zondag 14 november 2010

Weer even iets anders.

 

Soms ben je het huis aan het veranderen en een andere keer je blog. Ik heb nu even wat andere foto's op de banner geplaatst en de kleur een beetje aangepast. Soms heb je het zo gedaan, maar een andere keer doe je iets verkeerd en dan gaat het langer duren voordat je er achter bent wat je nu hebt gedaan.

Moet ook nog even uitzoeken wat ik moet doen als ik een ander e-mail adres krijg, als iemand het weet zou ik het graag horen.

Sommige foto's van de banner kennen jullie al, maar deze nog niet.

024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deze gordijntrekkers heb ik gekocht bij Deja Vu, toen ik daar de spiegel voor in de gang kocht. Ik houd van die oude gebruiksvoorwerpen. Je kunt je alleen niet voorstellen dat dit aan een gordijn hing, want ze zijn loodzwaar. Maar ze liggen gewoon ergens mooi te zijn, en dat kan op diverse plaatsen.

008 - kopie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De oude paspop met wespentaille heb ik ook alweer enige tijd in mijn bezit. En de nieuwe volgers hebben hem misschien nog niet gezien, want als je alweer richting de twee jaar gaat hier in blogland moet je wel heel veel terug lezen. Dus daarom even in de herhaling. En mijn pop heeft een oude ketting van mijn overleden moeder om, het zogenaamde zeeuwse knopje.

En vandaag was er weer zo'n dag van nog wat kleine klusjes doen. Zoals het muurtje sauzen waar die lijstje hingen en de radiatoren schilderen. Toen we na de verbouwing de nieuwe radiatoren ophingen vond manlief het zonde om ze te schilderen, maar..... dan moet hij het natuurlijk niet bij onze zoon wel doen en dan zeggen dat het mooier is. Dus je begrijpt het al wel..... hier dus ook. Tja, dat heb ik dan wel weer betaald door een heerlijke appel noten taart te bakken.

2009 (27)043

Ze lijken zelfs nu nog een beetje lichter maar het is dezelfde kleur als de muur. En heb zelfs nog even naar de intocht van de sint gekeken, spannend hoor zo'n baby piet..)) Ik keek heel even of ik soms iets bekends zag en ja, ik zag nog net het huis met het ronde raam.

Zo, nu kan het wel weer en wens jullie een fijne zondag, en hoop dat er geen dames met de voeten in het water zitten daar in het zuiden des lands.

Liefs Lia

42 opmerkingen:

  1. Nope, droge voeten hier! maar ik zit dan ook niet helemáál in het zuiden, maar NAT was het wel vandaag zeg!!!!
    Wat zouden we doen als we toch niks meer te klussen hadden??

    Fijne zondag Lia!

    Liefs
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige gordijntrekkers heb je, ik vind het zo leuk om dat soort spulletjes te zien van vroeger. Ik vind ze door het materiaal heel stoer maar de vorm is weer heel sierlijk... prachtig!!

    Je paspop is ook een plaatje... Hahaha, en je man... ja moet 'ie maar niet na het schilderen roepen dat ze mooier zijn met een laagje, want dan mag hij dat thuis natuurlijk ook even doen!!!

    Fijne zondag!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie banner....en een vernieuwde blog leuk hoor !!.....ziet er mooi uit mijn complimenten.........fijne dag morgen......welterusten liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind die gordijntrekkers helemaal goed!
    het ziet er schitterend uit bij je!
    lekkere muziek
    prettige zondag
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Lia, volgens mij moet je je emailadres wijzigen via--> na aanmelden zie je bovenin staan behalve Dashboard - ook Mijn account daarop klikken en dan kom je op de pagina. je ziet rechtsbovenaan staan: emailadres wijzigen.

    Ik vind je banner heel erg mooi geworden, en je kleuren ook, nou ja eigenlijk vind ik alles gewoon mooi bij jou eruit zien.

    Fijne zondag
    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het weer een heel geslaagde make over. Leuke nieuwe en mooie 'oude' foto's. Ach, zo'n paspop mag wel een paar keer voorbij komen hoor. Die 'gordijntrekkers' intrigeren mij. Ik vind ze prachtig, gietijzer zeker? Maar ik heb toch het gevoel (ja juffie eigenwijs) dat het geen gordijntrekkers zijn, veel te zwaar toch om aan een koord te hangen en daarbij gietijzer roest en dat is ook niet handig langs stof...maar ja wat het dan wel zou moeten zijn (als mijn gevoel al klopt..) dat weet ik dan weer net niet! Maar mooi zijn ze sowieso! Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele mooie banner heb je! en ik vind die gordijntrekkers geweldig! En die paspop, een beauty!! Staat ook nog op mijn verlanglijstje, een mooie wespentaille paspop, het liefst in een donkere kleur ook, super!

    Een fijne zondag nog,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je een mooie banner...de foto's die er op staan vind ik helemaal Lia!

    Grappig dat kleur moeilijk te fotograferen is, aan de radiator is niet te zien dat het dezelfde kleur heeft als je muur, ik had hetzelfde toen hier de muur in de woonkamer een grijze kleur had gekregen! Je gordijntrekkers zijn prachtig, mooi voor een stilleven!

    Ik wens jou ook een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik dacht dat het kleine poppetjes waren, die mooie gordijntrekkers..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi is je banner weer geworden Lia :) Ik loop een beetje achter en lees nu pas dat jullie bijna de eigenaar zijn van jullie eigen vertrouwde plekje, wat heerlijk. Gefeliciteerd als of het altijd zo heeft moeten zijn.

    Geniet lekker van een heerlijke zondag.

    liefs Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi hoor Lia, je banner...zowieso is je hele blog erg mooi en sfeervol!
    Ook de gordijnhangers, bedoel je de De-javu in Nijmegen??
    En de paspop heeft een mooi plekje, bijzonder ook het oude sieraad..
    Fijne zondag, hartelijke groet, marieke
    PS, gisteren even bij de stamkamer geweest, wat een prachtige sfeer hangt toch...weer een hoop inspiratie opgedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Inderdaad de foto's in je banner zijn prachtig. Ik wil binnenkort ook mijn banner aanpassen, ga ik me nog even in verdiepen.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind de banner prachtig! Mooie tinten en alles past zo goed bij elkaar.
    Ben nog niet zolang aan het bloggen en verander en leer nog steeds dingen.
    De paspop met ketting van je moerder vind ik erg mooi. Niet zomaar een stilleven, maar vast met grote waarde voor jou.
    Fijne zondag,
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lia, het ziet mooi uit zeg! Ik zat pasgeleden ook te freubelen met nieuwe foto's, maar kwam er niet echt uit. Hoe krijg je nu drie of vier foto's naast elkaar in je banner ?
    Mooie paspop,volgens mij had ik hem nog niet gezien.
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi die gordijntrekkers en zijn idd ook heel mooi om neer te leggen.
    En ik heb ook een klein rond raampje gezien.
    Lieve groet Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ziet het er weer allemaal even mooi uit!
    Is de paspop een oudje of kun je mij vertellen waar die vandaan komt?

    Ik ben in december jarig en heb hem op me verlanglijstje staan

    Groetjes,
    Tamar

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je blog is mooi geworden... mooi rustig!!
    Mooi toch die oude spulletjes hé? Helemaal als je het verhaal erachter weet.
    fijne zondag, liefs jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je blog ziet er als nieuw uit, lekker om weer eens iets te veranderen in deze tijd.
    Ik heb dezelfde ,,gordijntrekkers,, wel eens zien liggen in Frankrijk, maar dan van hout en nogal duur. Deze zijn als decoratie prachtig maar ze zouden de rails uit het plafond trekken, zo zwaar als ze lijken.ha ha.
    fijne dag,
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je header is prachtig geworden Lia. Leuk om zo ook weer wat oudere foto's te bekijken zoals die van je paspop met het wespentaille, ik ben er helemaal weg van en ze staat daar zo mooi te zijn in al haar eenvoud met een prachtig en dierbaar sieraad, meer heeft ze niet nodig.
    Fijne zondag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie plaatjes Lia, en fijn dat de radiatoren nu dezelfde kleur hebben als de muur. Hoewel het dan soms toch anders lijkt, omdat het ander materiaal is. WIj hebben dat aan de buitenkant, ons houtwerk is RAL 9001 en de geleiders van de screens ook, maar dat is metaal en lijkt toch lichter.....
    Hele fijne zondag, en geniet van je taart, of is ie intussen al op..... Lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Volgende keer goed opletten of ik je huis herken,haha..
    Prachtig vind ik de stamkamer, maar inderdaad erg prijzig..maar we hebben een leuk idee opgedaan, de houten paneeldeuren tussen de keuken en eetgedeelte, Bart mocht ze op de foto zetten, zoiets willen wij graag tussen onze woonkeuken en midden-kamer..en Bart is handig dus wellicht...dan laat ik het uiteraard op mijn blog zien.
    Ik had 2 leuken stenen kandelaartjes gekocht, vergrijsd, helemaal wel mijn ding!
    Fijne zondag, groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Over dat andere email adres. Wat je NIET moet doen is je email adres dat je gebruikt om in te loggen bij blogger veranderen voordat je je nieuwe emailadres hebt toegevoegd!!!
    Als je dus in je blogger/google profiel een nieuw emailadres hebt toegevoegd, dan kun je volgens mij gewoon instellen welk emailadres google moet gebruiken als primair emailadres.
    Als je het emailadres wilt veranderen waar je ontvangen commentaartjes heen gaan dat kan gewoon bij instellingen.
    Wat betreft het bloggen: Ik weet het niet zeker maar wat ik zou proberen is eerst een tweede 'administrator' toe te voegen. Dat wil zeggen ergens in instellingen kun je iemand anders toevoegen als beheerder van je blog. Die ander is dan jij met je nieuwe gegevens. Geef je tweede zelf dan alle rechten en probeer uit of je ook echt alles kan doen onder dat account.

    Maar dus in geen geval je huidige google/blogger email adres verwijderen voordat je zeker weet dat het veranderde emailadres werkt. Er staan honderden verhalen op de blogger forums van mensen die niet meer bij hun blog kunnen, omdat ze hun emailadres fout veranderd hadden.

    Ik vind de veranderingen trouwens erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia,
    Ik heb gisteren ook zo zitten kijken naar iets bekends..en ik zag ook het bekende ronde raam!! Grappig hè dat dat bloggen dit soort "acties'veroorzaakt!
    Ik vind het weer prachtig op je blog EN in je huis! Groot gelijk hoor, die verwarming is opgeknapt!
    De taart al op????

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je banner en je blog zijn weer plaatjes om naar te kijken, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat is het (nog) MOOI(er) geworden. En die radiatoren stoor ik me ook al lang aan. Toch maar meenemen volgende keer. Heel goed geworden bij jou.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ah, ik dacht het al, een collage maken in Picasa. Ben er al even mee aan de slag geweest, maar ik het hou het voorlopig nog even bij 1 foto. In ieder geval weet ik nu hoe het ongeveer moet. Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. je banner is prachtig Lia en wat een vondst die gordijnhangers, heel bijzonder en nog nooit gezien. Mooie paspop ik kende haar al maar vind het niet erg om haar nog eens te zien hoor:-)

    Wij hebben vandaag de zolder opgeruimd, ook een klus maar lekker dat alles weer schoon en aan kant is.

    Fijne zondag-avond en lieve groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het is echt prachtig geworden Lia!! Heel mooi en sfeervol je foto's!
    En wat een aparte gordijnhangers, leuke decoratie!
    Fijne week, groetjes Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nee, gelukkig nog niet met de voeten in het water, maar ik weet dat op sommige plaatsen kelders onder water stonden!
    Prachtige gordijnhangers, vind zo'n dingen ook altijd leuk.
    Heb n fijne week!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  30. In één woord schitterend Lia, je blog ziet er perfect uit en je header is super mooi. Het is best spannend als je daar mee bezig gaat want soms doet het programma niet precies wat je wil...Heb zelf ook al een paar keer gedacht Ojeee...nu komt het niet meer goed, hihi.
    Erg mooi de oude gordijntrekkers, vroeger hadden ze altijd hele zware stoffen vaak nog gevoerd met ook een behoorlijk zware stof. Als we dat nu aan onze huidge gordijnen zouden hangen denk ik dat de stof meteen zou schueren. Maar ze heel decoratief, mooi hoor. Je paspop is ook een plaatje en een prachtig exemplaar, zo mooi met het dierbare sieraad van je moeder.

    Groetjes, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Super vind ik je vondsten.....
    Maar ach het is altijd top.
    Fijne nieuwe week
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Je blog ziet er prachtig uit en je huis ook,vind dat je altijd zo lekker bezig bent en dat je echt gelukkig bent met je spulletjes,geweldig,ik heb dat ook,ik wens je een fijne week,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Het viel me gelijk op, je nieuwe banner, heel mooi!!
    Goed idee om de radiatoren gewoon mee te schilderen!
    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooie foto's in je nieuwe banner! Lekker opgeknapt dat muurtje. Stukje voor stukje! Jullie gaan hard!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Lia,

    Wat een supermooie gordijntrekkers zeg. Beetje raar te bedenken inderdaad dat het aan een gordijn hing. Maar nu liggen te mooi te zijn bij jou.

    Tsja en die paspop, blijft een plaatje.

    MMMM, ruik ik nu appeltaart of ben ik net te laat hahahaha

    Groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ziet er inderdaad weer mooi uit, mooi paspoplijf trouwens.

    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi Lia,
    mooie veranderingen en ik vind de gordijntrekkers bijzonder mooi. Nog nooit eerder gezien en ook erg mooi om ergens mooi neer te leggen. Hier geen natte voeten maar we wonen wel dicht bij de Maas,ga in ieder geval nog wel even kijken naar het hoge water.
    Fijne week,lieve groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. wat een prachtig logje...
    even laten weten dat ik je niet vergeet..
    ik ben met te te veel dingen tegelijk bezig...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik was je even kwijt. De link van je blog werkte niet meer.

    Dank voor je berichtje.
    En ik ga je ook volgen.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Je banner is heel mooi.Zou ik ook wel willen maar misschien komt dat ooit nog wel een keertje.En je blijft maar aan het klussen zeg. Maar het is wel super dat alles zo mooi wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. HOERA, ik zie je blog, je bent er weer!!!

    WELKOM TERUG :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Het ziet er allemaal prachtig uit Lia .
    Groetjes ♥Rini♥

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia