donderdag 30 september 2010

Klusverhalen.

 

We zijn weer even aan onze overloop begonnen. Want manlief is  druk geweest met andere dingen en bij zoon 2 bezig geweest . Zijn huisje moest ook van buiten nog geschilderd worden. En maandag is hij hier verder gegaan en zijn de muren even geschuurd, want het stucwerk boven de leuning was veel grover dan het nieuwe stucwerk. En de trap moest natuurlijk ook geschuurd worden.

En gelukkig schuurt hij alles met een machine die aan een stofzuiger zit. Want ik heb een hekel aan stof. Maar ja het geeft wel een beetje lawaai. En Manlief begint altijd meteen als hij thuiskomt van zijn werk (16.00 uur) zodat we ook nog wat aan de avond hebben. En ik was er al bang voor.....maar nog geen 5 minuten later ging de telefoon weer. Mijn lieftallige buurvrouw om te vertellen dat haar kleine helemaal overstuur is, en of we daar even rekening mee willen houden. Wij proberen altijd rekening met de buren te houden maar dit ging mij toch te ver hoor. Want op mijn vraag wanneer we dan zoiets moesten doen was het antwoord van de buurman "In de vakantie" Ja DAAGGGGG....dacht het niet. We wonen nu eenmaal in een buurt en dan is het geven en nemen. Ik klaag ook niet als ze piratenmuziek draaien (mijn buurman heeft zo'n muziekzender, je kent het vast wel) en daar houd ik ook niet van. En soms.....moet ik dan even tot 10 tellen.

Maar goed, alles is geschuurd en sommige dingen staan in de grondverf en gisteren is alles gesausd. En nu kan de trap gedaan worden. Dat word dan weer door het raam van de slaapkamer klimmen om naar bed te gaan. De gang is inmiddels ook klaar, want daar is het raamje dat in de kamer zat natuurlijk ook weg.

004

Dit raampje zit nu gewoon tussen twee muren ingebouwd want we hebben het niet weggehaald. Omdat je dan weer van alles gaat vernielen en hier zie je niets van.

- [56]

Hier zie je dus nog het raampje boven de tafel in de gang.

gang (2)

En hier zie je dat links onder de spiegel een scheur in de muur zit, nu dus niet meer. We hebben meteen de hele muur even bijgewerkt. En nu ben ik op zoek naar een grote spiegel hier, want nu het raam weg is wil ik een echte eyecatcher in de gang. En ik denk dat ik hem gevonden heb, maar daar kom ik nog op terug.

Word vervolgd....

Liefs Lia

38 opmerkingen:

  1. Jullie zijn weer heerlijk aan het klussen! Wat een prachtig foto zo met dat doorkijkje naar de keuken!
    Het wordt vast weer een plaatje!
    Ik ben erg benieuwd naar je spiegel!
    fijne dag, lieve groet Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zonder raampje is het inderdaad mooier, en een grotere spiegel lijkt me prachtig.
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het ziet er prachtig uit!
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het raampje is wel leuk hoor, erg landelijk; buren grrr soms krijg je er wat van.

    't wordt steeds mooier bij jullie.

    Lieve groet van Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind eigen 's middags om een uur of vier schuren wel netjes. De kleine kindjes zijn dan allemaal klaar met hun middagslaapje en zijn (als het goed is) lekker aan het spelen!! En 's avonds is het lekker stil... nee hoor! Perfect gedaan.

    Wat een mooie doorkijk van de gang naar de keuken!! Prachtig hoor!! En een grote eye catcher van een spiegel lijkt me prachtig boven de side-table!!

    Ja, als het zo mooi wordt, daar wordt je toch ontzettend blij van!! Natuurlijk wel een grote pluim voor je manlief natuurlijk, hè!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi hoor!!!
    en zemel mensen heb je ook altijd en overal....
    leven en laten leven toch???
    Maar het is mooi geworden..oh zei ik al...
    Ben benieuwd naar de nieuwe spiegel...
    we wachten af...
    alvast een fijn weekend
    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O Lia.....wat leuk allemaal...ben benieuwd na je spiegel...en wat een gedoe je mag toch zeker s'middags om 4 uur wel klussen??het mag toch tot 9 uur ofzo........?? sterkte met alles ! liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij hanteren de regel hier dat we tot 21.30 uur mogen klussen, met kleine kinderen in de buurt stoppen we rond 19.00 - 20.00 uur. Nu klust manlief niet vaak ha ha, dus zullen wij ook niet snel een klacht krijgen, maar sorry hoor...alleen in de vakantie...en dan zeker ook nog eens alleen als zij weg zijn naar het buitenland ha ha!

    Wat een prachtige wand heb je daar...is dat ook de krijtverf van Carte Colori? Is dat dezelfde kleur als van de wand achter de tv? Ik heb manlief zover dat de muren een ander kleurtje mogen...dus ik ben wat aan het rondkijken naar kleurnummers, vandaar dat ik er naar vraag.

    Ik vind het bij jou erg mooi geworden...een grote spiegel zal er heel mooi staan!

    Alvast een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is het mooi geworden bij je in huis, Lia. Ik ben ook zo'n liefhebster van spiegels in huis. Wordt alles zo ruim van en je kan jezelf nog eens bekijken :)
    Ben benieuwd naar je nieuwe spiegel
    Fijne dag vandaag ☼
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een chique kleurtje op de muur, echt prachtig en het witte raampje zooo mooi!

    groetjes,
    Mirelle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooh wat mooi zeg. Ook erg leuk is die smalle side tafel tegen de muur. Prachtige kleur ook trouwens.
    Wat een moeilijk mensen zijn er toch. Juist perfecht dat je 'smiddags begint zodat je 's avonds wat eerder kan stoppen.
    Ben benieuwd naar de spiegel.
    Liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje, wat een gezeur van jouw buren zeg! Het is inderdaad geven en nemen hoor.
    Maar het wordt wel erg mooi allemaal. Wat een werk zal dat zijn allemaal. Ik ben nu ook wel erg benieuwd naar je spiegel!
    liefs, jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Issie zomaar weg, mijn reactie, error!!!
    Dus: Moeten we mevr. Froger sturen voor de buren???
    Wat heb je met het raampje gedaan???
    Mooie kleur op de muur zeg.
    Ben benieuwd naar de nieuwste aanwinst
    Groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lekker bezig weer! Enne 16:00 is toch een prima tijd stip om dit te doen. Ik zou geen beter tijdstip weten....piepdoos.

    Ziet er mooi uit, ik kan niet wachten op het vervolg....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn toch zulke buren die al beginnen te piepen voordat er wat aan de hand is en zelf vaak de meeste herrie maken.

    Ik ben heel benieuwd welke spiegel in die mooie gang komt te hangen.

    Groetjes,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou ja..jullie klussen gewoon overdag! Als je nou 's avonds na 8-en lawaai maakte...gewoon lekker laten zeuren, wordt het te gek dan gaat ze maar een eindje wandelen met de kleine :)
    En jullie mogen weer trots zijn denk ik het klinkt allemaal weer alsof het lekker gaat met die klus! En die spiegel...????
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. maar GOED dat je buuf niet hier in de straat woont!!!Tot 10 uur savonds is hier niet vreemd, 6 weken aan een stuk in de zomervakantie....heel normaal....zonder waarschuwing vooraf, gewoon hakken en rammen met die handel, kon mn eigen woorden niet verstaan, maar ja...het moet gebeuren he, dus IK vindt dat je buuf zeurt:D......
    Jullie gaan weer lekker!!!!!!!!!

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een gezeur!! 16.00 uur is een prima tijd, hoor! En wat wordt het weer mooi; ben benieuwd naar je spiegel... (hou ik helemaaaal niet van..)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig is het geworden zeg....en gezellig met de kaarsjes aan.......
    Buren.....brrrr....
    Fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  20. O wat ziet het er mooi uit bij je Lia, gewoon lekker doorgaan, zeurende mensen heb je echt altijd en overal. Mooi die foto met de kaarsjes en de kijk naar je keuken.
    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel erg mooi allemaal! Maar goed dat je buuf niet in een flat woont, hier is er altijd wel een nieuwe bewoner zijn flatje aan het opknappen en dus wat herrie, ach..
    Is het een spiegel met zo'n mooie kuif?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben benieuwd wat voor een spiegel je op het oog hebt. Een grote zal er inderdaad schitterend staan!
    Fijne avond,
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geweldig ziet het er uit bij jou.
    Ik zie ook dat je mooie keuken heb.
    Het is prachtig en wacht op de foto's van je nieuwe spiegel.

    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat prachtig een grote spiegel in de hal zou inderdaad mooi zijn, ben benieuwd naar wat je op het oog hebt!

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wow Lia, wat n werk...en ja die stof...bah! Die stofzuiger eraan is toch n uitvinding he?!
    Dat raampje is prachtig hoor!
    LG,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  26. mooi geworden Lia, dat raampje vind ik trouwens ook mooi, maar zo is het wat rustiger, dat past meer bij jou he.
    Vind het heel schappelijk van jouw man dat hij zo vroeg aan het schuren kan gaan, Bram kan meestal pas na het eten aan de gang, het mag toch tot 10 uur s'avonds ??
    en die piraten muziek daar zou ik me rot aan ergeren haha, verschrikkelijk wat een muziek...
    niks van aantrekken hoor meid, dan moeten ze maar vrijstaand gaan wonen, heb je er ook geen last van :-)
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Lia,
    jullie zijn goed bezig zeg en het ziet er super uit, vind het raampje ook zo leuk.
    En wat de buren betreft, ja het is altijd geven en nemen hoor. Iedereen klust toch wel eens.
    Fijne zonnige dag,liefs Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw, dat raampje is SUPER!
    Veel klusplezier, Lia, het ziet er nu al geweldig uit. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat ziet er goed uit, klusze nog!

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig Lia...jullie zijn lekker aan de slag! Heerlijk om alles weer aan kant te hebben. Heel veel succes. Het ziet er prachtig uit!

    Groetjes en fijn weekend!
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zo...jullie zijn weer fijn bezig geweest!

    Het ziet er prachtig uit, wat leuk zeg zon raampje in de muur...doet me aan mijn oma denken :)

    Een fijn weekend toegewenst,

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Voor sommigen doe je het nooit goed, alhoewel ik word erg blij van het kijken naar het resultaat. Het ziet er prachtig uit.

    En dan ook nog het antwoord op je vraag:

    180 graden

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hai Lia, ik heb weer even heerlijk bijgelezen bij je.
    Zelfs je gang is sfeervol! Ben benieuwd naar je nieuwe spiegel. Zal ook wel weer een beauty zijn.
    Ik hoop dat je hoofdpijn ondertussen over is met je nieuwe brillen en ik vind je servies kast weer een plaatje zo met dat krukje erin met alle strooiertjes enz erop.
    Heerlijk posten. Ik heb weer genoten.
    Liefs,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Tja.. iedereen moet toch wel eens klussen?
    Moet ze d'r afzuigkap en wasmachine maar aanzetten en anders de stofzuiger ook nog maar ff. Maar je moet het toch maar een beetje leuk zien te houden da's beter voor je hoofdpijn. Die grote spiegel lijkt me mooi staan en voor die van nu vind je vast wel weer een mooi plekje. En dat raampje vinden ze vast terug over 100 jaar als een echte schat!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik moest gisteren nog aan je denken toen ik in Tongeren liep... ik heb weer veel mooie spiegels voorbij zien komen! Kon het dan ook niet laten om er 2 te kopen :-)
    Ben erg benieuwd naar jouw spiegel, weet dat je er al weer eventjes naar opzoek was!
    Fijn begin van weer een nieuwe week, liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooie sfeervolle hal zo. Het raampje vind ik zo mooi.
    Lastig soms met buren....
    Ben benieuwd naar de spiegel.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Zomaar even een hele dikke knuffel voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Heerlijk klussen,tenminste dat dacht ik haha,ben het na 2 dagen al zat,mijn haar lijkt wel touw haha,maar bij jou gaat het er echt prachtig uitzien en ben benieuwd naar de spiegel,fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia