zaterdag 9 oktober 2010

En klaar.......zijn wij.....

 

Zo we zijn klaar, en dan ook echt klaar met het huis. De laatste jaren (maar niet aan een stuk door) hebben we niet alleen aangebouwd en een nieuwe keuken geplaatst maar ook zijn op de beneden verdieping  alle stopcontacten verlaagd en de muren gestuct en alles geschilderd, nieuwe vloer, nieuwe "oude" deuren in de gang maar ook tussendoor de voor en achtertuin aangepakt. En toen er twee zonen het huis verlieten zijn we meteen boven verder gegaan. Ook daar alles geschilderd, muren gestuct vloeren gelegd, kasten gebouwd,  incl deuren opgeknapt, nieuwe "oude" deuren geplaatst. En nu hebben we dan de gang, overloop en trappengat klaar. En echt we zijn het nu ook wel een beetje zat.

Maar goed, zo was het eerst. Houten rabatdelen op de treden van de trap en de leuning op het hout geplaatst.

DSC09396

En nu, is het zo.

029

Het hout is verwijderd, de muren gestuct en er zit weer een plank onder de trapleuning. We hebben bewust gekozen voor een lichte kleur omdat het hier nogal donker kan zijn. Weet ook nog niet of ik hier wat aan de muur ga hangen. De vloer is geschilderd in de zelfde kleur als de andere kamers.

030

028

De opening die was ontstaan door het verwijderen van het hout hebben we gewoon opgelost met een latje, want we gaan daar geen nieuwe vloer voor leggen natuurlijk.

023

Onder in de gang als je de trap opgaat hadden we al een keer een kapstok gemaakt en die is gewoon blijven zitten. Net als de rabatdelen , zodat je nu dus gewoon je natte jassen op kunt hangen.

036 027

034 033

En als dan toch alles klaar is ook maar even de toilet van een nieuw kleurtje voorzien.

 044038

 039045

En wat hadden we vandaag weer een super mooie herfstdag, hoop dat jullie allemaal de kans gepakt hebben om ervan te genieten. Ik wel, en ga vanavond lekker banken met de Seasons en de JDL.

Fijn weekend

Liefs Lia

51 opmerkingen:

  1. Van die bank hoef jij voorlopig niet meer af, nu alles klaar is. Ik kan me voorstellen dat je het even gehad hebt, maar het is de moeite meer dan waard geweest hoor! Je hebt een prachtig huis, het ziet er allemaal zo mooi uit!!

    Hier begint het pas...de woonkamer, onze slaapkamer en de badkamer staan in de planning!

    Veel leesplezier met de Seasons en JDL, de Seasons heb ik gisteren al heerlijk doorgebladerd! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er weer keurig uit!! En wat fijn dat alles klaar is, jammer voor ons, want nu kunnen we niet meer genieten van jullie prachtige werk ;)
    Geniet er maar lekker van, je hebt het verdiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is heel mooi geworden Lia! Echt een enorm verschil, veel rustiger ook vind ik! En nu wil ik hier bij ons ook eindelijk eens beginnen!
    Geniet nog van je weekend!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh als ik dat zie ben ik zo jaloers! Wij moeten nog zoveel doen..
    Maar tjonge tjonge wat is het ontzettend mooi geworden. De kleur van je vloer vind ik ook echt schitterend.
    Geniet er van!
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geweldig mooi geworden hoor!
    groet,
    Ingridw

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh lekker dat je al klaar bent, ik weet zo goed hoe het voelt. Lief is bijna klaar met de badkamer en dat was eigenlijk de laatste grote klus. Het is echt super mooi geworden bij je. Heel leuk die toilet,maar vooral heel herkenbaar de kleuren die je hebt gebruikt. Lijkt een beetje op de mijne.
    Echt heel mooi, het sfeertje dat je foto's geven. Je mag er heel trots op zijn.
    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk! en nu lui achterover in de stoel?
    In ieder geval voorlopig wel denk ik.
    Zo met de wintermaanden voor de deur, is dit wel een fijn gevoel denk ik dat jullie klaar zijn.
    Maar volgens mij ben jij ook wel een type waarbij het in het voorjaar weer begint te kriebelen of heb ik het mis? hahaha

    Fijne en rustige zondat toegewenst, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is dat mooi geworden bij jou.
    Daar kan ik nu alleen nog van dromen.
    Het is nu zo mooi geworden bij jou, dat je nu wel in het woonblad "landelijk Wonen kan staan.
    Lia,geniet er lekker van meid.

    Lieve groet,

    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, wat heerlijk dat je helemaal klaar bent. Kan je heerlijk genieten van je huis, zonder stof, verflucht of buren die het er niet mee eens zijn dat er in de middag geschuurd wordt.

    Ik vind het prachtig geworden in je huis. Niet alleen het huis, maar ook hoe je het inricht... schitterend!!

    Je laat met je foto's alles heel mooi tot z'n recht komen. Prachtig!

    Een heel fijne weekend!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. klaar???? HE LE MAAL klaar??? als in: niks meer aan doen, helemaal goed? geen wensen meer, af?????
    WAUW!!!!! Zo ziet het er overigens wel ook uit hoor, erg mooi!!! Wat lijkt me dat heerlijk, een "af"huis....maar ja...wat ga je dan met al die tijd doen he ;).....kriebelende klusvingers!
    Chapeau meneer en mevrouw!!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi rustig en sereen ziet het er bij jullie uit. En helemaal klaar, wat een heerlijkheid. Het was een heerlijke dag vandaag, wij hebben nog even gewandeld vanmiddag.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk gevoel dat je huis helemaal af is en wat zijn je laatste klussen toch weer mooi geworden. Geniet maar lekker op de bank!

    Groetjes,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is weer prachtig Lia! Maar..wel jammer dat jullie nu klaar zijn..want het leverde iedere keer wel mooi plaatjes op!! Maar geniet er lekker van hoor, alles helemaal klaar!
    fijn weekend, lieve groet Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hallo lia,

    kom net voor het eerst op je prachtige website!
    Hardstikke mooi,
    groet, richarda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig! Zeker die draaiknop van de wc. Hoe heb je die gevonden? En je vloer (die grijze) is prachtig. Is dat hout of laminaat of iets anders. Ik dub over een vloer in de kamer...

    Hard gewerkt hoor! Ik weet wat het is!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat ziet het er mooi uit allemaal zeg. Heerlijk hoor, dat het nu klaar is. Ik vind de vrij en bezet knop prachtig en de toiletrolhouder ook trouwens.
    Fijn weekend verder.
    Liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wow het is dan ook echt prachtig geworden. helemaal echt af. en alles zo mooi bij elkaar gepast en toch zo rustig. je hebt echt een goede smaak hoor. helemaal prachtig. en nu maar genieten \
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het ziet er prachtig uit Lia! Ook wel eens fijn natuurlijk om klaar te zijn met alles.....
    Zelf ga ik altijd maar door, ook als het "klaar" is. Na een bepaalde tijd begint het weer te kriebelen en begin ik gewoon weer opnieuw haha.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. het ziet er geweldig uit!
    bedankt dat we mogen gluren bij je.
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia,
    Ja, jullie hebben sinds ik bij jou meelees amper stilgezeten...Het ging maar door en door en door en het werd maar mooi en mooier en mooist!!
    Ga er maar lekker van genieten!!!
    Fijne avond en fijne zondag!
    Liefs, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super.. en nu maar lekker rusten en op de bank zitten en genieten van al het moois..
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat zal het heerlijk zijn dat nu alles klaar is in jullie huis. Het is prachtig geworden. Je kapstokidee vind ik goed gevonden. Je huis doet mij veel denken aan onze vorige woning (incl. toilet) vind het dan ook leuk om te zien hoe mooi zo`n huis ook kan zijn!

    Voor nu: Nu lekker uitrusten!

    Fijn weekend!

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijk gevoel is dat nu je klaar bent. Ziet er mooi uit bij jullie.
    Geniet nu maar even van de rust.
    Fijn weekend liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  24. En?? Zit je lekker op de bank? Muziekje aan..en wat doet manlief??
    Het ziet er allemaal lekker fris uit, dus geniet samen van jullie heerlijke thuis!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heerlijk meid geniet ervan .....je welverdiende rust !!!.....ziet er prachtig uit allemaal hoor.....geniet van het lezen ...fijn weekend liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn: klaar...

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi en fijn gevoel lijkt me dat je echt klaar bent en nu lekker genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  28. T is prachtig geworden
    Dus je bent nu echt klaar?
    Ik vraag me wel es af of je ooit wel es klaar bent in en om je huis hoor ,ineens wil je het dan toch weer anders
    Maar voorlopig is het bij jou nu lekker af
    Geniet er maar van
    Fijn Weekend (zal wel lukken in dit heerlijke herfstzonnetje

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het is werkelijk SCHITTEREND geworden allemaal, een gigantische klus is alles bij elkaar geweest maar het eindresultaat is prachtig geworden. Kan me heel goed voorstellen dat jullie het nu ook zat zijn na alk die tijd.

    Wij hebben ook genoten van het heerlijke weer, en uitgebreid op een terras gezeten, een hapje en een drankje. Later nog heerlijk in de tuin gezeten met wat fijn leesvoer zoals ik het altijd noem. Morgen weer zo'n dagje hebben ze belooft, dus geniet er maar van...

    Lieve groet, josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooi hoor!Alles past ook bij elkaar wat zoveel rust geeft.
    Geniet van je boeken maar het is eigenlijk te mooi om binnen te zitten. Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat is het mooi bij jullie Lia, alles is even sfeervol. Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heerlijk heerlijk wat is dit toch keer op keer genieten...muziek erbij en zo sereen en zo stijlvol en relaxing......
    Droom nog even voort........wat is het mooi, mooi.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Terwijl jij heerlijk klaar bent zit ik in mijn woonkamer tussen de kratten met de inhoud van mijn kasten. Een klein beetje jaloers ben ik wel, maar heel binnenkort kan ik ook zeggen dat ik in ieder geval klaar ben met de woonkamer. Nog ff doorzetten en dan .... klaar. Geniet jij er maar alvast van. Fijne zondag.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heel erg mooi geworden, Lia, tijdloos! Een fijne zonnige zondag. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtig! En er hangt echt een gevoel van rust en warmte,, heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Nou dan ben je dan mooi klaar mee! Het resultaat mag gezien worden hoor Lia, wat moet dat een klus zijn geweest. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ha Lia,

    Wat een luxe, helemaal klaar. Na al het harde werk is het goed genieten zo. En het is allemaal tijdloos bij jou dus voor ons geen metamorfoses meer..ooohh wat jammer.

    Nou gelukkig hebben we de foto's nog hè?
    Ik ga nog ff naar buiten, het is zo lekker!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  38. wat moet ik nog zeggen, ik sluit me helemaal aan bij alle andere reacties.

    SUPER!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Helemaal klaar en nog prachtig ook!
    Ik heb dat geloof ik nog nooit van iemand gehoord dat-ie helemaal klaar is! Leuk! Weer zo'n mooie dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Nou Lia, jullie hebben goed je best gedaan! En wat is het prachtig geworden! Echt!
    Wens je n fijne week en rust nu maar lekker uit en geniet ervan!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Lekker he dat alles klaar is. Je zult niet weten waar je bent.Groetjes Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat ziet het er allemaal strak en netjes uit! Heel mooi!

    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Mooi Lia je huis!! Heerlijk dat je helemaal klaar bent. Dat kan ik nog niet zeggen.
    Lekker genieten

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  44. wat een heerlijk gevoel zal dat zij dat je gewoon helemaal klaar bent met je huis. Alles ziet er ook picobello uit en het lijkt wel een nieuw huis. Ik vind je vloer boven ook erg mooi, heb je de vloer geverfd? en dat vrij/bezet dingetje op je toiletdeur vind ik mega gaaf!!!

    bedankt weer voor je super foto`s en tot snel!
    Lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat heerlijk dat het klaar is (kunnen wij nog lang niet zeggen :-(
    het is prachtig geworden, vooral je vloer vind ik superrrrrr
    is dat gewoon laminaat, wat je hebt geverfd ??
    groetjes Yvon

    ps. ik krijg constant errors bij een reactie plaatsen, ben al een kwartier bezig voor deze 2 reacties ??

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hoi Lia,
    wat een heerlijk gevoel moet dat geven te weten dat je in en om het huis helemaal klaar bent. En het is prachtig geworden Lia, jullie mogen trots zijn op jezelf hoor!! Super gedaan!!
    Vind de plank onder de trapleuning ook een heel mooi effect geven, die ga ik onthouden als je dat goed vind. Deze winter willen we de gang en trappengat aanpakken, hoop dat het net zo mooi word als bij jou.
    Fijne week,liefs Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Zoals altijd: PRACHTIG, Lia, en wat een heerlijk gevoel moet dat zijn, dat er niks meer op je klussenlijstje staat.......hoe lang gaat dat duren?????
    Fijne avond, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hoi Lia,

    Wat is het prachtig geworden bij je, je kleurgebruik in huis vind ik prachtig!!

    Geniet lekker van het mooi resultaat, het mag er zijn.

    Lieve groet,

    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat is het prachtig geworden allemaal zeg!! Wat zullen jullie genieten, helemaal nu het 's avonds te fris is om nog buiten te zitten. Dan is het zeker geen straf om binnen te zitten wanneer je zo'n mooi huis hebt.
    Maar ik kan me voorstellen dat er enorm veel werk in zit!
    liefs, jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  50. En zo rol je van de ene klus in de andere... maar wat een prachtig resultaat Het mooie zit hem vooral in t netjes afwerken ook heb ik eindelijk door ;)
    Ik ben benieuwd of het over een tijdje toch niet weer gaat kriebelen om toch weer iets te veranderen;)
    gr. dees

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Zei je nou dat jullie klaar waren!? Nee dat bestaat niet, waar moet je nu over bloggen? :-)
    Geniet lekker van een klus die prachtig geklaard is, het ziet er echt geweldig uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia