donderdag 2 september 2010

Weer een week voorbij.

 

Het lijkt alweer zo lang geleden dat we vakantie hadden. Want ook deze week is weer voorbij gevlogen. Ik was vorige week begonnen met het snoeien van de blauwe regen, en heb dat gisteren afgemaakt. Wat een berg met blad en takken kwam er vanaf. Dat moet dan ook weer netjes opgeruimd worden.

002

Al het groen is verdwenen, en er liggen alleen nog maar hoofdtakken met zijtakken die in het voorjaar er verder vanaf gaan.

010

De takken liggen hier even opgestapeld, maar dat was niet alles want....

008

Heb de pot ook vol gestoken met takken, en het staat best wel leuk. De hortensia's zijn momenteel aan het veranderen in een mooie kleur.

004

016

019 018

Moest ook nog naar de tandarts, voor een grondige reiniging. Pfff... een uur met je mond open liggen is voor mij verschrikkelijk, kan mijn mond namelijk niet zo ver open krijgen en nadien heb ik dan altijd last van pijn in de kaken. En ook nog even tussendoor wezen shoppen, want ik had echt niet veel winterkleding in de kast liggen. En ik ga meestal 1x een hele bups kopen want die kleine maatjes zijn altijd meteen weg. En dan ben ik weer klaar.  En vandaag de hele dag gewerkt omdat ik morgenvroeg naar Lille ga. Dus het zal zondag worden voordat ik bij jullie langskom. Ga me nu dadelijk douchen en lekker banken, want het batterijtje is op.

Dus allemaal alvast een heel fijn weekend,

Lieve groet Lia

39 opmerkingen:

  1. Lia,

    Veel plezier in lille.
    Ik hoop volgend jaar te gaan als mijn huis klaar is.

    Groetjes,

    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zeg, niet zo gek dat de batterij leeg is..wat heb je hard gewerkt! Even bijtanken op de bank en dan morgen en zaterdag lekker genieten van het wegzijn en als het even kan met mooi spul thuiskomen!!
    Veel plezier!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh zucht die tandarts, pijnlijke kaken, dat herken ik maar al te goed. Fijn dat je het weer achter de rug hebt, kun je je lekker verheugen op Lille!
    Groetjes Henie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Groot gelijk hoor Lia, vooral op zijn tijd bijtanken. Wat staan die takken mooi in die pot, ik wist niet dat de blauwe regen zo mooie grillige takken had (weer iets bijgeleerd ;)
    Heel veel plezier in Lille, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Lia
    Heerlijk naar Lille!! ben ik nog nooit geweest maar het lijkt me echt super gaaf
    Ik wens je een heel fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja Lia,de weken vliegen voorbij he.........ik vind het ook hoor en daarbij altijd wel wat te doen , als het niet binnen is dan wel buiten. Ik hoef de blauwe regen niet te snoeien want die is met de komst van de nieuwe pergola helemaal weggehaald en ik kan niet wachten tot de nieuwe weer zo vol is .
    Nou , ik wens je heel veel plezier in Lille, lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een origineel idee die stokken in die grote pot. Leuk gedaan! Veel plezier in Lille, laat je zien wat je gekocht hebt.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze week ging voor mij niet echt snel voorbij.
    Wat een heerlijk vooruit zicht naar Lille. Dit jaar zit het er bij ons niet in, wel erg jammer. maarja, soms zijn andere dingen ook erg leuk. Op mijn blog kan je lezen war ik zondag verblijf.

    Je takken in die grote vaas, ik vind het geweldig mooi staan. laat ze daar maar overwinteren :-)
    Geniet van je weekend en heel veel plezier!
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja echt wel, de weken VLIEGEN! Het begint met maandag en ZO in een zucht is het alweer Zondag pppfffff..
    Je hebt wel veel gedaan, ook mijn tuinen hebben hoognodig een snoei en opruim beurt nodig...alleen de fut ontbreekt me gewoon :(. Lekker dat je een hele bups kleding hebt aangeschaft, moet ik OOK eens doen hihi. (ach als het geld me toch voor een keertje niet zo van de bankrekening springt, gaat van de mijne ZO naar een andere duh)maar ja de huur enzo moet ook betaald worden...helaas hihi

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhh..de dagen vliegen voorbij Lia, maar jij heb nog een prachtig uitstapje in het verschiet...Lille. Wat lijkt me dat leuk. Ben benieuwd wat voor nieuwe aanwinsten je daar op de kop tikt.
    Wat staan die takken prachtig in de vaas, ik vind die sokkel ook zo mooi en wat ziet alles er supernetjes bij je uit, zelfs de berg met takken hihi.
    De hortensia's worden met de dag mooier, niet bij mij in de tuin, want de boerenhortensia's hebben dit jaar weinig bloemen. Maar in het openbaar groen staan er hier ook heel veel, dus tijdens de wandeling met de hond gaat de knipschaar mee. Post daar later nog over.
    Ik wens je een superleuk weekend in Lille.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vind je het gek dat je duracelletje het even niet meer doet, jij bent al winterklaar.
    Hier is het nog zomer hoor....
    Veel plezier in Lille.
    Groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heul Veuls Plezier toegewenst in het prachtige Lille....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een vriendin vroeg me toevallig mee naar Lille maar m'n schoonvader viert zijn 87e verjaardag en daar wil ik natuurlijk bij zijn. Veel plezier daar en hopelijk kom je met iets leuks thuis.

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook heel subtiel al wat herfstsfeer hier....
    Heerlijk en zelfs al winterkleding...haha....
    Ja zo snel ben ik dan nog niet....
    Dacht al wat een gave takken maar ik zie...jij dacht er net zo over.....
    Stoer zo in die pot.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo te zien is je blauwe regen echt enorm, schitterend moet dat zijn in het voorjaar.

    De tandarts..brrr..

    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk ja gaat naar Lille.....nou geniet ervan meis......ik hoop dat je leuke spullen vind........fijn weekend ....liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, je gaat naar Lille...Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Veel plezier Lia in Lille.... ben benieuwd wat voor mooie dingen jij gaat vinden.

    Vind je takken mooi zo: enkel&eenvoud&siert

    liefs Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat mooi die takken in die grote pot!! En zo leuk op die stoere zuil van steigerhout, erg mooi die combinatie!
    Nou rust maar lekker uit want in Lille zullen ook vast heel wat kilometertjes gemaakt worden!
    Ik ben erg benieuwd! Veel plezier!
    groetjes Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De pot met takken blijft geweldig, waar heb je dit pot/schaal vandaan?

    en ehh.... geniet lekker in Lille en laat hier je evt. nieuwe aanwinsten zien.

    Groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ohhhh wat een prachtige plaatjes en zo netjes alles leuk die takken in die pot een heel fijn weekend veel plezier in Lille, liefs irma

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Lia,

    De hortensia's staan er prachtig bij! Leuk ook de takken van de blauwe regen in de pot. Je brengt mij op een idee!

    Veel plezier in Lille het komende weekend. Ik ben heel benieuwd waar je mee thuiskomt!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Staat best leuk zegt ze, die takken in die pot...Het staat geweldig Lia, wat zijn dat prachtige takken! Heel veel plezier in Lille, en hopelijk komen er nog wat leuke dingen op je pad, maar dat horen we vast wel weer!
    Fijne avond, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi naamgenotje,
    Wat staan de takken van de blauweregen mooi in die grote pot..schitterend!
    WAUWW...fijn weekend in LILLE.
    Groetjes, Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Staat erg leuk die takken in die pot een goed idee.Veel plezier in Lille

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Vlijtig hoor. Heel veel plezier in Lille!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Leuk die takken in die pot op die zuil! Een plaatje! Je zit er alweer netjes bij. Heel veel plezier in Lille, ik ben benieuwd waar je mee thuis komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Geniet maar voor tien in Lille, ik ben er helaas niet bij, maar verheug me nu al op je aankopen.

    En denk eraan, gewoon steeds je ene voet voor je andere zetten. Of zegt je dat niets??

    Fijne dagen
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat ben je lekker bezig! En na de tandarts een beloning: shoppen al is dat ook hard werken...
    Veel plezier in Lille, lieve groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het wordt al een echte herfsttuin zo bij je!

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Lia, ik zag meteen een mooie krans in die stapel takken maar wat jij gemaakt hebt is ook erg leuk.
    Fijn weekend, groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Gaaf zeg die pot met takken!! De natuur gaat zolangzamerhand herfstkleuren vertonen, genieten!
    Fijn hè...die reiniging bij de tandarts..ik moet om de 3 maanden i.v.m chronische ontsteking van tandvlees (door de reuma), en iedere keer ben ik zooooo blij als het achter de rug is ;-) (met een stijve kaak aan de rechterkant). Je hebt het gelukkig weer gehad, en nu lekker genieten van Lille!!
    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lekker is het toch ook wel weer om de tuin een beetje "herfstklaar"te maken.ruimt weer lekker op en wat een gaaf idee je takken zo in die pot !


    Groetjes San.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heel veel plezier!! Ik ben strontjaloers, ben echt van plan om volgend jaar te gaan! Als het goed is hebben we dan een grotere auto :P

    Leuk die takken in die pot, net of je het zo bij een bloemenshop weg hebt gehaald :P
    Fijn weekend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Gaaf juist de takken in de potten,wat sfeerlicht ertussen,de weken gaan zeker snel,soms kan ik het niet eens allemaal bijhouden haha,veel plezier in Lile,fijn weekend,lieve groet Joke,ow ja de hortensia`s zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Lia, ik weet niet of je het al gezien hebt.
    Ik geef een GIVE AWAY weg.
    Kom even op mijn blog kijkken.

    Groetjes,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Gaaf die takken in die pot
    Ja mooi als de hortensias zo mooi opdrogen he ?
    De ene droogt wel mooi en de ander is dan echt dood zeg maar ,kreeg een paar mooie van mn moessie ,zelf geplukt uit eigen tuin zei ze(ze wonen in een appartement en heeft een paar potten met hortensias staan ,ihiiih uit eigen tuin ) ,ze waren rose maar zijn nu heel mooi groen ,heel apart
    Kheb ze in een drijfschaal op voet gezet,heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mooi die takken in die grote pot. Leuk he, als je met snoeiafval nog wat moois kan doen. Is snoeien nog maar half zo erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Dat staat geweldig, die takken in pot.
    Hoe was het in Lille?
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia