maandag 29 november 2010

Donkere dagen......

 

Het zijn nu echt de donkere dagen voor kerst. Het is de hele dag al grauw en grijs buiten. En omdat het toch al vroeg donker is nog maar wat extra licht erbij. Deze keer in de vorm van een lantaarn. Kaarslicht heb ik altijd al wel aan of het nu zomer of winter is en binnen of buiten maakt geen verschil. Maar zo rond de kerst komt er dan toch wat extra licht bij.

073

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En nu mag deze lantaarn uit de doos te voorschijn komen. En dit jaar mag hij bij de kandelaars staan. Heb hem ooit gekocht in een klein antiek winkeltje in de buurt.

 

  077078

 075  085

En als het schuifje omhoog gaat en het kaarsje aan, dan is het zo.

079

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inmiddels is het hier nu begonnen met fijne sneeuw, dacht dat wij er hier geen last van gingen krijgen. Maar we zullen er toch aan  moeten geloven. Wel leuk dat de Sint nu misschien met sneeuw op de scholen arriveert, en gekke pieten op sleeën. Ach, dat is dan wel weer leuk voor die kids.

Voor degene die het Sinterklaasfeest vieren een hele prettige tijd.

Liefs Lia

 

 093

48 opmerkingen:

  1. Leuk is die!! Je andere kandelaars zijn ook mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier wordt de wereld ook steeds witter Lia...het heeft toch ook wel wat hoor, ik vind het buiten dan zó mooi!

    En binnen gaan net als bij jou de kaarsjes aan, wat een mooie lantaarn heb je trouwens! Ik zou dit mooie exemplaar niet eens in een doos doen, maar het hele jaar door laten staan...zonde om daar alleen met de kerst naar te kunnen kijken!

    Een lieve groet...en veel plezier met je snowboots :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's........ik kan altijd zo genieten van de rust die van jouw foto's uitstraalt. Heerlijk vind ik dat.
    Verder vind ik je lantaarntje heel erg mooi
    vooral als hij brand. Hier nog geen sneeuw maar wel heel erg koud.
    Fijne avond, en blijf maar lekker binnen.

    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk lantaarntje! Ik vind je kandelaars ook zo mooi! Prachtige foto's weer!
    Hier nog geen sneeuw, en eigenlijk vind ik het wel jammer....het is altijd zo mooi om te zien! En voor de kinderen is het ook zo leuk!
    Maar ze geven nog sneeuw voor de komende dagen dus misschien doen wij ook nog mee!
    Fijne avond, lieve groet Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's van een prachtige lantaarn! Hier is de sneeuw inmiddels ook gearriveerd, de meiden proberen er een sneeuwpop van te maken...

    Fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatje dat lantaarntje Lia, wat jammer dat je dat zomers opbergt. Mooi met het facet geslepen glas. Heerlijk weer al de kaarsjes in deze donkere tijden. Hier ook een vleugje sneeuw, wel erg mooi om te zien, maar Brrr wat is het koud zeg...

    Fijne week,
    Groetjes Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooh Lia, wat een prachtige kandelaar is dat! En inderdaad, we hebben wel wat extra licht nodig nu het buiten zo donker is. Hier ligt een ieniemienie laagje sneeuw, eigenlijk bijna niks, maar wie weet wat we nog krijgen....
    Fijne dag verder, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Lia, inmiddels is het hier ook wit geworden. En in huis... donker maar ooo, wat een genieten van de kaarsjes, de warmte, het mooie witte landschap als je naar buiten kijkt. Heerlijk. Wat een mooie verzameling van kandelaars heb je staan. Prachtige foto's weer,

    groeten Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hai lia, oooh mooi lantaarntje, wel een beetje walt disney achtig, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi Lia, wat een leuke kandelaar is dat! Ziet er heel gezellig uit en helemaal nu het zo grijs is buiten.
    Inmiddels sneeuwt het hier ook al een poosje en er ligt al een klein laagje overal... mooi hoor!!
    groetjes, jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schattige lantaarn. Lichtjes in huis, zo gezellig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi lia
    wat een plaatje zeg deze kandelaar. super mooi. ik heb er twee maar zoiets zou ik er zeker graag nog bij hebben. hier ligt al een aardig pakje sneeuw. het eerste sneeuwballen gevecht van dit jaar is al een feit....
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow wat een prachtige lantaarn,zie dan echt iemand er mee lopen in het donker haha,gaaf!Hier net een behoorlijke sneeuwbui,brr van mij hoeft het niet,maar het zijn beslist de donkere dagen voor de kerst,fijne dagen,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. WAT EEN MOOIE LANTAREN.
    IK VIND DE FOTO'S ERG MOOIE EN SFEERVOL.

    LIEVE GROET,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie lantaarn Lia en inderdaad zonde om hem straks weer in een doos op te bergen!
    Buiten sneeuw en binnen lekker warm en gezellig, ik hou daar ook zo van..
    fijne avond
    lieve groet, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Lia, wat een mooie en sfeervolle foto's weer, ik vind dat lantaarntje helemaal goed bij de mooie kandelaars passen, super leuk hoekje zo.

    En ik las nog even je vorige post, wat heerlijk dat de bril goed bevalt en je van je hoofdpijn heeft afgeholpen, dat is toch onbetaalbaar hè .....

    Fijne week verder, lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk lantaarntje, heel gezellig.

    GRoeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijk sfeertje, maar dat is jou wel toevertrouwd. Pieten op een slee lijkt me enig en daarna mag de sneeuw weer oplossen.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt een prachtige lantaarn. Het handvat vind ik erg mooi.
    Mooi is het ook hier buiten. Wit wit wit; heerlijk!
    Maar ben straks pas helemaal blij als iedereen weer thuis is.
    Wens je een fijne avond.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige lantaarn!! Ik ben jaloers!!! hihi
    heerlijk die sneeuw ik heb echt genoten vandaag op mijn werk in het bos
    Nu lekker badderen en de koude beentjes warmen
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie lantaarn, en dan ook nog met een schuifje wat omhoog en omlaag kan.

    Niet al te veel sneeuw hoop ik, wij gaan morgenochtend richting Belgie. Ik zag net op t.v. kilometers file in het zuiden van het land...!!!

    Groetjes, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hier geen sneeuw ....ja een paar kleine vlokjes.
    Mooie lantaarn.groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuke lantaatn is dat....staat mooi bij je kandelaars!!!
    Liefsss Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja hier ook sneeuw nu en het is akelig koud, en ik moet er zo nog even uit om iets weg te brengen...of zal ik dat morgen maar doen voordat ik naar m'n werk ga... Is misschien wel een betere optie!!
    Dan kunnen de kaarsen nu gewoon blijven branden :)
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik krijg net een sms van Gert, die rijdt met een gangetje van 35 km/u over de snelweg...en Rianne haar trein heeft vertraging...alles gelijk weer ontregelt met die sneeuw ;((

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie foto's heb je gemaakt, prachtige lantaarn!!

    En het sneeuwt hier ook al de hele middag, de kinderen vinden het geweldig!

    groetjes,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Nou, je kunt fijn je snowboots aan nu. Hier geen sneeuw, wel een laagje rijp...en het ijs groeit elke dag weer een paar cm bij...hopelijk kunnen we deze week schaatsen. Blijer kun je mij niet krijgen.
    Mooi lantaarntje, heel oud zo te zien.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hier branden ook het hele jaar door kaarsen en waxinelichtjes en net als jij steek ik er in deze donkere dagen heel veel extra aan, het geeft zo'n heerlijke sfeer.
    Wat een prachtig lantaarntje heb je daar, zo leuk met het schuifje dat je eerst omhoog moet doen.
    Een heerlijk sfeertje Lia.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Erg mooie foto... die laatste van dat vogeltje in de sneeuw! En wat een schattig lantaarntje!!!

    Heerlijk toch, om met dit weer thuis te komen! Ik zei het vanmiddag nog tegen de oudste, toen we tegelijkertijd thuis kwamen: ik had met de jongste de middelste naar streetdance gebracht en achter me zat de bus met daarin de oudste (die dus nog een stukje door de sneeuw moest fietsen)... Dan kom je thuis in een warm huis waar de kaarsjes branden: Wat een geborgenheid en gezelligheid!
    Geniet nog van je winters sfeertje, groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een dotje die lantaarn, zo leuk en past zo mooi bij je kandelaars!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een mooie lantaarn Lia....echt geweldig echt een oudje hoor.........er ligt hier al een behoorlijk beetje hier sneeuw !.......liefs fijne avond Ria......

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hai Lia

    Wat een prachtig lantaarntje heb je daar zeg!
    En wat een mooie foto's heb je er weer van gemaakt.
    Hier moest het licht ook al aan vanmiddag rond 4 uur omdat het ging sneeuwen en nu hebben we hier een hele prachtige witte wereld en is het gewoon licht buiten.
    Wel mooi maar voor mij hoeft het niet :-( haha.
    Fijne week verder en tot snel weer!

    Liefs,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Alle kaarsjes zijn welkom, in wat voor vorm dan ook. Gezellig weer, en ook hier is het inmiddels wit buiten en kaarsverlicht binnen...
    Warme groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Lia, mooi en sfeervol hoor, de lantaarn ..helemaal goed in deze donkere tijd.
    Ben je nog bij Lonneke Jagers (Oss) geweest, zij had open huis dagen afgelopen weekend??
    Groetjes en fijne week, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooie kandelaar Lia... het is inderdaad echt weer om de kaarsen aan te steken en lekker binnen te blijven!
    Wat lief dat vogeltje op de laatste foto!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  36. wat een mooie lantaarn, zo sfeervol met het kaarsje aan, helemaal goed in deze donker en ook koude dagen. Ik geniet...

    Lieve groet en een hele fijne week, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een prachtige lantaarn! Wat ontzettend mooi met dat schuifje en volgens mij ook een heel oudje!
    Ik zou deze gewoon laten staan, ik brand het hele jaar kaarsen.. Heerlijk deze donkere tijd voor kerst!Dagen als deze branden er bij mij, bijna de hele dag kaarsjes. Als dit weer nou eens blijft tot eind december, hebben we toch niet te klagen, hihi..Zo gezellig en sfeervol, zowel binnen als buiten!

    Geniet van deze tijd!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Van lichtjes kunnen we niet genoeg krijgen, een mooi exemplaar heb je daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een mooie lantaarn.....(vind ik ook altijd zo'n mooi WOORD...lantaarn.....mmm....ik dwaal even weg...)
    Maar ik vind het wel grappig dat jij het de donkere dagen voor kerst noemt...ik vind de dagen ERNA altijd ZO DONKER...kerstlampjes weg en dan nog (gevoelsmatig) maanden koud, donker, glad of nat...
    Gats, wordt er nu al depri van...nee hoor, eerst genieten van Sint en kerst!!!!!!nog even niet aan denken....

    BeantwoordenVerwijderen
  40. wat een grappig lantaarntje! toen ik je bericht begon te lezen en alleen het handvat zag van de lantaarn, dacht ik eerst dat het om een antieke strijkbout ging haha, zulke had mijn moeder vroeger, zaten ook zulke handgreepjes aan
    hier een behoorlijke laag sneeuw inmiddels en zag net dat het nog steeds dwarrelt...
    je hebt je snowboots precies op tijd gekocht :-)
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Erg mooi lantaarn, Lia!
    Gezellig zo die lichtjes in deze tijd!
    Fijne week wenst je,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een leuke lantaarn. kaarslicht geeft altijd zo'n fijne sfeer zeker als er sneeuw buiten ligt :)

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een stoer lantaarntje!
    En kaarslicht pas helemaal zo bij deze witte winterwereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hoi Lia,

    Gaaf lantaarn hoor, zo mooi met dat schuifje. En dan de sneeuw, daar ben ik wel dubbel in... Leuk vanachter het glas, met de kaarsjes aan, sneeuw maakt de wereld mooi sereen, maar dan als je van huis gaat ook lastiger...
    Gr.

    do-re-mi

    BeantwoordenVerwijderen
  45. heerlijke lichtjes heb je staan.. het heeft wel wat dit seizoen .. als je wakker wordt met sneeuw is er zon speciaal licht dat ik geweldig mooi vind.. Slim trouwens die snowboots... ik kwam er gisteren achter dat er een ontsettende knak gewooon van links naar rechts onder mijn lekkere winter laarzen zitten... jammer en vies nat ... maar snel nieuwe scoren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat een leuk lantaarnetje, in een doosje zitten !?!?!? hhaha... en hij is nog mooi in compleet.

    Wens je een fijne sinterklaas tijd en natuurlijk ook nog wat sneeuwpret :)

    liefs uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Je zult wel heel veel plezier hebben van je nieuw laarzen en trouwens ook van dit prachtige lantaarntje. Het hoort een beetje bij deze maand vind ik. Op 1 januari zou dan de lente moeten beginnen, maar ja dan begint de winter pas en ik ga er helaas niet over. Ik wens je een heel fijn begin van deze december maand, als de Sint jullie bezoekt, nog meer plezier!

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia