week, groetjes Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ziet er heel mooi uit zo. Lekker strak en opgeruimd.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach ihr habt das so schön hinbekommen. Es sieht richtig klasse aus und das sag ich, obwohl ich es lieber etwas weniger "strak" mag ;-).

    Super gemacht.

    groetjes
    martinchen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel herkenbaar voor de meesten...tv en apparatuur zijn onmisbaar, maar niet meteen de fraaiste decoratiemiddelen! Je hebt het mooi opgelost zo, het is ook allemaal wat meer weggewerkt! En je bewaardoos voor lp's is prachtig!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi geworden zo. Ik heb dus nog steeds een tv met zo'n ENORME kont ;) (ja de tv dan he). Zo'n platte is idd VEEEEEEEL mooier en neemt minder plek in, maar ja....zolang ie het nog doet neem ik de dikke kont maar voor lief ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat is alles toch heerlijk afgewerkt....tot in detail.....
    Hier liggen snoertjes en cd's nog heerlijk in het zicht.....staat nog op de lijst.....
    En als ik dit zie.....RUSSSSTTT...heerlijk.
    Wij luisteren hier ook graag nog LP's tot schaamte van de kids.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja hier het zelfde verhaal zit ook met een mega grote gelukkig wel platte tv en ik vind pilaren van boxen van het surround systeem!!!!!! Maar ja woon niet alleen hier he.Maar bij jouw ziet het erzo wel heel netjes uit.Groetjes Joan.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Woehahahaha ik zit lekker wel met de deuren open!!!
    Mijn platte tv staat in een meidenkast.
    Eigenlijk zit alle apparatuur bij mij in de kast!!
    Ik vind het toch zooooooo lelijk. ik moet eerlijk zeggen dat ik het in een moderne inrichting niet altijd vind storen hoor maar in een engelse klasieke jachtkamer neeeeeeh dat kan echt niet dus alle weg!!
    Je lacht je rot want die piepende deur gaat steeds dicht dus savonds gaat er gewoon een boek tegenaan hihi ziet er ook niet uit maar ach wij kijken weinig tv. Nou ben je weer helemaal op de hoogte van mijn fratsen maar jou klep is mooi gemaakt hoor en je muur echt strak!!
    complimenten hoor!!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Kom ik even bij je langs (lees oude berichtjes)
    Jeetje wat een rare mail heb je gehad...pffff.
    Mensen..........sommigen......zoooooo jalours bah!
    Hoeveel geld je hebt staat los van hoe je je huis inricht,ook met weinig geld kan het er super uit zien.
    En DAN nog ook al was je rijk dan moet iedereen toch weten hoe die het uitgeeft!
    Ik voel me rijk,twee gezonde dochters een lieve man en dat........is me meer waard dan al het geld op de wereld.
    Degene die jou heeft gemailt snapt dus het leven nog niet,het leven draait niet om geld maar om het grote GELUK.
    Dus trek het je niet aan en ga lekker door!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wij hebben nog geen platte tv, maar ik heb hem in een oude kast staan, deurtjes schuiven daar in, dus je hebt geen open deuren tijdens het tv kijken hihi
    al moet ik zeggen dat Bram en ik heel weinig tv kijken, ben liever aan het rommelen, want zodra ik op de bank voor de tv ga zitten, val ik in slaap (echt erg hoor, wat ik ook wil zien, ik zie het nooit af)
    zonder de snoertjes ziet het er zo wel strak en rustig uit, das tenminste wat he, want hoe je het ook wend of keert, een tv is gewoon een lelijk object in huis, al zullen de mannen diet waarschijnlijk niet beamen....
    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Lia,

    Heel mooi!! En dat stalraam weg geeft een veel ruimere wand. De snoeren in de muur weggewerkt vind ik echt een goed idee en de t.v. aan de muur is een goede oplossing.
    Ik denk dat ik ook maar eens ga ruimen, ik krijg echt inspiratie van jou.
    Lieve groet Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hi Lia,
    Mooie rustige kleurencombi is het geworden. Tja al die lelijke snoeren en soms ook de apparaten ik zie ze ook liever niet maar tegelijkertijd gebruik je ze dagelijks enfin jullie hebben een mooi plekje er voor gemaakt.
    Hier nog steeds 'n dikbil tv deze moet het eerst begeven voor er een nieuwe aangeschaft wordt heb ik gezegd, weet niet hoelang ik dat vol kan houden.

    Fijne avond, groetjes, Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lekker strak zo, en dat stalraampje missen we echt niet hoor.
    Groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Klein verschil maar een groots resultaat!

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een rust.......dat na zo'n drukke werkdag.....heerlijk......meid wat is het mooi geworden.......je hebt helemaal gelijk......tv zijn monsters in huis.....hahahhahh!! maar ik vind deze superrrr hoor.....wij hebben nog zo'n ouderewetse......echt waaar !!! liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Lia,

    Wat ziet het er mooi bij jullie uit! De wand is prachtig geworden! En....goede smaak wat muziek betreft :-)!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  31. O lachen!! Is dat raampje nu weg?? Dat is het enige wat ik niet mooi vond bij jou :))
    En die boxen.. och ik vind ze ook wel stoer..
    Mooie kast! Lijkt iets breder dan de vorige, of niet?
    En die snoeren in de muur is ideaal, behalve als de tv vervangen moet worden..
    Geef beun maar weer een schouderklopje, heeft ie wel verdiend :)
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Het resultaat is helemaal top..!!
    Ik vind jet prachtig geworden...er heerst zo'n heerlijk stoer sfeertje en rust..
    Gewoon mooi..!!
    En een dikke duim voor de uitvoerder van dit project..
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat ontzettend mooi geworden! Jammer dat we de situatie mét stalraampje hebben kunnen zien, maar het is echt prachtig!
    Mooi gedaan zo die snoeren in de muur.

    Zou je mij eens de kleurcode van je muur door willen geven? Ik vind die echt prachtig! Zit te denken om de muren in de keuken een ander kleurtje te gaan geven..
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Een poosje terug heb ik je een tijdje gevolgd. Maar helaas: pc gecrashed, en ik wist al die leuke adresjes natuurlijk niet meer uit mijn hoofd. Vandaag heb ik je weer terug gevonden: Heerlijk om jouw prachtige foto's te bekijken! Ik krijg enorm zin om ook (weer) aan de slag te gaan hier in huis. Is toch al snel weer 1,5 jaar geleden, haha! Nou ja, wat ik eigenlijk zeggen wilde: Blij dat ik je weer terug heb gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. heej Lia prachtig geworden en ja de tv ze zij inderdaad veel minder storend dan de oude, iik vind de kleuren super en de platen collctie ohhh wat zijn hobby's toch leuk, liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  36. t is weer een prachtig geheel geworden
    hier staat ook al de apparatuur in de kast verstopt ,vindt dat zo rommelig ,die flatscreens vindt ik niet lelijk ,die mogen wel gezien worden tegenwoordig ,dvd kan je niet wegstoppen anders werkt de a.b er niet op ,dus toch weer rommel in het zicht ,t is niet anders,t is weer keurig netjes bij je

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi Lia, eerst nog even bedankt voor je bloemetje onder deze post:-) Wat hebben jullie weer een werk verzet, jullie gsaan maar door met klussen hè? het is weer netjes geworden een mooi rustig geheel is het nu. Nu moet ik zeggen dat die losse componenten er ook netjes bij lagen hoor. jij hebt tenminste alle snoeren netjes weggewerkt, dat zie je ook wel anders!

    Lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Lieve Lia
    Ik moest echt een heleboel bij je bij lezen. Ik zit als enige nog in de komkommertijd geloof ik, haha.
    De (t.v) kast in je slaapkamer is echt heel mooi geworden en heel stylisch opgelost zo. Ik laat binnenkort eens zien hoe het nu bij ons is op de slaapkamer.
    Verder snap ik dat je erg overstuur was door die rare mail. Niets van aan trekken hoor. Jaloezie is een nare eigenschap!
    Verder heb ik bij deze blog even mijn lief erbij geroepen omdat ik in je stapeltje l.p's er één van Bruce Springsteen zag liggen. En er is geen groter fan (nou ja,,) als mijn lief van B S.
    Verder hebben we even jaloers ;-) je prachtige l'p koffer bewonderd.

    Veel liefs,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hi Lia,
    Waar wordt die winkel geopend en weet je ook (al) de naam daarvan?
    Lieve groet,Ster

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat ziet dat er gezellig uit.
    Mooie warme kleur.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Heel leuk gedaan, kleine ingreep groots resultaat!

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ja de Tv blijft een groot element in de woonkamer,het is een mooi rustig geheel zo. Wat een mooie opbergplaats voor de LPs!!

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Moooii ik krijg de leren grepen van TineK binnen, niet verweerd wel leer....
    enfin je vind er denk ik wel eentje verweerd jou kennende....
    en ik hou niet van stalramen dus ik vind dit prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hoi Lia,
    Wat hebben jullie het weer mooi gemaakt!! En inderdaad apparatuur is niet het meest fraaie spul voor in huis, maar gebruiken we tegenwoordig wel veel...een prachtige, sobere oplossing! En die kandelaars ernaast'...mmm

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Bruce springsten gooi je ook niet zomaar weg he ;) T ziet er mooi uit, een maand of 3 geleden heb ik ook een dergelijk kastje gekocht, wat lager omdat alleen die hoogte diep genoeg was voor het enorme bakbeest dat breedbeeld tv heet... maar goed t staat leuk zo bij de grijze nuur hier net als het er bij jou prima uitziet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Lieve Lia, eindelijk kan ik dan eens gaan reageren op je mooie blog nu ik zelf dan ook maar besloten heb te gaan bloggen... Wat hebben jullie dit weer mooi opgelost, het beeld is nu net weer wat rustiger dan voorheen. Blijft lastig hè, om zo'n hoek in het interieur te laten opgaan. Goeie oplossing :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ha Lia,
    Wat is dit leuk zeg, eindelijk een (gewoon huis).
    Het zijn eigelijk altijd van die hele grote dure huizen in de woonbladen.
    Alsof je van een kleiner huis niet iets leuks kan maken.
    Succes verder en ik volg je blog met spanning.
    Groet Maaike.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia