vrijdag 15 oktober 2010

Hop.

 

Een tijdje geleden toen ik bij de bloemist was zag ik hop liggen, en heb daar eerst maar eens wat van meegenomen. En dat heb ik gewoon in een soort krans gevormd. Even wat vastgezet met binddraad en voilà....

012

Gewoon puur natuur zonder frutsels en fratsels. Met af en toe zicht op het hout, helemaal goed.

En het hangt boven het bankje van de eethoek. Manlief vind wel dat het stinkt..... Maar dan gaat hij maar aan de andere kant van de tafel zitten.  Bij het maken van de foto's hing er steeds de lamp voor, maar eigenlijk zijn dat toch wel leuke foto's geworden .

 015

017

018 

010005 016011

Fijn weekend

Liefs Lia

46 opmerkingen:

  1. stinkt????*looptnaarhopaankast*.....ruik niks!!!;)
    Leuk gelukt, niks meer aan doen!!!

    Fijn weekend!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een man die roept dat hop stinkt???
    Je krans is heel leuk zo op die muur, mooi!

    Groetjes,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En nu heb ik spijt dat ik de hop niet meegenomen heb!! Mooie lamp zeg, die zou hier ook niet misstaan, waar komt íe vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie krans Ria! Ik heb ook naar hop gezocht, maar het is moeilijk verkrijgbaar en de periode van verkoop schijnt inmiddels al weer voorbij te zijn! Gelukkig dat jij het wel hebt weten te vinden!

    Een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi lia
    Prachtige foto's ook natuur krans.
    Ik vind dat uw paspop is prachtige kleur:)
    U ook een fijne weekend
    Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. goed gedaan!!!
    ik vind het helemaal goed en mannen ruiken toch niet goed.. dus hij zou wel iets anders geroken hebben...
    zijn bovenlip???
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tsss hoe kan een vent nou zeggen dat Hop stinkt, dat zit toch ook in bier! Niks van aantrekken, ik vind het helemaal mooi en da's pas belangrijk :))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er toch super uit!
    kan je er niet iets voorzichtig over heen kunne spuiten wat wel lekker ruikt..?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat prachtig die hop, ik vind het zo mooi maar tot op heden heb ik het nog niet kunnen vinden...

    Ik wens je een heel fijn weekend, geniet er van!

    groetjes, Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgend jaar wil ik ook hop in de tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O dat is een mooie krans geworden, echt zo puur natuur, en laat je man maar lekker kletsen. Ik vind het er super uitzien, hele mooie foto's Lia.
    Fijn weekend,
    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is een hele mooie krans Lia... Ziet er prachtig uit,.. lekker van genieten en inderdaad je man aan de andere kant van de tafel laten zitten..gnif gnif,,,
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi Lia, in al zijn eenvoud en natuurlijkheid. Heb hier nog geen hop gezien bij de bloemist, misschien maar even vragen..
    Fijn weekend, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind het erg leuk om op je blog te kijken. Ben een beginner) Leuk die hop krans heb het zelf ook altijd ook om mijn spiegel maar ben dit jaar te laat met plukken uit mijn moeders tuin.
    Fijn weekend!
    Groetjes Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Drinkt jou man bier, zo ja daar zit ook hop in hoor! hahaha
    Je krans is trouwens prachtig geworden.

    groetjes, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie krans. Staat mooi zo bij de eethoek. En ja, bier stinkt ook dus dat kan kloppen....even met wat geurolie insmeren ofzo?
    Groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hop is een favouriete tuinplant van mij, hopbellen zijn zo mooi om te zien, nooit aan gedacht om ze op jouw manier te gebruiken, Simpel eenvoudig en mooi.

    Heb een fijn weekend, lieve groet, Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vriendlief hier roept; Hop hoort toch alleen in bier? :P

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tis een mooie krans geworden, Lia!!
    Staat leuk zo aan de muur.

    Goed weekend groet Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia, erg leuk geworden zeg.
    Ik geef je man gelijk, ik heb laatst een heleboel hop op de tuin geknipt en op de kast gegooid en het rook zeker een week niet zo fris bij die kast:-)
    Maar de geur trekt weg hoor.
    groetjes en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Supermooi gedaan Lia! Hopelijk blijft hij lekker lang groen, ik had vorig jaar ook een hopkrans gekocht, maar hij werd heel snel bruin. Ook mooi misschien, maar ik heb toch liever groen...
    Fijn weekend,
    Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Simpelweg Fantastisch door de eenvoud. En inderdaad juist heel mooi zo samen met de lamp op de foto.

    Lieve groet Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Misschien weet man lief niet dat daar bier van gemaakt word.......praat ie er vast heel anders over......hahahahhha!! hij is leuk !!! fijn weekend liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Biertje onder z'n neus geven en niks aan de hand...Prachtig is ie!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hop is en blijf mooi om te zien,heb het ook in de tuin maar zit zo tussen allerlei takken door dat ik het niet meer los krijg.Groetjes Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  26. gaaf zeg zo je fotos. en heel mooi die krans. en inderdaad zet er maar eens een biertje onder dan wil ie daar vast wel zitten haha
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Lia,

    Wauw deze is super zeg!!!
    Ik had er vorig jaar een gemaakt zo'n mooi spul.
    Maar bij mij werd ie erg snel bruin, ik hoop dat ie lang mooi blijft bij je, geniet ervan!!!

    Liefs Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig weer hoor Lia, geniet maar van je mooie hopkrans!! Fijn weekend Ingrid 1967. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi gelukt en ook zo groot en stoer.
    Fijn weekend
    LIefs

    BeantwoordenVerwijderen
  30. prachtige krans hoor! en ze zijn ook geweldig mooi ingedroogd nog zo mooi van kleur
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  31. mooi dat je van zoiets simpels kunt genieten en je fotos zijn super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Vind de eenvoud hier mooi van gewoon zoals het is. Kun je het niet besprenkelen met een lekker kamergeurtje :) of gewoon heerlijk cheesecake bakken voor manlief

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat leuk geworden zeg, en ach weet je wat stinkt: spruiten. hahahah.

    Een fijn weekend
    Groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Lia,

    Het ziet er heel mooi uit! Mooi dat doorkijkje naar jullie woonkamer!! Heel stijlvol.

    Een fijn weekend!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een leuke foto's van jouw interieur, heb ze met veel belangstelling bekeken, zo had ik het nog niet gezien. Leuke krans heb je gemaakt.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Heel leuk en zo simpel eigenlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. hoi Lia,
    Hartstikke mooi de krans van hop...je hebt mooie foto`s, als ik het allemaal zo lees hebben jullie een hoop werk verzet...erg mooi allemaal.
    Je hebt dan ook een erg leuk blog, blijf je volgen!
    Groetjes en fijn weekend, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ja.....hop, helemaal leuk en helemaal herfst!!! je krans is top geworden. ik heb gewoon hop opgehangen in een bundeltje, ach.....je kan er van alles mee doen!

    Liefs, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Haha, ik zie hier een medestander! Mijn man kan zelfs niet tegen de lucht van gedroogde hortensia's (moeten allemaal weggegooid worden :-( ). Het is gewoon die typische lucht van gedroogd blad...maar ja... zeg maar eens dat het niet stinkt! In mijn vorige huis had ik ook een grote hop struik, maar het is wel een woekeraar en niet gemakkelijk in toom te houden, want voor je het weet zit je onder de schrammen. Zo aan de muur is-tie mooi!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hop.... en ze heeft het weer voor elkaar hoor. Het ziet er weer beeldig uit.
    Groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Heel leuk gemaakt, Lia!!! Hop is altijd mooi. Had het ooit in de tuin, maar dat groeit zooo hard...
    Het ziet juist leuk uit, met die lamp ervoor in de foto!!!
    Fijne week!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Mooi simpel, maar ...hij heeft wel gelijk hoor, erg lekker ruikt het niet :))
    En jij ruikt natuurlijk niks met je verkouden neus??!!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Even tijd om op een van mijn favoriete blogs te kijken, wat heb je toch altijd heerlijke foto's en mooie hoekjes.
    Altijd als ik jouw blog zie dan wil ik het ook rustiger maar ach, als alles maar in een paar tinten is dan kan het ook en daar hou ik me tegenwoordig goed aan ...........
    Prachtige krans heb je gemaakt , staat super daar op de muur, mooie decoratie !
    fijne week , lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Prachtig die krans
    Ben al een tijdje zoekende naar Hop ,maar kan ze hier niet vinden
    Over stinkende kransen gesproken ,die ecalyptuskrans van mij hangt alweer een tijdje boven op het halletje
    Manlief zei ook pas dat dat ding zo stonk
    Tja t is wel waar ......ihihih

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Mooie foto's weer Lia! En wat een rust straalt er van af.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat heb je toch weer mooie foto's gemaakt.
    Echt geweldig en zo sfeer vol.

    Lieve groet,

    miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia