dinsdag 5 oktober 2010

Spiegeltje aan de wand......

 

Nou ja spiegeltje.... je mag echt wel spiegel zeggen.

Sommige van jullie begrepen volgens mij dat ik nu dat raampje in de gang heb, maar het is dus weggewerkt. Want ik was het behoorlijk zat. En nu had ik weer een mooie grote muur in de gang. En op die haltafel was plaats genoeg voor een mooie spiegel. Had al in Lille gekeken maar kon daar niets vinden, en ben sindsdien op zoek. Totdat ik bij Desiree van Deja Vu een foto zag van een spiegel. Zaterdag ben ik met mijn zus naar Oosterhout gereden en ik zag wel wat in die spiegel. Zo heb ik hem dus meegenomen.

017

012 - kopie 012 - kopie (2)

Het is een oude franse schouw spiegel. Aan de onderkant zit een rechte plank en op de hoekjes zit dan helemaal niets. En hij is goud, wat ik niet echt mooi vind. Hij komt me iets te klassiek over. Ok, moet toegeven dat het wel mooi staat bij dat oude spinluchtertje. Maar zondagmiddag stond ik eens te kijken van wat zullen we nu eens doen met die spiegel. En de kraaltjes waren op sommige plaatsen weg, dus manlief heeft de spiegel eens op de tafel gelegd. En nadat we de kraaltjes verwijderd hadden en de lijst wat bijgewerkt was omdat er wat kleine beschadigingen waren hebben we hem zwart gespoten. En die kale hoekjes heeft hij ook opgevuld met gewoon een simpel klosje.  En Voilà.......

 037

Een mooie stoere spiegel zoals ik hem wil. En hij past perfect bij de rest van de gang. Het zwart komt terug in de deurkrukken, de ijzers van de trapleuning en de kapstokhaken. En is nu ook een mooi geheel met het houten doosje en de schoentjes.

022 026

023 039

En die kraaltjes mis ik eigenlijk helemaal niet, dus of ze er weer opkomen is nog maar de vraag..... En het motief van het middelste stuk is nog steeds goed te zien.

036

Zeg nou zelf dit is toch meer Lia......

Liefs Lia

60 opmerkingen:

  1. Ooooooooo, Lia, ik vind 'm prachtig!!! Enne ik houd ook niet van goud, vind dit zwart veeeeel mooier, heel goed gedaan, het is een plaatje!!
    Ik wil ook nog eens zo'n soort spiegel voor boven onze schouw, wie weet ...
    groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit staat geweldig mooi...helemaal goed!! En altijd prettig dat je voordat je naar buiten gaat even kunt kijken of alles goed zit!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige spiegel heb je Lia..erg mooi geworden!

    Lieve Groet Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De spiegel is echt schitterend!

    groetjes, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spannende en mysterieuze hal zo, erg mooi! Ook in het goud stond de spiegel overigens erg goed.
    Prachtig!
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ziet er prachtig uit.... wat heerlijk zo'n plek voor een spiegel.... ik moet nog even wachten maar een oude spiegel staat op mijn verlanglijst voor de slaapkamer... maar ja dat is een meerjarenplan geworden
    er komt elke keer weer iets anders tussen
    maar jij hebt een heel mooi plekje zo
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja hoor idd, zwart VEEL mooier. Ik ben ook niet zo van de goudkleur, zilver is mooi maar goud...nee echt niet lol

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig, prachtig, vind beide tinten mooi, maar inderdaad de zwarte omlijsting past meer bij de Lia stijl :-)
    groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. GEWELDIG!!!!!!!!!super Lia....

    geniet ervan....

    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooie transformatie voor een prachtige spiegel! Groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super, de zwarte staat goed in jouw stijl. Toch vind ik af en toe het goud ook wel mooi, dus de spiegel bij mij op de schouw in de eetkamer blijft lekker goud ;-), in de zitkamer is die wel zwart.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind de spiegel prachtig geworden.
    Wat is het toch fijn om met een handy-man getrouwd te zijn!
    ( zo noem ik die van mij tenminste altijd)
    En die schoentjes schitterend!

    Groetjes, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig Lia,
    Mijn moeder heeft ook zo'n beauty het is maar goed dat ik daar geen plek voor heb haha :P

    Ben dol op spiegels, en niet om constant in te loeren hoor :P
    De flesjes zijn al heel oud, 2 van de drie hebben een bakeliten deksel wat al heel oud is?
    Komen donderdag of zondag online :)
    Fijne week :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig gedaan...
    Groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hij is echt prachtig geworden. hij past nu perfect bij jou. ik had in lille een kleintje gezien voor maar 20 euro. heel oud maar ook goud. ik heb hem daarom niet gekocht maar had op de terug weg al spijt en nu helemaal. maar wie weet ...volgend jaar
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik vind 'm schitterend geworden Lia!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw wat mooi, wat een kleur toch een verschil kan maken he?
    Echt een heel mooi plaatje zo.

    lieve groet, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijke hal heb je zo gekregen Lia.
    Zal 's avonds ook wel heel mooi staan.
    Ik was al op Picasa maar kon daar niet reageren!
    Gelukkig dacht ik aan je blog, heb ik gelijk het hele verhaal. Heb ook niet veel blog/picasa gezien want we hebben gisteren m'n schoonvader begraven. Maar we moeten maar weer opkrabbelen.

    Lieve groet,

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hij is GEWELDIG!! NIKS MEER AAN DOEN , zo laten, gooi die kraaltjes maar weg, dat wordt het niet ;)...dit is mooi stoer en sober, helemaal jij!!! TOP!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige spiegel en wat heb je hem mooi gemaakt! Mijn complimenten voo je heerlijke gang.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind hem heel mooi.Zwart is niet helemaal mijn kleur maar ik moet bekennen soms vind ik het wel erg mooi op meubels net even iets anders.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oooh maar dit is geweldig, Lia. Nu kan je pas echt genieten van je prachtige mooie spiegel.
    Weet je wat ook mooi is, met de Kerst een krans aan de spiegel hangen. Dat heb ik hier ook regelmatig aan de spiegel op de schouw en ik bedenk me net dat er zelfs een hart/krans aan de spiegel in de hal hang.
    Volgens mij loop jij nu regelmatig even de hal in...:-)
    Fijne avond ☼
    lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi geworden! Prachtige spiegel zowel in het goud als in het zwart...en dan die schoentjes erbij....super! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hij was in 't goud mooi, hij was met kraaltjes mooi...en hij is zo in 't zwart MOOI! Geweldig gewoon! Past perfect bij je!

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik vind die half kapotte kraaltjes juist altijd wel dat typische Franse spiegel gevoel geven.. maar ikmoet toegeven dat het er super uitziet .. mooie kleur ook op je muur!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Veel beter! Het goud leek helemaal geen origineel goud maar een rare nieuwe verf, ik vind dit echt veel mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo die is echt mooi geworden, dat ziet er weer super chic bij je uit. Echt mooi staat de spiegel zo.

    Leuk dat je bij mij langskwam en als je het nummer wilt horen moet je even op de tekst klikken en dan opent you tube en kun je het nummer afluisteren. Ben benieuwd wat je ervan vindt.

    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wow, what a beautiful mirror and lampshade!!!!!
    Have a nice evening,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zeg Lia, kun je niet wat van die klasse en goede smaak van jou mijn kant op sturen.... Ik vind het een plaatje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Helemaal Ria......eh ik bedoel Lia.......oeps....mooi hoor!!! liefs van mij....

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dit past idd beter bij jou maar ik moet zeggen dat ik de gouden spiegel ook wel erg mooi vond, zelfs wel passend in je hal"-) Maar je accessoires zoals je schoentjes staan nu zo mooi bij het zwart van de spiegel dus een geslaagde klus!

    lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Vind hem prachtig geworden.Zou ook zoiets willen in de gang maar dan in het wit.Maar dit zwart staat heel mooi bij jouw spullen.Groetjes Joan.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. wat een metamorfose, super geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. 100% Lia!! Het is echt prachtig!!
    lieve groet Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Absoluut meer Lia...en prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooi binnenkomen is het nu bij jullie, 't is een rustige hal in de stijl die helemaal Lia is.

    Fijne avond, groetjes van carina

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Van mij krijg je een ohhh,wauwww wat gaaf zeg,helemaal top staat het,daar word een mens toch blij van haha en je lampje wat ik zie hangen,schitterend,ik moet ook nog steeds een lampje in de gang,maar zie niets leuks,lieve groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Geweldig mooi en helemaal a la Lia geworden. De kraaltjes stonden mooi in de oude situatie maar nu hij zwart is vind ik het zonder veel mooier. Heel stijlvol met de schoentjes, en het prachtige houten kistje. Zeer geslaagd!!!

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik dacht al...dat vind ik nou niks voor Lia die gouden spiegel...maar verder lezen en kijken zie ik dat hij weer helemaal Lia style is geworden en dus super mooi!
    Geniet er maar lekker van!
    Lieve groet,
    Karin
    (p.s. heb je 'het stokje' voor het recept al doorgegeven?)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Lia en goud....? Nee, niet echt iets voor jou, maar zo in het zwart past het helemaal bij je, hij is prachtig geworden, en wat een superformaat!! Toevallig was ik ook zaterdag bij Deja-vu, maar pas eind van de middag, ik was er nog nooit geweest, maar ze hadden erg mooie spullen, en het sfeertje.....erg leuk om nog eens naar toe te gaan!
    Groetjes, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ja, helemaal goed zo. En die schoentjes staan er helemaal geweldig bij. Mooi geheel zo.
    Helemaal Lia..ja...
    Lieve groet,
    Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een toppertje die spiegel a la Lia! Echt heel fraai!

    Helemaal af! Niets meer aan doen!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat is dit toch echt Lia,
    Prachtig meid, dat het weer lekker knap en netjes is.

    Lieve groet,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een prachtige spiegel Lia!

    In het goud vond ik hem al prachtig staan, maar denk dat het zwart idd beter bij jou past.
    Het eindresultaat is ook erg mooi geworden.

    Geniet ervan!

    Fijne dag,
    Lieve groetjes Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hoi Lia,
    wauw, wat een metamorfose, vind hem nu ook veel mooier zo en veel meer Lia.
    De schoentjes zijn ook erg schattig erbij en alles straalt meer eenheid uit. Super hoor!!
    Lieve groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik zag 'm al voorbij komen in je webalbum... dus je weet ook al wat ik ervan vind:-)

    Geniet ervan, lieve groetjes Juth

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik vond hem al mooi....maar idd na een behandeling van jullie beiden als klus team is ie wederom nog mooier geworden......
    Helemaal passend bij je hal en stoer en stijlvol tegelijk.
    Knap staaltje.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hoi Lia,
    Prachtig die spiegel, goud is ook niet zo`n mijn ding, maar in het zwart.....geweldig!!.ook altijd leuk de foto`s voor en na....
    Fijne dag, hartelijke groet, marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Hoi
    ik vond hem mooi maar mooier goud echt oude dan zwart past uw gang omdat lampa ook beetje goud:)
    Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Ja Lia, inderdaad, helemaal toppie!Hij staat er geweldig!
    Nog n paar fijne dagen tot het weekend!
    Lieve groetjes,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ooh Lia, wat een prachtige spiegel heb je gekocht. en nu ie zwart is vind ik hem helemaal supermooi. Past inderdaad prachtig bij de rest.
    Goeie keus!
    Fijne dag verder,
    Liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Kraaltjes vind ik ook minder stoer...

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wat is ie mooi geworden ....jullie hebben `m prachtig verbouwd !!

    Liefs Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ja écht Lia, heb je prima gedaan!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Hij is super geworden, Lia! Veel KIJK plezier xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Ja zeker meer Lia! Ik vond hem in het goud ook mooi, maar in deze zwarte kleur is hij meer op zijn plek bij jullie. Een mooi geheel zo.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  57. De spiegel is erg mooi geworden. Ik heb bij jou al een klein voorproefje, mijn spiegel moet nog geverfd worden, ik zal deze in het wit verven.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Prachtige spiegel geworden, en zeker veel meer Lia als daarvoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia