vrijdag 19 november 2010

Oud en versleten.

 

En dan doel ik toch echt niet op mezelf hihi....Al heb ik weleens van die dagen dat ik me zo voel. Maar deze keer speelt er iemand anders de hoofdrol. Een tijdje geleden vroeg iemand wat er voor "kjeltje" op de kast zat. En dat "kjeltje" was dus een klein oud beertje. Wat ik echt heel lang geleden eens gekocht heb op een markt. Wat moet je daar nu mee, zei manlief. En ik liet hem staan, maar meestal als ik op een markt loop dan gaan we nog eens de kramen langs. En ja hoor hij stond er nog steeds. En hij leek me te roepen of hij mee mocht. En ja. van mij mocht hij mee. En had vanaf die dag een plaatsje gevonden in het stalraam dat nu dus verdwenen is.  En ja waar laat je hem dan, en na even kijken en proberen zit hij nu op het tafeltje in de keuken op de oude houten bakken.

056

En omdat je hem op deze manier natuurlijk niet echt kunt zien, komt hij even in de spotlights.

041

En ook al hangt zijn armpje er losjes bij, en is zijn nekje herhaaldelijk aan elkaar genaaid ik kon hem niet laten liggen op die markt. Het was dus liefde op het eerste gezicht.

051 046

054 050

En hier blijft hij lekker zitten. Want het is echt een item wat ik niet kwijt wil. En soms denk ik weleens wat voor kind ermee gespeeld heeft, en of hij/zij het soms ooit verloren is. Want een ding is duidelijk. Het Kjeltje heeft al veel meegemaakt.

Een heel fijn weekend.

Liefs Lia

34 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder dat zo'n vondst je na jaren nog steeds zo dierbaar is. Ik kan me ook goed voorstellen dat je je afvraagt waar hij verbleven heeft voordat je hem op die markt aantrof en kocht! Een Kjeltje met historie...

    Een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh die is lief....daar is heel veel mee geknuffeld.....
    Om te koesteren.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een dot dat Kjeltje van jou. Hij heeft veel liefde gehad dat kun je zien want zijn neusje is bijna plat geknuffeld, en nu heeft hij jouw liefde.
    Wat een heerlijk berenleven.

    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooit heeft daar een kindje veel mee gespeeld en geknuffeld.
    Fijn dat hij bij jullie een nieuw thuis heeft gevonden!

    Groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het is inderdaad een schatje
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een poeperdje, er is veel van gehouden want hij is bijna stuk geknuffeld..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ohhh wat een schatje ohh die zou ik ook niet laten liggen daar zou je ieder plaatsje mee kunnen op vrolijke , een heel fijn weekend liefs irma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kjeltje zit er ook echt bij van, meen me nou mee uit deze kraam. Maar goed dat jij dus langs kwam. Soms heb je van dingen waar je gelijk verliefd op bent als je dat ziet en je blijft ermee in je hoofd lopen tot je het dan uiteindelijk hebt gekocht.
    Ik vind het een lieverd...
    Zorg je goed voor hem!
    Liefs,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. alsof wij perfect zijn !!;)

    Wat een dotje!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kjeltje..deze minischat verdient echt zo'n mooi plaatsje als hier in jouw keuken!
    Zorg maar goed voor dit kereltje met geschiedenis :)
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schatje.. hij heeft een mooi plaatstje gekregen bij je.

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van die dagen die herken ik hoor, jammer dat je Kjeltje niet kan praten want zo te zien heeft hij heel veel meegemaakt.

    Wel een heel leuke post, Lia

    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kan me voorstellen dat deze vondst je erg dierbaar geworden is. Echt een schatje. En ja, daar zou je best meer geschiedenis van willen weten. Zijn nieuwe plekje is zo te zien ook mooi centraal en hoort hij er helemaal bij.
    Fijn weekend.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een dotje is dat Kjeltje. Wie zou daar vroeger mee gespeeld hebben en mee naar z'n bedje hebben genomen... Als dat beertje zou kunnen praten...

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schatje! Hij zal zijn vertrouwde plekje vast missen, maar ik zie dat hij het ook hier naar zijn zin krijgt. Fijn weekend Lia!
    Groet Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijk dotje....dat zijn toch de mooiste schatten wat al tig x aan elkaar genaaid is:-) Zo fijn om te fantaseren wat er allemaal in dat kopje van het beerjte zit, haha...zijn verleden dan hè?

    Lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach die lieve Kjeltje.....oud en versleten. Maar wel met een mooie brocante look......vooral geen botex geven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schatje.......lief !! ...fijn weekend Lia......liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ohh.. wat een lieffie.....!!
    Misschien wel oud en versleten,..
    Maar nooit vergeten...
    Het is en blijft genieten op je blog...!!
    Fijn weekend en lieve groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een schatje! Heel erg hard vertroeteld...

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een schatje.... ik kan me voorstellen dat hij aantrekkingskracht op je had!!!
    Fijn weekend, groetejs, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben gek op oude beertje! En daar zit hij er gezellig bij.
    Heel fijn weekend
    Lieve groet Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik zie aan zijn blik dat hij tevreden is na een lang, bewogen leven. Wat een dotje, die had ik ook meegenomen dan.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een dotje, en wat een gezellig blogje heb je , ben meteen volger geworden , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ach, dat kjeltje is helemaal stuk geknuffeld, heeft ongetwijfeld een heleboel liefde gekregen!

    Fijn weekend, Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een poepie, en dan die veel te grote jas... Super1

    Een hele fijne zondag toegewenst, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Die zou ik ook niet kunnen laten liggen; ik zou er medelijden mee hebben en nu heeft íe een heerlijk warm huisje gevonden ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jaaa, wat een schatje Lia, kan mij voorstellen dat je die niet kon laten liggen..Ik zag in de spiegel een geweldige keuken, heb ik dat goed gezien???
    Volgens mij heb jij een erugggg... leuk huis!!
    Fijne zondag, Hartelijke groet, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Kan me voorstellen Lia dat je het beertje niet kon laten liggen. Ik zou er ook voor vallen en dan fantaseren waar het beertje vandaan komt!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  30. echt een lieverdje, daar heeft ooit iemand heel veel van gehouden, dat kan niet anders!
    hij is vast blij zijn ouwe dag bij jou te mogen slijten!
    lieve groet, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ach wat een lieverd, Lia, die had ik ook geadopteerd!
    Fijne week!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  32. WAT EEN LIEF VERSLETEN SCHATJE.
    MOOIE FOTO VAN JE TEFELTJE.

    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh haha ach zo voel ik mij ook wel is hoor,wat een super schattig beertje,nee daar zou ik ook niet meer zonder kunnen,wat een sfeervol plekje zo,super!lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia